Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 18:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure M97xE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

To determine when to replace your stylus you should take the various playing conditions into consideration. On average the stylus lasts two or three times longer (about 500 hours) than the average diamond tip stylus.

Det de skriver, hvis jeg har forstået det rigtig, er at ders SAS nål holder i gennemsnit 2-3 gange længre end en almindelig nål, dermed skulle en almindelig nål kun holde ca.200 timer, det er godt nok lidt, mener at jeg har læst op til omkring 800-1000 timer.

Mvh

Torben

Ok tror mere på omk 300 - 400  timer, har slidt på mange nåle, bruger spillen meget, hvor har du info fra, (du har ikke det grønne A4 jeg scanner og sender)

Det står her  http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1524&osCsid=gnh58v0g97hcekcgigk394umv5 , når man trykker på linket

What's Super Analogue Stylus? >>

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

To determine when to replace your stylus you should take the various playing conditions into consideration. On average the stylus lasts two or three times longer (about 500 hours) than the average diamond tip stylus.

Det de skriver, hvis jeg har forstået det rigtig, er at ders SAS nål holder i gennemsnit 2-3 gange længre end en almindelig nål, dermed skulle en almindelig nål kun holde ca.200 timer, det er godt nok lidt, mener at jeg har læst op til omkring 800-1000 timer.

Mvh

Torben

Ok tror mere på omk 300 - 400  timer, har slidt på mange nåle, bruger spillen meget, hvor har du info fra, (du har ikke det grønne A4 jeg scanner og sender)

Skal lige samle kæben op fra gulvet igen ...........  

godtnok kører pladespilleren da ikke så meget mere, som førhen i tiden, jeg kan dog ikke erindre nogle pickupper med så lave timetal som de antyder her.  Min ene PU stammer fra 80'erne, og har vist kørt hele samlingen gennem et par gange,  uden der er nævneværdige slidspor, eller anden for for degradering at spotte under mikroskopet  ( Grado Signature 8M )

men at påstå at en normal nål kun holder omkring 200 timer er da ude i hampen

(savner virkeligt lyden fra den gamle V15-III, og pønser bestemt på at teste M97'eren)

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder godt nok sært, men de må jo have afprøvet deres nåle.

Lidt sjovt de skriver at SAS er noget de har opfundet, men en Micro ridge slibning ser ud som deres http://www.dynavector.com/etechnical/microstylus.html

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Goddag igen

Ja jeg har været lidt fraværende de sidste par dage. Lige en hurtig opdatering: Jico har svaret mig og de vil ændre ordren, dvs.
jeg skal bestille og betale en VN5xMR, de vil så refundere det fulde beløb for VN5MR'en. I får lige en opdatering når jeg har hørt
nærmere mht. levering.



__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

-og hej igen,

Jico har allerede refunderet beløbet for VN5MR'en. Så nu venter jeg kun på en leveringsdato på VN5xMR



__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

igen igen

Så fik jeg en bekræfigelse på at VN5xMR vil blive afsendt d. 27 Oktober.. Ja ja.. Forventningens glæde er jo oftest den største




__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Alletiders, fint at du nåede det, spiller på min i øjeblikket rigtig god ren detaljeret blød sound, har du set linket til avforum.no mht. tilpasning og Shure generelt, min fungerer fint, det jeg har fundet ud af er at, V15V som min forpart (VN5MR) er lavet til er spolens: inductans 330mh output 3.2 mv. hvor 97xE er: inductans 650mh output 4.0 mv . V15VXMR er data : inductans 425 mh output 3mv

Som du kan se ligger X forparten tættere på Shure mht. inductans. 650 mh skulle iøvrigt være den "rigtige" værdi for en ægte MM PU ifølge experter, Solvint har lavet  målinger

Det ender nok med at kortet må op af lommen, ville være fint med en af hver af X udgaverne, det er lavet meget fint, og så er fremtiden sikret langt frem for vinylaftastning

VH. Madsen 



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også fået mail fra JICO hertil morgen, jeg har også, måttet bestille på ny, for at få en VN5xMR forpart.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Jeg har også fået mail fra JICO hertil morgen, jeg har også, måttet bestille på ny, for at få en VN5xMR forpart.

Mvh

Torben

Alletiders sender bestilling idag på 1 af hver af X forparterne

VH. Madsen 



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet lidt om de forskellige V-typer.

Mvh

Torben

Regarding the scarcity of replacement styli for the V15 Type IV cartridge:

A quick history of the V15:

V15 1964-1966
V15 Type II 1966-1970
V15 Type II Improved 1970-1973
V15 Type III 1973-1978
V15 Type IV 1978-1982
V15 Type V 1982
V15 Type V-MR 1983-1993
V15 Type VxMR 1996-current

One distinctive difference between each generation of the V15 is the shape and dimensions of the Pole Pieces and Stylus Brass Housing. This means that the styli are not interchangeable from one generation to the next. They do not provide a proper fit, or alignment, between the Magnet and Pole Pieces.

In general, it has been Shure’s practice to provide a replacement stylus for premium products for 10 years beyond a particular product’s discontinuation. This is typically accomplished by estimating a 10 year demand, and producing that quantity, before the tooling and assembly line is retired. In some cases we under estimated, in some cases we over estimated.

In 1983, Shure introduced the Micro-Ridge (MR) diamond for the V15 Type V. Shure also offered the Micro-Ridge diamond on replacement styli for V15 Type III and Type IV. Again, long term quantities were estimated and produced. Circumstantially, the tooling for the V15 Type V allowed for additional production of Type III replacement styli. This accounts for the larger availability of Type III and Type V replacement styli.

Shure experienced dramatic shifts in demand for phono cartridges when the CD Player was introduced in the late 1980’s. In the early 1990’s cartridge sales plummeted, OEM business ceased, and Shure gave serious consideration to ending all phono production.

In 1995, under new phono management, Shure re-engineered our phono products and manufacturing process to allow us to produce significantly lower quantities, maintain our quality standards, locate reliable suppliers, and maintain a fair market price. The action allowed Shure to remain in the phono cartridge business, but unfortunately, required that we cease to support pre-1995 products beyond the final inventory build-ups.

For V15 products, a replacement stylus was available for at least 10 years after the cartridge was officially discontinued. Some inventory usually remained in the retail channel for 2-3 years.

Shure’s inventory of VN45E, VN45HE, and VN45MR styli completely expired in the late 1990’s. We are unable to re-produce this part due to scarcity of tooling and raw materials. We have VN35MR styli for V15 Type III cartridges, and VN5MR styli for V15 Type V cartridges. These inventories are expected to deplete in the next 2-3 years.

In the event we discontinue or replace the V15VxMR, we will only produce a 5 year inventory of replacement cartridges, primarily due to anticipated scarcity of critical raw materials.

 

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Lidt mere.

 

1966 V15 Type II: first analog-computer-designed superior tracking cartridge, the model that introduced 'Trackability', Shure's term for 'the ability to maintain contact between stylus and record groove at minimum tracking force throughout audio spectrum.' It also introduced the flip-action, built-in stylus guard

1970 V15 Type II Improved: upgraded stylus; flatter frequency response

1973 V15 Type III: new laminated pole piece; 'uniformly flat, unaccented, uncoloured frequency response'; 25% reduction of effective stylus mass

1978 V15 Type IV: hyperelliptical nude stylus tip resulting in optimised tip-groove contact area; 'viscous-damped Dynamic Stabilizer overcomes record warp and electrostatically neutralises record surface'

1982 V15 Type V: ultra-thin-wall beryllium (Microwall/Be) stylus shank; MASAR-polished tip to reduce friction; packaged with Duo-Point Alignment gauge to minimise lateral tracking angle error

1983 V15 Type V-MR: 'Micro-Ridge stylus tip emulates shape of cutting stylus for unsurpassed trackability, particularly in high frequency range'

1997 V15VxMR: pole piece position changed; 'warmer and more musical than ever'

 

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Lidt mere.

 

1966 V15 Type II: first analog-computer-designed superior tracking cartridge, the model that introduced 'Trackability', Shure's term for 'the ability to maintain contact between stylus and record groove at minimum tracking force throughout audio spectrum.' It also introduced the flip-action, built-in stylus guard

1970 V15 Type II Improved: upgraded stylus; flatter frequency response

1973 V15 Type III: new laminated pole piece; 'uniformly flat, unaccented, uncoloured frequency response'; 25% reduction of effective stylus mass

1978 V15 Type IV: hyperelliptical nude stylus tip resulting in optimised tip-groove contact area; 'viscous-damped Dynamic Stabilizer overcomes record warp and electrostatically neutralises record surface'

1982 V15 Type V: ultra-thin-wall beryllium (Microwall/Be) stylus shank; MASAR-polished tip to reduce friction; packaged with Duo-Point Alignment gauge to minimise lateral tracking angle error

1983 V15 Type V-MR: 'Micro-Ridge stylus tip emulates shape of cutting stylus for unsurpassed trackability, particularly in high frequency range'

1997 V15VxMR: pole piece position changed; 'warmer and more musical than ever'          

 

(hvordan med positionen på 97xE er den magen til) der er tilbagemeldinger til JICO nu må de da vide at den passer til 97xE     VH. Madsen

 

 

Fint arbejde nu har vi styr på det, spændende læsning, men desværre ser det ud til at Shure langsomt fader ud, lader ikke til de selv vil sende nye modeller på markedet, modsat Ortofon som har fuld fart på, men fint med JICO så går det jo

 

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Solvin skrev:

Lidt mere.

 

1966 V15 Type II: first analog-computer-designed superior tracking cartridge, the model that introduced 'Trackability', Shure's term for 'the ability to maintain contact between stylus and record groove at minimum tracking force throughout audio spectrum.' It also introduced the flip-action, built-in stylus guard

1970 V15 Type II Improved: upgraded stylus; flatter frequency response

1973 V15 Type III: new laminated pole piece; 'uniformly flat, unaccented, uncoloured frequency response'; 25% reduction of effective stylus mass

1978 V15 Type IV: hyperelliptical nude stylus tip resulting in optimised tip-groove contact area; 'viscous-damped Dynamic Stabilizer overcomes record warp and electrostatically neutralises record surface'

1982 V15 Type V: ultra-thin-wall beryllium (Microwall/Be) stylus shank; MASAR-polished tip to reduce friction; packaged with Duo-Point Alignment gauge to minimise lateral tracking angle error

1983 V15 Type V-MR: 'Micro-Ridge stylus tip emulates shape of cutting stylus for unsurpassed trackability, particularly in high frequency range'

1997 V15VxMR: pole piece position changed; 'warmer and more musical than ever'          

 

(hvordan med positionen på 97xE er den magen til) der er tilbagemeldinger til JICO nu må de da vide at den passer til 97xE     VH. Madsen

 

 

Fint arbejde nu har vi styr på det, spændende læsning, men desværre ser det ud til at Shure langsomt fader ud, lader ikke til de selv vil sende nye modeller på markedet, modsat Ortofon som har fuld fart på, men fint med JICO så går det jo

 

VH. Madsen

Det er et godt spørgsmål, jeg ved ikke om pol-positionen på vores er magen til V15V-MR, den skulle jo være anderledes i forhold til V15V-xMR, det står skrevet på shure's side. Jeg har en skummel mistanke om at på vores pickup er polerne anderledes, jeg ved det faktisk ikke.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
madsen skrev:
Solvin skrev:

Lidt mere.


 


1966 V15 Type II: first analog-computer-designed superior tracking cartridge, the model that introduced 'Trackability',
Shure's term for 'the ability to maintain contact between stylus and record groove at minimum tracking force throughout
audio spectrum.' It also introduced the flip-action, built-in stylus guard


1970 V15 Type II Improved: upgraded stylus; flatter frequency response


1973 V15 Type III: new laminated pole piece; 'uniformly flat, unaccented, uncoloured frequency response'; 25% reduction
of effective stylus mass


1978 V15 Type IV: hyperelliptical nude stylus tip resulting in optimised tip-groove contact area; 'viscous-damped Dynamic
Stabilizer overcomes record warp and electrostatically neutralises record surface'


1982 V15 Type V: ultra-thin-wall beryllium (Microwall/Be) stylus shank; MASAR-polished tip to reduce friction; packaged
with Duo-Point Alignment gauge to minimise lateral tracking angle error


1983 V15 Type V-MR: 'Micro-Ridge stylus tip emulates shape of cutting stylus for unsurpassed trackability, particularly in
high frequency range'


1997 V15VxMR: pole piece position changed; 'warmer and more musical than ever'       
   


 


(hvordan med positionen på 97xE er den
magen til) der er tilbagemeldinger til JICO nu må de da vide at den passer til 97xE     VH. Madsen


 


 



Fint arbejde nu har vi styr på det, spændende læsning, men desværre ser det ud til at Shure langsomt fader ud, lader
ikke til de selv vil sende nye modeller på markedet, modsat Ortofon som har fuld fart på, men fint med JICO så går det
jo


 


VH. Madsen



Det er et godt spørgsmål, jeg ved ikke om pol-positionen på vores er magen til V15V-MR, den skulle jo
være anderledes i forhold til V15V-xMR, det står skrevet på shure's side. Jeg har en skummel mistanke om at på vores
pickup er polerne anderledes, jeg ved det faktisk ikke.


Mvh


Torben



Efterhånden er der nok ikke andet for end at vente og se om "skidtet" passer! Og når vi så ved det tager vi
hemmeligheden med i graven

__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Nej nej ta det helt cool, der er kunder der har tilbagemeldt deres tilfredshed med Xeren sammen med 97xE, så ingen grund til bekymring, og vores norske expert siger god for kombinationen, få nu ikke ødelagt nattesøvnen, gonat.

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej Solvin,

Lige et lidt OT spørgsmål. Jeg kan se du bruger nogle skiver til ved montering af pickup'en. Det ligner noget pap/kork agtig men
hvor har dem fra?




__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Hej Solvin,

Lige et lidt OT spørgsmål. Jeg kan se du bruger nogle skiver til ved montering af pickup'en. Det ligner noget pap/kork agtig men
hvor har dem fra?


Jeg kan ikke huske hvor jeg har dem fra, men det er små pertinax skiver, det samme som man førhen lavede print-plader af.

Skal du have et par stykker?

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Madsen kan du også bruge et par stykker?

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes