Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 21:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Only Sansui! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

I denne tråd skal det kun handle om Sansui, hvad vi har og ønsker os.

Jeg ved der er en del er interessere sig for Sansui (deriblandt mig!) Pqr, Supos, KlausM mfl.

Så her er tråden så. Frem med de gode sager!



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg starter med at vise min nyeste tilkommende:

xp99002.jpg

Sansui XP-99 Pl.spiller. den er okay, men ikke topklasse og derfor skal den Moddes!

xp99005.jpg

Med bunden i vejret, der er plads til en masse dæmpning i plinten, desuden er armen elendig men jeg har en plan om at fjerne arm og automatik og sætte en Rega RB-250 arm der er modded med et Origin Live Armrør og en kontravægt af eget design:

xp99008.jpg

Jeg mangler en metode til at få motoren til at køre, uden armautomatikken, der sidder en slags fotolinser der registrere om arm bliver flyttet, mon man kan kortslutte det på en eller anden måde?

xp99006.jpg



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 12 September 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Den er da blevet meget pæn efter en gang rengøring hva!

Hilsen

edge skrev:

Jeg starter med at vise min nyeste tilkommende:

xp99002.jpg

Sansui XP-99 Pl.spiller. den er okay, men ikke topklasse og derfor skal den Moddes!

xp99005.jpg

Med bunden i vejret, der er plads til en masse dæmpning i plinten, desuden er armen elendig men jeg har en plan om at fjerne arm og automatik og sætte en Rega RB-250 arm der er modded med et Origin Live Armrør og en kontravægt af eget design:

xp99008.jpg

Jeg mangler en metode til at få motoren til at køre, uden armautomatikken, der sidder en slags fotolinser der registrere om arm bliver flyttet, mon man kan kortslutte det på en eller anden måde?

xp99006.jpg



__________________
Jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 12 September 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

ville det ikke være en bedre idé at få fat i en vintage sag fra Sansui - det virker overkill at skulle rode med sådan en gang balsatræ i spånkasse og gå i gennem så mange trængsler for at få en rega arm til at virke med overide af de gamle automatikkredsløb i pladespilleren ...

det er ikke min mening at være Negativ - jeg synes sansui er fedt men tvivler på om det er en af de fede du har gang i der


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
ville det ikke være en bedre idé at få fat i en vintage sag fra Sansui - det virker overkill at skulle rode med sådan en gang balsatræ i spånkasse og gå i gennem så mange trængsler for at få en rega arm til at virke med overide af de gamle automatikkredsløb i pladespilleren ...

det er ikke min mening at være Negativ - jeg synes sansui er fedt men tvivler på om det er en af de fede du har gang i der

 

Derfor er den osse perfekt til at få lidt erfaring med. Den kan jo kun blive bedre!

Jesper] ja den er da ikke helt grim efter en rengøring.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 12 September 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Jeg starter med at vise min nyeste tilkommende:........  snip]

nydelig spille - følger lige med i hvad der sker med den.  Er du sikker på man kan fjerne armen uden nogen går i drillemode ?      kunne forestille mig der sidder en føler i armbasen der fortæller om værket må snurre

Iøvrigt pudsigt som de fleste pladespillere ligner noget man har kastet sammen i en appelsinkasse, når man skruer bunden af -   min egen er om muligt mere rodet indeni



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har rykket armen af, og hvis jeg holder det stykke metal der sad på den orginale arm mellem fotolinserne, så kører spillen rundt. Har studeret stikket på styreprintet, og mener jeg kan snyde den ved at lodde ledninger imellem et par af benene.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 12 September 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

den må du sku da ikke gøre noget ved den er jo flodt som den er, måske du skulle skifet signal kablerne/stik til en bedre model
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Stikket til fotolinserne ser sådan her ud:

sansuixp99002.jpg

Det ser for mig ud til at det er ret ligetil at få "kortsluttet" så det prøver jeg.

sansuixp99001.jpg

Jeg vil dæmpe plinten med Dynamat:

Jeg har lige lånt et af billederne fra Tossi´s tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48211&P N=1&TPN=1

Det minder om Biotumen men er nemmere at forme.

 



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 12 September 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

 

Hej i Sansui tråden

Jeg har i dag erhvervet mig mit første Sansui legetøj, en velholdt SC-3330 kassette deck til en flad halvtredser på spejdernes loppemarked. Den spiller fint bortset fra at den ikke kan spole tilbage, hvilket jeg egentligt godt kunne leve med...MEN  hvis det nu kunne repareres let så.......

Er der nogen der kender noget til modellen og måske har løsningforslag ,så takker jeg på forhånd. Al mekanik kører i den, men den tar ikke båndet med ved reverse. Måske skal den bare have nye gummi bånd?

 

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 12 September 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Stikket til fotolinserne ser sådan her ud:

sansuixp99002.jpg


Hvordan ser fotolinserne ud? Du skal jo ikke kortslutte de ben med forsyningsspændnigen. Så får du bare futtet strømforsyningen af

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 12 September 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

 

Hej i Sansui tråden

Jeg har i dag erhvervet mig mit første Sansui legetøj, en velholdt SC-3330 kassette deck til en flad halvtredser på spejdernes loppemarked. Den spiller fint bortset fra at den ikke kan spole tilbage, hvilket jeg egentligt godt kunne leve med...MEN  hvis det nu kunne repareres let så.......

Er der nogen der kender noget til modellen og måske har løsningforslag ,så takker jeg på forhånd. Al mekanik kører i den, men den tar ikke båndet med ved reverse. Måske skal den bare have nye gummi bånd?

 

 

Lækker lækker Båndspille der, og den er endda med det jeg bla. mangler, rackhåndtag til min SC-1110 (suk) Nå det er sikkert en af remmene der er gået (der er tre i min).

Her er lidt billeder af fotolinser:

fotolinser002.jpg

Dette print er med fotolinserne

fotolinser001.jpg

Denne sidder overfor med modtagerne

fotolinser004.jpg

Der går samme farve ledninger til hvert print, undtaget den hvide/gule der er luset fra det ene print til det andet.

Her er osse lige et billede af kontravægten:

sansuixp99005.jpg



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 13 September 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Bedste Sansui forstærker,

Hvis vi skal have et Sansui forum bliver vi også nød til at kåre hvilken Sansui forstærker der er bedst (hvis der er muligt at vælge).

Er det fra 1970'erne f.eks. AU 11000

Eller fra sidst i 1980'erne f.eks. AU X911

Eller nogle af de sidste der blev lavet i midten af 1990'erne f.eks. AU-Alpha907MR

/Dranov





__________________
/Dranov
Til top Vis Dranov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dranov
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 13 September 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Eller er det nogen af rørforstærkerne?

Eller nogle af sluttrinnene BA-X000?

Hvad betyder "bedst"?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 13 September 2009 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

fotolinser001.jpg


Det er det her print du skal have fat i. Hvis du forbinder C og E på de tre (?) transistorer, svarer det til at de får lys.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 13 September 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Sansuis succes grundlagdes i tidlige rørforstærkere der i kraft af deres brug af fremragende transformatorer gav fabrikken ryg for at levere en lyd ud over det sædvanlige

Den største lydmæssige succes efter mono rør forstærkene var

Sansui AU 111 rørforstærker integreret - den var så god at den var med til at sansui ventede med at springe på transistor trenden et godt stykke tid endnu efter alle andre var gået den vej

Den lagde også grund til at de første Sansui transistor amps var så varmt klingende i lyden - og deres AU 999 må i den sammenhæng være et stykke tidlig transistorforstærkeringeniørkunst som fortjener at blive taget med blandt Sansuis bedste

AU 555a fortjener i den grad også at blive taget med - den var måske en af de største stk tals mæssige salgssucces Sansui havde og et renoveret eksemplar lyder den dag i dag dejlig med en fremragende Riaa og et cool enkelt design - NAD 3020 go home - AU 555 a er en ægte klassisker - en forstærker der i den grad har udbredt kendskabet til Sansui

Senere hen kom så de storer bamser med 4 og 5 sifrede modelnumre og kolosale kraftresurser og de vil da overstråle de tidligere både lydmæssigt og med deres imponator effekt men de var aldrig blevet havde det ikke været for pioneerprodukterne AU111 - AU 555a og AU 999

Slutteligt da verden gik af lave kom Sansui ud med en masse l**t men dog også nogle vintage reissues og nogle enkelte highend komponenter som også er værd at kigge på


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 13 September 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sansuis succes grundlagdes i tidlige rørforstærkere der i kraft af deres brug af fremragende transformatorer gav fabrikken ryg for at levere en lyd ud over det sædvanlige

Den største lydmæssige succes efter mono rør forstærkene var

Sansui AU 111 rørforstærker integreret - den var så god at den var med til at sansui ventede med at springe på transistor trenden et godt stykke tid endnu efter alle andre var gået den vej

Den lagde også grund til at de første Sansui transistor amps var så varmt klingende i lyden - og deres AU 999 må i den sammenhæng være et stykke tidlig transistorforstærkeringeniørkunst som fortjener at blive taget med blandt Sansuis bedste

AU 555a fortjener i den grad også at blive taget med - den var måske en af de største stk tals mæssige salgssucces Sansui havde og et renoveret eksemplar lyder den dag i dag dejlig med en fremragende Riaa og et cool enkelt design - NAD 3020 go home - AU 555 a er en ægte klassisker - en forstærker der i den grad har udbredt kendskabet til Sansui

Senere hen kom så de storer bamser med 4 og 5 sifrede modelnumre og kolosale kraftresurser og de vil da overstråle de tidligere både lydmæssigt og med deres imponator effekt men de var aldrig blevet havde det ikke været for pioneerprodukterne AU111 - AU 555a og AU 999

Slutteligt da verden gik af lave kom Sansui ud med en masse l**t men dog også nogle vintage reissues og nogle enkelte highend komponenter som også er værd at kigge på

glemte du receiver serien Six, Seven og Eight ?    De var bestemt også værd at holde i hus



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 13 September 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

 Sansui Au 555a  vil til alle tider være den bedste Sansui for mig  Den stod her i 74 og er her endnu , der er dog kommet lidt familie til .



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 13 September 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har også fået min del af Sansui grej, og de fleste ting står her (sgu) endnu.

Listen ser pt. sådan ud:

Model Type
AU-9900 forstærker
AU-9500 forstærker
AU-5500 forstærker
AU-101 forstærker
AU-555 forstærker
AU-555A forstærker
QS-500 Quadrofoni decoder og bagkanalsforstærker
QR-1500 Quadrofoni Receiver
Eight Receiver
661 Receiver
331 Receiver
TU-9900 Tuner
TU-9500 Tuner
TU-5900 Tuner

Nogle ting er dog blev solgt:

AX-7 Audio mixer
SE-9 Equalizer
SR-2020 Grammofon
SP-2500 Højttalere
TU-4400 Tuner

AU-9500 forstærkeren er ny i huset, og den imponerer mig lydmæssigt mere end f.eks. min au-9900. Måske fordi den er varmere (mere røragtig?) i lyden end efterfølgeren (au-9900), der er mere moderne i lyden? Lige nu er det altså AU-9500eren der svinger her!

Eight receiveren er også skøn, men alligevel på vej ud; man kan jo ikke eje altid.

AU-555A har Fredmarantz overladt til min varetægt, så den har en særlig plads her. En dag må jeg prøve at spille den op i mod andre forstærkere, så jeg kan se om r-l-b's entusiastiske anbefaling også holder her.

Ellers skal der vel tyndes ud.

Jeg lægger gerne hifi-rum til et lille midtjysk Sansui-eftermiddagsmøde, hvis det skal være.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 13 September 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
Jeg har også fået min del af Sansui grej, og de fleste ting står her (sgu) endnu.

Listen ser pt. sådan ud:

Model Type
AU-9900 forstærker
AU-9500 forstærker
AU-5500 forstærker
AU-101 forstærker
AU-555 forstærker
AU-555A forstærker


















AU-9500 forstærkeren er ny i huset, og den imponerer mig lydmæssigt mere end f.eks. min au-9900. Måske fordi den er varmere (mere røragtig?) i lyden end efterfølgeren (au-9900), der er mere moderne i lyden? Lige nu er det altså AU-9500eren der svinger her!

AU-555A har Fredmarantz overladt til min varetægt, så den har en særlig plads her. En dag må jeg prøve at spille den op i mod andre forstærkere, så jeg kan se om r-l-b's entusiastiske anbefaling også holder her.

Ellers skal der vel tyndes ud.

Jeg lægger gerne hifi-rum til et lille midtjysk Sansui-eftermiddagsmøde, hvis det skal være.

PQR


Hallo i Sansui-tråden, lige et til dig PQR, og jer andre med de gamle integreret Sansui'er

Hvilken Sansui, vil i helst anvende til hovedtelefon, sådan helt generelt og uden en lang diskussion om telefon-valg, musiksmag, klangidealer m.m. altså den man helst sætter jackstikket i her og nu !... 

God ide med den Sansui-tråd
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes