Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali SWA12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Har lige fået et tilbud på en aktiv Dali SWA12, som jeg har muligheden for at få fingrene i for 2000,-, subben skulle være i perfekt stand - så jeg ville høre om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne aktive subwoofer..

Jeg har i forvejen et sæt Dali 400 højtalere, vil de passe godt sammen med subwooferen??

Vil gerne høre jeres meninger, da jeg selv er lidt på vildspor, da den eneste erfaring jeg har med subwoofere, ligger i et noget andet prisleje

/Mikael

Til top Vis mikaelmogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelmogensen

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Til de penge er SWA12 en rigtig god subwoofer. Stram, kontant bas, som har en fornuftig timing i henhold til musikken. Den er ikke overdrevet i sin lyd, da det ikke er Dali´s stil. Men kan sagtens gøre sig bemærket hvis du vil - altså sagtens bruges i rum af størrelsen op til 70-80 kvadratmeter!

Dine Dali 400 vil matche perfekt - ikke at det er et krav at det skal være Dali.. men ingen tvivl om klangstrukturen (identiteten) er meget tæt på hinanden.
Så der hvor 400 er lidt træt i bassen og ikke så præcis og slagkraftig- der tager swa12 over.

Hvis du køber, så brug meget tid på at indstille den! Og lad den ikke "overdøve" i opstillingen. Du skal faktisk til tider være i tvivl om hvorvidt den spiller eller ej. Der har du den bedste indstilling... i niveau!

god fornøjelse..

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en swa 12 og er ganske godt tilfreds. Hvis du kan få den til 2k er det ihvertfald billigt. ca. 1k under normal brugtpris. Den vil også passe godt til dine 400 og give dig en meget bedre filmoplevelse, da den går langt ned under hvad 400eren kan klare.

Jeg bruger kun min til film, da jeg ikke bryder mig om sublyd til stereolytning.(er iøvrigt ikke nødvendigt) Den er klart bedst til film, men kan sagtens bruges til musik også. Da er den bare sværer at indstille korekt. Men det finder du jo nok ud af. God fornøjelse.

MVH WRONG

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Enig: til den pris er der ikke nogen grund til at betænke sig. 2000,- er billigt for SWA-12. Den kan sagtens matches med dine 400'ere (min far har sådan et setup) - jeg bruger min sammen med 6006'ere og er udemærket tilfreds med den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes