Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye kompakte højtalere- XTZ 93.21 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jalle^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle HI-FI elskere :P

Jeg står og skal have nogle nye højtalere. Har bestemt mig for at holde det i stereo da jeg nok for det meste, kommer til at benytte det til musik via computeren. Det skal selvfølgelig også køre sammen med TV'et når man ikke hører musik :) Et andet krav er at de skal kunne hænges op på væggen, så de skal ikke være alt for store og firkantet. mit budget ligger på ca. 5000-6000 kr. inkl forstærker - gerne billigere :D.

Har været et smut forbi HFK og høre to forskellige. det første var CW XLS-6 og det andet var Dali concept 2.  Da jeg er vant til et 2.1 logitech computer anlæg, lød disse to jo ganske udemærket. MEN da jeg har læst en del herinde, af hvad folk anbefaler, så har jeg kigget en del på XTZ 93.21 hos fyndborsen, hvilket jeg er blevet lidt varm på.

Mit spørgsmål er så derfor om jeg sagtens kan undvære en subwoofer til dem, eller vil i anbefale at jeg giver lidt mere og så får en W10.16 subwoofer med ? og hvilken forstærker vil i fortrække til dette setup?

XTZ 93.21 - http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/93.21 1890,- SEK

XTZ 93.21 + W10.16 - http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/93.21-2 .1-paket_2 4495,- SEK

Har ikke mulighed for at høre dem så derfor tænkte jeg at kunne spørge til råds herinde og håbe på nogle gode råd :) 

Til top Vis Jalle^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalle^

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Uden at kende den højtaler der vil jeg sige at 2 væghængte kompakter uden sub i en tv stue på >15 m2 lyder kedeligt Og selv i en lille stue ville jeg tage sub'en med.
Jeg tror også sub'en vil give dig mere til din musik (meget afhængigt af hvad du hører)
Man kan jo også starte med 2 dali concept 2'ere og så senere udbygge med en sub, hvis man har lyst.

Har du evt overejet at købe brugt? Du kan virkeligt hente for mange flere 1000 kroners lyd ind for mange færre 1000 kr. :p

Generelt har folk nemmere ved at hjælpe dig hvis du oplyser flg facts.

Rumstørrelse
musiksmag
lydkilde (her computer, men har du et seriøst lydkort eller dac?)
krav til volumen osv.

Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Jalle^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Min stue er ca. 20-25 m2, så jeg tror umiddelbart også uden alt for meget forstand på det, at ved at tilføre bassen nok giver det sidste, da jeg hører meget musik med hård bass, hardstyle osv. men også en masse blandet rock, pop og dance. Min computer er bare en alm hp bærbar.   

Vil helst have nyt, men ja der er nok masse penge at spare ved køb af brugt. men som sagt, foretrækker nyt. og synes ikke prisen er helt ved siden af med disse XTZ 93.21

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det kommer kommer jo an på lyden :p
Men jeg har ikke hørt dem. - har du?
Hvis du hører dem hos forhandler skal du huske at deres rum ofte er mindre og meget bedre indrettet i forhold til lyd.

Men lige ummiddelbart lydder det ikke dumt ud. Vægten på højtalerne er i hvert fald lovende :p
Du skal helt klart have en sub med for ikke at mangle noget i det rum.

Du kan evt overveje at sætte det sammen med en brugt forstærker.
Husk at du nemt bliver overrasket af hvad kabler koster ! sæt mindst 500 kr af til det.

Jalle^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Ved godt det handler om lyden, men er under uddannelse så jeg har desværre ikke råd til de lidt dyrere sager, så det skal der også tages hensyn til :) Og har læst at forgængeren til XTZ 93.21 giver meget lyd for pengene af tilfredse brugere herinde fra :)

Har ikke mulighed for at høre højtalerne, da jeg bor i jylland og kun dans tv sælger XTZ i DK. så må jo bare tage chancen :)

Er heller ikke enig med dig i at hos forhandlere fx HFK har mindre rum at afspille i. hvertfald ikke den HFK i Horsens.

Har overvejet at købe en brugt forstærker. men er på bar bund af hvad jeg skal vælge?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jalle^ skrev:

Hejsa alle HI-FI elskere :P

Jeg står og skal have nogle nye højtalere. Har bestemt mig for at holde det i stereo da jeg nok for det meste, kommer til at benytte det til musik via computeren. Det skal selvfølgelig også køre sammen med TV'et når man ikke hører musik :) Et andet krav er at de skal kunne hænges op på væggen, så de skal ikke være alt for store og firkantet. mit budget ligger på ca. 5000-6000 kr. inkl forstærker - gerne billigere :D.

Har været et smut forbi HFK og høre to forskellige. det første var CW XLS-6 og det andet var Dali concept 2.  Da jeg er vant til et 2.1 logitech computer anlæg, lød disse to jo ganske udemærket. MEN da jeg har læst en del herinde, af hvad folk anbefaler, så har jeg kigget en del på XTZ 93.21 hos fyndborsen, hvilket jeg er blevet lidt varm på.

Mit spørgsmål er så derfor om jeg sagtens kan undvære en subwoofer til dem, eller vil i anbefale at jeg giver lidt mere og så får en W10.16 subwoofer med ? og hvilken forstærker vil i fortrække til dette setup?

XTZ 93.21 - http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/93.21 1890,- SEK

XTZ 93.21 + W10.16 - http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/93.21-2 .1-paket_2 4495,- SEK

Har ikke mulighed for at høre dem så derfor tænkte jeg at kunne spørge til råds herinde og håbe på nogle gode råd :) 

XTZ laver rigtig fine produkter til prisen, jeg har selv deres 12" Sub og pris/ydelse var der ingen konkurenter i mine øre.

Men du behøver ikke bestille i Sverige, dk kan få den i DK hos Dan´s Tv og Hifi Center http://www.danstv.dk/shop/frontpage.html

Jeg kan kun varmt anbefale at give XTZ et lyt, de er i mine øre klart pris/ydelse rigtige gode.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Nej det med forhandlerne var en generelisering, men det er jo ligemeget når højtalerne bare bliver sendt.
Der findes massere af brugte Nad og Denon forstærkere på den blå avis, som giver god lyd for pengene. Cambridge måske også, de er bare lidt dyrere.

Hvilken du skal vælge er individuel.
Nad har mange krafter - men er måske lidt mørk og ikke så musikalsk
Denon - aner det ikke
Cambridge - lysere lyd rimeligt musikalsk
ovenstående skal tages MEGET løst og folk er dybt uenige :p

Husk at kig efter at der kan sluttes en Sub til, dette er ikke en selvfølge!

Jalle^
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Har regnet lidt på det med hensyn til at bestille højtalerne i sverige og sub'en i dk. sparer ca 100 kr ved at købe det i sverige :P .. men skal så vente 4 dage pga det ikke er på  lager.  Og dejligt at høre endnu et rosende ord om XTZ, tror jeg tager chancen :)

Nissemanden
Okay, så kan jeg godt se det bliver et meget uoverskueligt valg at tage med hensyn til forstærker. vil bare være sikker på det spiller ordenligt sammen med højtaler og sub.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes