Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 09:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Det glemte monster - Sansui G-8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 23 September 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

@Freddy...ang tuneren så er den fjerder i tuneren så afsolut at sammen-ligne med en kontakt...det er ovenikøbet samme materiale ...noget plated metal. Jeg mener det er godt med lidt beskyttelse til dette  når det er gammel og slidt. Ja undskyld jeg kværner

@detru49; Der en fin tuner i din sansui...du vil sikkert opdage den knaser højlydt nå du får den afprøvet...det har jeg en løsning på som Freddy har afprøvet (modig mand).

Her er opskriften lidt nede;

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64871&K W=tube+mania&PN=0&TPN=10

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 23 September 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

@Freddy...ang tuneren så er den fjerder i tuneren så afsolut at sammen-ligne med en kontakt...det er ovenikøbet samme materiale ...noget plated metal. Jeg mener det er godt med lidt beskyttelse til dette  når det er gammel og slidt. Ja undskyld jeg kværner

@detru49; Der en fin tuner i din sansui...du vil sikkert opdage den knaser højlydt nå du får den afprøvet...det har jeg en løsning på som Freddy har afprøvet (modig mand).

Her er opskriften lidt nede;

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64871&K W=tube+mania&PN=0&TPN=10

mvh

Jeg mener bestemt ikke, at du kværner - og jeg må sige, at det da lyder plausibelt. Jeg tænker bare på,det sædvanlige fænomen med at smøringsholdige produkter ofte vil tiltrække støv o . lign. og det er der jo ikke ligefrem brug for på de steder

 

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
detru49
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 23 September 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Tillykke med at den nu virker, det med ubalance mellem kanalerne, ville jeg lige tjekke med et multitmeter... (lade forstærkeren køle af, tænde for den på en kanal uden noget stik i, og så lade den stå og måle i tyve minutter)

udover dette, synes jeg da sådan en skønhed skal have den helt store gennemrensning? (jeg kan se der er noget smuds på fronten)
så den kommer til at skinne som ny!

Ja det er faktisk sjovt du siger det, for det smuds der sidder der er komplet usinlig for det nøgne øje. Det er mit nikon med en heftig blitz der afslørede skønhedsfejlen. Ellers havde jeg pudset den helt af :) . Men den invendige rengøring skal jeg nok også have gang i, men det er bare MEGET svært at komme ind til potentiometrene uden at skille den helt ad

Det lyder fantastisk med sansui, da jeg synes det er et kanont mærke! Men de er bare jævnt svære at opdrive, så har jeg det at hygge mig med :) .

Til top Vis detru49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detru49
 
detru49
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 23 September 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

@Freddy...ang tuneren så er den fjerder i tuneren så afsolut at sammen-ligne med en kontakt...det er ovenikøbet samme materiale ...noget plated metal. Jeg mener det er godt med lidt beskyttelse til dette  når det er gammel og slidt. Ja undskyld jeg kværner

@detru49; Der en fin tuner i din sansui...du vil sikkert opdage den knaser højlydt nå du får den afprøvet...det har jeg en løsning på som Freddy har afprøvet (modig mand).

Her er opskriften lidt nede;

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64871&K W=tube+mania&PN=0&TPN=10

mvh

Tusind tak, det ser godt ud! Jeg må lige kigge på det senere.

Til top Vis detru49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detru49
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 23 September 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den - Det var lækre sager man lavede dengang

Hvor stor kapacitet er lytterne på

PS - Når du går i gang med at rengøre skal du være meget varsom med rengøringsmidler. Brug forsvindende lidt neutral opvaskemiddel (under en dråbe) og tør forsigtigt af. Den ser du til at være i flot stand, og det ville være synd hvis skriften ryger af.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 23 September 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

du skal selvfølgelig kun bruge en opvaskemiddel opløsning til fronten og andre ydre metal flader... indeni, på printplader o. lign.
ville jeg have en anderledes tilgang...

eksempelvis med vatpinde, gammelt bomuldslinned og rigtig ren fra fakta - det virker rigtig godt, men det er en god ide at lave
det første indgreb sammen med en der har prøvet det før, så man ikke kommer til at lave en lille men fatal fejl...

mvh.
Søren

__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 23 September 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Vi er en del Sansui-elskere her på forum, men der er altid plads til en til.

Jeg har da lidt forslag til en pl.spiller:

SR-212 er et godt bud, men de er i høj kurs rundt omkring så priserne er derefter.

En lidt ældre sag er SR-2050 som er lidt overset, men er fuld på højde med SR-212.

Du skal nok regne med en pris på  2000kr og opefter.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 23 September 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Vi er en del Sansui-elskere her på forum, men der er altid plads til en til.


Jeg har da lidt forslag til en pl.spiller:



SR-212 er et godt bud, men de er i høj kurs rundt omkring så priserne er derefter.



En lidt ældre sag er SR-2050 som er lidt overset, men er fuld på højde med SR-212.


Du skal nok regne med en pris på  2000kr og opefter.



Det ligner ellers sådan en mig og Freddy gik forbi på Stumpemarkede - Lignede og føltes ikke som noget særligt kostede
vidst 3-500.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 23 September 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
edge skrev:
...


En lidt ældre sag er SR-2050 som er lidt overset, men er fuld på højde med SR-212.


Du skal nok regne med en pris på  2000kr og opefter.



Det ligner ellers sådan en mig og Freddy gik forbi på Stumpemarkede - Lignede og føltes ikke som noget særligt kostede
vidst 3-500.


Jeg havde også en gang, men lod den fare for nogle hundrede kroner; den virkede ikke som noget særligt, men var da charmerende (men slet ikke som den Braun PS 500, jeg lige har fået inden for døren! - men det er jo en anden historie.)

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
detru49
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 September 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg fik forresten testet tuneren, og jeg må sige at der ingen knas er at spore - Overhovedet!

Det er lidt mystisk, men som den spiller nu er der absolut intet galt med dette apparat. Det er fantastisk. Der er dog en lille kosmetisk skade som jeg er lidt ked af. FM stereo switch'ens tekst er forsvundet lidt. Men kan stadig godt ane det, men det er klejn. Jeg gav den ellers en ordenlig (forsigtig) omgang i dag, og jeg bliver glad hver gang jeg kommer hjem. Den er så smuk, og tænk sig at jeg fik den gratis.

Jeg har talt med min gamle chef, da han også er lidt audiofil, og han siger at han måske kan grave en gammel sansui pladespiller op fra en af hans kammerater! Så nu er jeg godt nok spændt.

Jeg forsøger så vidt muligt at holde budgettet langt nede. Jeg tror nemlig godt det kan blive lidt kostbart med højttalere der matcher G-8000'eren. Men nu må vi se!

Ellers så er den fandme flot den pladespiller som du har gravet frem der. Jeg søger!

@Roky: Jamen jeg har lige kigget bagtil, og i brugermanualens første par sider, men jeg har ikke kunne finde elektrolytternes størrelse. Jeg må lige åbne den igen en dag og kigge efter!

Til top Vis detru49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detru49
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 24 September 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
edge skrev:

Vi er en del Sansui-elskere her på forum, men der er altid plads til en til.


Jeg har da lidt forslag til en pl.spiller:



SR-212 er et godt bud, men de er i høj kurs rundt omkring så priserne er derefter.



En lidt ældre sag er SR-2050 som er lidt overset, men er fuld på højde med SR-212.


Du skal nok regne med en pris på  2000kr og opefter.



Det ligner ellers sådan en mig og Freddy gik forbi på Stumpemarkede - Lignede og føltes ikke som noget særligt kostede
vidst 3-500.

Louis - jeg tror faktisk, at det var en gaaammel rigtig flot Dual, som vi gik forbi dengang - suk!!!

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 September 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
LouBP skrev:
edge skrev:

Vi er en del Sansui-elskere her på forum, men der er altid plads til en til.


Jeg har da lidt forslag til en pl.spiller:



SR-212 er et godt bud, men de er i høj kurs rundt omkring så priserne er derefter.



En lidt ældre sag er SR-2050 som er lidt overset, men er fuld på højde med SR-212.


Du skal nok regne med en pris på  2000kr og opefter.


Det ligner ellers sådan en mig og Freddy gik forbi på Stumpemarkede - Lignede og føltes ikke som noget
særligt kostede vidst 3-500.


Louis - jeg tror faktisk, at det var en gaaammel rigtig flot Dual, som vi gik forbi dengang - suk!!!


Vh


Freddy


 



Ja det kan nok godt være - Men jeg synes jeg så sådan en her, ude på stumpemarked sidst: Sansui har lavet et par fede
pladespillere, men jeg synes nu altså bare ikke at den der er en af dem. Og jg forstår på ingen måde hvis nogen gider slippe
2000 for den

Den 29 oktober, tror jeg, er der stumpemarked igen - der kan du vel finde en

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 September 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

uha, er det allerede tid til det igen?
(så skal der spares penge op!)

__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 24 September 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

detru49 skrev:

@Roky: Jamen jeg har lige kigget bagtil, og i brugermanualens første par sider, men jeg har ikke kunne finde elektrolytternes størrelse. Jeg må lige åbne den igen en dag og kigge efter!

Der er i alt 2x4 stk. 6800µF/71VDC - C721~C728

(kan ses på diagrammet i afsnit 6.3 i servicemanualen) 

På sekundærsiden af transformeren er der seperate viklinger til højre/venstre kanal, effektforstærkerens strømforsyninger kan derfor siges at være opbygget som "dual mono" ..., hvilket er en god ting for sikre et stabilt stereo perspektiv når der spilles højt



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
detru49
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 September 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
detru49 skrev:

@Roky: Jamen jeg har lige kigget bagtil, og i brugermanualens første par sider, men jeg har ikke kunne finde elektrolytternes størrelse. Jeg må lige åbne den igen en dag og kigge efter!

Der er i alt 2x4 stk. 6800µF/71VDC - C721~C728

(kan ses på diagrammet i afsnit 6.3 i servicemanualen) 

På sekundærsiden af transformeren er der seperate viklinger til højre/venstre kanal, effektforstærkerens strømforsyninger kan derfor siges at være opbygget som "dual mono" ..., hvilket er en god ting for sikre et stabilt stereo perspektiv når der spilles højt

Jamen det er da bare rart at høre :) ! Den spiller nu også dejligt, selv på et par højttalere der er lige til skrot.

@Lou: Hvor er dette stumpemarked?

Update: Jeg gætter på du mener herning stumpemarked! Jeg har lige tjekket og det er vidst den 31. oktober, men tæt på ;) . Der skal jeg da helt klart med.

Til top Vis detru49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detru49
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 September 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

du har helt ret, det er herning stumpemarked, en dejlig mulighed for at få fat i vintage udstyr... men man skal være hurtig og
fokuseret... der er mange boder, og mange mennesker... vil man lave de gode handler skal man være hurtig!

mvh.
Søren

__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 September 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
du har helt ret, det er herning stumpemarked, en dejlig mulighed for at få fat i vintage udstyr... men
man skal være hurtig og
fokuseret... der er mange boder, og mange mennesker... vil man lave de gode handler skal man være hurtig!

mvh.
Søren


Rigtigt, jeg kommer nu ikke for de gode handler - men for hyggen og stemningen og det efterhånden vanlige møde med andre
Vintage hifi folk hvor vi viser vores fund. Men selvfølgelig er de rmange spændende handler at lave.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 24 September 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hm måske man skulle tage vintage racerbilen til stumpemarkede i år, der er ingen bagsæde i

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 24 September 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
detru49 skrev:

@Roky: Jamen jeg har lige kigget bagtil, og i brugermanualens første par sider, men jeg har ikke kunne finde elektrolytternes størrelse. Jeg må lige åbne den igen en dag og kigge efter!

Der er i alt 2x4 stk. 6800µF/71VDC - C721~C728

(kan ses på diagrammet i afsnit 6.3 i servicemanualen) 

På sekundærsiden af transformeren er der seperate viklinger til højre/venstre kanal, effektforstærkerens strømforsyninger kan derfor siges at være opbygget som "dual mono" ..., hvilket er en god ting for sikre et stabilt stereo perspektiv når der spilles højt



Kunne ikke lige overskue at kigge

Så er der dæleme lagt i ovnen til noget dynamik - Men trafoen skal selvfølgelig også være i orden.

Hvad er budgettet for højttalere?

Den kan nok parres med det meste - De allerallertungeste undtaget
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
detru49
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 27 September 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
ML_CLS skrev:
detru49 skrev:

@Roky: Jamen jeg har lige kigget bagtil, og i brugermanualens første par sider, men jeg har ikke kunne finde elektrolytternes størrelse. Jeg må lige åbne den igen en dag og kigge efter!

Der er i alt 2x4 stk. 6800µF/71VDC - C721~C728

(kan ses på diagrammet i afsnit 6.3 i servicemanualen) 

På sekundærsiden af transformeren er der seperate viklinger til højre/venstre kanal, effektforstærkerens strømforsyninger kan derfor siges at være opbygget som "dual mono" ..., hvilket er en god ting for sikre et stabilt stereo perspektiv når der spilles højt



Kunne ikke lige overskue at kigge

Så er der dæleme lagt i ovnen til noget dynamik - Men trafoen skal selvfølgelig også være i orden.

Hvad er budgettet for højttalere?

Den kan nok parres med det meste - De allerallertungeste undtaget

Jamen jeg havde 3-4000 i sinde pr. højtaler.

Jeg har godt nok lyst til at udstøde et kæmpe ØV! Jeg havde budt på en SR-212 på ebay, men sælger ville ikke sende til dk! Ellers havde jeg fået den til 300 kr.! Pis ..

Til top Vis detru49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detru49
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes