Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 01:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny XTZ sub med ICEpower®-Peerless (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Har fået en nyhedsmail fra XTZ:
http://www.xtz.se/uk/products/subwoofers/99w12.18p-high-glos sy-ice
"State of the art" subwoofer. ICEpower® amplifier and Peerless reference driver XXLS12"

This active subwoofer offers a performance not found elsewhere within the price range. The driver is an extreme one, selected from the Peerless exlusive state-of-the-art series XXLS (Xpanded Extra Long Stroke), with a very well built aluminum membrane, a 2,2 kg magnet and a coil that is 51 mm in diameter.

This together with the powerful 500 watts ICEpower® amplifier, from B&O give the subwoofer outstanding performance.

  • 12" Xpanded Xtra Long Stroke Peerless XXLS driver
  • 500 watt ICEpower® amplifier
  • Stable and bar reinforced cabinet
  • Selectable bass reflex- or sealed construction
  • Heavy terminals accepting banana, fork etc
  • Available in high gloss black and walnut
  • Room Tuning
  • Specially developed reflex port for extra deep bass
Time for scheduled sales start is in March/April 2010
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Spændende - men som sædvanlig mangler en vigtig dataspecifikation, nemlig prisen . Men OK, den er jo heller ikke til salg endnu.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

We are now presenting a new active high end subwoofer - XTZ 99 W12.18 ICE
Equipped with a 500 watt ICE Power amplifier from Bang&Olofsen and a XXLS 12" woofer from Peerless/Tymphany, this is a truly outstanding subwoofer. Black high gloss paint makes it suitable for the rest of the speakers in the 99 series.

Sales starts in March/April
Consumer price:  650 EUROS

Det er hvad de skriver til mig.



__________________
Mvh. Jacob
Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen
 
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 01 April 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Så skulle den være på markedet.

Dan's tv & hifi-center på Amager skulle ha den.

Er der nogen der har hørt den?



__________________
VH Thomas

http://www.groundsound.com/GalleryThomasF.php
Til top Vis thomas f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas f Besøg thomas f's Websted
 
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 01 April 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har selv en XTZ-sub - 99 W12 DSP. Den er jeg virkelig glad for. Dens begrænsning er de 300 VA forstærkereffekt. I praksis skaber det slet ingen problemer, blot kan jeg konstatere at det af og til blinker i "clipping" dioden. Jeg har dog aldrig konstateret at jeg kunne høre nogen problemer som følge deraf. Men måske det kan høres i direkte sammenligning med en subwoofer med mere potent forstærker - måske som den de lancerer nu?! Min erfaring hvad subwoofere angår er at langt det vigtigste er at man kan tilpasse - equalize - den til rummet og de højttalere de skal spille sammen med. Du har slet ingen glæde af at få anslået en rumresonans omkring 50 Hz. Det vil langt overskygge at du også har fået output ned til 30 Hz, hvor der ikke er megen information. Så du skal (efter min ydmyge mening) sikre dig at din nye sub har nogle brugbare indstillingsmuligheder. Det behøver nok ikke være fuldautomatisk DSP som på min sub, men du skal kunne dæmpe en given frekvens med op til ca. 6 dB (igen efter min mening og erfaring). Det kræver ret megen omhu at tune sådan et system; den resulterende frekvenskurve skal ikke ende med at være totalt lineær, for din hjerne kan til en hvis grad kompensere for f.eks. rumresonanserne, så hvis du ender op med en resulterende linealret frekvenskurve, så vil du synes at bassen mangler vægt og punch, simpelthen fordi hjernen skiller resonanser fra direkte lyd og sorterer de resonanser fra, som måleudstyret har plusset til den direkte lyd. Er det langhåret? Psykoakustik er særdeles interessant, men ikke helt enkelt emne... Det korte af det lange er at du skal få dig en god subwoofer fordi det aflaster din hjerne når alle tonerne spilles, så din hjerne ikke selv skal "digte" de grundtoner, der hører til de overtoner, som du faktisk hører. Det er den korte forklaring på at du kan opnå mere klarhed i andre (læs højere) dele af frekvensområdet, selv om du "kun" får mere information i basområdet.

XTZ's ROOM ANALYZER program vil i alle tilfælde (hvis du har en PC til din rådighed) kunne hjælpe dig til at forstå, hvilke problemer og begrænsninger du skal arbejde med. Dette produkt/software kan stærkt anbefales sammen med en hvilken som helst subwoofer. Jeg ville aldrig have fået det samme udbytte af min sub, hvis ikke det var for det program, målemikrofon osv.!

Måske er dit problem en udfasning i 100 til 150 Hz området, der får f.eks. stortrommer til at savne det fysiske. Det er ikke sådan lige at høre at det er det, der er problemet...

Hvis du kan skal have dyb bas og kan dele under 80 Hz, så kan du måske placere sub'en i et hjørne og så vil du aldrig komme til at savne effekt!

Er i øvrigt helt tilfreds med XTZ og deres servicepolitik og hjælp til selvhjælp: De havde åbenbart fået en sending dårlige Lithium batterier. Men en mail og et hurtigt og fyldestgørende svar, sammen med et nyt batteri udbedrede problemet. Garantien bortfalder ikke selv om man åbner og skifter et batteri på printet. Og det er stadig langt nemmere og billigere at købe og skifte et lille batteri, end at skulle retur med en 40 kg subwoofer.

Se hvad den har af indstillingsmuligheder og overvej at du måske også skal investere i deres software for at få fuldt udbytte. Måske er der rabat ved at købe begge dele samlet? Men få dig for alt i verden en god sub!



__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes