Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 18:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Jack’s Bio - Meridian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 April 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Desuden har jeg bestilt et mere Atacama Equinox XL Pro Base Module mere og to stk. seperate 180 mm. shelf.

 

Og to stk. Atacama Equinox XL Pro 180 mm. shelf.

Og en 3TB Seagate USB. 3.0 FreeAgent® GoFlex™ Desk External Drive er på vej ind. Den skal bruges til at lagre musik og billeder på.

Link til Harddisken

http://www.seagate.com/external-hard-drives/desktop-hard-dri ves/goflex-desk/specs/

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 April 2012 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Philips Senseo Kaffemaskine til biffen. Jeg søgte på nettet og fandt nogle genanvendelige filtre, så man kan anvende alm. kaffe uden de dyre orignale kaffefiltre. De findes til flere forskellige maskiner og hedder Coffee Duck

Sådan ser filtrerne ud.

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 April 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Beklager at jeg ikke har fået lagt målingerne op på nettet, min computer crashede, så målingerne er væk.

Venter med at køre en kalibrering, til det nye rack og udstyret er sat op. Derefter kommer der grafer af målingerne.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 18 April 2012 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Så modtog man Seagate harddisken og er i skrivende stund, ved at lægge musikken over på den. Håber det giver et løft i lyden, at det ikke skal køre gennem LAN kablerne, men kun USB.

Jeg overveger at ivestere i et et Kimber USB 3.0 kabel, som der formodentlig snart må komme i handel, mellem den eksterne hardisk og computer. Jeg vil dog ikke tro det vil give nogen løft i lyden, da jeg er af den overbevisning, at fra computer til min Bell Canto USB link er den eneste vigtige faktor der spiller ind her i selve kæden, kan dog ikke underbygge min teori, på nogen måder. Men hvis kablet kommer til at koste en 300 kr. som det nuværende, ender det nok med, jeg prøver det ad.

Wireworld har allerede et USB 3.0 kabel i handelen, kaldet Starlight, så mon ikke Kimber kommer med sådan et 3.0 USB kabel, til en noget mere overkommelig pris.

http://www.prleap.com/pr/183118/

 

Hvis nogen af jer, har forsøgt at skifte usb kabel fra ekstern harddisk til computer, lytter jeg gerne til jeres erfaringer?

Jeg og andre der har lyttet til mit anlæg, kunne høre en tydelig forskel på Aqvox kablet fra Computer til USB link om det samme er gældende fra Ekstern harddisk til PC, må tiden vise.

Lan Kablerne er desuden skiftet til Cat6A, det næste hurtigste efter Cat7.

De er desuden dobbelt afskærmet, på nær to længder på 10 m. Disse kabler er med kraftigere leder og er testet fra fabrikken. De skulle have et bedre støjforhold på 3dB. læste jeg på wiki.

Der står de er defineret på til 500MHz hvilket er det dobbelte af Cat6 og understøtter hastigheder på 10GBASE-T op til 100m.

I et ikke gunstigt fjentligt miljø hvor der er crosstalk kan kablet trækkes 36m. (D.v.s hvor der er er mange kalber bundet sammen) Så støj skulle være helt elimineret.

Så disse kabler skulle være mere end rigeligt, til at streame.

Oplysninger er fundet på wiki, her står der lidt omkring de forskellige kategori kabler.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category_6_cable

Lytteindtryk

Jeg synes jeg kan høre en lille forskel, at der er kommet et roligere lydbillede ved streaming, sortere baggrund, og en tørre bas.

Meridian er begyndt at anvende LAN kabler imellem deres produkter og på det egelske forum, er folk meget begejstret for Meridians egne LAN kabler, så mon ikke der, er noget om snakken, at LAN kabler kvalitet har noget at sige.

Jeg synes i hver jeg kan høre forskel.

De andre kabler jeg brugte var i tvivlsom kvalitet og over 10m. og var noget billigt skramel, i forhold til de nye kabler. Især stikkene og de nye er jo målt igennem fra fabrikken, så man er sikre på de overholder alle standarder.

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 19 April 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Så fik man overført musikken til Seagate Goflex harddisken.

Jeg bestilte den på et heldig tidspunkt, da den er steget ca. 400 kr. siden jeg lagde orden.

Jeg bruger stadig foobar2000 som medieafspiller.

Det gav et gevaldig løft i lyden, at der ikke skal streames og at det kører direkte fra harddisken ind i computeren. Jeg bruger stadig Wasabi, til at få musikken ud, uden det skal igennem K-mixeren i computeren. Kan varmt anbefale denne sammensætning, musikken, har fået nyt liv.

Der er en strammere og fastere, stram bas, og det hele er blevet mere homogen. Musikken er mere let flydende og homogen. Der er simpelthen mere af alt, mellemtonen er der kommet mere hug i og større 3D perspektiv og stemmer mere letflydene og med meget mere fylde.

Stadig ikke det samme, som ved afspilning af CD med Meridian G98DH, den er blevet opgraderet til en G96DH. Meridianen afspilleren spiller mere korrekt, og med et 3D perspektiv og luftighed, jeg ikke har hørt før, jeg fik dette set-up i min egen stue.

Sidder med et smil på læben

Havde ikke regnet med så stor forskel i lytteindtryk fra at gå fra at streame, til brug af Ekstern Harddisk.

Så kan jeg os glæde mig på forhånd over, når der skal streames til min PS3 over de nye LAN kabler at der formodentlig også her, sker et løft i kraft af de nye LAN kabler.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Super rack du har valgt.. jeg har brugt samme i over et år nu.....
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Takker Darwin, ja, det er super fedt, det har du ret i. Det er så mit nummer to rack, har et i forvejen

Det skulle gerne komme i denne uge, da Atacama's ovn, har været i stykker. Det er når de pulver lakerer rammen, så skal det ind i et stykke tid og ''bages'' så lakeringen bliver brændt fast.

Skal bruge det nye rack, til min Akai Pladespiller, Primare R20 RIAA, PS3, Pioneer LX50, og med tiden, skulle Oppo BDP-93 gerne finde en plads på hylden.

Med de ekstra hylder får jeg nu mulighed for at høre vinyl igen. Vil skyde på der er en 400 LP'er 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 20 April 2012 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

@ JackD

;-)  du skriver du har Primare Riaa  hvilken model  og hvordan er din mening af denne Riaa

 

Jeg går selv og overvejer en ny Riaa og da jeg selv har en del Primare i forvejen Primare DVD30 2xA33.2 og en kommende Pre 32 med mediemodul

så kunne der jo være en god synagi i at vælge en Riaa fra Primare

mvh

Henrik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 20 April 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej Darvin

Det er en Primare R20. Det er den gamle model. Jeg har ikke fået lyttet til den seriøst endnu, da jeg først idag, har fået sat den op igen permanent. Min pladespiller er en gammel Akai med Ortofon 2M Blue.

Model af pladespiller er jeg ikke klar over, da det ikke er opgivet på den, den er dog blevet serviceret af en tidligere B&O ansat, der skiftede nogle kritiske komponenter ud til bedre, hvilke er jeg ikke klar over.

Jeg må indrømme jeg ikke har meget erfaring inden for vinyl, da jeg ikke rigtig har lyttet til det før.

Før var pladespilleren koblet til Densen B150 med intern RIAA. Der er dog klart forskel på lyden, Densen var mere underholdene og mere rytmisk, det var også et helt andet set up'.

Jeg har stort set ingen reference at gå ud fra, jeg er dog ret sikker på, du ikke går galt i byen, hvis du har et primare setup med den nye RIAA fra Primare.

Jeg har dog fået lyttet lidt for nogle måneder siden, jeg vil sige, den spiller autentisk og korrekt, lidt ligesom mine andre komponenter gør.

Skrev dette i et tidligere indlæg.

Som det spiller nu, lyder det rigtig godt. Jeg har sat mine Kimber Timbre fra RIAA til anlæget.

Der er masser af dynamik og det er meget behageligt og homogen at lytte til, ingen skarpe ssshh lyde her.

Jeg skal have hørt lidt mere før jeg kan udtale mig yderligere om lyden. Jeg kan dog allerede sige, jeg er vild med lyden.

Der er godt nok potentiale i den RIAA, så der kan altid komme opgraderinger med ny Pick-up og pladespiller.

Desuden er RIAA'en rigtig lækkert bygget.

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 20 April 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Så fik man Racket hjem og det er samlet og apperaternerne er sluttet til.

Min Pladespiller står igen på mit Apolllo vægmonteret rack.

Det bliver spændende lytte til Vinyl igen, nu hvor pladespilleren står mere stabilt og rystelser ikke går i Pick Up'en ved højt lydniveau. Det satte en begrænsning for hvor højt der kunne spilles før.

Jeg skal have lavet to nye strøm kabler, da de er blevet for korte.

Så skal have bestilt nogle meter Supra Rhondo 2.0 kabel og 3 stk. Wattgate Schuko stik og to apperat stik, regner med det bliver billige apperat stik, fra AV-Connection, hvis det passer til to kvadrat kabel.

Det skal lige siges jeg bestiller hjem til tre kabler, så når jeg får erhvervet mig en dedikeret Blu Ray afspiller.

Derfor tre wattgate schuko stik. Har et apperat stik fra Wattgate i forvejen. Det er rigtig lækre stik. 

Jeg har tidligere ejet en Oppo BDP83, det gav klart et kæmpe løft i lyden. Jeg er ret spændt på at høre Oppo BDP93 på mit set up, når den engang finder indtog i stuen.  

Billeder kommer senere. Når jeg har fået samlet kablerne.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 30 April 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Så er der ankommet:

5 stk. Balls Schucko stik stk.

5 stk. Apsa Apperat stik der tillader 2,5mm. kabel

2 stk. Apperat stik adaptor til Mickey Mouse Med jord.

Desværre er der ikke plads til Adapteren bag mine Meridian DSP3100 højtalere, da beslaget de er hængt op på vægen med, sidder i vejen.

Jeg valgte at vælge de dyre Wattgate stik fra, da det ikke er på kritiske komponenter, disse kabler jeg samler skal bruges på. Jeg vil ikke op at ofre +10.000 på strømkabler. Jeg er godt tilfreds med mine Supra 2.0 LoRad strømkabler. Der er andre mere kritiske led i kæden, der skal opgraderes.

Jeg synes desuden der er gået lidt sport i strømkabler på Hifi4all 

Jeg har smidt nogle fotos op ad stikkene, de er i en god kvalitet til prisen synes jeg.

Jeg fandt ud af at Balls gold versionen kun er forniklet, derfor bestilte jeg dem ikke i guld.

Jeg fandt en Adapter fra Apperat stik til Mickey Mouse med Jord, desværre er der ikke plads til adapteren, da beslaget sidder i vejen på højttaleren.

Så skal der samles kabler denne uge, når kabler modtaget  

Og så afventer jeg lidt krympeflex fra en bekendt



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 30 April 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

De er skønne de Atacama rack..! Jeg har selv en dobbelt og en enkelt jeg bruger lidt i forskellige kombinationer. Dog er dem
jeg har, kun med et enkelt rør bagerst.

Jeg har så fræset en 19mm MDF plade så den er nøjagtig samme form som glaspladen, malet den sort og lagt den mellem
rack og glas. Gør jeg ikke det "ringer" glasset nærmest ved højere lydstyrker og jeg kan høre det som mikrofoni i mine rør.

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 30 April 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ja, de Atacama racks ser rigtig godt ud.

Jeg har ikke selv problemer med at min glashylder ringer, måske resonanser fra dit rum der bliver til vibrationer i dine glashylder.

Der jo også en anden ramme og med 4 ben, som du selv skriver.

Godt du fandt en løsning med 19 mm. MDF plade.

Jeg har selv sat mit rack i 100% vatter og bruger Atacamas spike sko, de er med gummi i bunden, og opsamler de værste vibrationer. De ser såldes ud:

Desuden bruger jeg Foculpods fra, Deflex Audio, under diverse apperater, og på et enkel Valhalla Feeds. De laver mekanisk energi, om til varme, de skulle gerne opsamle, de sidste vibrationer, der måtte være.

 

Link til lidt om dem på Hifi4all:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2601&zoneid=1

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig tid til at lave nogle målinger. Jeg har problemer omkring 30-50 Hz. i det lavfrenkvente område, det ses tydeligt på subberne. Det er de to sidste målinger.

Og så er strømkabler lavet og kabler gemt væk og det nye rack sat op

Her er Center måling.

Venstre Front Højttaler

Højre Front Højttaler

Surround Left

Surround Right

Left Sub

Right Sub

Det eneste jeg lige kan se, der er muligt er at lave en bassresonator på højre sidevæg.

Det bliver nok kun ved tanken.

Der er et lille problem, jeg kan ikke finde ud af at beregne kassens størrelse og diameter + længde af rørerne. Der skal også tages stilling til rummets estetik og hvor stor kassen skal være, før det har en gavnlig effekt og om det overhovedet kan dæmpe tilstrækkeligt.

Rummet forstærker de lavfrekvente frekvenser. Der er desuden ikke mulighed for at dæmpe hjørner og loft i rummet, så det sætter sine begrænsninger.

I er velkommen til at smide en kommentar



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg bemærker at der er et rimeligt stort overlap mellem sub og fronterne. Ser ud til subben skæres omkring 150Hz, mens fronterne går ned under 50Hz. Du kunne nok med fordel aflaste siderne, eller dele dybere.

Mht til den tydelige rumresonans ved omkring 40Hz, hvis din system har en fornuftig EQ funktion, så ville jeg prøve at dæmpe området en tand.

Der skal nok en del til at fjerne room modes omkring 40Hz



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej,

Jeg bemærker at der er et rimeligt stort overlap mellem sub og fronterne. Ser ud til subben skæres omkring 150Hz, mens fronterne går ned under 50Hz. Du kunne nok med fordel aflaste siderne, eller dele dybere.

Mht til den tydelige rumresonans ved omkring 40Hz, hvis din system har en fornuftig EQ funktion, så ville jeg prøve at dæmpe området en tand.

Der skal nok en del til at fjerne room modes omkring 40Hz

Hej LGrau

Hvis du tænker på højre front, ser det værre ud på grafen, end det er, den dykker maks ca. 10dB. i det akustiske område omkring de 150 Hz.

Jeg deler ved 80 Hz.

Meridian har en advanceret EQ der fjerner resonanser sådan som jeg har forstået den virker. Jeg er ikke sikker på det er en god ide at gå ind og dæmpe manuelt ved 40 Hz. da den ikke fjerner disse frekvenser ved den automatiske kalibriation.

Kunne være interessant at høre lidt flere meninger for og imod at gå ind og dæmpe manuelt i konfigurations programmet fra Meridian 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

jeg forstår ikke helt at auto EQ ikke fjerner puklen.

Måler du samme sted under EQ, og i disse målinger(i lyttepos går jeg ud fra)

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Hej Darvin

Det er en Primare R20. Det er den gamle model. Jeg har ikke fået lyttet til den seriøst endnu, da jeg først idag, har fået sat den op igen permanent. Min pladespiller er en gammel Akai med Ortofon 2M Blue.

Model af pladespiller er jeg ikke klar over, da det ikke er opgivet på den, den er dog blevet serviceret af en tidligere B&O ansat, der skiftede nogle kritiske komponenter ud til bedre, hvilke er jeg ikke klar over.

Jeg må indrømme jeg ikke har meget erfaring inden for vinyl, da jeg ikke rigtig har lyttet til det før.

Før var pladespilleren koblet til Densen B150 med intern RIAA. Der er dog klart forskel på lyden, Densen var mere underholdene og mere rytmisk, det var også et helt andet set up'.

Jeg har stort set ingen reference at gå ud fra, jeg er dog ret sikker på, du ikke går galt i byen, hvis du har et primare setup med den nye RIAA fra Primare.

Jeg har dog fået lyttet lidt for nogle måneder siden, jeg vil sige, den spiller autentisk og korrekt, lidt ligesom mine andre komponenter gør.

Skrev dette i et tidligere indlæg.

Som det spiller nu, lyder det rigtig godt. Jeg har sat mine Kimber Timbre fra RIAA til anlæget.

Der er masser af dynamik og det er meget behageligt og homogen at lytte til, ingen skarpe ssshh lyde her.

Jeg skal have hørt lidt mere før jeg kan udtale mig yderligere om lyden. Jeg kan dog allerede sige, jeg er vild med lyden.

Der er godt nok potentiale i den RIAA, så der kan altid komme opgraderinger med ny Pick-up og pladespiller.

Desuden er RIAA'en rigtig lækkert bygget.

 

Ja så fik jeg købt mig en Riaa  det blev Primares R32 da de havde et godt tilbud i Ålborg Lydspecialisten -30%  så glæder mig til at prøve den sammen med den nye Primare Pre 32

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt ud af at filen jeg konfigurede med, var defekt, så her er nye målinger.

Front Left

Front Centre

Dykket undre mig lidt.

Front Right

Left Sub

Right Sub

Rear Left

Rear Right

 

Som det fremgår af målinger, er der stadig problemer med de dybe frekvenser på subberne og der er et dyk på centeren. Det er ikke noget jeg kan kalibrere mig ud af.

Højre sub, er hævet nogle decibel, da jeg valgte at lytte med ørerne og ikke målingerne med dB. måler. Nu spiller de lige højt selvom den er ca. 8 dB. hævet i det akustiske område ved måling.

Subberne ligger ca. 15 dB. over, det akustiske område, hvor det er værst over de 90dB. jeg sigter efter. Det vil ca. sige 2,5 dB. Så det hjalp en smule at rekalibrere.

Man kan tydeligt se forskellen, over hele frekvens registreret, at de måler mere lineret over hele frekvensområdet, fra ca. 20-250 Hz.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
JackD skrev:

Hej Darvin

Det er en Primare R20. Det er den gamle model. Jeg har ikke fået lyttet til den seriøst endnu, da jeg først idag, har fået sat den op igen permanent. Min pladespiller er en gammel Akai med Ortofon 2M Blue.

Model af pladespiller er jeg ikke klar over, da det ikke er opgivet på den, den er dog blevet serviceret af en tidligere B&O ansat, der skiftede nogle kritiske komponenter ud til bedre, hvilke er jeg ikke klar over.

Jeg må indrømme jeg ikke har meget erfaring inden for vinyl, da jeg ikke rigtig har lyttet til det før.

Før var pladespilleren koblet til Densen B150 med intern RIAA. Der er dog klart forskel på lyden, Densen var mere underholdene og mere rytmisk, det var også et helt andet set up'.

Jeg har stort set ingen reference at gå ud fra, jeg er dog ret sikker på, du ikke går galt i byen, hvis du har et primare setup med den nye RIAA fra Primare.

Jeg har dog fået lyttet lidt for nogle måneder siden, jeg vil sige, den spiller autentisk og korrekt, lidt ligesom mine andre komponenter gør.

Skrev dette i et tidligere indlæg.

Som det spiller nu, lyder det rigtig godt. Jeg har sat mine Kimber Timbre fra RIAA til anlæget.

Der er masser af dynamik og det er meget behageligt og homogen at lytte til, ingen skarpe ssshh lyde her.

Jeg skal have hørt lidt mere før jeg kan udtale mig yderligere om lyden. Jeg kan dog allerede sige, jeg er vild med lyden.

Der er godt nok potentiale i den RIAA, så der kan altid komme opgraderinger med ny Pick-up og pladespiller.

Desuden er RIAA'en rigtig lækkert bygget.

 

Ja så fik jeg købt mig en Riaa  det blev Primares R32 da de havde et godt tilbud i Ålborg Lydspecialisten -30%  så glæder mig til at prøve den sammen med den nye Primare Pre 32

Det lyder da lækkert med en ny RIAA og så med 30% rabat. Har du nogle lytte indtryk du vil dele.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes