Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 16:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos ZP-90 MOD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
O_Dalgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

"Er du ikke interesseret i netværks radio, kan du nøjes med en harddisk hvor Sonos tager musikken fra, men idag kan du jo købe
netværksharddiske der starter op når du tager din fjernkontrol fx iPad/iPhone eller Sonos egne, så du behøver ikke at have en computer tændt."

Mht. ovenstående har du et eksempel på et produkt?

Mvh Thomas
Til top Vis O_Dalgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O_Dalgaard
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Du kan købe en almindelig harddisk ellers har hi-fi klubben en netværksharddisk der går i dvale når den ikke bruges på 2 TB, den er osse meget
støjsvag, har selv kik på den faktisk og så er den billig til 2000 kilo.
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
Du kan købe en almindelig harddisk ellers har hi-fi klubben en netværksharddisk der går i dvale når den ikke bruges på 2 TB, den er osse meget
støjsvag, har selv kik på den faktisk og så er den billig til 2000 kilo.


Hvordan er det lige du får en almindelig harddisk til at fungere sammen med sonos? Jeg har ikke set en sonos med usb, esata eller tilsvarende man kan koble en almindelig harddisk direkte til. Det sonos jeg kender til er netværksbaseret, dvs. du skal have musikken lagret på en computer, nas eller server.

På Squeezebox kan man nøjes med en harddisk i en usb kasse, men den mulighed er der mig bekendt ikke med sonos, så du må vældigt gerne beskrive hvordan du får sonos til at hente musik fra en almindelig harddisk.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
O_Dalgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er et ret interessant spørgsmål. For et par år siden boede jeg i et bofællesskab, hvor vi havde en router, hvortil
der kunne tilsluttes en almindelig ekstern harddisk og fungere som lagerplads over netværket.

Vil sonos zp90 kunne finde den i sådan et tilfælde?
Til top Vis O_Dalgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O_Dalgaard
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Da jeg i sin tid købte Sonos for et års tid siden, havde jeg problomer med mit netværk, så jeg sadte Zonebridge direkte til min hardisk, og Sonos hentede musikken derfra uden problemer? I dag kører jeg med netværk harddisk, men havde igen problemer dengang med det.
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hey,

Vi har samme oplevelse, dvs. rigtig tilfredse med Sonos generelt, men på lydsiden er det bare ikke godt nok.... (hos os var en
ekstern DAC alene ikke nok). Vi har købt en Mornarchy DIP combo som har afhjulpet problemet delvis. Musikken lyder meget
bedre gennem Mornarchy'en, men der er stadig noget vej til CD'erne (som nu igen står i stuen)... tal om skruen uden ende
*LOL*

Har kun hørt positivt om Cullen, men kender det ikke personligt....

/Anna
Til top Vis annabassand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af annabassand
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

annabassand skrev:
Hey,

Vi har samme oplevelse, dvs. rigtig tilfredse med Sonos generelt, men på lydsiden er det bare ikke godt nok.... (hos os var en
ekstern DAC alene ikke nok). Vi har købt en Mornarchy DIP combo som har afhjulpet problemet delvis. Musikken lyder meget
bedre gennem Mornarchy'en, men der er stadig noget vej til CD'erne (som nu igen står i stuen)... tal om skruen uden ende
*LOL*

Har kun hørt positivt om Cullen, men kender det ikke personligt....

Du må endelig ikke samenligne Sonos og Sonos Cullen, for jeg havde det på samme måde mine cder de blev da jeg "kun" havde Sonos men med Sonos Cullen er cd´en død for mit vedkommende den kan slet slet ikke spille med mere.

/Anna
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
DKMHN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Pt. kører jeg A-B mellem en normal ZP90 og en ZP 90 med Cullen mod. (men på min har Cullen desuden sat et XLR kabel direkte på print pladen)

Jeg kører den igennem min Danish Design Audio DAC 10 (med PSU og CAP - så en 3 delt DAC).

Den største upgrade kommer helt klart fra DAC'en, men uden Cullen mod. kan den ikke rigtig konkurrere med en highend CD'er.

Men hvordan man opgradere afhænger helt af hvordan ens anlæg ser ud, ekstempelvis ville jeg hellere undvære min upgrade på ZP90 end mit
strømrenser (Sigma fra Isotek)

Mvh
Michael

Mit setup
Højtaler Piega C8 LTD
Sonos ZP 90 med Cullen mod. (+Cullen har sat Wyrewizard XLR kabel direkte på print pladen)
Effekt Sirius D200 (upgraded til Gamut III/Musiklab)
Strøm Isotek Sigma
DAC Danish Design Audio DAC 10 (inklusiv PSU og CAP)
Kabler Nordost Frey/Argento (samt diverse strømkabler)
MiniMac
Til top Vis DKMHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMHN
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
Da jeg i sin tid købte Sonos for et års tid siden, havde jeg problomer med mit netværk, så jeg sadte Zonebridge direkte til min hardisk, og Sonos hentede musikken derfra uden problemer? I dag kører jeg med netværk harddisk, men havde igen problemer dengang med det.


Når jeg kigger på en Zonebridge har den et stik til strøm og 2 stik til netværkskabel og that's it, ikke noget stik til en harddisk.. Er det din computer du kalder en harddisk? Jeg har før hørt folk sige at de har en skærm, et tastatur, en mus og en harddisk, hvor det de kalder "harddisken" i virkeligheden er deres computer.

Så bare for at udrydde eventuelle misforståelser, så ser en harddisk således ud:


..dog lidt afhængigt af hvilket mærke og model det er.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
kenneth ztas1 skrev:
Da jeg i sin tid købte Sonos for et års tid siden, havde jeg problomer med mit netværk, så jeg sadte Zonebridge direkte til min hardisk, og Sonos hentede musikken derfra uden problemer? I dag kører jeg med netværk harddisk, men havde igen problemer dengang med det.


Når jeg kigger på en Zonebridge har den et stik til strøm og 2 stik til netværkskabel og that's it, ikke noget stik til en harddisk.. Er det din computer du kalder en harddisk? Jeg har før hørt folk sige at de har en skærm, et tastatur, en mus og en harddisk, hvor det de kalder "harddisken" i virkeligheden er deres computer.

Så bare for at udrydde eventuelle misforståelser, så ser en harddisk således ud:


..dog lidt afhængigt af hvilket mærke og model det er.

Vi er hvis ude på tynd is på det her område, sonos skal kobles op via netværk RJ45 stik cat 5,6,eller 7 kabel gerne i en switch  så kan musiken hentes på NAS , en Komputer hvor i hardisken sidder i

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

DKMHN skrev:
Hej

Pt. kører jeg A-B mellem en normal ZP90 og en ZP 90 med Cullen mod. (men på min har Cullen desuden sat et XLR kabel direkte på print pladen)

Jeg kører den igennem min Danish Design Audio DAC 10 (med PSU og CAP - så en 3 delt DAC).

Den største upgrade kommer helt klart fra DAC'en, men uden Cullen mod. kan den ikke rigtig konkurrere med en highend CD'er.

Men hvordan man opgradere afhænger helt af hvordan ens anlæg ser ud, ekstempelvis ville jeg hellere undvære min upgrade på ZP90 end mit
strømrenser (Sigma fra Isotek)

Mvh
Michael

Mit setup
Højtaler Piega C8 LTD
Sonos ZP 90 med Cullen mod. (+Cullen har sat Wyrewizard XLR kabel direkte på print pladen)
Effekt Sirius D200 (upgraded til Gamut III/Musiklab)
Strøm Isotek Sigma
DAC Danish Design Audio DAC 10 (inklusiv PSU og CAP)
Kabler Nordost Frey/Argento (samt diverse strømkabler)
MiniMac


Kører osse med strømrenser og vil klart heller undvære den end Sonos Cullen, men begge dele er ikke til at undvære, du husker forhåbentligt at
køre Sonos på fix volume for det smadrer alt, hvis man glemmer det, men det gør du nok med dit gennemførte anlæg ;-)
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

kenneth ztas1 skrev:
Da jeg i sin tid købte Sonos for et års tid siden, havde jeg problomer med mit netværk, så jeg sadte Zonebridge direkte til
min hardisk, og Sonos hentede musikken derfra uden problemer? I dag kører jeg med netværk harddisk, men havde igen problemer dengang med
det.
Når jeg kigger på en Zonebridge har den et stik til strøm og 2 stik til netværkskabel og that's it, ikke noget stik til en harddisk.. Er det
din computer du kalder en harddisk? Jeg har før hørt folk sige at de har en skærm, et tastatur, en mus og en harddisk, hvor det de kalder
"harddisken" i virkeligheden er deres computer. Så bare for at udrydde eventuelle misforståelser, så ser en harddisk således
ud:..dog lidt afhængigt af hvilket mærke og
model det er.


Så forstår jeg godt problemet ;-) jeg har osse fået skrevet noget sludder, jeg satte Sonos til min netværks harddisk den kunne godt nok ikke gå på
nettet i 14 dages tid pga noget TDC rod som de dog gjore hvad de kunne for at løse, så mig der laver rod her ;-)
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
DKMHN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
DKMHN skrev:
Hej

Pt. kører jeg A-B mellem en normal ZP90 og en ZP 90 med Cullen mod. (men på min har Cullen desuden sat et XLR kabel direkte på print pladen)

Jeg kører den igennem min Danish Design Audio DAC 10 (med PSU og CAP - så en 3 delt DAC).

Den største upgrade kommer helt klart fra DAC'en, men uden Cullen mod. kan den ikke rigtig konkurrere med en highend CD'er.

Men hvordan man opgradere afhænger helt af hvordan ens anlæg ser ud, ekstempelvis ville jeg hellere undvære min upgrade på ZP90 end mit
strømrenser (Sigma fra Isotek)

Mvh
Michael

Mit setup
Højtaler Piega C8 LTD
Sonos ZP 90 med Cullen mod. (+Cullen har sat Wyrewizard XLR kabel direkte på print pladen)
Effekt Sirius D200 (upgraded til Gamut III/Musiklab)
Strøm Isotek Sigma
DAC Danish Design Audio DAC 10 (inklusiv PSU og CAP)
Kabler Nordost Frey/Argento (samt diverse strømkabler)
MiniMac


Kører osse med strømrenser og vil klart heller undvære den end Sonos Cullen, men begge dele er ikke til at undvære, du husker forhåbentligt at
køre Sonos på fix volume for det smadrer alt, hvis man glemmer det, men det gør du nok med dit gennemførte anlæg ;-)


Må indrømme at det er valgt fra blev træt af 2 fjern betjeninger, nogle gange er 95% nok.
Har overvejet at finde en "DAC" med variable volume men så skulle jeg af med min fantastiske DAC - men jeg har kigget på både Bladenius
Gondul og Aero Signature (så jeg også kunne få CD igen), men for tiden bliver det til mere forretningsrejser end musik så der er ingen hastværk.

mvh
Michael

Til top Vis DKMHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMHN
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 09 April 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige bestilt en Wyred4Sound Sonos  Cullen lægger ikke længere navn til modifikationen (om firmaet er gået konkurs eller bare har overladt deres Sonos-mod til W4S, er jeg ikke klar over) men det er nøjagtigt samme modifikation.

Jeg kom af med 4960,- og så er det spændende, om den bliver kværnet i tolden...

Til at starte med kommer den til at spille via TOSlink i mine AVI ADM9.1 og senere via coax i ADM40, når de kommer i produktion (forhåbentligt til sommer )

Jeg er godt nok spændt på, om jeg kan høre forskel!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Unmack
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 11 April 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt mig at gøre det samme. Skriv gerne, hvordan det lyder, når den kommer frem.

Unmack

Til top Vis Unmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unmack
 
bora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 13 Juli 2011 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hey

Blev også lige lidt interesseret i denne tråd...

Overvejer at købe en Sonos, men spekulerede på om det er nødvendigt med det MOD, hvis man bruger den digitale udgang, lyden er vel digital hele vejen til ens forstærker, så det er vel kun DAC'en i forstærkeren der er vigtig (eller mest vigtig).

Og hvad hvis man alligevel bare hører MP3-filer... Gør MOD'et så nogen forskel?

Til top Vis bora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bora
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 05:08 | IP-adresse registreret  

Hvis du "bare" hører mp3 så er det imo penge lige ud af vinduet med en Cullen Mod.

Hvis du spiller Wav eller Flac og stiller krav til lydkvaliteten kan "Cullen Mod" være en vej til "Hifi Nirvana", da folk rapporterer det giver en forskel på udgangene.
Dog er sonos Zp90 ganske fornufitig på de digitale outputs uden mods, og kan sagtens spille musik.


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

bora skrev:

Hey

Blev også lige lidt interesseret i denne tråd...

Overvejer at købe en Sonos, men spekulerede på om det er nødvendigt med det MOD, hvis man bruger den digitale udgang, lyden er vel digital hele vejen til ens forstærker, så det er vel kun DAC'en i forstærkeren der er vigtig (eller mest vigtig).

Og hvad hvis man alligevel bare hører MP3-filer... Gør MOD'et så nogen forskel?



Formålet med Cullens modifikation er netop at forbedre output på de digitale udgange - Mig bevidst har det ingen (eller blot ringe) effekt på de analoge udgange.
Men som Thuekay siger, så kan det ikke betale sig, hvis man lytter til mp3. Du vil utvivlsomt få meget mere ud af at bruge wav/flac/aiff/apple lossless, end af at få din zoneplayer modificeret!

Men lad mig i denne forbindelse gøre opmærksom på denne billige og effektive opgradering Det er ikke umuligt, at det vil kunne gøre en positiv forskel på en standard Zoneplayer med mp3-filer!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:



Så fik jeg lige bestilt en Wyred4Sound Sonos  Cullen lægger ikke længere navn til modifikationen (om firmaet er gået konkurs
eller bare har overladt deres Sonos-mod til W4S, er jeg ikke klar over) men det er nøjagtigt samme modifikation.Jeg kom af med
4960,- og så er det spændende, om den bliver kværnet i tolden...Til at starte med kommer den til at spille via TOSlink i mine AVI
ADM9.1 og senere via coax i ADM40, når de kommer i produktion (forhåbentligt til sommer )Jeg er godt nok spændt på, om
jeg kan høre forskel!

Tør man spørge HVOR du har købt den ?
Den kan jo også købes i england

__________________
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
Thomas Bidstrup skrev:



Så fik jeg lige bestilt en Wyred4Sound Sonos  Cullen lægger ikke længere navn til modifikationen (om firmaet er gået
konkurs
eller bare har overladt deres Sonos-mod til W4S, er jeg ikke klar over) men det er nøjagtigt samme modifikation.Jeg kom af
med
4960,- og så er det spændende, om den bliver kværnet i tolden...Til at starte med kommer den til at spille via TOSlink i mine
AVI
ADM9.1 og senere via coax i ADM40, når de kommer i produktion (forhåbentligt til sommer )Jeg er godt nok spændt på,
om
jeg kan høre forskel!

Tør man spørge HVOR du har købt den ?
Den kan jo også købes i england


Her
http://www.wyred4sound.com/
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes