Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. maj 2024 | 11:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Indstilling af pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 03 September 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Nå det var lidt for hurtigt at jeg sagde det virkede, det viser sig at det kun var en ved en stille sang at det virkede, lige så snart
der sker bare lidt så hopper nålen ind mod midten. Jeg har prøvet at indstille igen, og er nok snart mere forvirret end jeg var til
at starte med.
Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 04 September 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hey

Tror nåletrykket er alt for lavt, siden den skøjter så meget som den gør...

Placering af pladespilleren er rigtig vigtig, og det er meget sarte overfor vibrationer og især en fast pladespiller som Rega'en vil det være et must at få den på en væg..

Eller en sandkasse af mdf og en glasplade eller mdf i en god tykkelse, kønt er det nok ikke, men med sandet kan man vatter det perfekt ud , og man får en tung base hvor vibrationer dør ud...

Rega's pu'er er lavet til deres værker, så vta skal man ikke tænke så meget over, kun ved valg af andre mærker...

Tjek nålefanen intensivt så du er sikker på diamanten er iorden, hvis den er så kan jeg ikke andet tro at nåletryk er forkert, eller at fladerne du har sat den på er meget skævt og en stor hælding mod venstre...




__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 September 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Kontakt din forhandler. Det skal være i orden.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 04 September 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om, du stadigvæk har for lidt nåletryk på pickupen.

Har du en nåletryksvægt, ellers ville jeg fluks gå i butikken og låne deres, det er super enkelt og livsvigtigt(for pladerne altså) at den står korrekt.

mvh M

 

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 04 September 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Det er næsten pinligt det her, men på den anden side må det jo være den der har monteret pickup'en, der ikke har været helt
grundig nok.

Jeg sad i morges og kunne ikke lade være med at kigge igen, det viste sig at en af ledningerne fra pickup ramte pladen, så jeg
har bukket den lidt forsigtigt væk, og jeg tror det virker nu (Nu må vi se hvor længe det så varer den her gang )
Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal købe sådan en nåletryksvægt, kan man så nøjes med de billige mekaniske, som f.eks. Ortofon's, eller skal det
være sådan en digital til en halv million?
Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

D.R.Andersen skrev:
Det er næsten pinligt det her, men på den anden side må det jo være den der har monteret pickup'en,
der ikke har været helt
grundig nok.

Jeg sad i morges og kunne ikke lade være med at kigge igen, det viste sig at en af ledningerne fra pickup ramte pladen, så jeg
har bukket den lidt forsigtigt væk, og jeg tror det virker nu (Nu må vi se hvor længe det så varer den her gang )


Fint du selv har fundet løsningen, så er du ved at komme godt i gang med at lære din pladespiller at kende. Held og lykke med
den fremover.

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 04 September 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft så travlt med at høre musik, at jeg helt har glemt at sige tak for alt hjælpen. Jeg synes virkeligt at det er fedt at
så mange mennesker vil hjælpe, og at nogen ligefrem vil komme og hjælpe personligt, eller siger at man bare kan ringe - jeg
har aldrig oplevet så hjælpsomme folk i nogen andre forumer.
Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 04 September 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

D.R.Andersen skrev:
Nu har jeg haft så travlt med at høre musik, at jeg helt har glemt at sige tak for alt hjælpen. Jeg synes virkeligt at det er fedt at
så mange mennesker vil hjælpe, og at nogen ligefrem vil komme og hjælpe personligt, eller siger at man bare kan ringe - jeg
har aldrig oplevet så hjælpsomme folk i nogen andre forumer.

Selv tak Dan, det manglede da bare. Håber du har fået Rega'en til at spille super, skulle der alligevel være problemer, ja så skal jeg gerne komme og hjælpe.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 September 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Dejligt. P3-24 med Exact er en god musikformidler. Så er det bare om at bruge pengene på en masse dejlig vinyl.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 05 September 2009 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

D.R.Andersen skrev:
Nu har jeg haft så travlt med at høre musik, at jeg helt har glemt at sige tak for alt hjælpen. Jeg synes virkeligt at det er fedt at
så mange mennesker vil hjælpe, og at nogen ligefrem vil komme og hjælpe personligt, eller siger at man bare kan ringe - jeg
har aldrig oplevet så hjælpsomme folk i nogen andre forumer.



Det er mange roser på én gang! 

Jeg synes i øvrigt at den butik du har handlet i, fortjener en meget alvorlig røffel.
Det er simpelthen sjusk af værste skuffe!


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 05 September 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Det gør de måske, jeg kunne heller ikke dy mig for lige at nævne det for sælger da jeg var rundt i byen i går for at høre på nogle nye højtallere. Men alle kan jo lave fejl, jeg er bare glad for at det virker nu
Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 
D.R.Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 05 September 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

D.R.Andersen skrev:
Nu har jeg haft så travlt med at høre musik, at jeg helt har glemt at sige tak for alt hjælpen. Jeg synes virkeligt at det er fedt at
så mange mennesker vil hjælpe, og at nogen ligefrem vil komme og hjælpe personligt, eller siger at man bare kan ringe - jeg
har aldrig oplevet så hjælpsomme folk i nogen andre forumer.

Selv tak Dan, det manglede da bare. Håber du har fået Rega'en til at spille super, skulle der alligevel være problemer, ja så skal jeg gerne komme og hjælpe.

Mvh

Torben

Den spiller super, det er nok bare små justeringer, der mangler, men det lærer jeg nok henad vejen

krenzler skrev:
Dejligt. P3-24 med Exact er en god musikformidler. Så er det bare om at bruge pengene på en masse dejlig vinyl.

Mvh.

Jeg er også glad for den, betydelig bedre end min gamle NAD, så nu skal der bare købes en masse vinyl ja

Til top Vis D.R.Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.R.Andersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes