| Forfatter |
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey.
Er lidt i tvivl om hva jeg skal vælge. JEg har en svs pb12nsd nu. min stue er kæmpe stor og åben til køkken og en stor gang. og så har vi vinduer hele vejen rundt huset, og inde i stuen er der mange store vinduer fra gulv til loft. så når vi ser en film, så kan det godt runge og lyde lidt mudret engang imellem.
Men da konen og jeg begge er glad for bas, så snakker vi om at få følgende ting. konen vil helst have en buttkicker som nummer 1,som nummer to vil hun have en ny svs pb12nsd så vi har to subs. og den sidste er så SVS AS-EQ1, som jo vil rydde meget op i vores lydbilled og helt sikkert give et kæmpe løft. men jeg er selv meget i tvivl om hva jeg vil have, det ene øjeblik er det buttkickeren , 3 min senere er det SVS AS-EQ1 , sådan køre det hele tiden.
hva synes i? og hva ville i vælge.. Det hele ligger også inden for nogenlunde samme budget.!!
__________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en stue med vinduer gulv til loft. Jeg har 2 svs pc 13.
Havde en først men der kom meget bedre styr på det med 2, en meget mere kontrolleret bas, og meget bedre placeret i lydbilledet ved musik. Jeg afskærer mine ved 15-20 hz med el. delefilter, og det er fint nok. Det fjerner det mudreded ved dem. Ved godt man ikke kan høre noget ved 15-20 hz, men det virker fordi afskæring sker med 12 db eller 24 db/octav. Jeg har ikke behov eller ønske om en as-eq1, idet jeg fortrække selv at kunne definere frekvensgangen. Jeg justerer meget på afskæring og bas volumen alt efter hvad jeg hører.
Mit råd er at du skaffer 2 subs, og ser (eller hører) og derefter evt. eq1. Jeg bruger behringer cx2310 delefilter til svserne (en til hver).
__________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. kan man ikke også få et program til computeren så man selv kan gå ind og ændre på kurverne?? eller hvordan får man en sub til at spille bedst, altså hvordan man indstiller den bedst til ens rum??
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen andre der har nogle forslag??
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan forestiler mig at der er ny bygeri .. vi teler om ... når du snaket om store glas partier samt store åbninger.
hvis der er tilfelder hvorden er akustiken generalt i jeres stue.. er der meget after klang,hvad har i af lofter...
vi har her i huset de samme store vindus partie,hoj til kip samt store åbning til køknet..
1: jeg trå at din pb12 nsd er for lille til de omgivelse du beskriver,,, jeg har selv haft svs 12 plus og den var for lille til min stue ,,, så jeg vil nok anbefeler gid at du kigger lidt after svs ULTRA ( der er en hel anden pris klasse . men også en hel anden lyd og oplavelse )den kan flyte vesentlig mære luft and din pb12...
2: under de forhold som du beskriver så er der serdeles svært at indstile sub... så AS-EQ1 ville vere en hel optimale løsning... dem som har den er utrolig glede for de ting den går med lyden...den udliner kurve på en hel ekseptionel måde.. og den er hel suveren til dorlige akustiske forhold... jeg har en velodyne dd15 sub nu med digital rum korektion SVS... og der er verden til forskel i lyden samt effekt når den den er på on eller off...
3: selv om der er mange der teler for to sub så er der ikke hel nemt at integrere to sub at spile optimal i dine omgivelse... samt skal du huske at 2 styk af pb12 nsd vil på ingen måde spile bedere and en SVS ultra... (selv om du har to pb12 så vil de ikke spile dybere af den grund)hvis du velger at køre med to sub så skal du haver EQ-1....men med at anskafer dig en extra sub vil på ingen måde fjerne mudret lyd... tver imod ... den vil næsten bliver tydligere og mær intens
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har gode erfaringer med en billig behringer eq sat op med hjælp fra det gratis program Room EQ Wizard. Du skal købe et dB-måle-meter - fx det analoge fra radio shack. Målemeter og eq koster vel en 500-lap hver. Så hentes du nogle gratis lyd filer med tones til test - og enten manuelt eller via software kan du nu måle rummets påvirkning af lyden - og korrigere med eq. virker rigtigt godt for mange. Kig evt. I min tråd eller send pb hvis du vil prøve den vej. Så er der måske råd til både eq og buttkicker. . . Kan godt anbefale body shakers . . Selv mine discount modeller giver klart noget ekstra - specielt ved lavere volumen fx hvis man har unges der sover eller lign. Lav-volumen situationer. Der er stadig det fysiske ryk i sofaen. Fedt. God vind med projektet. mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
| jeg har gode erfaringer med en billig behringer eq sat op med hjælp fra det gratis program Room EQ Wizard. Du skal købe et dB-måle-meter - fx det analoge fra radio shack. Målemeter og eq koster vel en 500-lap hver. Så hentes du nogle gratis lyd filer med tones til test - og enten manuelt eller via software kan du nu måle rummets påvirkning af lyden - og korrigere med eq. virker rigtigt godt for mange. Kig evt. I min tråd eller send pb hvis du vil prøve den vej. Så er der måske råd til både eq og buttkicker. . . Kan godt anbefale body shakers . . Selv mine discount modeller giver klart noget ekstra - specielt ved lavere volumen fx hvis man har unges der sover eller lign. Lav-volumen situationer. Der er stadig det fysiske ryk i sofaen. Fedt. God vind med projektet. mvh. Offcourse |
|
|
Hej alle . tak for svarene :)
Offcourse JEg tror jeg vil prøve den vej du snakker om :) Så der går nok ikke så længe inden jeg sender dig en pb :) har lige bestil et buttkicker LFE-kit idag hos moto.dk.. så glæder mig til at komme til at se film med den :)
Hva koster sådan en behring eq?? og er det nemt nok med den?? __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
John P. Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg anbefale dig en sofawoofer, hvis det kan lade sig gøre med din sofa. Har selv bygget en , og der er ikke noget der runger og rasler før din krop og tænder gør det.
Her er nogle eksempler:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74135&K W=John+P.
Den version jeg har bygget med Cerwin vega 15" er helt sikkert den nemmeste. Det tager et par timer og du kan evt. bruge din sub som donor. Hvis det ikke fungerer kan du jo bare samle den igen.
Venlig hilsen John
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zuki !
Først - hvor i alverden har du støvet din kone op henne ?
Er glad for bas - er med på at I skal have 2 subs - er med på at eksperimentere med buttkicker 
sådan én vil jeg også have - he he -nå spøg til side.
Ud fra hvad du beskriver så lyder dit rum som et bas fjendsk rum - kunne være sjovt med billeder. Tag absolut ikke fejl af as-eq1 - er blevet top rost af stereophile (for dem som ikke kender det så er de glade for det rigtig tunge grej - læs dyre grej).
En pb12-nsd dykker pænt langt ned - og mange anbefaler da også 2 eller flere for at få jævnet lidt ud (svs og thx anbefaler det). Det er vist ikke fordi man høster så meget i total ekstra db - men skulle lyde bedre. Jeg har jo selv en pb13-ultra som også render dybt + en as-eq1. Jeg har nul behov for at justere eller smide flere db på sub, da det ikke er nødvendigt når man har styr på bas bølgerne.
Det kunne være sjovt at se hvad en tur med REW eller as-eq1 ville sige om dit rum inden der blev pillet - er nemlig overbevist om at du har nogle væmmelige bass-traps i dit rum.
En buttkicker har jeg aldrig prøvet - min svs gør det ganske udemærket - det er både en butt- og back kicker + en furniture mover 
Nå - svært med råd - har du mulighed for at flytte sub bag ved sofa så den kommer tæt på dig - eller ud på siden af dig og pegende ind mod dig så afstand fra sub til dig minimeres og muligheden for "traps" også minimeres ? Så vil du opleve sub bedre tror jeg.
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey thomasdk1405 . tak for svaret.
Jeg lader subben stå lidt der hvor den står i nu, og så har jeg tænkt mig og prøve offcourse_dk26's forslag når jeg kommer lidt til penge igen :)
Nåå men nu har jeg fået monteret buttkickeren under sofaen. For en i H...... den er vild. Det er da helt vildt. det er virkelig noget der dur.. med den behøver man ikke subs der går under 20hz ihvertflad. den er rigtig vild. Så nu skal den bare stilles ind stille og roligt :) __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej zuki
hvilke buttkickere fik du købt, hvad måde du slipe for dem. samt hvordan har du monteret dem...
i øvrig tilykke med købet  __________________
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak :) jeg købte Buttkicker LFE-kit hos moto.dk og prisen var vidst 5700kr. men jeg tror godt nok den er alle pengene vær. den er SÅ vild :)
Jeg har skruet den fast under sofaen, jeg har skruet den fast på en "lægte" så den står vandret isteder for lodret. ved ikke om det har nogen betydning. Men den er alt for vild. jeg skal have skruet noget mere ned for forstærkeren, den er skruet ca 35%op for volumen, men den er for vild. jeg så lige starten af war of the wolrd, og jeg mener det her helt seriøst, jeg fik virkelig ondt i røven af alt den tæsk jeg fik :) __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUhh. HVor stor en sofa skal den tæve? Mere om det skal være næste upgrade her i huset..istedet for Thansen-kickerne.
Mvh Offcourse
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
offcourse_dk26, ja klart skal du købe sådan en som jeg har. istedet for de thansen kicker. det her er meget vildere. min sofa er en hjørne sofa, så det er vel en 3+2 plus hjørnet, og jeg har sat den i det sidste "sæde" i den lange ende. og man mærker den MEGET tydeligt i hver ende af sofaen. Jeg skulle lige se det i war of the world, for havde lige lyst til at skræl grine :) Der er nogle sener hvor det er så vildt af man virkelige føler sofaen hopper, og det er uden og overdrive. Jeg har sat den til at arbejde fra 5hz-40hz. og der er mange kræfter ved 5hz ;) den er uden tvivl det bedste jeg har i mit surrond opsætning. og jeg mener virkelige har man sådan en her, så behøver man bestemt ikke dyre subs i fx 10k klassen. men det er jo selvfølgelig bare min mening :) du er mere end velkommen til at komme og prøve hvordan den er . men jeg bor i skagen.
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
der lyder som serdeles god investering du fik lavet der... der er altid rar at høre at de penge men punge ud i sin "anlæg" er godt givet...
jeg har læst på nætet at der er mange der bestiler dem fra USA eller tyskland hvor de er vesentlig biligere.... var der noget du har undersøgt ... eller du var på forhand beslutet at du skule handle i DK...jeg har selv en sub i den maget dyre ender af skala nemelig velodyne DD15... men da vores stue er næsten 50 m2 .. samt åbnet til stør køkenet så går meget af subs effekt tabt... ...så din løsning kune absolut være noget for mig også....
er der nogen steder hvor man kan oplaver de kickkers live ? __________________
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 det er selv samme problem jeg har , med kæmpe stue og åbent til køkken gang osv osv. nej det har jeg enlig ikke undersøgt, ved enlig ikke hvorfor??? men ved også folk har købt dem udenlands. jeg synes bare det er træls hvis l**tet nu gik i stykker efter noget tid og så skal man til at sende til fx tyskland til rep..
Det er det fedeste legetøj :) og så har jeg skruet lidt ned for db på forstærkeren til subwooferen, for det rungede nogen gang før, og resultatet indtil videre må siges og være kanon :) den har gjort rigtig meget den buttkicker. __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feedt at høre. Ja - man forsdtår ikke den fysiske dimension før man prøver det.
Netop det, at man kan holde niveauet på sofaen, men skrue ned for lyden hvis fx. børn elle rkoner skal sove eller brokker sig... FEEDDT..
Mvh. Offcourse... som overvejer ægte Buttkicker eller den fra Earthquake.
Måske jeg bare køber 4 mere af de "ordinære" bodyshakers.. kan se at Jari Auto har dem til 150kr. stk. Så selv om man skal smide 8 eller flere på, skal der noget til før det bliver dyrt..
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |