Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 05:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: IEM, overgang mellem monitor og gummiprop (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 06 November 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej

har prøvet og lave et beskrivende emne, for det jeg gerne vil have belyst.

Jeg vil forsøge og lave en mindre oversigt over hvilke IEM det har den samme dimension, på det over gangs stykke som er imellem monitoren og så gummiproppen.

Håber min forklaring giver mening.

grunden til at jeg vil det er, at jeg går og overvejer og få lavet en form støbt silikone prop til mine Q-Jays, og så tænkte jeg det kunne være rart og vide om der var andre IEM's som passede i den samme silikone prop. og så hvad man skulle gå efter og prøve at lytte til. Sådan silikone propper koster nemlig 1200 som det billigeste jeg har kunne finde, og så synes jeg måske det var lidt dyrt hvis jeg kun kan bruge dem til mine 1000kr IEM's.

har ikke fået målt mine op endnu, men vil få det gjort her en af dagene.

måske jeg også skulle lave en lille tegning og sætte nogle faste betegnelser på de forskellige mål på dette overgangs stykke.

håber på noget hjælp fra jer andre.



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 06 November 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Med udgangspunk i Complys modeller har du her en rimelig komplet oversigt over hvilke iem'er der har samme størrelser. Den eneste kendte model jeg lige kan se mangler er Phonak PFE som jeg ikke ved hvad passer sammen med.

T100

T200

T400

T500



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 06 November 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Mine formstøbte til q-JAYS kan godt holde etyer, Hvis jeg satte en stump slange på mine e-500 tror jeg også de kunne passe der.

Jeg har byttet rundt på højre og venstre kanal, så ledningen går mere naturligt over øret.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 08 November 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet og fusket lidt i går og det eneste jeg ikke kan få til at passe er mine d-JAYS, man sætter bare en skumprop på stilken 

På den måde kunne man lave en universal custom om jeg så må sige.

Lyden kan jeg ikke sige noget om da jeg for tiden er 2/3 døv på grund af væske i ørene, så alt lyden frygteligt
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 08 November 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

->nc8000

Det er jo helt perfekt, ingen arbejde til mig og stort set hele samlingen af IEM er der. Takker

->Claus-dk

kan se du har skrevet lidt på head-fi om at din oplevelse Q-Jays er blevet anderledes efter du har fået custom propper til dem, kan du uddybe det lidt? Jeg synes lidt jeg mangler lidt af det hele i mine Q-Jays, de bliver drevet af Cowon i7 og kun flac rip.

Jeg flyver en hel del, så jeg drømmer om at få en bedre lydisolation med custom propper, kan du fortælle om din erfaringer på dette område med custom propper?

jeg bære pt mine Q-jays med kablet ned af, men synes man forholdsvis tit lige skal rette på dem for at de slutter tæt. Er dette et område der også bliver forbedret med custom propper, og eventuel et venste-højre byt som dig?



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 08 November 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Den største forskel i lyden er at detaljer og scenen forbedres, men sådan alt i alt bliver det hele lige strammet op en tand.

Du bør vende dine q-JAYS om ikke højre/venstre men lad ledningen gå op i stedet for ned og så op over øret med kablet, så får du meget mindre microfoni og de bliver hvor de skal..derefter skal ledningen helst løbe under blusen..

Grunden til at jeg har byttet om ved mine customs er det lille knæk de har, som følger ørets form når ledningen peger ned, ville jeg gerne have bygget ind i proppen og hvis jeg en dag får taget mig Sammen er det jo bare en enkelt operation at bytte rundt på højre venstre i stikket

Customs slutter tæt, hvis de er lavet rigtigt, De sidder også "fast".

Isoleringen er nogenlunde på niveau med en god skumprop, men da den er massiv er det lidt mere frekvens-afhængigt hvad der slipper igennem end med en skumprop..

Købet af mine custompropper er nok den bedste investering jeg endnu har gjort i head-fi.
Jeg har brugt dem meget på jobbet i stedet for høreværn og selv efter 8 timer med dem i ørene, mærker man dem stadig ikke.

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Efter og have læst Claus-DK's beskrivelse af formstøbte Custom propper, besluttede jeg mig for at få lavet nogle selv.

Jeg har nu haft dem et par måneder, og brugt dem noget. men har i sær haft glæde af dem på de 6 flyveture jeg har haft mens jeg har haft dem. Hvis man slukker for afspilleren kan man da godt høre noget lavfrekvent støj fra flyveren, men hvis jeg tænder for afspilleren og spiller i normal lytte niveau høre jeg ikke støjen overhovedet. Så må siger jeg er ovenud tilfreds med mit valg, om at få lave de forstøbte propper. og så skal de siges at jeg fandt et sted hvor de lavede dem for 1000kr så det var jo også fint.

Jeg brokkede mig lidt over jeg syntes jeg manglede lidt i mine Q-Jays, til det må jeg sige det hjalp og skifte de små filtre foran monitoren.

 



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil se billeder....NU

Jeg skrev ellers lidt med JAYS i sidste uge og de vil også til at tilbyde custom "ørestykker", hvad det vil koste ved jeg ikke..

Ja de små filtre kan godt blive sovset til, specielt hvis man bruger for store silikone propper..

Fantastisk at du er lige så glad for dem som jeg er for mine, selvom det nok er svært

Jeg glemmer tit når jeg taler om isolering, at nævne at min isolering bliver vurdret ved omkring 70-100 dB i omgivelserne, så jeg er yderst krævende hvad det angår, den smule støj i et fly er jo ikke larm, i min verden


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg vil se billeder....NU

Jeg glemmer tit når jeg taler om isolering, at nævne at min isolering bliver vurdret ved omkring 70-100 dB i omgivelserne, så jeg er yderst krævende hvad det angår, den smule støj i et fly er jo ikke larm, i min verden

Er det til mig du skriver: Jeg vil se billeder nu? hvis ja hvilke billeder?

nogle af de små fly larmer nu rimelig synes jeg.. og så hader jeg der vedvarende støj + larmende med passagere ved de lange flyvninger +10 timer. nu kan jeg næsten slappe af under flyvningerne.



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

af dine  custom propper ??
der er jo ikke mange i verden..
be om


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes