Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Appel tv som musik afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

hej

er der en der har prøvet appel tv som ren musik afspiller? og evt, kan sige noget om lydkvaliteten og den daglige betjening af den?

havde tænkt på at bruge den kun til at afspille musik og styre den via min ipod touch, det gode ved det hele er at den kun koster 2100kr med indbygget 160gb hd!

link til appel tv

http://www.apple.com/dk/appletv/specs.html

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

tror egentlig det vil være en fin lille ting at bruge. og da den er udstyret med optisk ud, kan den jo sluttes til en Dac. men kan man styre den uden at
skulle have den sluttet til et fjernsyn? for så er den jo egentlig meget fin, plus at man jo kan opgradere harddisken med en ekstern...

mht betjening, tror jeg ikke du får det mere brugervenligt. hvis du i forvejen er vandt til apple's produkter og den lidt låste brugerflade (her tænker
jeg på iTunes hvorigennem alt skal synkroniseres - ligeledes apple tv) så er det en rigtig fix lille ting. hvis man i forvejen har alt sit musik liggende i
iTunes, kan jeg dog ikke se nogen problemer. den understøtter også alle de gengse fil formater..

hvis du skulle investere i den, vil jeg meget gerne høre om oplevelsen:)
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke bruge den alene! iTunes skal køre et eller andet sted på netværket, hvilket betyder at du skal ha en computer tændt et eller andet sted, for at kunne høre din musik...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Køb en Mac Mini i stedet for. Som nævnt ovenfor kan man ikke lagre musik på en Apple TV. Harddisken er vist nok kun brugt til downloadede film
fra iTunes Store.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

Hnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Det er ikke helt rigtigt, at man ikke kan bruge den alene...

Enten kan man streame til den fra en PC eller lign. på netværket, i hvilket tilfælde iTunes også skal køre, eller man kan "synce" musikken fra iTunes over på Apple TV. Når først det er lagret der, behøver iTunes ikke køre noget sted på netværket, og man kan styre musikken fra iPod´en via programmet Remote.

Har selv Apple TV og forbinder den via toslink til forstærker og det kører bare...

Henrik 

Til top Vis Hnielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hnielsen

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

hej

hvordan er lydkvaliteten i forhold til fx en cdafspiller?

har næsten alt mit musik til at ligge på min computer og syntes at itunes køre perfekt, så tænkte på at købe sådan en i stedet for fx. en sonos som skal have en nas eller andet netværk drev til at køre ved siden af! men det alt sammen afhænger af lydkvaliteten!!!

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

Hnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Køb en Mac Mini i stedet for. Som nævnt ovenfor kan man ikke lagre musik på en Apple TV. Harddisken er vist nok kun brugt til downloadede film
fra iTunes Store.

Hvad man bruger harddisken på Apple TV til, vælger man selv. Nogle vil sikkert bruge den til at downloade film. Jeg bruger den til at lagre min musik. Selvfølgelig kan man også kombinere det, selvom harddiskpladsen sætter sine begrænsninger.

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

det eneste der vil have en indvirkning er iTunes selv da du kører optisk ud. men denne er også ganske fornuftig hvis du har alt slået fra i instillinger.
her tænker jeg på lydforbedring, niveau regulering osv. da lyden køres optisk ud har det interne lydkort ingen indvirkning på lyden. men sørg
endelig for at køre det over i en dac eller en forstærker med rimelig dac indbygget. det vil du få mest ud af:)

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej

eggers skrev:
fra iTunes Store.

Sikke noget sludder! Prøv film, tv-udsendelser, musik, podcasts, iTunes U og fotografier!

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

Hnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

manley skrev:

hej

hvordan er lydkvaliteten i forhold til fx en cdafspiller?

har næsten alt mit musik til at ligge på min computer og syntes at itunes køre perfekt, så tænkte på at købe sådan en i stedet for fx. en sonos som skal have en nas eller andet netværk drev til at køre ved siden af! men det alt sammen afhænger af lydkvaliteten!!

Tvivler på du vil kunne høre forskel på Apple TV og alle andre afspillere og PC´er/Macs, der har digitaludgang. Kører du analogt, er sagen måske en anden.

Henrik

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:

Hej
eggers skrev:
Køb en Mac Mini i stedet for. Som nævnt ovenfor kan man ikke lagre musik på en Apple TV. Harddisken er vist nok kun brugt til
downloadede film
fra iTunes Store.
Sikke noget sludder! Prøv film, tv-udsendelser, musik, podcasts, iTunes U og fotografier!Med venlig hilsen

Som jeg forstår Apple TV så streames alle disse ting fra en anden computers iTunes. Med andre ord: Du skal have al indholdet allerede tilgængeligt
på en anden computers iTunes. Undtagen film, som kan hentes direkte ned via iTunes Store. Er det korrekt forstået?
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

Hnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Absalon skrev:

Hej
eggers skrev:
Køb en Mac Mini i stedet for. Som nævnt ovenfor kan man ikke lagre musik på en Apple TV. Harddisken er vist nok kun brugt til
downloadede film
fra iTunes Store.
Sikke noget sludder! Prøv film, tv-udsendelser, musik, podcasts, iTunes U og fotografier!Med venlig hilsen

Som jeg forstår Apple TV så streames alle disse ting fra en anden computers iTunes. Med andre ord: Du skal have al indholdet allerede tilgængeligt
på en anden computers iTunes. Undtagen film, som kan hentes direkte ned via iTunes Store. Er det korrekt forstået?

Korrekt. Med den tilføjelse at man kan vælge at streame fra en computers iTunes over på Apple TV og evt. lagre det der (i Apple-sprog: synce). Så behøver man ikke bruge iTunes næste gang man vil høre musik eller se film, men betjener bare Apple TV med iPod.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

ja IR sinal så kan man ligge den over på anden fjernbetjening som kan lærer apples kode.

jeg bruger apple tv på mit surround det lyder bare godt meget meget tæt på cd lyd

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

morten hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

mac mini,en kan vil ikke modtage IR signaler?
Kan man få en ipod touch til at sende IR signaler??????
Ville være prikken over I,et.
Til top Vis morten hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten hansen

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

morten hansen skrev:
mac mini,en kan vil ikke modtage IR signaler?
Kan man få en ipod touch til at sende IR signaler??????
Ville være prikken over I,et.

jo det skulle værer muligt i Itunes at få signaler til mac

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes