Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 04:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Gammel b&o forstærker/receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 September 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

men her er det han stik???

og hvad skal der stikkes i de to tomme hun stik. som sagt, der er jo kun det røde og hvide

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 28 September 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Så kan du måske kombinere med denne...et kabel med din og minijack kan jeg ikke finde.  De stik som ikke anvendes skal du bare glemme

http://www.monacor.dk/produkter/stikkabler-kabelsignaljackph ono/vnr/062740/

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 September 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

undskyld jeg roder frem og tilbage men min forvirring er ret stor nu. jeg har jo et jackstik med et rødt og hvidt (hedder det RCA?) stik i den anden ende som før sad i min gamle forstærker. nu vil jeg gerne sætte dette til min nye gamle beocenter 1600. jeg har købt dertil et stik med et 5podede DIN stik i den ene ende og to hun stik i den anden som passer til det røde og hvide stik som nævnt. denne konstellation sætter jeg i tape indgangen på beocenter 1600 men det suser lidt i højtalerne.

du nævner så et stik med 4 hunstik fremfor de to jeg allerede har, ikke sandt? og hvor jeg så sætter det røde og hvide ind i dem de passer til og lader de overskydende være alene. i den anden ende er der så et DIN stik som jeg sætter i tape udgangen, ikke? dette skulle så være bedre end det jeg har nu hvor der kun er to phonostik?

edit: af ren nysgerrighed: hvorfor er det bedre med en med 4 hun phonostik fremfor to hvis der alligevel er to overskydende?

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 28 September 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Nej det er heller ikke bedre...det er bare for at være sikker på du kan få fat i input...der er jo både ind og ud i det samme DIN stik når det er en tape tilslutning.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 September 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

okay. så ved at købe en med fire kan jeg ved at prøve forskellige kombinationer sørge for at det bliver ren "in" og dermed måske fjerne susen i højtalerne?

edit: skal det forstås som at når der er fire hunstik, så er der to in og to out og ved at sætte stikkene fra phono>jackstik til de to in så bliver det en "ren in" og dermed undgår man at forstyrre de out-forbindelser der også er i dinstikket? sådan lidt firkantet sagt...

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

 man kan sagtens nøjes med 2, men man får altid fat i den forkerte ledning  men denne  kan jo bruges til både ind og ud. Den du har prøvet med passer jo åbenbart i din grammofon ingang, men den vil ikke passe i tape.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

hmm

så køber jeg en med 4 hun rca/phono stik i den ene ende og et 5p DIN han i den anden. så håber jeg det virker til tape-indgangen og ipod.

Tak for hjælpen. Jeg sætter stor pris på det

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

TueL skrev:

okay. så ved at købe en med fire kan jeg ved at prøve forskellige kombinationer sørge for at det bliver ren "in" og dermed måske fjerne susen i højtalerne?

edit: skal det forstås som at når der er fire hunstik, så er der to in og to out og ved at sætte stikkene fra phono>jackstik til de to in så bliver det en "ren in" og dermed undgår man at forstyrre de out-forbindelser der også er i dinstikket? sådan lidt firkantet sagt...



Præcist - så har du mulighed for at prøve alle kombinationer af

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

jeg har nu købt det omtalte stik og sat i forstærkeren og stikket til ipod i den anden.

problemet er at højtalerne stadig suser; nogen gange næsten ikke, andre gange lidt mere. desuden er lyden lavere end når man hører pladespiller.

stikket vedr. ipod er sat i tape. pladespiller i phono.

vil sådan et stik her evt. kunne løse problemet eller tror I at det bare vil være det samme?

http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D5A-XXX

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 September 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Tror bare det er fordi der er støj på den indgang, eller fordi signalkablet er ringe. Yderligere er signalet fra en iPod meget lavt. Har du sat lydstyrken til max på iPoden? Også under indstillinger for max lydstyrke?

Prøv at smide en computer på i stedet for iPoden.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

den er på max. jeg har prøvet med computeren istedet. man kan sige at lyden bliver højere fordi computerens volume er kan blive højere så ja det ser ud til at gøre en forskel.

men højtalerne suser stadigvæk...

(er det stadig forbudt at sætte ipod til phono-udgangen?)

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 September 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Det er bestemt forbudt at sætte iPoden i phonoindgangen ja! Det må du sgu ikke.  Den er alt for følsom, og yderligere laver den korrektion af lyden, så det ville ikke lyde godt.

Er noget skidt med den susen. Jeg kan ikke se andet end det kan være kablet eller et problem med forstærkeren. Kan være der er nogen der har et bedre bud. :)



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

kablet har været et ret billigt et, 29 kr. kablet til phono har som jeg bruger til pladespilleren har dog været lige så billigt og det fungerer upåklageligt.

du tror ikke det vil hjælpe med i stedet et 5p DIN som har et minijack i den anden ende frem for 2 eller 4 hun phono?

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Er desværre ikke så kompetent til B&O-udstyr så ved det sgu ikke helt. Tænker om det kan være noget med stel. Til gengæld ved jeg erlingt har rigtig meget forstand på det, så lokker ham lige til at komme med en mening!

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

tusind tak
Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 September 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der hvis du smider et bånd i apparatet?

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

godt spørgsmål... har ikke et lige ved hånden men kan få fat i et i morgen...
Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 29 September 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du længere skal tænke på stik/ledninger - det du har nu er OK.

Du skriver du hører sus, det er ikke brum (altså ligesom de 50 hz fra lysnettet)?

Sus kommer normalt fra et forstærkertrin, og ikke fra tilslutningskabler. Så jeg vil tro, at suset kommer inde fra apparatet. Dette kan være normalt, hvis det er fordi du skruer meget højt op.

Jeg ved at udgangssignalet fra en iPod kan være meget lavt, så man er nødt til at skrue meget op for lydstyrkekontrollen på forstærkeren, så har du gjort det, er det årsagen. Hvis du ikke har skruet højt op, så vil jeg tro, at der er forstærkeren, som i sig selv laver støjen, som så er meget hørbar, da iPod'en har så lavt udgangssignal.

Hvis du nu ikke tilslutter noget som helst til stikket og skruer op, har du så stadig sus?

 

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
TueL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 29 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

nu har den stået slukket i stykke tid. jeg hev stikket helt ud af tape-indgangen og tændte. der kom først et lidt brummen som så blev til en susen. det variede lidt i volume fra næsten helt usynlig til en okay efterårsaften bag ruderne.

jeg prøvede at sætte stikket i uden at slutte det til noget. det susede ikke nær så meget, men det blev dog tydeligere jo mere jeg øgede for volumen. nogle gange når jeg skruede op eller ned kunne susen blive momentvis ret tydelig; dette imens jeg skruede op og ned.

hvad betyder 50 hz fra lysnettet?

Til top Vis TueL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TueL
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 29 September 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ok, så er sus problemet jo lokaliseret til forstærkeren. Jeg vil gætte på, at hvis du tager stikketfra grammofonen ud, så er der også sus her.

Det er jo nok alderen der er ved at trykke den gamle forstærker, og når dette så kombineres med en iPod med lavt udgangsniveau, så bliver det et hørbart problem. Umiddelbart er der ikke en nem løsning på dette, så prøv om du kan leve med suset.

 

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes