Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 18:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Stortest af integrerede forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Raskolnikov skrev:
Flere af denne slags anmeldelser. Måske noget Densen, Primare, Rega, NAD M3? 

En NAD M3 kunne være nice at se anmeldt. En rigtig møj forstærker

Yep, kontra Thor og ny Rotel for/effekt 15 serie



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

 

Altid rart med nogle test . Men jeg undrer mig over din dom på HK 990, den er mile vidt fra alle andre test/anmeldelser af den. Jeg har selv en skal lige siges, og nogle af de ting du skriver er vi enige om, specielt omkring rumkorrektion, jeg bruger kun bas filteret det fungerer rigtigt godt i min stue, de andre er ikke specielt gode i mine øjne, jo XLR med direct path er også en god kombi.

At den er træg og udetaljeret kan jeg ikke genkende, jeg vil nærmere sige at den kan være en smule hidsig på den indbyggede dac, jeg har i hvertfald valgt en ekstern DAC (Xindak DAC-5 via XLR) der er meget mere rund og velopløst i lyden.

I mine øre er den noget af det mest behagelige jeg har lyttet til længe, man bliver ikke træt i hoved af den, selv efter mange timer spillen højt. I mine øjne er den varm i lyden men med god gengivelse af diskant og bas uden at blive kedelig, tilbagelænet og neutral, ja, men ikke kedelig, og at den skulle farve lyden mere end andre forstærkere, det kan jeg slet ikke nikke genkendende til.

Det skal lige siges at at jeg ikke er til skarpe "s" og "t" lyde, det lyder godt et enkelt nummer men man bliver mega træt i hoved af det. Hvis du er til skarpe s'er og t'er, så kan jeg komme i nærheden af at forstå din anmeldelse af hk 990, ellers må det være noget personligt du har mod HK'eren, var den for tung at løfte! , nej spøg til siden tror i sidste ende at akustikken i rummet er afgørende for hvordan det lyder, den passer nok bare ikke hos dig, og passer perfekt hos mig

PS: Det har endnu ikke lykkes mig at starte blæserne endnu, jeg har prøvet at skrue næsten helt op i en time og ja den var da varm, men ikke nok til at starte blæserne, gad vide hvad der skal til!.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Generelt god anmeldelse


Dog synes jeg du modsiger dig selv lidt et sted:


Om A57: "Vidt forskellig musik, og A57 opfører sig som om den udvisker sit eget aftryk på musikken, hver gang en ny
genre bliver sat på
" og senere "Selvom den har et lidt mere farvet udtryk..."


Altså at den har et lidt farvet udtryk. Det hænger i min verden ikke helt sammen.


Og så er der vist sneget sig et billede af indmaden af Harman/Kardon´s forstærker ind under afsnittet om Cambridge
Azur 840 A.


Andre kilder siger fx. at Cambridge og H/K er kanon køb, og at Carat er et dårligt køb. Så derfor: Ud og lyt selv
!



Ja. Det med Carat, skal forståes sådan, at den muligvis ikke er helt korrekt, men sjovt nok alligevel evner at differentiere
musik bedre end de andre testede forstærkere. Det handler om gengivelse af nuancer, hvor den er super.

Du er skarp, skal nok lige have rettet den med H/K's indmad.

Jeg kan ikke sige det bedre selv. Nok kan man til en hvis grad bruge et testresultat som guideline, men man skal høre selv. I
sidste ende, er det kun et billede på hvordan en given forstærker fungerer i et givet setup og rum. Selvom man naturligvis
kan forvente, at de fleste karakteristika vil gå igen.

EDIT: Nu har jeg godt nok lige kigget den igennem igen, og jeg kan ikke se at indmaden fra H/K skulle være nogle steder
under Cambridge beskrivelsen?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Fin anmeldelse med en god gennemgang af nogle meget relevante forstærkere.

Jeg kan dog ikke helt undgå at blive ved med at tænke at hele teksten er en stor gang sammenblandet rod. Jeg ville gerne have set en bedre opdeling af afsnittene istedet for at det hele står bladret ind imellem hinanden - jeg læser den lidt som om at nu skulle det bare gå hurtigt med at få skrevet.

Et godt eksempel er dette afsnit "Og jeg bliver lidt varm om hjertet, når Pioneer har valgt terminaler af hangarstørrelse til afisoleret kabel, til forskel fra de myggestik af kabelåbninger man alt for ofte bliver udsat for. Displayet er til gengæld ret ubrugeligt på dage hvor solen skinner ind ad vinduerne. Pioneer har valgt en dual mono konstruktion, og med 11.5 kg, er de 55 watt nok ikke ligefrem fremkommet via magi. De har dog ikke udstyret forstærkeren med balancerede indgange" Det hele står bare blandet sammen uden nogen form for sammenhæng. Det svarer lidt til at skrive at bilen ikke kørte specielt godt, men du fik fandme god mad aftenen før selvom naboen ikke så vild med dans i tv på samme tid som der var rødt i lyskrydset inden Politiken udkom overfor en blind mand med sin hund!

Nogle ting bliver lidt for let rendt hen over, og andre skrevet lidt for meget om, men overall er den udemærket.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Ronin det noget du må vende dig til ups ... skal lige hen og vende pladen ses
Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Fin anmeldelse med en god gennemgang af nogle meget relevante forstærkere.

Jeg kan dog ikke helt undgå at blive ved med at tænke at hele teksten er en stor gang sammenblandet rod. Jeg ville gerne have set en bedre opdeling af afsnittene istedet for at det hele står bladret ind imellem hinanden - jeg læser den lidt som om at nu skulle det bare gå hurtigt med at få skrevet.

Et godt eksempel er dette afsnit "Og jeg bliver lidt varm om hjertet, når Pioneer har valgt terminaler af hangarstørrelse til afisoleret kabel, til forskel fra de myggestik af kabelåbninger man alt for ofte bliver udsat for. Displayet er til gengæld ret ubrugeligt på dage hvor solen skinner ind ad vinduerne. Pioneer har valgt en dual mono konstruktion, og med 11.5 kg, er de 55 watt nok ikke ligefrem fremkommet via magi. De har dog ikke udstyret forstærkeren med balancerede indgange" Det hele står bare blandet sammen uden nogen form for sammenhæng. Det svarer lidt til at skrive at bilen ikke kørte specielt godt, men du fik fandme god mad aftenen før selvom naboen ikke så vild med dans i tv på samme tid som der var rødt i lyskrydset inden Politiken udkom overfor en blind mand med sin hund!

Nogle ting bliver lidt for let rendt hen over, og andre skrevet lidt for meget om, men overall er den udemærket.

Jeg kan godt se at det er noget frygteligt rod. Han bliver jo ved med at fortælle noget nyt om forstærkeren i hver sætning, i stedet for at sige det samme 3-4 gange, så alle kan nå at følge med. Simon for f....., hvad bilder du dig ind?

De øvrige sproglige smårettelser skal jeg gerne tilslutte mig, med en tilføjelse om, at det er den slags rettelser, man får lyst til at komme med, når man læser en i øvrigt fornøjeligt velskrevet anmeldelse.

Se bare at komme ud over stepperne og anmeld noget mere!

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

en rigtig god andmeldelse. jeg kan godt lide måden du beskriver lyden fra de forskellige forstærker på . Jeg er ikke i tvivl om hvad du mener. Så kan man også selv vurdere om man er til  H/K eller carat . Smag og behag er jo som bekendt forskellige SUPER
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 01 November 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal bruge en intr. forstaerker til 50/50 musik og film, hvilken af disse forstaerkere er saa at fortraekke.

Naar jeg laeser testen vinder CARAT paa musik siden mens HK gor sig bedt til film.

Er det saa pioneer som vinder hvis man skal bruge en 50/50 forstaerker ???????

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 01 November 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

indomitus skrev:

Hvis jeg skal bruge en intr. forstaerker til 50/50 musik og film, hvilken af disse forstaerkere er saa at
fortraekke.


Naar jeg laeser testen vinder CARAT paa musik siden mens HK gor sig bedt til film.


Er det saa pioneer som vinder hvis man skal bruge en 50/50 forstaerker ???????



Her vinder Harman Kardon vel nok med tilslutningsmuligheder, som fx 2 x sub-out som kunne blive relevant til vild og tovlig
stereo bio :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

@Ronin :-)

Men vi er der igen: Kun et lyttetest kan afsløre, hvor meget disse kan tage fra high-end.
;-)


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg mente

og



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 01 November 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Bare en enkelt sprogbøf til, Simon:

"Til den her test har vi udvalgt": På dansk ville "Til denne test har vi udvalgt" være mere korrekt. Du bruger meget "til den her" - det er næsten
ligeså slemt som at starte en sætning med "Og..." Men ikke helt så slemt som at stave mayonnaise som majonæse eller roastbeef som rostbøf (jeg
ved godt at de to sidsnævnte er at finde i retskrivningsordbogen - det gør det ikke bedre...)

Ellers en fin test - selvom jeg rent personligt ikke er i målgruppen
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 01 November 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

indomitus skrev:

Hvis jeg skal bruge en intr. forstaerker til 50/50 musik og film, hvilken af disse forstaerkere er saa at fortraekke.


Naar jeg laeser testen vinder CARAT paa musik siden mens HK gor sig bedt til film.


Er det saa pioneer som vinder hvis man skal bruge en 50/50 forstaerker ???????



H/K virker som om den er tunet med henblik på film, dvs. en kraftig bas og en lidt afrundet diskant. Det klæder mange film med voldsomme
effekter, men jeg mener at lyd er universelt, og at den der er bedst til film, lydmæssigt også er bedst til musik og omvendt.

Men hvis du har nogle meget strømslugende højttalere og gerne vil spille riiigtig højt, så er en af de andre måske et bedre valg.

Og så er der det med tilslutningsmuligheder. Der er der ingen der kommer op på siden af HK990, men hvis du ikke bruger dem, forsvinder
argumentet for at købe HK990.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 01 November 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
indomitus skrev:

Hvis jeg skal bruge en intr. forstaerker til 50/50 musik og film, hvilken af disse forstaerkere er saa at fortraekke.


Naar jeg laeser testen vinder CARAT paa musik siden mens HK gor sig bedt til film.


Er det saa pioneer som vinder hvis man skal bruge en 50/50 forstaerker ???????



H/K virker som om den er tunet med henblik på film, dvs. en kraftig bas og en lidt afrundet diskant. Det klæder mange film med voldsomme
effekter, men jeg mener at lyd er universelt, og at den der er bedst til film, lydmæssigt også er bedst til musik og omvendt.

Men hvis du har nogle meget strømslugende højttalere og gerne vil spille riiigtig højt, så er en af de andre måske et bedre valg.

Og så er der det med tilslutningsmuligheder. Der er der ingen der kommer op på siden af HK990, men hvis du ikke bruger dem, forsvinder
argumentet for at købe HK990.

De "vildeste" hojtalere som den skal traekke bliver Helicon 400

Hvad er jeres bud til den bedste forstaerker til disse hojtalere behoves nodvendigvis ikke at vaere nogle af dem fra testen.... prisklasse maks 15000kr

Hvorfor er det bedre med en af de andre forstaerkere end HK hvis man har nogle stromslugende hojtalere, troede netop HK var meget stromstaerk?

 

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 01 November 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

indomitus skrev:
Mastervol skrev:
indomitus skrev:

Hvis jeg skal bruge en intr. forstaerker til 50/50 musik og film, hvilken af disse forstaerkere er saa at fortraekke.


Naar jeg laeser testen vinder CARAT paa musik siden mens HK gor sig bedt til film.


Er det saa pioneer som vinder hvis man skal bruge en 50/50 forstaerker ???????


H/K virker som om den er tunet med henblik på film, dvs. en kraftig bas og en lidt afrundet diskant. Det klæder mange film med
voldsomme effekter, men jeg mener at lyd er universelt, og at den der er bedst til film, lydmæssigt også er bedst til musik og omvendt. Men hvis
du har nogle meget strømslugende højttalere og gerne vil spille riiigtig højt, så er en af de andre måske et bedre valg. Og så er der det med
tilslutningsmuligheder. Der er der ingen der kommer op på siden af HK990, men hvis du ikke bruger dem, forsvinder argumentet for at købe
HK990.


De "vildeste" hojtalere som den skal traekke bliver Helicon 400


Hvad er jeres bud til den bedste forstaerker til disse hojtalere behoves nodvendigvis ikke at vaere nogle af dem fra testen.... prisklasse maks
15000kr


Hvorfor er det bedre med en af de andre forstaerkere end HK hvis man har nogle stromslugende hojtalere, troede netop HK var meget
stromstaerk?


 



Ja, HK990 er meget strømstærk, men som jeg skriver har den en del mangler i forhold til de andre, som jeg ikke synes bliver kompenseret for
med de mange muskler. Og den erfaring jeg har med Helicon, siger mig at de slet ikke er særligt svære at trække.

Hvis du kan lægge flere penge, vil jeg anbefale dig at lytte til Hegel H100. Den står i 16 k.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 01 November 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Behoves ikke alle de fine tilslutnings muligheder...

Har ikke mulighed for at hore denne Hegel kan ikke finde en forhandler i nordjylland.

 

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Nå, men Harman Kardon 990 anmeldes i det nye nummer af HF, og den er også anmeldt her på HF4A.
Vil de af jer, der har læst begge anmeldelser, venligst komme med en samlet bedømmelse.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

< name="Title" content=""> < name="Keywords" content=""> < http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8"> < name="ProgId" content="Word."> < name="Generator" content="Microsoft Word 11"> < name="Originator" content="Microsoft Word 11"> < style> Lidt ris: Om Cambridge forstærkeren kan man på HFA læse:
”Azur 840A. Fantastisk forstærker, men kan ikke helt holde niveauet, når der bliver sat musik på. Her mangler den alligevel noget, selvom den gør det meste ganske hæderligt.”

 

Hvad er så meningen med at skrive, at det er en ”Fantastisk forstærker...” hvis den ikke kan holde niveuaet, når der spilles musik – hvad kan forstærkere ellers, og hvorfor køber folk dem ellers, hvis ikke det er for at købe musik  ?

 

I high fidelity skriver Knud Søndergaard bl.a., at HK990 har ottecylindret lyd, hvilket jo er en sjov betegnelse at bruge i vores miljørigtige tider, hvor kun CO2-ignoranter kører i ottecylindrede biler, men hvor jeg alligevel opfatter metaforen positivt på den måde, at forstærkeren har stort overskud at gøre godt med ”en moderne europæisk luksusbil (Mercedes S klasse måske? JE), der ikke bare har oceaner af kræfter, men også kan klare skrappe kurver. 

Jeg kan kort sagt ikke forestille mig nogen nutidig højttaler, som denne forstærker kan have besvær med at drive. Klangbalancen er også luksusbetonet forstået på den måde, at HK990 er mere blød og behagelig end analytisk, men den får alligevel det hele med.2


Han gør en del ud af de forskellige tilslutninger og DSP, hvor han i et tilfælde ikke kan høre forskel på DSP path og Direct.


 

 



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Faktisk fylder anmeldelsen i HF (plus noget om en cd-spille) hele 6 sider, og hvis jeg var på udkig efter en stor karl som HK990, ville jeg også læse den anmeldelse.
Før blev det afsluttende citationstegn til et 2-tal, desværre.

KS indleder sin konklusion sådan:
"Harman Kardon's store stereoforstærkere har altid været virkelig gode til at trække højttalere i virkelighedens verden. I denne henseende sætter HK 990 nye standarder for uanstrengt råstyrke, og dens grundlæggende klang, som ligger i den behagelige og let  tilbagelænede del af det neutrale midterfelt, bør kunne accepteres af alle musiknydere".




__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

"Først og sidst er HK990 et brag af en alfa-han forstærker, som ikke alene kan dominere ethvert to-kanal, men også er perfekt til at fyre op under frontkanalerne i en ambitiøs hjemmebiograf".
(Knud Søndergaard i HF).

I øvrigt skriver han, at der er både en Bass Manager opsætning og en automatisk højttaler opsætning at tage stilling til, hvis man vil benytte den digitale signalbehandling.
Og:

"Harman Kardon HK 990 kan gøres spiselig for alle de vigtigte hifi-religioner. Med EQ preset tasten på fjernbetjeningen kan man vælge, hvordan signalerne skal sendes gennem forstærkeren."

 



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes