Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 07:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Technisc SU-VX700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Har lige anskaffet mig Technisc SU-VX700 forstærker uden manualer o.lign.

Hvad er specifikationerne på denne forstærker, og er der nogen der har en manual liggende til låns?

Mvh

Dan

 

 

Til top Vis DanA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanA
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hvad har du betalt for sådan en??

Jeg kender ikke specifikationerne på denne model, men hvad er det også lige du skal med dem?? I HIFI sammenhæng, er specifikationerne nok det man kan bruge tl mindst. For de siger INTET om hvordan den spiller.

Mange tror at lav forvrængning er ensbetydende med god lyd. Nej! Prøv at lytte til Holfi. Himmelsk, til trods for en forvrængning på op mod 1%, hvilket er 1000 gange mere end selv billige japser-forstærkere.

Mit umiddelbare bud r, at forvrængning på din Technics er i omegnenen af 0.001%. Ikke fordi det er en fin konstruktion, men fordi modkoblingen er ekstrem kraftig. Nødvendig når man benytter billige komponenter.

Faktisk er det ikke dyrt at lave gode måledata. Det er til gengæld dyrt at lave noget der lyder godt... måledata eller ej.

De eneste måledata jeg mener man kan bruge på en forstærker, er slewrate og strømkapacitet. Men dem skriver de japanske producenter sjovt nok aldrig noget om. Ellers kan man altid bruge en badevægt. Fremragende måleudstyr. En overdimensioneret konstruktion vil typisk lyde meget bedre end en slatten udgave. Og dermed er høj vægt at foretrække. Dette gælder dog ikke for moderne klasse-D (PWM) forstærkere. Men så er man ikke i tvivl!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ganske sikker på at DanA med specifikationer gerne vil have udpenslet antal watt osv. og ikke en fordybelse i hvorfor hvad er hvad!

Hvis det er den SU-VX700 jeg tænker på, så er den på 2x70 watt/8 ohm og 2x100watt/4 ohm. Den kostede vejl 3995,00 fra ny og var en af deres første (og sidste) med PowerMOS.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
DanA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Tak for hjælpen

Men hvis der er nogen der har en manual til forstærkeren, så modtages den med kyshånd

Til Hurtig

Jeg har prøvet med badevægten, men ellers tak for rådet

Til top Vis DanA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanA
 
poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Technics SU-VX 700 Class AA Stereo-Verstärker

Integrierter Stereo-Vollverstärker aus der legendären SU-VX Serie

Class AA Verstärker SU-VX700 mit Power AMP Direct
Dauerton Ausgangsleistung: 2 x 135 W bei 4 Ohm
Leistungsaufnahme: 690 Watt
Lautsprecher-Impedanz: 4 - 16 Ohm, es können 2 Lautsprecher-Paare angesteuert werden, B/Bi-Wiring möglich
Gesamtklirrfaktor: 0,007%
Geräuschspannungsabstand Power AMP Direct: 106dB
Anschlüsse: Tuner, CD, AUX, Tape 1, Tape 2/DAT, Phono magnetisch MM, Phono dynamisch MC.
Inklusive Bedienungsanleitung und Technikdaten.
Abmessungen (BxHxT): 430 x 158 x 429 mm
Gewicht ca. 15 KG.

Ja den er sk. ikke nem at finde ud af, det spænder lige fra 70watt til 135watt i 4-ohm, gud ved om vægten ændre sig på sådan en forstærker da den her er på ca. 15kg og imorgen måske 17kg og så er der også 690watt i den.

Personligt ville jeg ikke købe sådan en da der er meget forskellige oplysninger om den.

Har selv haft en Technics at lege med og den forsvandt hurtigt fra mit hjem, og så alt deres Class AAAAAAAAAAAA og jeg ved ikke hvad men det sælger sikkert.

technics var nogen af de første der formåede at få en utrolig lav forvrængning og det bed åbenbart på folk da mange tror som Hurtig skriver at det er lig med god lyd og det er det alså ikke.

Har man ikke haft andet kan den sikkert imponere.

Poul-erik.

Til top Vis poul_erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul_erik
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

poul_erik skrev:

Technics SU-VX 700 Class AA Stereo-Verstärker

Integrierter Stereo-Vollverstärker aus der legendären SU-VX Serie

Class AA Verstärker SU-VX700 mit Power AMP Direct
Dauerton Ausgangsleistung: 2 x 135 W bei 4 Ohm
Leistungsaufnahme: 690 Watt
Lautsprecher-Impedanz: 4 - 16 Ohm, es können 2 Lautsprecher-Paare angesteuert werden, B/Bi-Wiring möglich
Gesamtklirrfaktor: 0,007%
Geräuschspannungsabstand Power AMP Direct: 106dB
Anschlüsse: Tuner, CD, AUX, Tape 1, Tape 2/DAT, Phono magnetisch MM, Phono dynamisch MC.
Inklusive Bedienungsanleitung und Technikdaten.
Abmessungen (BxHxT): 430 x 158 x 429 mm
Gewicht ca. 15 KG.

Ja den er sk. ikke nem at finde ud af, det spænder lige fra 70watt til 135watt i 4-ohm, gud ved om vægten ændre sig på sådan en forstærker da den her er på ca. 15kg og imorgen måske 17kg og så er der også 690watt i den.

Personligt ville jeg ikke købe sådan en da der er meget forskellige oplysninger om den.

Har selv haft en Technics at lege med og den forsvandt hurtigt fra mit hjem, og så alt deres Class AAAAAAAAAAAA og jeg ved ikke hvad men det sælger sikkert.

technics var nogen af de første der formåede at få en utrolig lav forvrængning og det bed åbenbart på folk da mange tror som Hurtig skriver at det er lig med god lyd og det er det alså ikke.

Har man ikke haft andet kan den sikkert imponere.

Poul-erik.

Oplysningerne på den er gode nok - jeg har forvekslet den med SU-VX720 som var væsentligt neddroslet. Det er alligevel ganske voldsomt at en VX700 rykker 690 watt på lysnettet ved fuld power - økonomisk er den ikke!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
DanA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Poul_Erik

Tak for oplysningerne på den.

Det kan godt være, at den er en ældre sag, men så dårlig lyder den heller ikke - især når man får den i nakken

Jeg har set at den understøtter BI-Wiring, hvilket jeg måske vil lege med, på et eller andet tidspunkt.

 

Dan

Til top Vis DanA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanA
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes