Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 01:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: ICEpower ASC200 signal sense? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogen der har erfaring med disse moduler vil jeg gerne bede om hjælp til at få deres "signal sense"-funktion til at virke. Jeg har kablet dem efter hvad jeg har læst mig til skulle være den rigtige måde, men de tænder ikke når jeg sætter signal på, og selv når de spiller, slukker de efter ca. 13 minutter som om de tror der ikke er noget signal.

Jeg har monteret dem med XLR-bøsninger form at prøve balanceret drift (det burde ikke have indflydelse på mit problem) og den eneste måde jeg kan få dem til at tænde er ved at sætte en metalpind ind i xlr-indgangsbøsningens minus-terminal. Derfra går det så også fint, men som sagt kun i ca. 13 minutter ad gangen.

Hvis det kan hjælpe, kan jeg godt beskrive eller evt. fotografere hvordan jeg har kablet den i indgangen.

Med håb om at finde stor hjælp, velvilje og kompetence,
Boye 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kender ikke løsningen til dit problem, da jeg ikke har rodet med ICEpower200ASC.

Men jeg har disse dokumenter til ICEpower200ASC på pdf: Product Sheet, Data Sheet og Designer's Manual.

Hvis du ikke har dem, kan jeg maile dem til dig.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Det fremgår ikke af dit indlæg om du har tilsluttet indgangssignalet til "signal sense" terminalen?

Læs nærmere på side 3 og 16 i databladet

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/200asc. pdf

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hej nesdam

Jeg synes nu, jeg har være omhyggelig med at læse databladet, men det er jo altid til allersidst det går op for én hvad man har overset

Det er sandt at jeg ikke har beskrevet det, men jeg har forbundet systemet således:

Jeg kører med balanceret signal ind og har forbundet indgangsbøsningne til header J3 således: ground til pin 6, +(live) til pin 7 og -(cold) til pin 8. Desuden har jeg forbundet pin 7 (-) og pin 4 (signal sense) i håb om at det signal skulle få den til at trigge on.

Altså har jeg forbundet signal- til signal sense, og med et balanceret signal skulle det jo være lige så godt som signal+.

Jeg har også prøvet at yderligere forbinde pin 6 (signal ground) med pin 2 (GND) for at se om det er andet "ground" der refereres til på signal sense-diagrammet side 16. Men det ændrede ikke noget.

Tak for rådene indtil videre. Jeg er sikker på at løsningen ligger lige for - jeg skal bare opdage hvor. Lige nu vil jeg kigge nærmere i den Designers manual som jeg har fået.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Man kunne næsten fristes til at tro at du ikke har noget signal på det negative input. Er du 100 % sikker på at dit signal er balanceret?

Jeg ville nok prøve at koble signal sense til den positive input terminal i stedet.

Når du sætter en metalpind på det negative input danner du åbenbart en kortvarig spænding som får forstærkeren til at tænde.

Jeg går ud fra at Auto On/Off terminalen ikke er forbundet/kortsluttet?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Man kunne næsten fristes til at tro at du ikke har noget signal på det negative input. Er du 100 % sikker på at dit signal er balanceret?

I den forstand at signalet kommer fra den modificerede udgang på min Behringer som er udført med XLR-bøsninger, så ja, men jeg har ikke kunnet måle det med mine "metre", altså om spændingen over be 2 og 3 er den dobbelte af spændingen mellem ben 1 og et af de to andre. Men måske skal jeg bare skrue højere op.

Desuden er jeg ikke sikker på hvordan det balancerede signal er realiseret. Jeg har spurgt konstruktøren om hvorfor det er lavet sådan, da dac-delens udgang er men senere konverteres til single-ended aht. til den anvendte volumenkontrolenhed og så igen senere tilbage til balanceret. Jeg forstod ikke helt svaret. (Det er over grænsen for min forståelse for elektronik)

Citeret fra DIYaudio.com:

Boye skrev:

Hi Jan

I have a question concerning your volume control unit.
Quoted from your site: The CS3318 is a single ended unit. The DCX2496 however puts out 6 balanced signals from three balanced stereo DACs. I convert each balanced signal to single ended before going into the CS3318.
As I understand it you convert to balanced signals again after the volume control and into the XLR outputs - wouldn't it be better to to skip this conversion if the plan is to connect the DCX to a poweramp with single-ended inputs?

Ahh! Glad that *somebody* spotted that! But the conversion after the level control to the balanced outputs is entirely passive. So it doesn't cost a lot and it doesn't degrade the audio. And it lets you use the unit with both balanced and single-ended power amp inputs; I got a lot of emails from people insisting on balanced outputs for better noise and interference rejection.

Normally there is a level difference when you use either bal or unbal, but with this thing being a level control, that's a non-issue, of course.

nesdam skrev:

Jeg ville nok prøve at koble signal sense til den positive input terminal i stedet.

Det er lidt bøvlet, fordi jeg har sat stikket fast med smeltelim , men nok et forsøg værd.

nesdam skrev:

Når du sætter en metalpind på det negative input danner du åbenbart en kortvarig spænding som får forstærkeren til at tænde.

Det formoder jeg også, men synes så også derfor at den burde kunne trigge på den negative pin. Men hvis der ikke er signal der, så giver det jo mening.

nesdam skrev:

Jeg går ud fra at Auto On/Off terminalen ikke er forbundet/kortsluttet?

Det er korrekt.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Man kunne næsten fristes til at tro at du ikke har noget signal på det negative input. Er du 100 % sikker på at dit signal er balanceret?

Jeg ville nok prøve at koble signal sense til den positive input terminal i stedet.

Din mistanke er lige blevet bekræftet:

Nu har jeg prøvet at måle på udgangen fra signalkilden med et kraftigere signal som mit multimeter ville reagere på, og det tyder på at signalet ikke er balanceret.

Der er samme spænding over ben 1 og 2 som over ben 2 og 3 og ingen (0V) over ben 1 og 3. Hvis det havde været "ægte" balanceret ville der vel have være U over ben 1 og 2, U over ben 1 og 3 og 2U over ben 2 og 3.

Så skulle det jo være til at løse på den måde du nævner. Det vil jeg prøve så snart jeg får tid og så skal jeg nok melde tilbage.

Hvad det så er for en type signal jeg står med fra min signalkilde (passivt udført balanceret?) må jeg vist lige have fat i konstruktøren om.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Det forklarer da hvorfor det ikke virker.

Jeg mener kun det er muligt at få et balanceret signal ud fra et single ended ved hjælp af en transformator, hvis det skal være passivt.

Du kunne eventuelt bytte om på polariteten i XLR-stikkene hvis det er nemmere.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

I går fik jeg gjort som du foreslog og koblede signalet fra det positive input til 'signal sense'.

Så nu kører alting som det skal.

Det viser sig at signalet ikke er balanceret i den forstand at det er symmetrisk om ground - det gik jeg ellers ud fra at det skulle være. Men der er altså kun signal på den positive terminal.

Jan Didden som har konstrueret modifikationskittet skrev for snart længe siden til mig på diyaudio.com:

On the balanced issue, there are two issues really. Firstly, why balanced lines? Because if we run two signal wires closely twisted, AND we make sure that they have identical impedances to ground, any noise, interference, etc will be impressed identically on each wire. At the receiver end we will have a differential stage that amplifies the signal only and not the noise etc because that is common mode.

Note that there is NO requirement for the signals to be equal in amplitude! If we do drive the signals in antiphase, we get 6dB more output level from a given supply voltage which may get you 6dB more S/N ratio, depending on other factors. But it has NO effect on the advantages of balanced interconnects to reject noise, hum, buzz, etc. In fact, you can get impedance balance with one wire driven from an opamp through a defined output impedance, and the other wire to ground through the same impedance. In this scenario, only one wire carries the signal but you still have the full advantages of fully balanced interconnects.

Den sidste linie må været gået hen over hovedet på mig. Jeg tror faktisk at jeg sprang den over i første omgang, da jeg ikke helt forstod det indledende. DEt gør jeg nu stadig ikke for jeg er stadig usikker på hvad det er for en type signal når det er asymmetrisk men åbenbart også balanceret.

Det forklarer også, hvorfor det ikke var ideelt at forbinde de balancerede kabler som foreslået af Van den Hul hvor skærmen kun er forbundet i den ene ende.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej

 

En medarbejder på ICEpower Danmark skrev engang dette om XLR tilslutning:

XLR stik. På en ledning, hvor der bliver trukket strøm, ser man ikke det oprindelige signal i den anden ende. Man ser et meget mere oprindeligt signal på ledninger, hvor man ikke trækker strøm.

Når man har en balanceret indgang, kan man forbinde stel med en god forbindelse, så den strøm der skal løbe mellem apparaterne løber der. Desuden har man en indgang med to ledere, der måler/ser forskel i signal. Dem kan man så trække hen til signalkilden, og der måle/se den oprindelige stel og signal, og altså få fat i det rigtige signal.
 
Problemet med at der løber strøm mellem apparaterne er blevet større med årene, hvor en del apparater laver radiostøj, og derfor skal filtreres kraftigt. Netfiltrene gør at der tit løber større strøm på stel mellem apparaterne end tidligere. Man kan fjerne denne strøm ved at jordforbinde (alle) apparaterne med netfilter. Men hvis mere end et apparat i hele set-up'et er jordforbundet (f.eks. med antennekablet til et fællesantenneanlæg), kommer der stelsløjfer, og de kan være endnu værre.
 
Balancerede indgange kan også løse problemet med stelsløjfer... hvis de er rigtigt forbundet. Balancerede udgange er strengt taget ikke nødvendige, men de gør det nemmere at "forbinde rigtigt".
 
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg har lige et hurtigt spørgsmål vedr. signal sense funktionen.
hvis man ønsker at have modulet tændt hele tiden, uden sense funktionen.
hvordan skal man gøre det!!!!
jeg har prøvet at lusse pin 4 & 2 uden held


Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Det lyder næsten som om du gør det rigtige:

On/Off by mains switch: If the board should power up when mains voltage is present, the Auto_On/Off pin should be connected to GND as shown in figure 15 to disable the Signal Sense feature.

Men måske er det en anden GND du skal have fat i? (Hvis det giver mening) Har du prøvet at kortslutte 4 og 6 (Ground terminal for the signal section) i stedet?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Forbind de to ben på J4 med hinanden.


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

av - den havde jeg overset.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Det er OK, jeg har en del erfaring med at læse de datablade


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også overset at. Mal skal kortslutte j4......nu virker det.....
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes