Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 18:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: XTZ Class-A 100 D3 erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 06 December 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe ovenstående, men vil gerne høre nogle erfaringer fra de (få) af jer, der har hørt denne forstærker - jeg har ikke rigtig mulighed for foreløbig at tage til København foreløbig for at høre den (og der kan jeg alligevel ikke sammenligne den med mit nuværende setup), men jeg har læst alt, hvad jeg kan finde om den, og det lyder som om, det er en lækker forstærker.

Men jer, der har hørt den - synes I, den har en varm/mørk, kølig/lys eller neutral lyd? Og er der ellers noget at fortælle? Er der stor forskel på den i klasse A og i A/B? Det er der delte meninger om, så vidt jeg kan forstå...

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Følger lige med her, kunne nemlig også være intra. i sådan en

__________________
Hilsen Cesse ;)

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Der er mange der er interesserede i ovennævnte, og tja, hvis deres forstærker følger samme kvalitetsprincip som deres
højttalere, er det vel bare at købe den. Ifølge anmeldelser er den rigtig god til prisen, og jeg tvivler ikke.

Cesse: du kan vel altid smutte ned i Dans TV & Hifi-center og låne en med hjem derfra :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 07 December 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ikke så mange svar - men det er også ligemeget nu, for nu har jeg i stedet fundet en brugt Luxman L-435, som jeg har bestemt mig for at købe

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 07 December 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på en D3'er og er rigtig godt tilfreds.

God og solid byggekvalitet, simpel og effektiv konstruktion uden noget unødvendigt stoppet ind i signalvejen, en indbygget D/A der hører til i en LANGT dyrer klasse forstærkere, masser af punch og kontrol kombineret med en lækker åben top.

Man skal bare være opmærksom på, at den spiller det man fylder i den.. Den er ret neutral i lyden, så fodrer du den med en dårlig eller overkomprimeret indspilning er resultatet også derefter.

Læs evt. nogle af alle de anmeldelser XTZ linker til på deres egen side.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 07 December 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

OK - tak, det var sådan nogle erfaringer, jeg var ude efter

Og den er da stadig med i mine fremtidige overvejelser - nu kunne jeg bare lige få den Luxman billigt, og så måtte jeg prøve det...

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 07 December 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse tvivler jeg i hvert fald på, at du finder noget der kommer i nærheden af den.

Jeg har dog planer om at udskifte den - hvis ellers de kunne se at få deres DSP forstærker lanceret!
Den blev lovet klar til sensommeren, men intet konkret nyt om den endnu...


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 07 December 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Det er en udmærket forstærker. Jeg har selv haft fornøjelsen i et par år. Der var dog forskellige irritationsmomenter.

Trafoen var til tider ret knurrende/brummende, desuden holdt volumenknappen ret hurtigt op med at fungere, sådan at der kun kunne skrues op og ned fra fjernbetjæningen - det var nu ikke et problem.

Lyden var meget rolig og behagelig - måske lidt til den mørke side, synes jeg - og indimellen lidt tillukket. MEN den koster 4 kilo fra ny, så alt er tilgivet - fremragende til prisen.

Bortset fra det: PT er der en Vincent SV231 til salg på køb/salg. Det er min kammerats, og den er ubetinget bedre (måtte jeg til min ærgelse erkende) - køb den istedet

Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 07 December 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig mailet med XTZ, og da skrev de, at den DSP kommer om 5-6 måneder... Hvad er det egentlig for en forstærker?

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 07 December 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:

Bortset fra det: PT er der en Vincent SV231 til salg på køb/salg. Det er min kammerats, og den er ubetinget bedre (måtte jeg til min ærgelse erkende) - køb den istedet



Som sagt har jeg allerede købt en gammel Luxman, som jeg skal hente senere i dag - så i første omgang bliver det min nye forstærker

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:

Det er en udmærket forstærker. Jeg har selv haft fornøjelsen i et par år. Der var dog forskellige irritationsmomenter.

Trafoen var til tider ret knurrende/brummende, desuden holdt volumenknappen ret hurtigt op med at fungere, sådan at der kun kunne skrues op og ned fra fjernbetjæningen - det var nu ikke et problem.

Lyden var meget rolig og behagelig - måske lidt til den mørke side, synes jeg - og indimellen lidt tillukket. MEN den koster 4 kilo fra ny, så alt er tilgivet - fremragende til prisen.

Så er det den første model eller en D2 du har haft, alt efter hvor længe det er siden du havde den og om du havde den fra ny.

D3 revisionen kom først tidligt i 09, og lider (heldigvis) ikke af noget af det du beskriver.



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har for nylig mailet med XTZ, og da skrev de, at den DSP kommer om 5-6 måneder... Hvad er det egentlig for en forstærker?

Det er svært at sige, før de kommer med noget mere info om den.
Men det bliver jo en pre/integreret med DSP korrigering ala Lyngdorfs RoomPerfect.

Da jeg hentede mine 99.38 deroppe i februar lovede de den klar til sensommeren, så 5-6 mdr. skal man nok ikke tage så tungt.. Den er klar når den er klar


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
Så er det den første model eller en D2 du har haft, alt efter hvor længe det er siden du havde den og om du havde den fra ny.

D3 revisionen kom først tidligt i 09, og lider (heldigvis) ikke af noget af det du beskriver.



Det er rigtigt! Min hed Class A 100D så vidt jeg husker. Det er nok omkring 2½-3 år siden jeg købte den. Det er sådan set flot hvis de har fået afhjulpet uheldighederne Mere respekterede mærker har kørt i årevis med velkendte problemer ...

\KOF
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
KOFS skrev:

Det er en udmærket forstærker. Jeg har selv haft fornøjelsen i et par år. Der var dog forskellige irritationsmomenter.

Trafoen var til tider ret knurrende/brummende, desuden holdt volumenknappen ret hurtigt op med at fungere, sådan at der kun kunne skrues op og ned fra fjernbetjæningen - det var nu ikke et problem.

Lyden var meget rolig og behagelig - måske lidt til den mørke side, synes jeg - og indimellen lidt tillukket. MEN den koster 4 kilo fra ny, så alt er tilgivet - fremragende til prisen.

Så er det den første model eller en D2 du har haft, alt efter hvor længe det er siden du havde den og om du havde den fra ny.

D3 revisionen kom først tidligt i 09, og lider (heldigvis) ikke af noget af det du beskriver.



Nu har jeg mulighed for at købe en D2 billigt. Hvis man kan leve med trafo støj. Så er lyden vel den samme som D3?


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
dysterland skrev:
Jeg har for nylig mailet med XTZ, og da skrev de, at den DSP kommer om 5-6 måneder... Hvad er det egentlig for en forstærker?

Det er svært at sige, før de kommer med noget mere info om den.
Men det bliver jo en pre/integreret med DSP korrigering ala Lyngdorfs RoomPerfect.

Da jeg hentede mine 99.38 deroppe i februar lovede de den klar til sensommeren, så 5-6 mdr. skal man nok ikke tage så tungt.. Den er klar når den er klar

Prisen bliver vel også en anden så...den koster nok ikke under 10 kilo.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Må lige melde ind i denne tråd. Har nu i 2½ år haft en DII, som ikke har haft nogen som problemer, man kan sige, at hvis man virkelig skal gi den gas, er det ikke Klasse A man skal køre med, der løber den tør for strøm, men så er der også lagt i kakkelovnen :-) Alt ialt en meget fin sag til meget få penge.

Står ikke og skal af med den nu, men alt er jo som bekendt til salg, hvis prisen er rigtigt...

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:
Nygaard skrev:
Så er det den første model eller en D2 du har haft, alt efter hvor længe det er siden du havde den og om du havde den fra ny.

D3 revisionen kom først tidligt i 09, og lider (heldigvis) ikke af noget af det du beskriver.



Det er rigtigt! Min hed Class A 100D så vidt jeg husker. Det er nok omkring 2½-3 år siden jeg købte den. Det er sådan set flot hvis de har fået afhjulpet uheldighederne Mere respekterede mærker har kørt i årevis med velkendte problemer ...

\KOF

Dét er det fine ved XTZ. De er hele tiden på mærkerne, og lytter til KUNDERNES respons/ønsker.
3 revisioner af en forstærker på 4 år er jo en god del!


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:
Nygaard skrev:
KOFS skrev:

Det er en udmærket forstærker. Jeg har selv haft fornøjelsen i et par år. Der var dog forskellige irritationsmomenter.

Trafoen var til tider ret knurrende/brummende, desuden holdt volumenknappen ret hurtigt op med at fungere, sådan at der kun kunne skrues op og ned fra fjernbetjæningen - det var nu ikke et problem.

Lyden var meget rolig og behagelig - måske lidt til den mørke side, synes jeg - og indimellen lidt tillukket. MEN den koster 4 kilo fra ny, så alt er tilgivet - fremragende til prisen.

Så er det den første model eller en D2 du har haft, alt efter hvor længe det er siden du havde den og om du havde den fra ny.

D3 revisionen kom først tidligt i 09, og lider (heldigvis) ikke af noget af det du beskriver.



Nu har jeg mulighed for at købe en D2 billigt. Hvis man kan leve med trafo støj. Så er lyden vel den samme som D3?

Om trafoen er blevet opgraderet mellem DII/D3 tør jeg ikke sige - men jeg har heller ikke hørt andre melde om trafo støj på en DII. Det er sikkert den første version af A-100 som KOFS har haft i stuen (passer godt med tiden), som jeg også mindes at have hørt fik trafoen udskiftet i DII revisionen.

Fra DII til D3 kender jeg til følgende opgraderinger:
-Ny remote i aluminium
-RIAA blev tilføjet
-Analogue Devices AD 1853 D/A'en blev opgraderet til en AD 1955 (samme D/A som i f.eks. Benchmark DAC1 til 10k, Audio Analogue MAESTRO til 20k og Accuphase DP-77 til 90k!)

Skriv evt. til dem, Rikard plejer gerne at svare på spørgsmål til både gamle, nuværende og kommende produkter


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
MSK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2009
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Har også en D3'er. Kan fuldt tilslutte mig Nygaards beskrivelse af lyden. Og vil i øvrigt tilføje at den spiller ret stramt i bassen, hvilket jeg personligt sætter stor pris på.

Det eneste, jeg ikke er så begejstret for, er, at den bliver varm - RIGTIG varm! Indtil videre står min cd-afspiller ovenpå den, men om det går i længden, er jeg usikker på... . 

Til top Vis MSK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSK1
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Nygaard skrev:
dysterland skrev:
Jeg har for nylig mailet med XTZ, og da skrev de, at den DSP kommer om 5-6 måneder... Hvad er det egentlig for en forstærker?

Det er svært at sige, før de kommer med noget mere info om den.
Men det bliver jo en pre/integreret med DSP korrigering ala Lyngdorfs RoomPerfect.

Da jeg hentede mine 99.38 deroppe i februar lovede de den klar til sensommeren, så 5-6 mdr. skal man nok ikke tage så tungt.. Den er klar når den er klar

Prisen bliver vel også en anden så...den koster nok ikke under 10 kilo.

Det er svært at komme med et gæt på, før vi ved noget mere om den..
Deres DSP sub forstærker (dog med en noget mere simpel DSP) koster jo kun beskedne 3400.-

På trods at deres bang-for-the-buck politik, er de begyndt at mænge sig med de virkelig tunge high-end drenge. Divine 100.49 til ca. 28K er jo betydelig dyrere end hvad de har lavet tidligere, selvom den efter sigende skulle være et lige så godt køb til pengene, som deres billigere modeller.
Det kunne jo godt give et prej om, at den kommende forstærker bliver en del dyrere end en Class A-100



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes