Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 18:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Katana - Tør du satse på en 2-vejs? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Medlem skrev:
Old_school skrev:

hasselbaink skrev:
Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.

Med fare for at ryge lige lukt ind i orkanens øje mener jeg, at man da sagtens kan forestille sig at betale 80.000 kr. for en højtaler. Det er vel et spørgsmål om prioritering

Det er det nemlig

Nemlig JA. For Medlem og mig ser intet problem i 2 vejs højtalere

Nææe, 2-vejs full range vel at mærke  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
gask skrev:
Old_school skrev:

hasselbaink skrev:
Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.

Med fare for at ryge lige lukt ind i orkanens øje mener jeg, at man da sagtens kan forestille sig at betale 80.000 kr. for en højtaler. Det er vel et spørgsmål om prioritering



Ja jeg har læst dit indlæg, også før jeg skrev mit eget. Har du læst mine?

Præcist, men det der var min pointe var, at det kun er ganske få der prioritere på den måde. Hvis majoriteten herinde har et væsentligt lavere budget, så synes jeg også det burde afspejles i testudvalget.


Hej gask.
Læste du mit indlæg tidligere?

Hygge,
Brok
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Brok skrev:
gask skrev:
Old_school skrev:

hasselbaink skrev:
Gask tager ikke fejl - 80.000 kr. for dette sæt HT er fuldkommen latterligt og der heller ingen der køber dem, så hvorfor dog teste dem?

Til de penge bør man spørge sig selv om den gængse to-vejs topologi overhovedet kan retfærdiggøres.

Mvh.

Med fare for at ryge lige lukt ind i orkanens øje mener jeg, at man da sagtens kan forestille sig at betale 80.000 kr. for en højtaler. Det er vel et spørgsmål om prioritering



Ja jeg har læst dit indlæg, også før jeg skrev mit eget. Har du læst mine?

Præcist, men det der var min pointe var, at det kun er ganske få der prioritere på den måde. Hvis majoriteten herinde har et væsentligt lavere budget, så synes jeg også det burde afspejles i testudvalget.


Hej gask.
Læste du mit indlæg tidligere?

Hygge,
Brok

 

Hmmm

Ret tomt indlæg

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Der gik et eller andet galt i formateringen for gask, men han svarede faktisk

Gask:
De anmeldelser der publiceres på hifi4all, laves ikke for at "tækkes" brugerne, endsige dække et behov hos samme. Det sker alene på frivilligt basis, med interessen som drivkraft, og med den hensigt at præsentere en konkret, personlig oplevelse af et specifikt produkt. Hvis du eller andre ikke kan bruge det til noget, er det sådan set fint. I givet fald kan du formentligt finde for dig mere relevante anmeldelser i andre medier.
Når jeg bruger min fritid på at forholde mig til et givent produkt, gør jeg det alene fordi jeg selv har en interesse deri. Jeg skylder hverken dig eller andre brugere af hifi4all noget, og vælger derfor suverænt selv, hvad jeg vælger at slæbe med hjem i privaten, og hvad jeg vælger at skrive om.

Hvis du synes prissegmentet ikke passer dig, kan jeg anbefale at du læser nogle af de mange anmeldelser omhandlende produkter i andre prisklasser.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad  det emne har at gøre i en tråd om en bestemt anmeldelse.
Hvorfor ikke blot nævne i en af de relevante tråde, at du gerne ser andre, konkrete, produkter anmeldt?
Hvis du har konkrete forslag til testemner, så nævn dem i de tråde der omhandler ønskede testemner, og lad denne tråd omhandle de konkrete højttalere.

Hygge,
Brok


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst anmeldelsen af Dynaudios nyeste Consequense i det udemærked skandinaviske blad 'Fidelity' med stor interesse. Sættet koster jo 400.000 kr. og der er nok ikke mange af forummets brugere der kan være med der. Jeg vil heller ikke selv kunne købe sættet (ihvert fald ikke uden en omlægning til afdragsfrihed). Men det ændrer da ikke på at det er interesssant læsning. At se bort fra at interessere sig for produktet blot fordi prisen er for høj, svarer vel til 'aim at the average to begin with' (Lou Reed).

Mon kan kan finde sig sådan et par brugte Consequense til 50k?

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Der gik et eller andet galt i formateringen for gask, men han svarede faktisk

Gask:
De anmeldelser der publiceres på hifi4all, laves ikke for at "tækkes" brugerne, endsige dække et behov hos samme. Det sker alene på frivilligt basis, med interessen som drivkraft, og med den hensigt at præsentere en konkret, personlig oplevelse af et specifikt produkt. Hvis du eller andre ikke kan bruge det til noget, er det sådan set fint. I givet fald kan du formentligt finde for dig mere relevante anmeldelser i andre medier.
Når jeg bruger min fritid på at forholde mig til et givent produkt, gør jeg det alene fordi jeg selv har en interesse deri. Jeg skylder hverken dig eller andre brugere af hifi4all noget, og vælger derfor suverænt selv, hvad jeg vælger at slæbe med hjem i privaten, og hvad jeg vælger at skrive om.

Hvis du synes prissegmentet ikke passer dig, kan jeg anbefale at du læser nogle af de mange anmeldelser omhandlende produkter i andre prisklasser.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad  det emne har at gøre i en tråd om en bestemt anmeldelse.
Hvorfor ikke blot nævne i en af de relevante tråde, at du gerne ser andre, konkrete, produkter anmeldt?
Hvis du har konkrete forslag til testemner, så nævn dem i de tråde der omhandler ønskede testemner, og lad denne tråd omhandle de konkrete højttalere.

Hygge,
Brok


Jeg kan forstå at det er et problem et en tråd som denne, at nævne at den anmeldelse den referere til ikke er interessant. Undskyld mange gange. I stedet vil jeg overveje at starte en tråd der handler om skjult markedsføring forklædt som "objektive" tests.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

gask:
Der er intet problem i at du synes anmeldelsen er uinteressant, og at du skriver det i denne tråd. Jeg ser frem til at diskutere din påstand om skjult markedsføring i en anden tråd.

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Brok skrev:
Der gik et eller andet galt i formateringen for gask, men han svarede faktisk

Gask:
De anmeldelser der publiceres på hifi4all, laves ikke for at "tækkes" brugerne, endsige dække et behov hos samme. Det sker alene på frivilligt basis, med interessen som drivkraft, og med den hensigt at præsentere en konkret, personlig oplevelse af et specifikt produkt. Hvis du eller andre ikke kan bruge det til noget, er det sådan set fint. I givet fald kan du formentligt finde for dig mere relevante anmeldelser i andre medier.
Når jeg bruger min fritid på at forholde mig til et givent produkt, gør jeg det alene fordi jeg selv har en interesse deri. Jeg skylder hverken dig eller andre brugere af hifi4all noget, og vælger derfor suverænt selv, hvad jeg vælger at slæbe med hjem i privaten, og hvad jeg vælger at skrive om.

Hvis du synes prissegmentet ikke passer dig, kan jeg anbefale at du læser nogle af de mange anmeldelser omhandlende produkter i andre prisklasser.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad  det emne har at gøre i en tråd om en bestemt anmeldelse.
Hvorfor ikke blot nævne i en af de relevante tråde, at du gerne ser andre, konkrete, produkter anmeldt?
Hvis du har konkrete forslag til testemner, så nævn dem i de tråde der omhandler ønskede testemner, og lad denne tråd omhandle de konkrete højttalere.

Hygge,
Brok


Jeg kan forstå at det er et problem et en tråd som denne, at nævne at den anmeldelse den referere til ikke er interessant. Undskyld mange gange. I stedet vil jeg overveje at starte en tråd der handler om skjult markedsføring forklædt som "objektive" tests.

Så kom der lige en konspirationsteoretiker til på Hifi4all. Det kunne være rart med en filterfunktion, hvor man kunne filtrere irriterende skribenter fra 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

gask skrev:
Brok skrev:
Der gik et eller andet galt i formateringen for gask, men han svarede faktisk

Gask:
De anmeldelser der publiceres på hifi4all, laves ikke for at "tækkes" brugerne, endsige dække et behov hos samme. Det sker alene på frivilligt basis, med interessen som drivkraft, og med den hensigt at præsentere en konkret, personlig oplevelse af et specifikt produkt. Hvis du eller andre ikke kan bruge det til noget, er det sådan set fint. I givet fald kan du formentligt finde for dig mere relevante anmeldelser i andre medier.
Når jeg bruger min fritid på at forholde mig til et givent produkt, gør jeg det alene fordi jeg selv har en interesse deri. Jeg skylder hverken dig eller andre brugere af hifi4all noget, og vælger derfor suverænt selv, hvad jeg vælger at slæbe med hjem i privaten, og hvad jeg vælger at skrive om.

Hvis du synes prissegmentet ikke passer dig, kan jeg anbefale at du læser nogle af de mange anmeldelser omhandlende produkter i andre prisklasser.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad  det emne har at gøre i en tråd om en bestemt anmeldelse.
Hvorfor ikke blot nævne i en af de relevante tråde, at du gerne ser andre, konkrete, produkter anmeldt?
Hvis du har konkrete forslag til testemner, så nævn dem i de tråde der omhandler ønskede testemner, og lad denne tråd omhandle de konkrete højttalere.

Hygge,
Brok


Jeg kan forstå at det er et problem et en tråd som denne, at nævne at den anmeldelse den referere til ikke er interessant. Undskyld mange gange. I stedet vil jeg overveje at starte en tråd der handler om skjult markedsføring forklædt som "objektive" tests.

Så kom der lige en konspirationsteoretiker til på Hifi4all. Det kunne være rart med en filterfunktion, hvor man kunne filtrere irriterende skribenter fra 



Hvem snakker om konspiration? Det kunne blot tænkes at "anmelderne" lader sig trække lidt rundt ved næsen - uden at vide det selvfølgelig.
Jeg undskylder i øvrigt igen at jeg kom til at forstyre jeres roseklub.
PS: Læser man mine bidrag igennem, kan man se at de faktisk indeholder konstruktiv kritik. Men selv det er åbenbart ilde set
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

gask:

Din konstruktive kritik er bestemt ikke ildeset.
Og du har da klart en pointe ift. det med markedsføring: Et produkt som omtales offentligt, i form af en anmeldelse eller andet, kommer naturligt i fokus, alene fordi det omtales. At der deri skulle ligge en skjult markedsføring, kan jeg dog ikke følge dig i.

Jeg synes lidt du læser indlæggene i denne tråd, som Fanden læser Biblen. Din antydning af at din konstruktive kritik er ilde set må stå helt for din egen regning.

Og en mere generel note: Det er ret interessant, at en anmeldelse af et sæt højttalere på den måde kan skabe så meget røre, og det endda i en retning som intet har med selve anmeldelsen at gøre. Jeg tror, vi alle er ved at være lidt flade efter 2 måneder med sne, skyer og mangel på sol

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

gask skrev:


Hvem snakker om konspiration? Det kunne blot tænkes at "anmelderne" lader sig trække lidt rundt ved næsen - uden at vide det selvfølgelig.
Jeg undskylder i øvrigt igen at jeg kom til at forstyre jeres roseklub.
PS: Læser man mine bidrag igennem, kan man se at de faktisk indeholder konstruktiv kritik. Men selv det er åbenbart ilde set

(Ironi og sarkasme kan forekomme i følgende indlæg)

Ja, det kunne sagtens tænkes, men hvis ikke du rent faktisk ved noget, så bliv ved med at tænke det. Det kunne også tænkes, at du repræsenterer NERDS og er her for at genere Hifi4all. Måske jeg skulle oprette en tråd om alle dem fra NERDS som generer Hifi4all (eller som kunne tænkes at komme fra NERDS blot for at genere Hifiall).

Note: Jeg her intet ondt at sige om NERDS, men det kunne jo tænkes at de ikke er interesseret i at have en konkurrent, og iøvrigt står Densens bag NERDS og det kunne jo tænkes at Sillesen rent faktisk ikke bryder sig om at Katana skal tage markedsandele fra ham. I virkeligheden er det faktisk Sillesen der er gask.

(Ironi og sarkasme kan forekomme)

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

gask:

Din konstruktive kritik er bestemt ikke ildeset.
Og du har da klart en pointe ift. det med markedsføring: Et produkt som omtales offentligt, i form af en anmeldelse eller andet, kommer naturligt i fokus, alene fordi det omtales. At der deri skulle ligge en skjult markedsføring, kan jeg dog ikke følge dig i.

Jeg synes lidt du læser indlæggene i denne tråd, som Fanden læser Biblen. Din antydning af at din konstruktive kritik er ilde set må stå helt for din egen regning.

Og en mere generel note: Det er ret interessant, at en anmeldelse af et sæt højttalere på den måde kan skabe så meget røre, og det endda i en retning som intet har med selve anmeldelsen at gøre. Jeg tror, vi alle er ved at være lidt flade efter 2 måneder med sne, skyer og mangel på sol

Hygge,
Brok



Det med at være flad må stå for din egen regning , jeg søgte blot at påvirke udvælgelsen af testede højttalere, idet det mellemklassen  er relativt underrepræsenteret.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

gask skrev:


Hvem snakker om konspiration? Det kunne blot tænkes at "anmelderne" lader sig trække lidt rundt ved næsen - uden at vide det selvfølgelig.
Jeg undskylder i øvrigt igen at jeg kom til at forstyre jeres roseklub.
PS: Læser man mine bidrag igennem, kan man se at de faktisk indeholder konstruktiv kritik. Men selv det er åbenbart ilde set

(Ironi og sarkasme kan forekomme i følgende indlæg)

Ja, det kunne sagtens tænkes, men hvis ikke du rent faktisk ved noget, så bliv ved med at tænke det. Det kunne også tænkes, at du repræsenterer NERDS og er her for at genere Hifi4all. Måske jeg skulle oprette en tråd om alle dem fra NERDS som generer Hifi4all (eller som kunne tænkes at komme fra NERDS blot for at genere Hifiall).

Note: Jeg her intet ondt at sige om NERDS, men det kunne jo tænkes at de ikke er interesseret i at have en konkurrent, og iøvrigt står Densens bag NERDS og det kunne jo tænkes at Sillesen rent faktisk ikke bryder sig om at Katana skal tage markedsandele fra ham. I virkeligheden er det faktisk Sillesen der er gask.

(Ironi og sarkasme kan forekomme)



Jeg begynder at tro at du er b... i bolden, derfor gad jeg ikke at kommentere dit forrige indlæg. Der lader åbenbart til at være en polemik jeg ikke er bekendt med, men det er åbenbart noget der optager en konspirationsteoretiker som dig.
PPS: kun tøsedrenge pakker sig ind i "Ironi og sarkasme kan forekomme", for dermed ikke at kunne fastholdes på det de skriver.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

gask:

Hehe, modtaget! Og indrømmet, jeg trænger SÅ meget til noget sol og en ordentlig spandfuld varme

Som nævnt er fordelingen af anmeldte produkter et udtryk for skribenternes interesser. Men samtidig kan vi ikke holde styr på alt hvad der er på markedet,  og derfor modtager vi meget gerne konkrete forslag. der findes en eksisterende tråd omhandlende netop konkrete forslag til testemner, jeg kan bare ikke lige finde den...

Hygge,
Brok

 



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Brok skrev:

gask:

Din konstruktive kritik er bestemt ikke ildeset.
Og du har da klart en pointe ift. det med markedsføring: Et produkt som omtales offentligt, i form af en anmeldelse eller andet, kommer naturligt i fokus, alene fordi det omtales. At der deri skulle ligge en skjult markedsføring, kan jeg dog ikke følge dig i.

Jeg synes lidt du læser indlæggene i denne tråd, som Fanden læser Biblen. Din antydning af at din konstruktive kritik er ilde set må stå helt for din egen regning.

Og en mere generel note: Det er ret interessant, at en anmeldelse af et sæt højttalere på den måde kan skabe så meget røre, og det endda i en retning som intet har med selve anmeldelsen at gøre. Jeg tror, vi alle er ved at være lidt flade efter 2 måneder med sne, skyer og mangel på sol

Hygge,
Brok



Det med at være flad må stå for din egen regning , jeg søgte blot at påvirke udvælgelsen af testede højttalere, idet det mellemklassen  er relativt underrepræsenteret.

Jeg tror det er en forskel i tilgangen til emnet reproduktion af lyd. Der er nogen der forfølger den autentiske gengivelse kompromisløst, og prøver indenfor egne muligheder at nå så langt som muligt. Andre søger en løsning på et praktisk problem som er anskaffelse af et anlæg til max pris defineret på forhånd. Man kan ikke sige den ene tilgang er mere 'rigtig' end den anden, det er jo helt individuelt.



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Kjeldsen skrev:

gask skrev:


Hvem snakker om konspiration? Det kunne blot tænkes at "anmelderne" lader sig trække lidt rundt ved næsen - uden at vide det selvfølgelig.
Jeg undskylder i øvrigt igen at jeg kom til at forstyre jeres roseklub.
PS: Læser man mine bidrag igennem, kan man se at de faktisk indeholder konstruktiv kritik. Men selv det er åbenbart ilde set

(Ironi og sarkasme kan forekomme i følgende indlæg)

Ja, det kunne sagtens tænkes, men hvis ikke du rent faktisk ved noget, så bliv ved med at tænke det. Det kunne også tænkes, at du repræsenterer NERDS og er her for at genere Hifi4all. Måske jeg skulle oprette en tråd om alle dem fra NERDS som generer Hifi4all (eller som kunne tænkes at komme fra NERDS blot for at genere Hifiall).

Note: Jeg her intet ondt at sige om NERDS, men det kunne jo tænkes at de ikke er interesseret i at have en konkurrent, og iøvrigt står Densens bag NERDS og det kunne jo tænkes at Sillesen rent faktisk ikke bryder sig om at Katana skal tage markedsandele fra ham. I virkeligheden er det faktisk Sillesen der er gask.

(Ironi og sarkasme kan forekomme)



Jeg begynder at tro at du er b... i bolden, derfor gad jeg ikke at kommentere dit forrige indlæg. Der lader åbenbart til at være en polemik jeg ikke er bekendt med, men det er åbenbart noget der optager en konspirationsteoretiker som dig.
PPS: kun tøsedrenge pakker sig ind i "Ironi og sarkasme kan forekomme", for dermed ikke at kunne fastholdes på det de skriver.

Jamen gask min kære ven. Der er jo ikke nogen polimik. Jeg reagerer på denne udmeldelse fra dig "I stedet vil jeg overveje at starte en tråd der handler om skjult markedsføring forklædt som "objektive" tests." Hvis du læser den igen, håber jeg du er enig i, at den kommentar ikke er særlig heldig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Man kan godt argumentere for at der skal være noget "for enhver smag" og "enhver pengepung" iblandt anmeldte produkter, men jeg kan sagtens følge Broks holdning om at anmelde produkter der interesserer HAM, og som han rent faktisk vil være i stand til at sige noget kvalificeret om, med tanke på det grej han bruger og kender til daglig.

Jeg kan ikke se noget problem i at der anmeldes produkter der ligger endda et pænt stykke over såkalt normale menneskers paygrade. Endda ikke selv om disse skulle udgøre en relativ overvægt i forhold til mere moderat prissatte produkter.

Prøv at se det på denne måde: Jo bredere en målgruppe et produkt har, jo flere vurderinger vil man alt andet lige kunne finde på nettet eller i blade, enten i form af brugererfaringer eller egentlige anmeldelser/tests - derfor vil man i mange tilfælde kunne danne sig et nogenlunde brugbart grundlag for at grovsortere blandt mulige kandidater hvis man er i markedet for f.eks. nye højttalere.

Men jo smallere målgruppen bliver - herunder jo dyrere produkter der er tale om - jo færre brugervurderinger vil der være tilgængelige , og derfor bliver de få anmeldelser der bliver lavet af dem (udover at være underholdende læsning for os der bare drømmer) til et relativt vigtigt instrument for dem der rent faktisk overvejer at købe produkter i 5-6 cifrede prisklasser.

For lige at slutte på en lettere tone - Det er (for?) meget brugt at drage paralleller til bilverdenen, men jeg synes det er værd at bemærke at Top Gear er verdens mest sete bilprogram, på trods af at de primært tester (eller hvad vi nu skal kalde det ) biler som under 5% af befolkingen nogensinde ville have råd til at købe.


__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Man kan godt argumentere for at der skal være noget "for enhver smag" og "enhver pengepung" iblandt anmeldte produkter, men jeg kan sagtens følge Broks holdning om at anmelde produkter der interesserer HAM, og som han rent faktisk vil være i stand til at sige noget kvalificeret om, med tanke på det grej han bruger og kender til daglig.

Jeg kan ikke se noget problem i at der anmeldes produkter der ligger endda et pænt stykke over såkalt normale menneskers paygrade. Endda ikke selv om disse skulle udgøre en relativ overvægt i forhold til mere moderat prissatte produkter.

Prøv at se det på denne måde: Jo bredere en målgruppe et produkt har, jo flere vurderinger vil man alt andet lige kunne finde på nettet eller i blade, enten i form af brugererfaringer eller egentlige anmeldelser/tests - derfor vil man i mange tilfælde kunne danne sig et nogenlunde brugbart grundlag for at grovsortere blandt mulige kandidater hvis man er i markedet for f.eks. nye højttalere.

Men jo smallere målgruppen bliver - herunder jo dyrere produkter der er tale om - jo færre brugervurderinger vil der være tilgængelige , og derfor bliver de få anmeldelser der bliver lavet af dem (udover at være underholdende læsning for os der bare drømmer) til et relativt vigtigt instrument for dem der rent faktisk overvejer at købe produkter i 5-6 cifrede prisklasser.

For lige at slutte på en lettere tone - Det er (for?) meget brugt at drage paralleller til bilverdenen, men jeg synes det er værd at bemærke at Top Gear er verdens mest sete bilprogram, på trods af at de primært tester (eller hvad vi nu skal kalde det ) biler som under 5% af befolkingen nogensinde ville have råd til at købe.


Du har på mange måder ret, men du overser for mig noget væsentligt. Mange herinde kunne formentlig finde på at købe et sæt højttalere til 10-15 000 uden at have hørt dem hjemme, måske endda uden overhovedet at have hørt dem, det er næppe tilfælde hvis man er villig til at ofre det 5 eller 10-dobbelte.
Hvad angår Topgear, så siger det måske mere om hvad driftsublimering er for en størrelse
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

hasselbaink skrev:
Kjeldsen:En projektor kan vel
godt retfærdiggøre en sådan pris, forudsat ydelse og opbygning
hænger sammen. Jeg hverken skriver eller antyder andet.Music4leif:Læs
hvad jeg skriver.mvh


Er du klar over hvad de enheder koster? Et skud fra hoften er 10-
15000 kroner alene for enhederne (priser hos madison plus told mv.),
hvis du selv skal ud at købe dem. Maling i denne finish måske 5000 kr.
(prisen har jeg fra en anden tråd).



Der er altid nogen som mener de kan lave alting bedre og billigere selv.
Oftest har de intet begreb om hvad det reelt koster at udvikle,
producere og sælge de højttaler. For blot at nævne nogen af
omkostningerne ved at drive en virksomhed.

__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
RogueAgent skrev:
Man kan godt argumentere for at der skal være noget "for enhver smag" og "enhver pengepung" iblandt anmeldte produkter, men jeg kan sagtens følge Broks holdning om at anmelde produkter der interesserer HAM, og som han rent faktisk vil være i stand til at sige noget kvalificeret om, med tanke på det grej han bruger og kender til daglig.

Jeg kan ikke se noget problem i at der anmeldes produkter der ligger endda et pænt stykke over såkalt normale menneskers paygrade. Endda ikke selv om disse skulle udgøre en relativ overvægt i forhold til mere moderat prissatte produkter.

Prøv at se det på denne måde: Jo bredere en målgruppe et produkt har, jo flere vurderinger vil man alt andet lige kunne finde på nettet eller i blade, enten i form af brugererfaringer eller egentlige anmeldelser/tests - derfor vil man i mange tilfælde kunne danne sig et nogenlunde brugbart grundlag for at grovsortere blandt mulige kandidater hvis man er i markedet for f.eks. nye højttalere.

Men jo smallere målgruppen bliver - herunder jo dyrere produkter der er tale om - jo færre brugervurderinger vil der være tilgængelige , og derfor bliver de få anmeldelser der bliver lavet af dem (udover at være underholdende læsning for os der bare drømmer) til et relativt vigtigt instrument for dem der rent faktisk overvejer at købe produkter i 5-6 cifrede prisklasser.

For lige at slutte på en lettere tone - Det er (for?) meget brugt at drage paralleller til bilverdenen, men jeg synes det er værd at bemærke at Top Gear er verdens mest sete bilprogram, på trods af at de primært tester (eller hvad vi nu skal kalde det ) biler som under 5% af befolkingen nogensinde ville have råd til at købe.


Du har på mange måder ret, men du overser for mig noget væsentligt. Mange herinde kunne formentlig finde på at købe et sæt højttalere til 10-15 000 uden at have hørt dem hjemme, måske endda uden overhovedet at have hørt dem, det er næppe tilfælde hvis man er villig til at ofre det 5 eller 10-dobbelte.
Hvad angår Topgear, så siger det måske mere om hvad driftsublimering er for en størrelse


Enig, men det er jo heller ikke en anmeldelses opgave at fortælle hvorvidt du bør købe en højttaler eller ej. Det er udelukkende en subjektiv oplevelse der kan afgøre dette, og derfor bør anmeldelser heller ikke bruges til andet end inspiration, eller læses af interesse selvfølgelig. I sidste ende kan man alligevel ikke bruge andres lytteindtryk til ret meget, når man selv skal købe grej - og dette uanset om man køber dyrt eller billigt.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes