Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 04:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: April Music hos VassagoHifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Så har April Music Stello Ai500 og CDA500 fået 6moons' Blue Moon Award 2010:

http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html

I lørdags fik jeg at vide, at de er på vej og gerne skulle lande i denne uge. De er ret kvikke April Music - alt når produkterne er betalt, sender de fluks!

Glæder mig til at lægge øre til dem og øjne og fingre!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Så har April Music Stello Ai500 og CDA500 fået 6moons' Blue Moon Award 2010:

http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html

I lørdags fik jeg at vide, at de er på vej og gerne skulle lande i denne uge. De er ret kvikke April Music - alt når produkterne er betalt, sender de fluks!

Glæder mig til at lægge øre til dem og øjne og fingre!

Mvh.



Lyder fedt Milu!

Skal du have det på prøve derhjemme, eller skal du forbi Rene's shop?

Stod jeg og manglede en integreret forstærker til det beløb, så havde jeg sprunget på vognen. Det design (og den opbygning) er sku for lækker lavet. Lyden skulle jo bestemt heller ikke fejle noget.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Milu skrev:

Så har April Music Stello Ai500 og CDA500 fået 6moons' Blue Moon Award 2010:

http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html

I lørdags fik jeg at vide, at de er på vej og gerne skulle lande i denne uge. De er ret kvikke April Music - alt når produkterne er betalt, sender de fluks!

Glæder mig til at lægge øre til dem og øjne og fingre!

Mvh.



Lyder fedt Milu!

Skal du have det på prøve derhjemme, eller skal du forbi Rene's shop?

Stod jeg og manglede en integreret forstærker til det beløb, så havde jeg sprunget på vognen. Det design (og den opbygning) er sku for lækker lavet. Lyden skulle jo bestemt heller ikke fejle noget.

Først shoppen - så måske hjemme. Det kunne være sjovt at se, om det kan følge med. (Eller bedre, gud forbyde!)

Ja, April Music plejer at lave nogle fede produkter - bliver spændende at få i hænderne og mærke/høre om det følger forventningerne.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
AM-E skrev:
Milu skrev:

Så har April Music Stello Ai500 og CDA500 fået 6moons' Blue Moon Award 2010:

http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html

I lørdags fik jeg at vide, at de er på vej og gerne skulle lande i denne uge. De er ret kvikke April Music - alt når produkterne er betalt, sender de fluks!

Glæder mig til at lægge øre til dem og øjne og fingre!

Mvh.



Lyder fedt Milu!

Skal du have det på prøve derhjemme, eller skal du forbi Rene's shop?

Stod jeg og manglede en integreret forstærker til det beløb, så havde jeg sprunget på vognen. Det design (og den opbygning) er sku for lækker lavet. Lyden skulle jo bestemt heller ikke fejle noget.

Først shoppen - så måske hjemme. Det kunne være sjovt at se, om det kan følge med. (Eller bedre, gud forbyde!)

Ja, April Music plejer at lave nogle fede produkter - bliver spændende at få i hænderne og mærke/høre om det følger forventningerne.

Mvh.



Så må du endelig holde os underrettet.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har i en uge, haft fornøjelsen af Stello CDA500.

Første indtryk og finish.
Finishen er top klasse - alle samlinger er perfekte, aluminumen er glat og perfekt. Knapper er lækre at betjene, det er en fornøjelse at betjene apparatet manuelt.
Det er en stor CD afspiller, mindst lige så stor som min dCS, endda nok et par mm større.
Låget betjenes manuelt, det glider lækkert og lydløst. Der skal, som ved fleste toploads, monteres en puck oven på CDen - det skal man lige vende sig til, at få den pladseret helt korrekt. Under pucken er der påsat filt, så den ikke ridser afspillerens låg.
Afspilleren har RCA og XLR analoge udgange. Digital udgange RCA og Toslink s/pdif. Digital indgange RCA, Toslink og, det vigtigste, USB indgang. Alle kontakter er i en god kvalitet.
Løbeværket er super lækkert, ultra hurtigt (det hurtigste jeg har oplevet), og så er det helt lydløst ved afspilning, mere end mit eget.
Fødderne er koniske og af et hårdt gummimatriale. Og har en god følelse ved pladsering.
Display er simpelt, rødt, industrielt, Mark Levinson agtigt. Rigtig rigtig flot! Det kan stilles i 4 styrker og slukkes helt.
Fjernbetjeningen er i aluminium og helt ok. Men ikke særlig ergonomisk.
Og en lille ting, med stor effekt, on/off lysdioden er hvid med behersket styrke. Dejligt diskret. Min dCS kaster en 1 meter diameter blå ring på modsatte væg!! For ikke at nævne Pass Labs, uha! Hvad skal det til for? Det kan godt være jeg er halvdøv, men blind er jeg ikke.

 

Lyden.

CD spilleren er ikke sprit ny fra kassen, så den har haft en vis spilletid. Men jeg gave den 24 timer spinnetid før jeg lyttede på den.
Afspilning fra drev er en ren fornøjelse. Drevet er, som tidligere skrevet, hurtigt. Jeg startede ud med ingen upsampling, altså 16/44.1
Man bliver mødt med et flot soundstage, dyb fast og klar bund, smuk og klar top, og en virkelig god mellemtone. Det ord der først dukkede op var, naturlighed. Det er det ord der har fulgt mig gennem hele testen.
Man bliver ganske enkelt glad i låget, af spille musik på den - stærkt.

De digitale indgange.
Først lyttede jeg på den digitale s/pdif indgang via RCA. Og nøj hvor blev jeg skuffet... Jeg troede ærlig talt, at der var noget galt med indgangen! Hmmm nye 24 timer med signal på den indgang.
Så vendt den gode lyd tilbage. Jeg har sjældent hørt et apparat/indgang reagere så kraftigt på tilspilning.
Og der blev kvitteret med en rigtig god lyd, der harmonerede rigtig fint med afspillerens performance. Indgangen er næsten på niveau med afspillerens eget drev.
Nu bliver det rigtig spændende: USB indgangen.
Det er godt nok plug'n'play, nemt, sikkert og fool proof. USB kabel i CDA500, den anden ende i din PC, tik-tak, så har PCen genkendt den som "USB Audio Dac". Så er man klar. Jeg bruger Foobar2000, her vælger man så den udgang der hedder "USB Audio Dac". Så er man klar til musik. Max. 2 minutter. Så er der hul igennem. Det er dog "kun" Direct Stream, hvilket lyder rigtig godt, men vil man have det sidste med, skal der Kernel Streames. Jeg bruger ASIO2KS - og det er endnu nemmere at installere. Det rykker det lige op på bedste niveau. OBS: Det er med Windows XP.
Og jeg skal da lige love for, at de hér har lagt noget energi eller know-how. For den er formodentlig holdt helt jitterfri, for ydelsen er i topklasse, intet mindre. Mindst lige så godt som eller bedre end drevet.
Og igen, bliver der kvitteret med en naturlighed, der bare råber efter mere og mere musik. Dyb kontrollerret bas, flot soundstage, helt ren diskant og behagelig. Alt sammen tegn på jitterkontrol.

Nå ja, den har opsamplings mulighed. 16/44.1 - 24/96 - 24/192 kan man vælge.
Jeg synes klart, at den lyder bedst i 16/44.1. Ved upsampling begynder den at blive lidt mere "hifi" agtig, altså detalje focusering, glat kølig gengivelse. Måske med et lidt større soundstage i bredde, men måske på bekostning af dybedefinitionen.
Faktisk får den mere klangkarakter henad min dCS (uden upsampling til DSD), ved at upsample.

Nu er det ikke særligt fair, at sammenligne en 100k kr. cd med en til 20k. Og reélt er der heller ikke nogen steder den kommer op på siden af den, slet ikke. Men dCS er, selvfølgelig, ikke 80kkr. bedre.
Men faktisk klarer den sig rigtig flot. Flere steder kommer den tættere på end andre steder. USB porten fungerer rigtig rigtig godt.
Naturligheden er også helt fantastisk - som tidligere nævnt, man bliver glad ved at høre musik på denne afspiller. Jeg kunne selv leve med den OG være lykkelig, uden at ønske mere.

Men, uanset mine ord, prøv den selv.

Lidt flere billeder:

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Rigtig fin beskrivelse Milu

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Rigtig fin beskrivelse Milu

 

Tak Pierre!

Jeg tænkte faktisk, at jeg skulle have nogle kvinder med i konklusionen, men jeg vil slet ikke kunne komme op på dit niveau!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 02 April 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Pierre skrev:

Rigtig fin beskrivelse Milu

 

Tak Pierre!

Jeg tænkte faktisk, at jeg skulle have nogle kvinder med i konklusionen, men jeg vil slet ikke kunne komme op på dit niveau!

Mvh.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 02 April 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Fed mini-anmeldelse, Milu.

Det lyder til at være en rigtig lækker afspiller - og det skader jo ikke, at den også ser godt ud. Jeg er iøvrigt helt enig omkring de blå dioder - de er et helvede. Fedt at Stello har valgt en anden og mere diskret farve.

Lidt synd at dine billeder er komprimeret så hårdt - har du prøvet at uploade via Imageshack? Jeg kan evt. give dig en hånd, hvis det er.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 02 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækker maskine og fin beskrivelse af produktet Milu. Nu mangler du bare at prøve den integrerede forstærker! 

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 02 April 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Underligt....men jeg havde altid troet det var sådan en i midi størrelse :-)

Den er godt nok flot!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 April 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Rigtig lækker maskine og fin beskrivelse af produktet Milu. Nu mangler du bare at prøve den integrerede forstærker! 

Jah lad os se hvad der sker!
Men den er godt nok en radikal forskel mellem mit forstærker sæt og denne - måske for "langt ude"?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 02 April 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Underligt....men jeg havde altid troet det var sådan en i midi størrelse :-)

Den er godt nok flot!

Ja det var netop også min tanke!
Men næh - den er fuld-fed.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 03 April 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt, at den har fået en rigtig flot anmeldelse i norske Fidelity, bla. sammenligning med Emm Labs...

Jeg må se, om jeg kan få læst det engang.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 16 April 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jeg har hørt, at den har fået en rigtig flot anmeldelse i norske Fidelity, bla. sammenligning med Emm Labs...

Jeg må se, om jeg kan få læst det engang.

Mvh.



Jeg har lige købt det og skimmet det igennem i toget... Hvad jeg nåede at få fat på var ordet naturlighed, det gentager de flere gange og går igen i konklusionen!
Så noget er der om det... Jeg håber selv på der lander en herhjemme til test, og måske køb engang i næste uge!

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 16 April 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Den er bare super flot den maskine.

Og sjovt at se rigtige billeder istedet for dem i bladene osv.

Super cool



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 16 April 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Kanon lille test du har lavet Milu  Er selv lidt varm på det April Music gear.......har ind til vidre anskafffet mig en Stello DAC 100 S og den spiller fantastisk ! Glæder mig at du også synes at 44.1 16 lyder bedst !   Det der upsamplingsræs er sgu ikk befordrene for lyden !  der ER bare mere naturlighed i 44.1 / 16 bitt og væsentligt mere hul igennem med et langt bedre perspektiv !  Glæder mig til at se en minitest fra dig med den integrerede når den til kommer !

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 730
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Rigtig fin beskrivelse. Genkender beskrivelsen meget godt. Jeg har selv lige erhvervet mig den Stello CDA500.
Men efter en uges tid med drevet og coax indgangen afprøvet. Ville jeg selvfølgelig også prøve USB indgangen.
Her er jeg desværre stød ind i en mur! Jeg er ved at blive tosset og er ved at rive hår af hovedet.
Det skal lige siges jeg bruger MAC.

Du skriver den er plug "n" play og "fool proof" den usb indgang. Men jeg kan simpelhen ikke få den til at virke.
Normal vis når jeg sætter en usb dac til min mac, går jeg ind i Systemindstillinger->Lyd og derinde kan jeg normalt vis
vælge om jeg skal bruge indbygget højttalere eller den usb dac der nu er sat til.
Men det sker ikke når jeg sætter min mac til stello´en!

Med min PS Audio DAC DLIII virker det fint, meget nemt og lige til, ingen problemer der overhovedet.
Det samme med dacmagic jeg havde tidligere på året, den virkede også fint.

Jeg har kigget i manualer og kigget på aprilmusic´s hjemmeside, men kan intet finde.
Umiddelbart skulle man tro det bare er plug "n" play.

Nogen der kan hjælpe?
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Hej Milu

Rigtig fin beskrivelse. Genkender beskrivelsen meget godt. Jeg har selv lige erhvervet mig den Stello CDA500.
Men efter en uges tid med drevet og coax indgangen afprøvet. Ville jeg selvfølgelig også prøve USB indgangen.
Her er jeg desværre stød ind i en mur! Jeg er ved at blive tosset og er ved at rive hår af hovedet.
Det skal lige siges jeg bruger MAC.

Du skriver den er plug "n" play og "fool proof" den usb indgang. Men jeg kan simpelhen ikke få den til at virke.
Normal vis når jeg sætter en usb dac til min mac, går jeg ind i Systemindstillinger->Lyd og derinde kan jeg normalt vis
vælge om jeg skal bruge indbygget højttalere eller den usb dac der nu er sat til.
Men det sker ikke når jeg sætter min mac til stello´en!

Med min PS Audio DAC DLIII virker det fint, meget nemt og lige til, ingen problemer der overhovedet.
Det samme med dacmagic jeg havde tidligere på året, den virkede også fint.

Jeg har kigget i manualer og kigget på aprilmusic´s hjemmeside, men kan intet finde.
Umiddelbart skulle man tro det bare er plug "n" play.

Nogen der kan hjælpe?

Ved ikke om det er det der kan være problemet:  MAC ?

Der står ikke noget i min manual om det er mac eller windows til ai500. Milu har prøvet på windows xp kan jeg se



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 730
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Mads57 skrev:
Hej Milu Rigtig fin beskrivelse. Genkender beskrivelsen meget godt. Jeg har selv
lige erhvervet mig den Stello CDA500. Men efter en uges tid med drevet og coax indgangen afprøvet. Ville jeg selvfølgelig
også prøve USB indgangen. Her er jeg desværre stød ind i en mur! Jeg er ved at
blive tosset og er ved at rive hår af hovedet. Det skal lige siges jeg bruger MAC. Du skriver den er plug "n" play og "fool
proof" den usb indgang. Men jeg kan simpelhen ikke få den til at virke. Normal vis når jeg sætter en usb dac til min mac, går
jeg ind i Systemindstillinger->Lyd og derinde kan jeg normalt vis vælge om jeg skal bruge indbygget højttalere eller den usb
dac der nu er sat til. Men det sker ikke når jeg sætter min mac til stello´en! Med min PS Audio DAC DLIII virker det fint,
meget nemt og lige til, ingen problemer der overhovedet. Det samme med dacmagic jeg havde tidligere på året, den virkede
også fint. Jeg har kigget i manualer og kigget på aprilmusic´s hjemmeside, men kan intet finde. Umiddelbart skulle man tro
det bare er plug "n" play. Nogen der kan hjælpe?


Ved ikke om det er det der kan være problemet:  MAC ?


Der står ikke noget i min manual om det er mac eller windows til ai500. Milu har prøvet på windows xp kan jeg
se



Så så første problem jeg har stød på med mac siden februar!!!
Når jeg har brugt windows i mere end halv time, kan jeg finde de første 10!!(har været windows bruger i 10år, så kender
godt systemet)
Når nu gider jeg ikke fanboy krig.
Men læste på en eller anden hjemmeside, at en AI500 kunne bruges både med PC & MAC via usb indgangen.
Men jeg kan ikke finde noget om CDA500.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes