Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 09:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD M3 vs. NAD S300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGrene
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 28 August 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Forum...

Af ren nysgerrighed og informationsøgen vil jeg høre om nogle kan kommentere de to forstærkere, gerne modhianden...Hvad ville i vælge og hvorfor?

På forhånd tak.

Til top Vis MGrene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGrene
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 August 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet meget til begge forstærkere, og synes personligt S300 lyder bedst. - Derfor jeg har købt den. :) Dybest set, synes jeg nok bedre om lyden fordi den er lidt mindre "nad-agtig". Dog er der mange gode grunde til at købe en M3: Den har flere funktioner, er mere moderne og hvis du køber den fra ny, har du jo også garanti og det hele på den.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 29 August 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Jeg har lyttet meget til begge forstærkere, og synes personligt S300 lyder bedst. - Derfor jeg har købt den. :) Dybest set, synes jeg nok bedre om lyden fordi den er lidt mindre "nad-agtig". Dog er der mange gode grunde til at købe en M3: Den har flere funktioner, er mere moderne og hvis du køber den fra ny, har du jo også garanti og det hele på den.

Hvad gør den bedre? Udover mindre NAD-agtig?



__________________
Mange hilsner,
Kenneth

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted
 
Gainsbourg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 29 August 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

 

Hej MGrene

Har lyttet et par gange på M3, vistnok på et par Dali helikon, det lød særdeles godt. Det jeg godt kunne lide ved M3 var den ro og kontrol den besad, desuden havde den tyngde og fylde i bunden. Hertil kommer at klang-balancen ligger til den varme side, uden det på nogen måde går udover dens dynamiske egenskaber, visse anmeldelser har påpeget at den måske er for laid-back i sin tilgang til musikken, personligt opfatter jeg ikke dette som et minus. Desuden er den blevet sat ned i pris fra 22000 til 15000.  hvilket i mine øjne gør det  til et røverkøb. Overvejer selv at anskaffe mig et eksemplar. Har desværre ikke hørt s300.Kan kun anbefale dig en tur ned til hifi-klubben. Prøv at lytte til den med forskellige højtalere. Det lader til at  de i hk for det meste kombinere den med Dali ht. Måske bliver kombinationen M3 og B&W ht for meget til den varme side? Kunne egentlig godt tænke mig at høre den i sammenspil med noget Dynaudio. Hvilke højtalere havde  tænkt dig at kombinere den med?.Smile

Mvh

Til top Vis Gainsbourg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gainsbourg
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 29 August 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

De to forstærkere er nærmest dimetrale modsætninger.

S300 er mere "klinisk" og mere åben i toppen end M3. M3 er mere tilbagelænet, og varm i klangen, og lyden er generelt lidt mere "vamset" end S300. M3 har klart flere kræfter, men alligevel føles det ikke som om at man mangler noget i S300.

Det er i allerhøjeste grad et smagsspørgsmål, og det kan bedst afgøres på en sammenligning/duel mellem dem, men vær forberedt - de spiller mere forskelligt end mange umiddelbart tror!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 August 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

De to forstærkere er nærmest dimetrale modsætninger.

S300 er mere "klinisk" og mere åben i toppen end M3. M3 er mere tilbagelænet, og varm i klangen, og lyden er generelt lidt mere "vamset" end S300. M3 har klart flere kræfter, men alligevel føles det ikke som om at man mangler noget i S300.

Det er i allerhøjeste grad et smagsspørgsmål, og det kan bedst afgøres på en sammenligning/duel mellem dem, men vær forberedt - de spiller mere forskelligt end mange umiddelbart tror!

Det er sjovt, den har jeg hørt flere sige den dér. At kalde S300 "klinisk" synes jeg er ukorrekt. Den er nok lidt mere lys i toppen, men netop også distancerer den fra nærmest alt andet NAD-udstyr (og jeg har hørt meget), men den har mest af alt en nerve man ikke finder i det andet jeg har hørt. Jeg er ikke sikker på hvor korrekt S300 er, men den gør noget lækkert for lyden. Mellemtonen og bassen er ekstremt lækker, og har ikke hørt tilsvarende i meget udstyr. Bassen er knas tør, og stemmer har en meget naturlig glød. Yderligere har den, som Ronin påpeger, et overskud der gør, at man bare får lyst til at skrue højere og højere op, uden man nogensinde føler der mangler kræfter.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 29 August 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Ronin skrev:

De to forstærkere er nærmest dimetrale modsætninger.

S300 er mere "klinisk" og mere åben i toppen end M3. M3 er mere tilbagelænet, og varm i klangen, og lyden er generelt lidt mere "vamset" end S300. M3 har klart flere kræfter, men alligevel føles det ikke som om at man mangler noget i S300.

Det er i allerhøjeste grad et smagsspørgsmål, og det kan bedst afgøres på en sammenligning/duel mellem dem, men vær forberedt - de spiller mere forskelligt end mange umiddelbart tror!

Det er sjovt, den har jeg hørt flere sige den dér. At kalde S300 "klinisk" synes jeg er ukorrekt. Den er nok lidt mere lys i toppen, men netop også distancerer den fra nærmest alt andet NAD-udstyr (og jeg har hørt meget), men den har mest af alt en nerve man ikke finder i det andet jeg har hørt. Jeg er ikke sikker på hvor korrekt S300 er, men den gør noget lækkert for lyden. Mellemtonen og bassen er ekstremt lækker, og har ikke hørt tilsvarende i meget udstyr. Bassen er knas tør, og stemmer har en meget naturlig glød. Yderligere har den, som Ronin påpeger, et overskud der gør, at man bare får lyst til at skrue højere og højere op, uden man nogensinde føler der mangler kræfter.



Nu kommer du jo også fra en cayin, som du jo nok har hørt mig beskrive som meget lys og klinisk flere gange .
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Ronin skrev:

De to forstærkere er nærmest dimetrale modsætninger.

S300 er mere "klinisk" og mere åben i toppen end M3. M3 er mere tilbagelænet, og varm i klangen, og lyden er generelt lidt mere "vamset" end S300. M3 har klart flere kræfter, men alligevel føles det ikke som om at man mangler noget i S300.

Det er i allerhøjeste grad et smagsspørgsmål, og det kan bedst afgøres på en sammenligning/duel mellem dem, men vær forberedt - de spiller mere forskelligt end mange umiddelbart tror!

Det er sjovt, den har jeg hørt flere sige den dér. At kalde S300 "klinisk" synes jeg er ukorrekt. Den er nok lidt mere lys i toppen, men netop også distancerer den fra nærmest alt andet NAD-udstyr (og jeg har hørt meget), men den har mest af alt en nerve man ikke finder i det andet jeg har hørt. Jeg er ikke sikker på hvor korrekt S300 er, men den gør noget lækkert for lyden. Mellemtonen og bassen er ekstremt lækker, og har ikke hørt tilsvarende i meget udstyr. Bassen er knas tør, og stemmer har en meget naturlig glød. Yderligere har den, som Ronin påpeger, et overskud der gør, at man bare får lyst til at skrue højere og højere op, uden man nogensinde føler der mangler kræfter.



Nu kommer du jo også fra en cayin, som du jo nok har hørt mig beskrive som meget lys og klinisk flere gange .

Jeps, synes Cayin 153b netop er meget klinisk. - Bestemt ikke lys, men klinisk. Dog prøver jeg i denne forbindelse at holde M3 op mod S300, og jeg må ærligt tilstå jeg ikke har hørt de 2 direkte mod hinanden, men har hørt M3 utallige gange på forskellige højttalere, som jeg også har hørt på andre anlæg igen, så mener jeg har en ret gode idé om hvordan den forstærker lyder.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 29 August 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

 

Jeg havde en S-300 i flere år og den spillede ganske godt. Jeg vil betegne den som meget neutral hen mod det slanke, og det blev for meget i mit set-up. Fodtramp var et ukendt begreb og kom først tilbage efter købet af en rørforstærker. Ellers flot opbygget og nærmest uopslidelig.

Hilsen



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
MGrene
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 30 August 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Mange gode synsvinkler

Jeg har nettop i dag hentet min S300 som jeg har købt af en fra forummet..!

Jeg har krydret den med Focal højtalere, samt nyt Argon højtalerkabel fra Hifi-klubben...

Hvad er mit indtryk så..

Jo der er helt klart kommet mere mellemtone og dybde i bassen, rigtig meget endda, til tider nogen gange så meget at det overdøver lidt diskanten. Dog håber jeg lidt på at det er fordi at højtalerkablet stadig lige skal spilles til, hvorefter det forhåbntlig vil give lidt luft/frihed i toppen..Men S300 styre virkelig med hård hånd, præcis slag i bassen og ingen skingrer i de høje toner...

Jeg har også lige været nede i Hifi-klubben og høre M3 på et par B&W DM683...Det indtryk jeg fik var at den var lidt mere luftig i toppen, men med en blødere gang i mellemtone og bas, dig lidt svært at sige rummet var meget stort..

Alt i alt, vil jeg ikke sige hvad jeg synes der er bedst, men er helt bestemt tilfreds med min ny-indkøbte S300, som jeg håber på vil åbne lidt mere op i toppen når kablerne er spillet til

Til top Vis MGrene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGrene
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 30 August 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

MGrene skrev:

Mange gode synsvinkler

Jeg har nettop i dag hentet min S300 som jeg har købt af en fra forummet..!

Jeg har krydret den med Focal højtalere, samt nyt Argon højtalerkabel fra Hifi-klubben...

Hvad er mit indtryk så..

Jo der er helt klart kommet mere mellemtone og dybde i bassen, rigtig meget endda, til tider nogen gange så meget at det overdøver lidt diskanten. Dog håber jeg lidt på at det er fordi at højtalerkablet stadig lige skal spilles til, hvorefter det forhåbntlig vil give lidt luft/frihed i toppen..Men S300 styre virkelig med hård hånd, præcis slag i bassen og ingen skingrer i de høje toner...

Jeg har også lige været nede i Hifi-klubben og høre M3 på et par B&W DM683...Det indtryk jeg fik var at den var lidt mere luftig i toppen, men med en blødere gang i mellemtone og bas, dig lidt svært at sige rummet var meget stort..

Alt i alt, vil jeg ikke sige hvad jeg synes der er bedst, men er helt bestemt tilfreds med min ny-indkøbte S300, som jeg håber på vil åbne lidt mere op i toppen når kablerne er spillet til

hmmm, det Argon kabel tvivler jeg lidt på. Men ellers tillykke med din nye amp. Det er jo en mini Gryphon



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 31 August 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

MGrene skrev:

Mange gode synsvinkler

Jeg har nettop i dag hentet min S300 som jeg har købt af en fra forummet..!

Jeg har krydret den med Focal højtalere, samt nyt Argon højtalerkabel fra Hifi-klubben...

Hvad er mit indtryk så..

Jo der er helt klart kommet mere mellemtone og dybde i bassen, rigtig meget endda, til tider nogen gange så meget at det overdøver lidt diskanten. Dog håber jeg lidt på at det er fordi at højtalerkablet stadig lige skal spilles til, hvorefter det forhåbntlig vil give lidt luft/frihed i toppen..Men S300 styre virkelig med hård hånd, præcis slag i bassen og ingen skingrer i de høje toner...

Jeg har også lige været nede i Hifi-klubben og høre M3 på et par B&W DM683...Det indtryk jeg fik var at den var lidt mere luftig i toppen, men med en blødere gang i mellemtone og bas, dig lidt svært at sige rummet var meget stort..

Alt i alt, vil jeg ikke sige hvad jeg synes der er bedst, men er helt bestemt tilfreds med min ny-indkøbte S300, som jeg håber på vil åbne lidt mere op i toppen når kablerne er spillet til

Vær sød ikke at bilde dig selv ind, at kablet skal "spilles til" og at det gør en forskel. Kunne lyde som nogle eigenmodes der f**ker op.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
MGrene
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 31 August 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Har bare læst rundt omkring at et kabel vil åbne mere op når den er blevet brugt en uges tid eller to, nu må vi se :-)

 

Bjarke: Hmm hvad mener du med "eigenmodes"

Til top Vis MGrene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGrene
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 31 August 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

MGrene skrev:

Har bare læst rundt omkring at et kabel vil åbne mere op når den er blevet brugt en uges tid eller to, nu må vi se :-)

 

Bjarke: Hmm hvad mener du med "eigenmodes"

Kan ikke se gennemskue de fysiske aspekter der skulle spille ind der, og ej heller har jeg oplevet kabler der har ændret sig til noget bedre. Kan være der er én der kan forklare det.

Med eigenmodes taler jeg om den måde bassen opfører sig i dit rum. Hvis dine højttalere f.eks. er meget tæt op ad væggen, og evt. står i hjørner?



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 31 August 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Uden at have set dit setup, er jeg ret overbevist om at dine højttalere står for tæt på væggen/ hjørnerne. Prøv at rykke højttalerne ud, så du minimum har 50-100 cm fri luft til bagvæg/sidevæg. Det gør det heller ikke bedre hvis din lytteposition er med ryggen mod en væg. Kabler ændre sig ved tilspilning, men ikke så dramatisk.

Mvh.

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
MGrene
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 31 August 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jo i har begge to ret..

Højtalerne står næste helt oppe ad væggen både bagved og ved siden..

Har desværre ikke mulighed for at rykke ret meget rundt på det pga. pladsmangel..

Men det er nok også mest fordi at jeg med min tidligere forstærker havde den der lidt mere luftig/lyse top..som jeg egentlig stadig har men den nye forstærker er bare meget mere kraftig og giver derved mere bas og mellemtone..

Men er efterhånden begyndt at vænne mig til det, og altså det lyder stadig godt, men jo den placering som højtalerne har lige nu er bestemt ikke optimal, jeg må prøve at eksperimentere lidt med noget omstilling af møbler og anlæg

Tak for jeres hjælp....Tror efterhånden at jeg har fået svar på emnet

Til top Vis MGrene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGrene
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 01 September 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det. Rummet betyder også ekstremt meget for hvad mener ender med at høre fra sit anlæg. Desværre.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes