Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bærbar lyd... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig...... Men ham jakobsen er da en N....   
NC8000 kom da med en fuldt ud lige så god kommentar som resten af holdet....

At skrive sådan tilbage til en anden bruger, som Jakobsen gjorde her i tråden, er IKKE i orden, efter min mening.
Det er ikke i Hifi4all's forum ånd.   

Jeg har sendt en Rapport til Site kontroløren, og foreslåget en advarsel til Jakobsen.

Det er vist på sin plads.

Min holdning er at ligge Jakobsen på "IS" af os andre brugere.

MVH Klaus
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også tonen er langt fra hvad den plejer og burde være her, godt man ikke bruger resten af foraet, hvis det er den gængse tone der...

HER kan vi godt være uenige uden at svine hinanden til, er der en post vi ikke kan bruge, så lader vi bare som ingenting.

Så ikke mere fra min side i denne tråd.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jakobsen skrev:

ja men så kom da med noget brugbart ... intet af hvad du har skrevet hjælper mig på nogen måde.. det er jo netop det jeg pointerer
jeg generer dig ikke jeg giver dig bare min mening og dit for mig formålsløse indlæg

prøv at læse mit første indlæg igen .......

du rakker bare noget ned du ikke ved noget om

bare hold dig væk hvis du ikke er modtagelig for saglig kritik
og du ikke kan bibringe med noget brugbart om det tråden er om

som de andre flinke herrer  netop kommer med

God Weekend ...

Så må stavepladen i brug.

Som kane nævner (han fangede pointen uden brug af staveplade) så mener jeg at de (i mine øre) relativt små forskelle der er i lyden på de forskellige bedre afspillere simpelt hen forsvinder i det relativt musikfjendske miljø som en flyvemaskine er og når det samtidig har været igennem nc hovedtelefoner. Og hvis lydfilerne så ydermere er komprimerede i større eller mindre grad (noget du ikke nævner). Af den grund mener jeg ikke at du kan vælge den ene frem for den anden på baggrund af lyden.

Så må det i stedet blive andre forhold som afgør et valg, f.eks. codec support, skal du kun høre lyd eller også se video, kan du leve med at blive låst til iTunes eller foretrækker du drag n' drop, ui på maskinen, lagerkapacitet osv. Altsammen forhold du heller ikke nævner.

relativt musikfjendske miljø som en flyvemaskine er .....

det er jo netop derfor disse hovedtelefoner er valgt ... og det virker
jeg har lige fløjet til USA og jeg prøvede dem på vej derover (min sidemand havde dem)
de virkede så godt at dem måtte jeg bare have ...

det er stadigvæk ikke det jeg vil vide ... jeg vil vide hvad afspiller der er bedst

jeg skal måske have stave pladen frem ......

alt det du snakker om ved jeg ikke som helst om .....
jeg vil bare have den der har bedst lydkvalitet ..
bruger venlighed og system er sekundært

og for dens sag skyld hvad headphones jeg har ...

sorry vi er overhovedet ikke på bølgelængde ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:
Undskyld mig...... Men ham jakobsen er da en N....   
NC8000 kom da med en fuldt ud lige så god kommentar som resten af holdet....

At skrive sådan tilbage til en anden bruger, som Jakobsen gjorde her i tråden, er IKKE i orden, efter min mening.
Det er ikke i Hifi4all's forum ånd.   

Jeg har sendt en Rapport til Site kontroløren, og foreslåget en advarsel til Jakobsen.

Det er vist på sin plads.

Min holdning er at ligge Jakobsen på "IS" af os andre brugere.

MVH Klaus

ja det er så din mening og det skal du da have lov til at have ..

jeg mener hvad jeg har skrevet ... måske lidt firkantet .. men det er faktisk ikke ment skarp
men det kan man jo ikke se på en tekst .....
og NC8000 svarer stadig ikke på mit egentlige spørgsmål
har ikke nævnt en eneste "afspiller" endnu

så hvis det giver en advarsel ja så må jeg jo tage den .. men jeg mener ik den er berettiget

det er både frivilligt og læse og svare i denne tråd ...

jeg har faktisk skrevet det med hensigten om at få noget at vide jeg kan bruge

NC8000 virker som en expert på området
men han snakker ikke om noget jeg kan bruge ..
jeg ved ikke noget på det område her

og den med stavepladen synes jeg faktisk var ret god... så humor må manden jo alligevel besidde
jeg smilede af det ... andre ville blive fornærmet ... sådan er vi jo så forskellige
det kunne jo være en direkte fornærmelse hvem ved...

jeg agter ikke at blive expert på det heller ...
jeg skal bare have en god "afspiller" til mine Headphones ...

og det rækker allerede .. jeg køber bare noget Cowon og så rækker det vist rigeligt til mit behov

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Så er du jo home safe.

Jeg kan ikke fortælle dig hvilken afspiller du skal købe, kun nævne en række faktorer jeg mener du skal overveje og andre faktorer som jeg ikke mener er vigtige i den situation du står i. Så må du selv træffe valget hvilket du så også har gjort.

Der findes ikke noge "bedste" afspiller lige som der ikke findes nogen "bedste" hovedtelefon.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du går efter en D2 så husk at D2+ er en nyere model..

Hvad angår S9, så fik den et par lunkne anmeldelser ved udgivelsen, men efter en del firmware rettelser, så har den fået rigtig meget ros.. Hvis du kan vente så er Cowon vist i gang med en ny version ved navn J3. Der kan dog godt gå lang tid før vi ser den i DK.

Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Så er du jo home safe.

Jeg kan ikke fortælle dig hvilken afspiller du skal købe, kun nævne en række faktorer jeg mener du skal overveje og andre faktorer som jeg ikke mener er vigtige i den situation du står i. Så må du selv træffe valget hvilket du så også har gjort.

Der findes ikke noge "bedste" afspiller lige som der ikke findes nogen "bedste" hovedtelefon.

OK ... meningen var bare at få nævnt nogle gode mærker/modeller ...
f.eks som Cowon ... hvilket jeg aldrig har hørt om før
og så kigge på udvalget ... bestille en der så fornuftig ud
og var anbefalet af en der havde prøvet noget forskelligt

ud fra det lyder det som om Cowon er et godt valg ...

nej du har helt ret der er ikke noget der er "bedst" som sådan

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nej den bliver du næppe skuffet over

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

det ville være kanon .....

har lige læst hele tråden igennem og vil godt erkende jeg uden de store problemer kunne have formuleret mig bedre, mere diplomatisk (positivt) og opnået de samme informationer

jeg beklager hvis nogen skulle have lidt nogen overlast ...

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Tja det kommer an på så meget, umiddelbart har du nok ikke det store brug for en forstærker så en kraftig afspiller er nok okay, hvis den kun skal bruges til musik, så for du ikke meget bedre end cowon iaudio7. Den kan du også læse mere om herinde, men alt i alt er den næsten perfekt. Hvis du vil have en stor skærm så tag en cowon s9, jeg har prøvet flere andre med touch skærm og alt i alt så er den bedst, bare OELD skærmen og det at film osv ikke skal konverteres men det klares af dens lille dual-core 500mhz er super.
Hvis det skal være lidt billigere så et en clip altså også genial, ikke helt på højde med i7, men tæt på.

jeg var netop ved at bestille denne I7 men det ser ud til den er udgået ...

så det bliver vel S9 eller D2+ .....

jeg ved ikke hvor meget det i praksis betyder at
S9 opgivet til 29mW
D2 til 37mW
(U5 til 32mW)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ja sørme om i7 ikke er blevet svær at finde, ser ud til at den er blevet erstattet af iaudio9 som du bla kan få her:

http://cgi.ebay.co.uk/Cowon-iAUDIO-9-16GB-MP4-MP3-Player-FM- 16-GB-i9-Music_W0QQitemZ180452438184QQcmdZViewItemQQptZUK_Au dioTVElectronics_PortableAudio_MP3Players?hash=item2a03cdb0a 8

Antal watt betyder en smule, også igen ikke, alle cowons afspillere er rimeligt kraftige så uanset hvilken du vælger har den god power sammenlignet med andre mp3 afspillere, mener e.g. at en lydpotte yder 16mW. I praksis betyder det at du kan spille lidt højere og trække lidt mere krævende bøffer, men hvis man skal og og have noget der er svært at trække skal man uanset have en forstærker.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Min D2 har i hvert fald massere af krafter. mine små in ears fra hifiklubben er umulige at have i ørene efter volumen kommer over 15 - 10 er behageligt. (Det er ud af 50)
Mine sennheiser hd205 begynder at små forvrænge ved de 40 - de kan ikke spille højere :( men man kan heller ikke være inde i dem.

Jeg tænker om valg blandt D2 og S9 at det for mig ville være primært pris og design. Jeg valgte lav pris og mindre design - altså en D2

Firmwaren i D2'eren fungerer efter hvad jeg har opdaget optimalt - dog er der indimellem lidt små problemer med diverse spil, men det er jo ikke en gameboy :p
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Min D2 har i hvert fald massere af krafter. mine små in ears fra hifiklubben er umulige at have i ørene efter volumen kommer over 15 - 10 er behageligt. (Det er ud af 50)
Mine sennheiser hd205 begynder at små forvrænge ved de 40 - de kan ikke spille højere :( men man kan heller ikke være inde i dem.

Jeg tænker om valg blandt D2 og S9 at det for mig ville være primært pris og design. Jeg valgte lav pris og mindre design - altså en D2

Firmwaren i D2'eren fungerer efter hvad jeg har opdaget optimalt - dog er der indimellem lidt små problemer med diverse spil, men det er jo ikke en gameboy :p

Ved D2 kan jeg godt lide man kan plugge ekstra kort i...

S9 er klart federe display og design ...
men da jeg kun skal bruge den til lyd.. er det spildt på mig (skal formentlig ligge i lommen)

D2 er mindre og der ser ud til penge er brugt på elektronik(37mW) istedet for design/displa

flac lyder vel noget bedre end mpeg.... ??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

D2 er mindre og der ser ud til penge er brugt p� elektronik(37mW) istedet for design/displa

Ahh vil jeg nu ikke mene, s9 mener jeg nu har edgen i forhold til lydkvalitet, og når du kigger på bla skærmen er det klart at s9´eren er dyrere, den har jo trodsalt en af markedets bedste skærme. Men du skal tage dne du synes er mest praktisk, hvis jeg ikke ville have brugt min til at se lidt film på undervejs i fly m.m. så havde jeg taget en i7.

mpeg er et film format, Moving Pictures Experts Group.  Du mener vel mp3? mp3 er et lossy format dvs at det er komprimeret i forhold til ek.s en wav fil der er på cd´er. Flac er lossless dvs at der i princippet ikke er gået data tabt selvom det er komprimeret. Hvorvidt om det ene er bedre end det andet afhænger meget af dit grej og den type musik du hører. Jeg vil mene at stort set alle kan høre forskel på mp3 i 128kbps komprimering og flac, mens det nok er sværere når det er mp3 komprimeret i 320kbps.
Jeg synes Claus engang gav en god forklaring på forskellen, mp3 lyder kedeligt i forhold til flac.

Jeg vil sige at hvis du hører "simpel" pop så er mp3 mere end godt nok, der er 192kbps som regel godt nok, men hvis du hører mere kompliceret musik som er knap så "digital" så skal det være flac.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:

det ville være kanon .....

har lige læst hele tråden igennem og vil godt erkende jeg uden de store problemer kunne have formuleret mig bedre, mere diplomatisk (positivt) og opnået de samme informationer

jeg beklager hvis nogen skulle have lidt nogen overlast ...

Vi kan alle have en dårlig dag

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Det kommer 100 % an på udstyret og ørerne. Men jo i teorien gør det.
Jeg har lige testet A-B med det samme nummer (genesis I can't dance) og kan godt overbevise mig selv om at der er lidt forskel - men den er godtnok minimal med mit udstyr.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan høre forskel på MP3 (320) og lossless med cirka 75% nøjagtighed, 50 % hvis jeg ikke lytter
Med Ipod-->dockkabel-->Headsix-->q-JAYS

Synes forskellen er tydeligst i diskanten..

Læg det samme album på en afspiller i 2 forskellig formater, giv det ene et kendetegn, ned i lommen og gæt løs, skriv ned og sammenlign ved at skippe tilbage og se efter, det er nemt..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes