Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 19:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pallemand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej H4A !

Jeg har netop solgt mit elskede Rotel surround anlæg og er derfor på jagt efter noget nyt.
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, men har disse forskellige i tankere: (ved jeg at jeg spænder bredt)
- Atoll PR600 + AV 500 til 6000,-
- Vincent Sv233 til 3000,-
- Cambridge Audio 540R V2 til 3000,-
- NAD C372 til 3200.-
- Denon 2807 til 3000,-
- Denon 3300 til 3000,-

Og så har jeg kigget lidt på et par rørforstærkere, men har intet kendskab til sådanne.
- MUSIC ANGEL XDSE 845 til 3200,-
- SILSONIC SAP E60T til 4000,-


Ved godt at der er en god blanding, men hører mest musik. Ser dog også lidt film og spiller lidt spil.
Det er bare hvor man for mest for pengene. Renhed og kraft er af højeste prioritet. Samt sub-udgang. (med undtagelse
af rør)
Til top Vis Pallemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallemand
 
Pallemand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kom endelig med nogle andre bud hvis i har nogle
Til top Vis Pallemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallemand
 
ketilskp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

ho hum
Gå for rør.
Dagens gode rørforstærkere spiller op til det bedste af det nye. Men til en brøkdel af prisen.
Rørforstærkere er ikke "forhandlervenlige". Der kan ikke tjenes så mange penge på dem. Teknologien er gammel, og forhandlere kan ikke reklamere med det sidste nye til sidste-nye-pris
De sidste ti år er udviklingen gået i retning af at finpudse de passive komponenter. Derudover kræver gode rørforstærkere dyre dele så som udgangstransformatore. De er altså simpelt konstruerede men dyre at fremstille. Transistorforstærkere giver derimod mulighed for stor profit til forhandleren i DK,  vil du have det meste ud af dine penge, så køb via e-bay i kina. Deres  "autoriserede" forhandlere klare fragt etc billigt. se fx tubestein
Til top Vis ketilskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ketilskp
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

ketilskp skrev:
ho hum
Gå for rør.
Dagens gode rørforstærkere spiller op til det bedste af det nye. Men til en brøkdel af prisen.
Rørforstærkere er ikke "forhandlervenlige". Der kan ikke tjenes så mange penge på dem. Teknologien er gammel, og forhandlere kan ikke reklamere med det sidste nye til sidste-nye-pris
De sidste ti år er udviklingen gået i retning af at finpudse de passive komponenter. Derudover kræver gode rørforstærkere dyre dele så som udgangstransformatore. De er altså simpelt konstruerede men dyre at fremstille. Transistorforstærkere giver derimod mulighed for stor profit til forhandleren i DK,  vil du have det meste ud af dine penge, så køb via e-bay i kina. Deres  "autoriserede" forhandlere klare fragt etc billigt. se fx tubestein

AAaaaarh. Det var sgu et tyndt argument for rørforstærkere. Nogle kan lide rør lyden. Andre ikke. Ligeledes kan mange ikke kan leve med alle dens ulemper. Det vil sige effekt, strømforbrug og den kæmpe ulempe, at lyden hele tiden forringes. Så skal rørene skiftes og man opdager så, at man IGEN har ventet for længe med at skifte dem. Hos mig kører musikken hele tiden, og jeg ville slide rørene alt for hurtigt.

Jeg ville går efter noget ICE-Power. Kører selv med to trekanter fra Acoustic Reality i BI-amping setup. Det lyder execptionelt godt og matcher langt langt dyere forstærkere. Find en brugt Ear Two(250W 8 ohm) eller en Ear Enigma(110W 8 ohm). Det rykker og du får rigtig meget forstærker for pengene.

Kræver dog også en forforstærker hvis du vil have sub-udgang.



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes