Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 23:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: - (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

-


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
KomAnton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej Stereolab.
Jeg er én af dem som plejer kun at kigge uden at kommentere
Jeg har ikke den gyldne løsning og jeg kender personligt ikke noget af dit udstyr. Jeg vil bare opfordre dig til at turnere alle
byens hifi-forretninger igennem og lytte på en masse forskellige opsætninger for at at finde ud af i hvilken retning dit lydideal
peger og hvor din musik rykker allermest ved din sjæl.
Derefter skal du hjem til så mange private som muligt for at lytte til opsætninger i almindelige hjem.
Det som kunne være aller mest smart er, hvis du kender en hifi-mate som kan komme hjem til dig med udstyr, hvor du kan
teste hos dig selv hvad der giver din sjæl det den mangler.
Kan se du bor i Stor-københavn så der burde være mennesker i området som stiller deres hjem til rådighed for en lytter - og
på en god dag en udlåner.
Jeg vil gerne åbne mit hjem for en lytter på Amager

Edit: Hvis du er klar til at investere 15-20K kan det godt være du skal overveje en komplet udskiftning, især hvis du er
indstillet på at nogle stumper godt må være brugte.

Edit igen: Hvis du i forvejen streamer musik, skal du overveje om du skal gå den vej som den primære kilde. Jeg har ingen
erfaring selv, men flere steder kan jeg læse at en fornuftig opsat streaming-løsning kan konkurrere med med top klasse cd-
afspillere.

Edit igen igen: Lidt info om dit lyd-ideal og nogle eksempler på nogle plader/kunstnere som taler til din sjæl, så kan det være
nemmere at rådgive dig.
Til top Vis KomAnton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KomAnton
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

vis jeg skulle sige noget så skulle det være cd´en det er jo der musikken starter og så gå der ud af
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
mage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hmmmm..... Kan se lidt vinyl men ingen plov? Explain

mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Geert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej Stereolab

hvis du er på udkig efter en god pladeafspiller og stadig ikke alt for dyr, bør du kigge på Pro-Ject engang, har selv bestemt mig for at anskaffe mig en, har hørt meget godt om dem. måske andre der har en pro-ject pladeafspiller kan komme med et feedback her ;)

MVH

Geert
Til top Vis Geert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geert
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Lækker Strat 

Det skulle vel ikke være en Highway One?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej Stereolab,

For 15-20.000 kommer man et godt stykke vej - og endnu længere hvis man kigger efter brugt udstyr (på KSB hér på sitet eller i de mere seriøse
HiFi butikker). Prøv at kigge lidt på nogle websites - fx har AudioConsult på Frederiksberg en del gode forstærkere med indbygget RIAA til 5000-
8000 kr stående, Amforamusik har et par pæne italienske Chario højttalere stående til 7000 kr (godt nok i Nordjylland) etc etc. Om det spiller
godt sammen og om det er den lyd du leder efter ved jeg ikke, men der må du prøve dig lidt frem og få lidt rådgivning. Og hvis du har 6-8000,-
tilbage til en pladespiller (ny eller brugt, se fx den Clearaudio til 7000 kr som ArtSound har til salg), er der med garanti bedre lyd i sådan en
løsning end din nuværende kombination Og nogle gange er
det fedt at udstyret ikke er plug 'n' play, men old school....

It Might Get Loud er en super film - højdepunktet for mig var dér hvor Jimmy Page starter Whole Lotta Love riff'et. Man kan se hvordan det går op
for både Edge og White at det er deres guitarhelt de står overfor i lige netop dé sekunder af filmen - stort

/Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds
 
hifileif
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Den komponent der har størst indflydelse på musikgengivelse er helt klart højttaleren,så find dig et par gode ht.derefter en stereo forstærker der kan styre dem ordentligt,så kan du altid gå på jagt efter en kilde cd ell..

Til top Vis hifileif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifileif
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej Stereolab,

Først af alt; jeg synes dit setup/stue ser fint ud - udseendemæssigt - og det tæller da også!

Dit hardware er for det meste u-hørt for mig - undtagen dine Dali som jo er lidt allestedsnærværende. Som de andre vil jeg
gætte på at der umiddelbart vil være en del at hente ved at uskifte disse. Ellers lyder det til at du søger brede råd, så det får
du så - meget men udetaljeret :)

Mht. til forstærker kunne du måske overveje en ren stereo-forstærker til musik - hvis hensynet kun skal være lydkvalitet. Det
er selvfølgelig smag og behag - Receivere er praktiske og ikke nødvendigvis dårlige. Men rene stereo-forstærkere vil gerne
være relativt bedre. Afhengig af hvor mange kanals lyd du bruger til fjernsyn, kan det tit lade sig gøre at integrere stereo-
forstærkere i "surround".

Da computer-afspilning ser ud til at allerede være en del af dine brugsvaner, kunne du også overveje at basere din primære
afspilning på dette. Det er mange muligheder - kig evt. lidt i 'Digital' forumet. Selv skiftet jeg til ren streaming for et par år
siden, og har ikke fortrudt et sekund.

Hvis dit startbeløb ikke rækker til det hele, er det måske ligevel en ide at have en plan for det endelige mål. Det er ikke givet
at alle kombinationer af HT, forstærker, etc, lyder lige godt sammen.

Hvis jeg skulle sige noget i forhold til din musiksmag, sådan lidt indie rock/pop-agtig? så ville jeg sige at du skal have noget
udstyr som spiller diskant godt. Det er smag og behag, mange mener at rock skal have bankede bas. Det er ikke mig. Jeg
mener at det væsentligste for at høre hvad der foregår i rock/pop, er diskant/mellemtone.

Jeg synes absolut du skal tage rundt og høre forskelligt grej. Lyd skal høres, ikke læses :S. Som Københavner er du jo relativt
priviligeret da du indenfor kort afstand har mulighed for at se og høre et større udvalg end så mange andre steder i dette land.

Afslutningvis. Dine musikpreferencer ser ud til at have meget til fælles med mine; som du siger, Pitchfork'er, har du en
last.fm-profil :) "Neon Bible" er fantastisk; hørte dem i KB-Hallen for 2??? år siden. Du nævnte Rachmaninov. Så vil jeg
anbefale Igor Stravinsky. Det er klassisk, men med et helt andet "bid" end det meste andet jeg har hørt indenfor genren.
Rytme, mange gange på den lidt skæve måde, har ofte stort fokus, det samme gælder for blæse-instrumenter som en
væsentlig del af lydbilledet - og det passer i hvert fald min Pitchfork-baggrund godt.
Stravinsky var ufattelig talentfuld og gabte bredt, så dit første-indtryk vil variere noget alt efter hvor du starter. Men her er et
par anbefalinger:

The Ebony Concerto - Blend af klassisk/jazz. Weltklasse... og jeg er ikke jazz-fan...
Pulcinella Suite   - Fra hans neo-klassiske periode hvor russisk kombineres med Mozart/Bach.
The Rite of Spring - Moderne russisk. Ved ikke hvordan man beskriver det. Hør den - det er ik' balalaika!

vh Bjørn
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  


Løb og køb, Audiovector og Naim sammen, udgør en musik-formidler af klasse. Dog kan mindre end Sherlock Holmes nok
hurtigt regne ud at jeg ikke kan regnes som udpræget upartisk :)

Stereolab skrev:

Hej Bjørn,Tak for svaret. Jeg har faktisk allerede været ude og lytte til en masse forskelligt udstyr, endda det samme udstyr
flere gange. Noget af det første jeg faldt for var et Naim/Audiovector-setup jeg hørte, og det er stadig det jeg er varm på,
selvom jeg har lyttet på en masse andet.Det første, der står til udskiftning er nok højttalerne. Dem jeg har kig på er
Audiovector S3. Faldt pladask for Signature-modellen, der desværre nok er lidt over mit budget, så overvejer at invistere i en
Super og så "upgrade" til Signature, når finanserne er til det.På forstærkersiden har jeg kig på Naim Nait XS, som har power
og i mine ører passer rigtig godt sammen med højttalerne. Forstærkeren prøvede jeg sammen med Naim CD5 XS og den
overvejer jeg som kilde.I prisklassen med CD5'en er Naim DAC'en. Den hørte jeg kort ved en Audiovector demo, og det jeg
hørte skræmte mig bestemt ikke væk Naim DAC'en sammen med en Mac Mini eller noget lignende ville nok ikke være
dårligt, så det kunne være et alternativ.Invisteringen i system bliver dog nok en tre-trins-raket pga. økonomien, og forløbigt er
planen:1. Audiovector S3 Super/Signature2. Naim Nait XS3. Naim CD5 XS (eller Naim DAC+whatever?)Jeg har også lyttet til
standerhøjttaleren Audiovector S1 Signature i samme setup. Den kunne jeg også rigtig godt lide. Måske et billigere alternativ
til S3. Der skulle dog skrues noget mere op på XS'eren for at få et passende (højt) lydtryk. Derudover koster de tilhørende
standere spidsen af en jetjager (knap 4k for et sæt), så meget billigere samlet set bliver det ikke, men det skal ha' et lyt mere
eller to før jeg bestemmer mig.Lyder til at du har en god musiksmag, hvis den minder om min Ej bare sjov..Ja, så Arcade
Fire både i KB hallen og på Roskilde Festival det år (2007). Intet mindre en fantastisk! Du var der måske også? Elsker at gå til
koncerter, og gør det ofte.Min last.fm er: http://www.last.fm/user/peterdamsgaardGlæder mig til at undersøge de tre navne du
nævner. Kender ingen af dem på forhånd. Altid rart med noget nyt spændende musik. Tak!


De modeller du har kigget på er alle sammen gode alternativ som passer godt sammen. Har ikke hørt DAC'en endnu, men jeg
formoder den mindst er sammenlignbar med CD5X. Med dette som udgangpunkt ville jeg personlig have valgt DAC'en. Med
denne vil du jo også kunne få Naim-lyd på dine musik-dvd'er (som du jo i hvert fald har 2 af), diverse mp3'er, internetradio,
etc. Selvfølgelig vil det være en begrænsning i forhold til kildematerialets kvalitet (bitrate), men jeg vil nu tro at DAC'en kunne
bidrage positivt uanset hvad. Ulæmen er så at du helst skal have rippet dine CD'er. Men så uoverskueligt er det nu heller ikke,
hvis man stille og rolig arbejder sig gennem samlingen. Discplads er jo intet problem nu om dage.

S3 vs. S1 er vel udover de åbenlyse forskelle (størrelse), til dels en smagssag. Jeg vil måske anbefale at du inden køb, og
hvis muligt, får højtalerne på hjemlån (og gerne også forstærker/cd/dac). Højtalerne er dog vigtigst, da disses samspil med
rummet/pladsering kan have stor indvirkning på lyden. Så undgås eventuelle overraskelser på den konto.

Ja, min musiksmag er helt klart helt klart suveræn :S Jeg så ik AF på Roskilde. Må indrømme at jeg alt for sjældent kommer
ud å høre live musik. Min undskyldning er at jeg heller vil sidde hjemme og surmule over de mange fede navne som kommer
til København og ikke Aalborg, go figure! - mao. super konstruktivt :S



vh

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

-

__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Ketil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 12 Juli 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

-
Til top Vis Ketil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ketil
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes