Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 23:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: nye højtalere vs. sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle her på HIFI4ALL..

Jeg har bragt mig selv i lidt af et dilema... jeg vil have noget nyt lyd,
men er endnu ikke helt sikker på hvad det skal være, håber i kan hjælpe,
eller ihvertfald guide mig en smule på rette vej!

Kan ikke finde ud af om jeg skal kigge i retning af en subwoffer eller
om det skal være et par gulvhøjtalere? og i så fald hvilke???

NUVÆRENDE SYSTEM
Cambridge 740A forstærker
iPod 120Gb som primær kilde (lossless format selvf )
VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID højtalerkabel
SCANDYNA Minipod højttaler

Hvad skal jeg gøre med miniPOD'erne?
Skal de assisteres af en sub eller skal jeg skifte dem ud med nogle
gulvhøjtalere? Det er primært bund i lyden jeg savner,
men flere detaljer ville også være rart, samt at få lyden op i lytte højde
(de står på gulvet nu)


...mit rum er 52m2 og er både stue og køkken i ét!

Musikken er en go´ blanding af alt mulig, men det jeg hører mest er:
Tina Dickow
Diana Krall
Roger Waters
Carpark North
Vincent Van Go Go
Sanne Salomonsen - unplugged
Candy Dulfer - LIVE

Et meget væsentlig krav er at sub'en eller højtalerne skal være
FLOTTE og helst hvide!

Budgettet ligger omkring kr. 15.000 alt i alt...

Kan i hjælpe mig?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 03:28 | IP-adresse registreret  

Svært at sige - men det ser for mig ud, som om et par gode gulvhøjtalere vil være det bedste for dig. De kan give mere tryk på i bassen, og osse bedre lyd højere oppe. Med al respekt for subwoofere, så vil de kun kunne hjælpe på et af dine problemer, medens en god gulvhøjtaler skulle kunne klare dem alle .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 05:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville osse sige Gulvhøjttalere, efter som de forbedre hele dit lydbillede og ikke bare de nederste tone. Du bør osse over veje en dac til den Ipod, da den ikke i selv i min mening har en super god lyd.

Dac´en kan osse løfte din lydoplevelse adskillige klasser op i den gode retning

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

XTZ 99.36 i hvid = 7990 SEK = 5827,91 DKK
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/golvhogtalare/rubrik_ 2


En BK-Electronics subwoofer i hvid = 393,36 GBP = 3343,46 DKK
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS300PR.htm


Og en Cambridge DAC.  = 1999 kr.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_solv.htm

Alt i alt = 11170,37 kr. + fragt.

Jeg tror ikke du får meget bedre indenfor budgettet. Personligt synes jeg det lyder fantastisk.

Mvh. Michael


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville se efter et st gulvhøjttalere hvis jeg var dig. Du får ikke bedre diskant og mellemtone af at købe en sub. Og typisk er det svært at få en sub integreret når man hører musik.

De XTZ som Mkirkelund har fundet er også på KSB til 5k, kun 3 måneder gammel kan jeg se.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=143677

HFK har også Dali Ikon 6 i højglanshvid kan jeg se. Om ikke andet så kan du jo finde et sæt højttalere du kan lide pga. lyden og så sætte noget hvidt folie på, det har jeg læst skulle være en udmærket løsning.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Jeg ville se efter et st gulvhøjttalere hvis jeg var dig. Du får ikke bedre diskant og mellemtone af at købe en sub. Og typisk er det svært at få en sub integreret når man hører musik.

De XTZ som Mkirkelund har fundet er også på KSB til 5k, kun 3 måneder gammel kan jeg se.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=143677

HFK har også Dali Ikon 6 i højglanshvid kan jeg se. Om ikke andet så kan du jo finde et sæt højttalere du kan lide pga. lyden og så sætte noget hvidt folie på, det har jeg læst skulle være en udmærket løsning.


Jeg synes slet ikke at XTZ 99.36 kan sammenlignes med Dali Ikon 6. XTZ er den overlegen på alle punkter imho.

Godt fundet i KSB.


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er også enig i, at XTZ 99.36 ville være dejligt for dig. Jeg har hørt Minipods hos en ven, og jeg er ikke imponeret over lydkvaliteten. Mine billige XTZ 89 er langt bedre, og 99.36 skulle igen være en del bedre end 89.

Og en DAC er også en rigtig god idé (selvfølgelig forudsat, at sådan en iPod har digital udgang). Nogle sværger til Cambridge Dacmagic, andre til Musical Fidelity V-DAC, som koster det samme (V-DAC kan dog fås billigere i England).

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

du skal ha et par magnum højtaler og en svs subwoffer:)

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

et sæt magnum super 18



__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

SV Sound PB13-Ultra powered subwoofer Bookmark and Share < =text/ src="http://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js?pub=xa-4a37c3ea098c7a13"> By Larry Greenhill   •   August, 2008
With the popularity of home-theater systems, subwoofers have proliferated. Because multichannel AV receivers are designed to provide a properly filtered, line-level subwoofer, or low-frequency effects (LFE) signal, many subs no longer come with built-in high- and low-pass filters for insertion into two-channel audio systems. However, the PB13-Ultra subwoofer from SV Sound does include these, which is what piqued my interest in it. After Ed Mullen, SV Sound's director of sales, assured me that the PB13-Ultra was capable of reproducing solid 20Hz organ-pedal notes in my listening room, I asked for one to review.

Description
The SV Sound PB13-Ultra ($1599) is the largest, heaviest subwoofer I've reviewed since the 205 lb REL Studio III (Stereophile, October 2004, Vol.27 No.10). Even so, it's 6" narrower, 4" shorter, 5" deeper, and 50 lbs lighter than the Studio III. Its single front-firing, 13.5" woofer—with 3" voice-coil and 2" peak–peak excursion—and three ports, are all mounted on the front panel. The cabinet is built of marine-grade laminated plywood; the ports are formed by tubes of polymer-wrapped compressed wood pulp.

The PB13-Ultra's 750W RMS amplifier is a Bridged Amplifier Switch Hybrid (BASH) design mounted on the inner surface of the metal service panel on the rear. It combines a fast-responding power converter with a low-distortion, class-AB amplifier claimed to be as efficient as a class-D design. The PB13-Ultra's Autostart function allows it to switch itself on only when a signal appears at its input terminals.

The PB13-Ultra is one of the most versatile subwoofers I've reviewed. Three foam plugs can be inserted into the ports to physically modify the frequency response, while the rear panel is crowded with controls for electrically tuning the frequency response. I had to slide the sub pretty far out from the wall in order to read the microscopic white lettering that identifies the various controls and jacks. Moving from left to right along the top row are: RCA input and output jacks for single-ended interconnect cables; an Auto On power switch; Phase (0–180°), Gain; low-pass filter; and RCA Hi Pass (for the RCA input only). Below this row are: the Room Comp and Subsonic filters and the Parametric EQ, with Freq, Level, and Q rotary controls. Below these are XLR jacks for the Balanced Inputs and Balanced Outputs (with an XLR Hi Pass On/Off toggle); and at the bottom of the panel are the Power On switch and an IEC jack for the detachable power cord.

A small cardboard tag attached to the Gain control warned that the plug and Subsonic Filter options must be set together: when all ports are open, the filter must be set to 20Hz; when one port is plugged, the filter must be set to 15Hz; with two ports plugged, the filter is set to 10Hz; and with all three ports plugged, the filter is set to its Sealed position.

Via a rotary control, the low-pass filter's corner frequency is continuously adjustable from 40 to 120Hz. A high-pass filter for attenuating the main speakers' bass response rolls off at 12dB/octave below 80Hz. The Room Comp control's four positions—Sml, Med, Lrg, Off—progressively roll off the PB13-Ultra's extremely deep bass response below 20Hz. The built-in parametric equalizer is used to trim the sub's output to counteract the room's largest natural bass peak. Similar parametric EQs are built into JL Audio's Fathom f113 and Revel's SUB30 (discontinued) subwoofers.

My review sample was finished in sturdy, utilitarian Fine Textured Black—optimal for me, who had to lug the 155-lb sub up a flight of stairs, unpack it, then repack it. Despite the PB13-Ultra's relatively low price, its hardware and its fit'n'finish are rugged.

Setup
I slid the 155-lb PB13-Ultra into the corner behind and to the right of my right-channel Quad ESL-989 full-range electrostatic speaker. The Quads were 5' from the front wall, 3.5' from the sidewalls, 5' apart, slightly toed-in, and 8' from my listening chair.

The PB13-Ultra's 23-page manual recommends using the Avia II: Guide to Home Theater test DVD (Ovation B19485, $44) to generate multiple test tones from 20 to 200Hz, but does not include it in the purchase price. Avia II is available from SV Sound's website, however, together with a RadioShack 33-2050 Analog sound-level meter, for a total of $80. Because Avia II requires a digital A/V receiver and a video display, I decided to instead use my Velodyne DD-18 subwoofer's built-in signal generator, microphone, and virtual spectrum analyzer (see review in June 2004, Vol.27 No.6). It sure was helpful.

I perched the Velodyne's calibration microphone on the back of my listening chair, 37" from the floor—my seated ear level—and turned the DD-18's volume control fully off so that it would not output any audio signal of its own. I then keyed the Velodyne's remote control to display the DD-18's System Response screen on my TV. This automatically triggered the DD-18's signal generator to emit an audible 20–200Hz sweep tone that it repeated every three seconds, and fed into my stereo system through a line-level input of my Mark Levinson ML-7 preamplifier.

I drove the ESL-989s alone without the PB13-Ultra and watched the spectrum analyzer display. The Quads' in-room low-frequency response (fig.1) showed a dip at 60Hz and peaks at 70 and 40Hz, the response falling off 10dB by 35Hz.

Fig.1 In-room response of Quad ESL-989s, no subwoofer (25dB vertical range, 20–200Hz horizontal range).

Next, I electrically inserted the PB13-Ultra into my system by running a pair of single-ended RCA interconnects from the ML-7 preamplifier's main outputs to the PB13-Ultra's right and left RCA inputs, and then running balanced interconnects from the PB13-Ultra's right and left XLR outputs to the XLR inputs of my Mark Levinson No.334 power amp. I tested the SVS sub only in its default 20Hz mode, with no foam plugs inserted.

Next was phase optimization. Playing "Cosmos, Old Friend," from James Horner's music for the film Sneakers (CD, Columbia CK 53146), I rotated the PB13-Ultra's Phase control to 0°, then 90°, then 180°. From my listening seat, I could easily hear that the 0° setting produced the loudest, best-defined drum beat.

I then matched the PB13-Ultra's output level to that of the Quads by watching the readout of the Velodyne sweep signal on my TV. This required setting the sub's Gain control almost to its Min position. The resulting sweep curve (fig.2) was remarkable: almost flat from 100 down to 20Hz. Then, using the Stereophile Test CD (Stereophile STPH002-2), I checked to see that the channel and phase of each hookup arrangement was correct.

Fig.2 In-room response of Quad ESL-989s with SV Sound PB13-Ultra (25dB vertical range, 20–200Hz horizontal range).



__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være nyt så prøv Tapeconnection Århus jeg hørte på DLS R 55 i dag , selv betjeningen var super (næsten en sjældenhed i dagens DK) og de spiller åbent og lækkert, til dit budget er der evt. plads til hjælpe Sub i bassen , i det hele taget tag ud og brug tid på at lytte til netop din musik smag. MVH
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
Inside
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kan varmt anbefale dig Mantra 60 fra system audio. Har dem selv, og det er sku de bedste højttalere jeg har hørt i den prisklasse! Hører selv ret blandet musik (meget electronic rock, pop, jazz og R&B) og de æder det hele uden problemer.

lidt billeder fra mit eget setup:

http://www.carstensens.dk/hifi/hifi.htm

og ellers kan du læse om dem her, de koster 16000kr for 2stk:

kortlink.dk/system-audio/7dnf

Og en ny norsk anmeldse hvor sættet slår de andre i testgruppen som består af blandt andet B&W og dali:

kortlink.dk/system-audio/7dng (pdf fil)

 

Og hvad angår din ipod, så anbefaler jeg også, at du får kørt dine lossless sange digitalt over i en DAC og så videre til din reciever. Det output din ipod giver er ikke særlig godt



__________________
Forstærker: Primare SPA 21
Højttalere: System Audio Mantra 60
Til top Vis Inside's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inside
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
Hvis det skal være nyt så prøv Tapeconnection Århus jeg hørte på DLS R 55 i dag , selv betjeningen var super (næsten en sjældenhed i dagens DK) og de spiller åbent og lækkert, til dit budget er der evt. plads til hjælpe Sub i bassen , i det hele taget tag ud og brug tid på at lytte til netop din musik smag. MVH

Eller storebror DLS R66 så er på siger tilbud, sat ned fra 5000,-/stk. til 2000,-/stk. Disse fås dog ikke i hvid højglans, men så kan folie anvendes som tidligere foreslået. Dog skulle både R55 og R66 være RIGTIG glade for en meget kraftig forstærker, og du skal godt over 100 watt for virkelig at åbne højttalerne. Men siden de R66 er så billige, kan de sparede penge fint gå til en noget dyrere forstærker.

Edit: Så lige du allerede har et ret kraftig forstærker. Denne kunne god med fordel suppleres med noget ekstra.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

DLS r 55 - det jeg hæftede mig ved var at de spiller meget åbent, med både dybde og bredde mellem instrumenter,pris taget i betragtning, fik ikke lyttet til dls r66, men den har fået fine anmeldeser bla.her,der er mange HT i pris op til 15 k, SA mantra ser også flot ud , tag dig tid til og komme ud og lytte(med din musik under armen )  .mvh   
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen...

Tak for alle de gode råd..

Jeg er nået lidt tættere på en konklution af mit næste HIFI køb!
Jeg har været så heldig at kunne låne en sub af en kollega, en KEF og har nu
gennem en uges tid eksperminteret lidt med forskellige placereinger og indstillinger
på sub'en og må godt nok indrømme at uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få det til
at lyde ordentlig! Der er selvfølgelig kommet mere af den ønskede bund, men savner
detaljen og sammenhæng i lyden... Nu ved jeg godt at jeg "kun" har testen én sub,
men tror nu alligevel at min konklution er at det udelukkende er 2 nye gulvhøjtalere
jeg skal kigge mig efter..!

samtidig har mit budget rykket sig lidt i den rigtige retning
20-25.000,- hedder det nu, og det åbner jo ligesom en helt ny verden af muligheder!

jeg var i århus i anden anledning forleden dag og tænkte at jeg ville et hurtig smut
omkring tape connection for at se hvad de havde...

jeg lyttede til et par forskellige højtalere:
Dynaudio Focus 220 MK II, Monitor Audio Gold GS 60 og Monitor Audio Silver RX 8
til henholdsvil 13.000, 11.000 og 5.500 kr stykket.
Desværre havde jeg ikke mine egne udvalgte "test tracks" med, men fandt dog et par CD'er
som jeg genkendte i stakken...

først lyttede jeg til RX8'eren og umiddelbart lød de fornuftigt men da tina dickow begyndte at
synge (In The Red) må jeg tilstå at korthuset væltede! det lød som ekspidienten havde trukken
en pose over højtaleren, jeg prøvede at smide en anden CD på, for at se som det var et enestående tilfælde, men desværre nej, "fejlen" skindte igennem på alle numrene!

vi skiftede kablerne over i GS60'eren............. HOLD DA OP! en drømmeverden åbnede sig!
musikken åbnede sig op og blottede sig selv fuldstændig (på den fede måde!) diskanten var
lækker blød, men alligevel hård og uden nogen form for SS lyde, super detaljeret, for slet ikke at tale som mellemtonen, hendes (tina dickow) vokal trådte fuldstændig i karakter og et kort øjeblik
med lukkede øjne, lød det som hun stod foran mig!

Bassen var fantastisk, masser af dynamic og power uden at være overdrevet og muderet!

ALT I ALT en kanon lækker højtaler, med masser af detaljer, perspektiver og dynamic!
den leverede over al forventning, og var et split sekund ved at udbryde "ja tak, 2 stk af dem,
har du dem på lager så jeg kan få dem med, med det samme?" Meeen skulle jo også lige hører Dynaudio's Fucus 220...

men for ikke at gøre mit indlæg ALT for langt, hvilket måske snart er for sent,
vil sige at jeg kunne godt hører at dynaudio'en gik et skridt videre, men det var ikke i den
rigtige retning i mine øre, på trods af sættet koster ca 4.000 mere, så det var ikke et alternativ
til Monitor Audio's GS 60'ere...

Jeg havde rigtig meget lyst til at købe GS60'erne med det samme. Men synes bare det var alt for
hurtig at købe, har jo kun lytte til 3 forskellige, så jeg bestemte mig for bare at sige tak for kigget
og lyttet. og begive mig hjem ad igen..! Men vil sige at de står meget stærkt på listen

Men tak for jeres forslag, kan se der er flere jeg skal have lyttet til og give en chance!

Bliv endelig ved med at komme med forslag, måske i har nogle andre idéer nu, budgetet er jo
ændre til 20-25.00

NB! det er kun gulvhøjtalere jeg er på jagt efter, ingen sub

Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal tage et smut til esbjerg og få lyttet til en af dem her!! de er altså også en klasse for sig selv det kan jeg lige sige dig!

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=36_38_ 42&products_id=267

eller måske denne fætter! godt nok lige en tand dyrere.. men det skader jo aldrig at lytte til en masse forskelligt.

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=42& ;products_id=277

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA
 
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Næste gang du er i Århus, så prøv også et lyt på Lydspecialistens Audiovector højttalere.

__________________
My hovercraft is full of eels...
Til top Vis Ghump's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghump
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med XTZ Divine? Skulle komme til at ligge i 28k/sættet.



http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=12&t=12437
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77068
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68075&titl e=her-er-xtz-divine-10049


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:
Hvad med XTZ Divine? Skulle komme til at ligge i 28k/sættet.



http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=12&t=12437
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77068
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68075&titl e=her-er-xtz-divine-10049


De er super flotte..! Men de er desværre for store... men ellers et godt bud ;-)
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej folkens...

Jeg vil lige orientere om at jeg har været ude at lytte til lidt forskelligt, bl.a. et par VIENNA BCG,
men må desværre indrømme at jeg var en smule skuffet over bunden i de højtalere,
havde forventet meget mere, taget i betratning af at de koster på den slemme side af 30.000
Men kan det være min forstærker der ikke kan levere nok strøm..? (det er en Cambridge 740A)

Der udover har jeg været et smut forbi HiFi Klubben og lytte til mentor 5, HOLD DA OP en klein
højtaler! Den leverede heller i nærheden at mine forventninger! Storebror mentor 6 gjorde det lidt
bedre men alligevel var jeg langt fra imponeret...

...er det mine forventninger der ligger alt for højt, til den prisklasse?

Har nemlig også været forbi en der havde et sæt Dali Helicon 400 tilsalg... og der vil jeg sige vi
nærmer os noget a den lyd jeg er ude efter... super lækker dynamic, luftig og masser a detaljer og
en dejlig dyb kontroleret bund...
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes