Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 18:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Thors Vaic & BKS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej DPetersen

Nej det er ikke en forstærker, som man falder over igen og igen på nettet. Derfor måtte den også bare hjem istedet for min kun 4mdr. gamle Primare I30. Det er også som du selv skriver, "en rigtig god musikformidler". Jeg har oplevet, at musikken er blevet noget mere rigtig. Altså at musikken er autentisk, levende og for alt i verden dynamisk. Man skal måske også have i tankerne, at Bent Kåre Sørensen, som har BKS også selv kører rør. Synes i hvertfald, at mine BKS'er er blevet langt mere levende og spændende efter købet af Vaic'en.

Jeg har også fornemmelsen af, at min afspiller er det svage punkt lige nu. Men eftersom kæresten ikke var klar over dette køb, lovede jeg hende, liiiiige at vente lidt inden næste hifi køb. Men det du foreslår vil jeg helt klart have i tankerne.

Mvh

Thor (Den glade rør rookie)



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jep stå altid klar med en buket roser, det bliver hun så glad for. Det bløder ligesom op, men pas på med ikke at gøre det for tit

Men tror da også det lyder godt med den primare, så hvis man kan lide at høre på musikken som det er nu ja så er det jo først når man bliver mere kræsen/syntes der mangler noget man skal tænke på det med budgettet igen. Så finder du også helt automatisk ud af (på et tidspunkt) hvilken retning du precis vil gå i lydmæssigt.

Så nyd det mens tid/tilfredsheden er der.



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Tillykke med dit nye guldkorn, for det er hvad den VAIC er.

Har en helt forførende mellemtone som skal høres før det kan forstås. Det er netop det de er kendt for (for dem der kender den)  Jeg har indtrykket af at mange ikke kender mærket her i DK, men det er en rigtig god musikformidler. Sæt den sammen med Audio Analogue Maestro cdafspiller og VAIC viser sit potentiale.

Har du hørt netop 32B modellen med Audio Analogue Maestro afspilleren???

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nej, så vidt jeg husker (er 1,5-2 år siden) så var det en 300B-se. Fik at vide at netop den model var der ikke produceret ret mange af.

__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Det Dennis hørte var din nuværende, og min tidligere Vaic 32B, med de samme originale Vaic udgangsrør, men med en kombination af Tungsol og Amperex driver og signalrør. En kombination der i forhold til de sandsynligvis Philips og JJ rør der sidder i nu, hæver ydelsen lige det sidste. Specielt i opløsning og rum.

Og ja, den digitale kilde var min daværende Audio Analogue Maestro cd afspiller.

Signal kabel var Cardas golden Cross, og højtalerkablet Audioquest Caldera, og det hele forvandlet til lyd af et par Sonus Faber Cremona. Ak ja, det var tider

Send mig en PB hvis du er interesseret i Tungsol og Amperex rørerne. jeg har dem stadig liggende, reelt til ingen nytte, så hvis du kan få glæde af dem kan vi sagtens finde ud af noget.

Hilsen

Thomas P



__________________
"I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Lang tid siden. Var ikke helt sikker på modellen, så godt du lige kunne rede trådene ud. Hukommelsen er ikke hvad den har været

Men VAIC'en fik dit setup op på næste trin i forhold til hvad det var før efter min mening. Tror helt sikkert også at den Maestro vil kunne gøre en stor forskel.

Ja den rumgengivelse kan man trods alt stadig huske. Så kombien er værd at prøve.

Kan godt forstå du dvæler lidt ved "tiderne" Thomas



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej med jer.

Det Dennis hørte var din nuværende, og min tidligere Vaic 32B, med de samme originale Vaic udgangsrør, men med en kombination af Tungsol og Amperex driver og signalrør. En kombination der i forhold til de sandsynligvis Philips og JJ rør der sidder i nu, hæver ydelsen lige det sidste. Specielt i opløsning og rum.

Og ja, den digitale kilde var min daværende Audio Analogue Maestro cd afspiller.

Signal kabel var Cardas golden Cross, og højtalerkablet Audioquest Caldera, og det hele forvandlet til lyd af et par Sonus Faber Cremona. Ak ja, det var tider

Send mig en PB hvis du er interesseret i Tungsol og Amperex rørerne. jeg har dem stadig liggende, reelt til ingen nytte, så hvis du kan få glæde af dem kan vi sagtens finde ud af noget.

Hilsen

Thomas P

Det lyder sku spændende. Der er bare lige det, et det venstre Vaic rør er ved at være lidt træt, så effekten er justeret ned til 2x8W. Men den skal jo have et nyt sæt 32B rør på et tidspunkt. Nu skal kæresten bare lige falde til ro igen.

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej Thor

Check evt. www.jacmusic.com

Han gør meget i special rør, også dine, og kender alt til Vaic. 

Jeg har en enkelt gang set et nyt sæt rør af denne type til salg herinde, men det er efterhånden længe siden.

Dejligt at se at den er havnet hos en der er glad for den, og jeg kan sagtens forestille mig at den i kombination med bånddiskanter gør det rigtig godt.

Hilsen

Thomas P 



__________________
"I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej Thor

Check evt. www.jacmusic.com

Han gør meget i special rør, også dine, og kender alt til Vaic. 

Jeg har en enkelt gang set et nyt sæt rør af denne type til salg herinde, men det er efterhånden længe siden.

Dejligt at se at den er havnet hos en der er glad for den, og jeg kan sagtens forestille mig at den i kombination med bånddiskanter gør det rigtig godt.

Hilsen

Thomas P 

Hej Thomas

Godt at høre fra en tidligere ejer. Jeg er stødt på jacmusic og har da også overvejet at sende en mail. De rør som sidder i Vaic'en hedder "Vaic 320B SL Super Linear", udover JJ og Philips rørene.

Da forstærkeren hedder 32B, ville jeg så med fordel smide nogle AVVT 32B rør i???

Jer med rørerfaring må lige på banen.

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej Thor

Check evt. www.jacmusic.com

Han gør meget i special rør, også dine, og kender alt til Vaic. 

Jeg har en enkelt gang set et nyt sæt rør af denne type til salg herinde, men det er efterhånden længe siden.

Dejligt at se at den er havnet hos en der er glad for den, og jeg kan sagtens forestille mig at den i kombination med bånddiskanter gør det rigtig godt.

Hilsen

Thomas P 

Kunne lige se på www.Jacmusic.com, at min nuværende og din gamle Vaic er nævnt og illustreret. Der er den nemlig udstyret med Tungsol og Amperex.

Smider lige en PM til dig.

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg sværger osse til bånddiskanter! Det lyder som om du kender en del til BKS' fine sager. Hvordan med den store 175...er det en model du har hørt? Den har jeg altid gerne villet lege lidt med og den ses jo jævnligt udbudt til en rimelig pris.

__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej Friisand

Ja BKS Audio er 100% et af de mest undervurderet HT mærker. Men det gør det jo blot nemmere at komme til for penge. Det er bare en skam, at Bent ikke gør mere ud af sin hjemmeside, så han kan fortælle folket om sine nye tiltag og modeller.

Jeg har selv haft 107 Hybrid i ca. 12år, og 175'eren har jeg også hørt nogle timer på. Personligt synes jeg, at der er en lidt større spredning på lyden med 175. Men omvendt så har jeg det sårn, at hvis jeg vil nyde min musik, så skal jeg sidde i sweetspot. Hvis musik skal køre i baggrunden eller det ikke er primær fokus, så gør det ikke noget med lidt manglende spredning. Jeg synes også, at der er noget mere bund og kraft i mine HT ift. fx. 175'eren.

Hvis du kan få fat på en model magen til mine, altså med carbon bas enheder, så har du helt sikkert fat i den lange ende. Også selvom prisen for et sæt kun vil ligge på 30-35000kr.

Mvh  Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Nu efter en lille uges tid med min første rør forstærker, kommer der her en ganske lille review.

Der er kommet en hel anden dynamik og varme over hele lydbilledet, som min gamle Primare I30 ikke kunne præstere. På trods af de "små" watt, så har Vaic'en ret godt fat i bas enhederne. Dog mangler jeg lige der sidste skarphed på dem. Regner med det kommer, nok jeg får samlet mit DIY kabel. LIge nu er det lakridser.

Men for at vende tilbage til musikken, så er der blevet hørt en del Adele -19 og Eva Cassidy - LIve at blues alley. Og for at bruge at udtryk som jeg før har brugt om dette setup, så lyder det bare mere rigtigt nu. SOm det ovenfor er nævnt, så kan den Vaic altså noget med mellemtonen. Cassidys stemme står helt krystalklart og lækker.

Nå, det var lidt kort herfra, men vil ikke rigtig gøre så meget ud af det, når jeg ikke har fået sat de rigtige RCA kabler på. Typisk at der lige skal være udsolgt af Furutech stik, når man står og skal bruge dem.

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

jeg kan huske jeg havde nogle BKS 70 standerhøjtaler et par kæmpe standerhøjtaler som jeg desværre aldrig kom til at høre dens fulde ponentiale af da jeg jeg på det tidspunkt kørte med hiraga's monster forstærker... 8w med kæmpe strømforsyning.... bassen var rigtig fin men fik aldrig liv bånd diskant/melleltonen.... ville gerne høre den idag for tror der var/er en del god lyd at hente.... men akk det var dengang....

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jeg kan huske jeg havde nogle BKS 70 standerhøjtaler et par kæmpe standerhøjtaler som jeg desværre aldrig kom til at høre dens fulde ponentiale af da jeg jeg på det tidspunkt kørte med hiraga's monster forstærker... 8w med kæmpe strømforsyning.... bassen var rigtig fin men fik aldrig liv bånd diskant/melleltonen.... ville gerne høre den idag for tror der var/er en del god lyd at hente.... men akk det var dengang....

mvh

Jeg synes helt klart, at BKS har ramt plet med disse nye højttalere. Du får en super hurtig, kælder dyb og Sahara tør bas samtidig med at de beholder deres luftige mellemtone og diskant. Han har fået mere ud af mindre højttalere, og dette tiltaler måske flere. En 175 Supreme kan ikke stå i alle stuer.

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det er vel entlig på tide jeg får lykkeønsket dig med din nye rør amp, der er nu noget over de glødene flasker, men har ikke den store erfaring med dem, dog er jeg sikker på at hvis det skal afprøves, så bliver det en BAT. Din nye amp har da ikke xlr indgang vel ?, så hvad bruger du i stedet for dit fine diy kabel ?

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Halløj Dan

Mange tak for din lyk'ønskning

Tja det var rør-vejen jeg skulle ha' gået til at starte med, men det er jo bare heldigt, at jeg finder ud af det nu.

Nej min Vaic har ikke XLR, så det er tilbage til good old RCA. Mit DIY røg sammen med min Primare, så nu er der nok en her på H4A, som er den lykkelige ejer af det. Kunne jo være sjovt at høre, hvad vedkomne siger til mit projekt.

Dette betyder jo så også, at jeg har købt ind til nye RCA kabler. Lavet på samme fremgangsmåde, dog har jeg valgt Furutech FP106 Rhodium stik, som ikke skal loddes. Nu må vi se om det duer. Men mon ikke. Så pt. kører jeg på lakridser, hvor stikkene er så slidt, at de skal klemmes. Top dollar.

Men hvor har skiftet bare gjort det så meget federe at høre musik. "SWING"



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 23 August 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Så skulle der snart lande et sæt nye Ayon 32B-S rør her på matriklen, så de gamle slidte Vaic rør kan søge mod de evige østeuropæiske jagtmarker.

Har også fået en lille update/data på mine højttalere:

Følsomhed 92dB.

Delefrekvens 2500Hz

Impedans 3-4ohm

Var en lille smule bekymret, om min Vaic var på overarbejde pga. følsomheden i BKS'erne. De gamle modeller havde ofte en følsomhed på 88dB, og det er, hvad fagfolk siger, ikke super godt til en 32B SET forstærker.

Blot lidt info til den interesserede læser.

Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 24 August 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

2 stk. Ayon AA-32S rør

Tube

AA 32B-S

Plate Voltage

515 V

Plate Current

110 mA

Plate Current

160 mA max.

Plate Dissipation

65 W

Transconductance

6.1 mA / V

Grid Voltage

-106 V

Grid Resistor

50K Ohms

Amplification Factor

4.0

Plate Impedance

615 Ohms

Load Impedance

1200 - 2800 Ohms

THD

<0.1 %

Power Output pure Class-A

23 W

Filament Voltage

4.5 - 5.0 V

Filament Current

2.0 A

Tube size incl. Socket
H 195 x 68 mm
Nu skal slæden bare lige forbi en guru og blive justeret igen.

Mvh

Thor

 



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 24 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye rør

Har du egenligt nogensinde hørt nogle af Ayons effekter???



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes