Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 14:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Bygge NXD klasse D - Færdig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Link til billeder

DIY forstærker

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Lidt flere billeder. Bemærk finish. De skal med tiden bygges ind i en højttaler, så udseende betyder ikke så meget. Hovedformål med design er at få så korte kabeltræk som muligt. Power knappen vil blive flyttet, da den kun lige kan være der ift. trafo. Den flyttes om på den anden side.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej Keldsen.

Flot med et design der skiller sig ud fra mængden uden på nogen måde virke blæret. Er det asbestplade du kører med?

Du må da være tæt på et lytteindtryk nu?

Mvh Per

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Per.G skrev:

Hej Keldsen.

Flot med et design der skiller sig ud fra mængden uden på nogen måde virke blæret. Er det asbestplade du kører med?

Du må da være tæt på et lytteindtryk nu?

Mvh Per

Det er masonitplade som iøvrigt ikke har diamagnetisk egenskaber. Jeg skal lige have flytte power knapperne og have de sidste sider samt top på plads. Jeg regner med at de får plads i mit set-up om en uges tid.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Så har jeg haft lyd på. Dog kun på et par fuldtoneenheder uden kabinet. Det ene modul er næste uden støj. Men, det andet har en del støj. Begge har en meget svag susen (med øret helt nede i enheden), hvor dan anden har en 50 hz ting (gætter jeg på). Jeg håber ikke det er trafoen der giver dette brum.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

I NXD application notes står følgende

"Connect the heatsink to the groundplane or to VSSPn using a 100 nF capacitor". Jeg har ikke monteret denne 100nF kondensator da den umiddelbart ikke er nævnt i application note fra connex. Kan det have noget at sige? Jeg ved ikke hvad en kondensator mellem stel og print gør.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen.

100nF plejer vist at være størrelsen til afkobling/undertrykkelse af højfrekvent støj. Typisk sat mellem forsyning og stel tæt på f.eks opamps.

Kunne det være noget i den stil her?

Mvh Per

 

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Per.G skrev:

Hej Kjeldsen.

100nF plejer vist at være størrelsen til afkobling/undertrykkelse af højfrekvent støj. Typisk sat mellem forsyning og stel tæt på f.eks opamps.

Kunne det være noget i den stil her?

Mvh Per

Det er det, og jeg har tjekket med leverandøren og afkoblingen mellem køleplade og stelplan er også implementeret via skruerne på print og til køleplade (så lad være med at bruge ikke ledende skruer)  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg bygget færdig - dseværre. Kabinetterne er simpelthen for grimme, og masonitten støver meget, så jeg er nervøs for brand i kabinettet. Jeg tør ikke lade denne brandfare spille hele dagen lukket inde i et hifi møbel.

Jeg bliver nødt til at lave nye kabinetter, så lytteindtryk må desværre vente.

Mit 50 hz brum forsvandt henover natten, og der er desuden tydelig forskel på den svage susen, alt efter hvordan strømstikket vendes. Så til jer der har købt moduler, kan jeg kun anbefale at prøve at vende stikkene for optimal S/N ratio.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen.

Så skulle du nok have brugt asbestplade alligevel. Nå spøg tilside..

Hvordan vil du vurderer baggrund-suset i forhold til at anvende til et par effektive højttalere sammen med disse amps?

Mvh Per

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Per.G skrev:

Hej Kjeldsen.

Så skulle du nok have brugt asbestplade alligevel. Nå spøg tilside..

Hvordan vil du vurderer baggrund-suset i forhold til at anvende til et par effektive højttalere sammen med disse amps?

Mvh Per

Umiddelbart burde det kunne gå, men måske behøves der så ikke 24 volt trafo, men mindre og dermed endnu mindre baggrunssus. Suset er ikke højfrekvent, men (vurderer jeg) undere 1000 hz.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Så er jeg så færdig som det bliver i denne omgang. Jeg købte en meter alu-plade til 42 kroner. Jeg testede i aftes begge moduler i 7 minutter med musik. Dog ikke på anlægget - det sker først i aften, håber jeg. Lytteindtryk kommer når der er spillet lidt musik.

Eneste anke jeg har mod modulerne er, at de skal være tændt 4-5 sekunder, før de er klar. I disse 4-5 sekunder kan der være noget modulerende højfrekvent støj, men det forsvinder som sagt efter 4-5 sekunder. Det er helt normalt siger producenten, og jeg kommer ikke til at opleve det i praksis, da jeg har en PC som musikkilde, og den er lidt mere end 4-5 sekunder om at starte op.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Så er der testet. Desværre blev det en fredag aften med frustrationer og ligeså i weekenden.

Det lød frygteligt ved lav styrke. Masser at forvrængning, især i bassen. Men sjovt nok var det ikke noget der fulgte med, når det blev skruet op. Jeg prøvede alt muligt, men støjen blev ved med at være der. Men, hvis jeg kobler en CD til uden om systemet, så er der ingen støj, men gennem delefilteret, så kommer støjen igen. Jeg ved ikke hvad det er, for der var ingen støj (tror jeg) med min Panasonic SA-XR50.

Hvis der skrues op til almideligt lytteniveau kan støjen ikke høres, så en lille melding om lyden skal I da have.

Modulerne er tavse når der ikke er signal på. Så til spørgsmålet om man kan bruge dem i meget følsomme systemer, så må svaret umiddelbart være ja. Lyden er overall god, men det der er tydeligst er bassen. Der er virkelig magt nu, ift. min Panasonic med analoge indgange. Lyden er præget af fylde, ro og pondus. Det er langt fra altid man får alle tre parametre med, og jeg kan bedst sammenligne med en god klasse A forstærke på dette område. Jeg skal også have testet mod min panasonics digitale indgang, da den er klart bedre. Det får jeg dog først mulighed for når mit nye legetøj dukker op (MiniDSP delefilter og digital in/out modul).

Resten af lydbilledet lever fuldt ud op til mine forventninger (som dog ikke var høje), og den hårdhed andre har oplevet, er ikke noget jeg lægger mærke til. Måske fordi panasonic'en har lidt af det samme. Jeg spiller dog også på fuldtoner med papirmembran.

Alt i alt er modulerne godkendt herfra, og især til bas er der potentiale. Jeg kan kun gisne om hvor gode de er i BTL mode, hvor de yder ca. 280 watt i 8 ohm.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Den kom iøvrigt til at se sådan ud. Den er ca. 9 cm høj, så den er ikke ret stor.

DIY forstærker

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes