Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 18:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: High5’s grej - m. GroundSound DIY (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der blev målt med en afstand på omkring 25cm så vidt jeg husker.

Ved målinger vil rum reflektioner stadig spille ind, dykket ved basenheden ved omkring 120z, er jeg rimelig sikker på stammer
fra rummet.

Jeg vil også sige at frekvensgangen i basområdet er fornuftig, de relative små dyk er ikke til at undgå.

Ved ikke om det er nævnt i tråden at du har troldtekt lofter, hvilket tydeligt kunne se på efterklangstiden, som er lav.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart,

Tak for præciseringerne . Nej, Troldtekt lofterne er ikke nævnt, men synlige på billederne på side 1.



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

@ High5

Det skulle hjælpe en del på kantdifraktioner, hvilket skulle fjerne de sidste "bump" på kurven, samt give en mere klar og ren lyd. Men om det kommer til at gøre den samme forskel hos dig, som det gjorde hos mig, kan kun 100% eftervises ved at prøve
Jeg syntes dog også det ser godt ud, derfor gør jeg det igen

Min bagplade er dog limet på, så jeg regner med at kunne proppe diverse fyld ind fra fronten. Men det er en længere proces. Skal lige ha et nyt fræsejern, så undersænkning og udfræsning bliver så pæn som muligt. Skal også samle forstærkere - har nemlig købt løse stumper til til 3 stk 300W pr side.
Kommer nok til at tage lidt længere tid end beregnet - men det sker jo med sådanne projekter


Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Så er det lykkedes at finde en visuel beskrivelse af, hvordan man laver affasningerne på kabinetterne: http://www.youtube.com/watch?v=GtYnVA0aCWA&feature=relat ed

Det ser faktisk ret nemt ud, så det kan være, at weekenden skal bruges til nogle forsøg i den retning. Først skal jeg dog lige have købt en pudshøvl.

Jeg forventer at tage billeder af processen, så disse vil kunne lægges herind som lidt dokumentation.



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej Steen,

Spændende setup du har fået dig, men har du ikke overvejet at bruge rigtige FIR -filtre til dine højtalere.
Med de XO-enheder får du jo slet ikke udnyttet fordelene af digitale delefiltre, nemlig at sikret dig kontrol over impulsrigtigheden, enhedernes nøjagtige overenstemmelse i tidsdomænet eller fordelen af stejle filtre !

Når man gør så meget ud af det som du gør med dine flotte højtalere, så må du da ikke sætte gearkassen fra en Kia in en Porsche.
Har du ikke set på den ægte vare hos Audiolense, DRC eller Acourate ?

Sorry, det er ikke for at provokere, men for hvem der kan lide kvaliteten af Ayre bør ikke lade sig nøjes med mindre end noget tilsvarende....

Hilsen Leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej Leif,

Jeg er nu ganske godt tilfreds. Det eneste, jeg ikke kan styre er fasen - jeg kan styre tidsdomænet og har også tilpasset dette efter Lennarts målinger.

Jeg har mulighed for at lave filtre op til 8. orden, hvilket jeg mener er fuldt ud tilstrækkeligt. Jeg mener, at have læst mig frem til at forskellene i forhold til FIR filtre, netop er at FIR giver mulighed for også at skabe en helt jævn fase over hele frekvensområdet samt meget stejle filtre, hvilket sikkert er ganske brugbart, hvis enhederne ikke er af høj kvalitet. Faseforløbet, ifølge målingerne, på mit setup er dog meget tilfredsstillende, når man tager i betragtning at jeg ikke kan styre det digitalt.

Jeg tror Robert fra Ground Sound vil være meget ked af, at få sine filtre betegnet den uægte vare og Kia-klasse  - det er prisen i hvertfald ikke.

Jeg var dog heldig at kunne købe mine moduler til en rigtig god pris i sin tid - derfor valget.

Du skal være velkommen til, at komme forbi til et lyt, hvis du nogensinde er på kanterne - så tror jeg, at du vil erkende, at det ikke er nødvendigt, eller snarere fornuftigt, at ofre særlig meget mere, for at få lyd i særklasse . Hvis det skulle blive aktuelt, kan jeg jo blot bypasse filtrene i modulerne og bruge et af de programmer du nævner, til at fodre forstærkerne med. Jeg er dog ikke med på "musik-fra-pc-vognen" endnu - men det kan være det kommer (når jeg får en pc, der er absolut tyst, når den er tændt - dvs. SSD mm.).

Nu skal jeg have leget lidt med at minimere kantdiffraktioner på kabinetterne - det skulle efter sigende også have en positiv effekt på det hele - så er audio-nirvana tæt på, tror jeg.

Dit setup ser meget spændende ud - hvilken software bruger du i forbindelse med filtrene? Personligt tror jeg dog, at du vil kunne vinde meget ved at opgradere til nogle mere kapable forstærkere (hvis det skal være ICE, så kig på Jeff Rowland) - altså ikke for at provokere .



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Steen,

Jeg er sikker på at du er tilfreds med dit resultat, og det var skam ikke for at sige det ikke er godt.
Det er min stil og heller ikke mit anliggende


De former for digitale filtre som Ground Sound arbejder med (biquad programming), er ligeså færdigkøbte moduler som mine ICE-power. Det kan være udemærket og lignende været på markedet i en del år under navnet miniDSP.
Jeg har haft lejlighed til at sammenligne denne teknik med både VST løsninger (hardware) og set på hvad indstillingerne (software) kan gøre for forskellige højtalere.

Jeg véd der er mange meniger om alt muligt og at vi ofte er tilbøjelige til at syntes det lyder bedst derhjemme. Det er en normal reaktion, men tænk over et upgrade med rigtige FIR filtre.
Jeg sir det ikke for at profilere mig selv, men fordi jeg virkelig nøgternt antager at der er noget at hente. Det er ikke særlig tit enthusiaster kan sammenligne den slags teknik, vel ?
Der er helt afgjort stadig noget at hente i dine højtalere !
-og der er iøvrigt også et svagt punkt i måden den digitale hardware implementerer filtrene på... (men nu skal jeg nok holde op )

hilsen leif

PS: dér var sgu ikke lige råd til 6 monobloke fra Pass den dag jeg valgte ICEpower, men de blir´ ikke sående evigt.
Software til FIR er Convolver VST.

Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:


De former for digitale filtre som Ground Sound arbejder med (biquad programming), er ligeså færdigkøbte moduler som mine ICE-
power. Det kan være udemærket og lignende været på markedet i en del år under navnet miniDSP.
Jeg har haft lejlighed til at sammenligne denne teknik med både VST løsninger (hardware) og set på hvad indstillingerne (software)
kan gøre for forskellige højtalere.



Altid godt med lidt indspark omkring forskellige holdninger. Men du mener vel ikke ved dine fulde fem at groundsound er minidsp
med et andet logo på?????

Men fred med det. Jeg er da glad på dine vegne at du har fået dig et system som du er tilfreds med. Men nu har jeg hørt både IIR og
FIR - i yderst kompetente opsætninger. Og jeg er mere end tilfreds på alle områder, med at spille på groundsound, den dag i dag
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:

Jeg har haft lejlighed til at sammenligne denne teknik med både VST løsninger (hardware) og set på hvad indstillingerne (software) kan gøre for
sammenligne den slags teknik, vel ?

Det lyder vildt interessant... Under hvilke forhold og beskriv også gerne udstyret der blev sammenlignet!
Altså frem med alle detaljer om den omtalte test,

Mvh Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

Om FIR er bedre end IIR filtre kan vist diskuteres.

Ved FIR filtre er der en Preringning, inden det egentlige signal, hvilket ikke er tilfældet ved IIR.

Dog burde HP/LP optimalt set udfase ringningen og man står tilbage med en perfekt impulsresponse.

Men det er jo ikke tilfældet i de retninger hvor lyden i delefrekvensen ikke summerer ordentligt.

Og om et meget stejlt filter med minimal overlap er at foretrække istedet for f.eks. et perfekt 4. ordens filter, kan jeg ikke på stående fod sige.

Så jeg vil ikke skråsikkert kunne sige hvad der er bedst. Et FIR med få taps har jo også kortere preringning, mener også acourate havde filtermodel med kortere preringning.

Jeg bruger selv allocator, IIR software, her er der reverse filtering så samlet faseresponse for filter + HT kan allignes til 0 fasedrej. Har Groundsound ikke også denne option? Må dog stadig indrømme at det er vanskeligt at høre forskel med og uden fasekorrektion.
Jeg bilder mig dog ind at det er pga begrænsninger i mit nuverende udstyr.  Har dog fundet enkelte numre hvor jeg med blindtest kunne afgøre optimeret fase.

http://www.dspguide.com/ch19/4.htm



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Kære debatører,

Jeg indrømmer at kalde GS´s moduler for værende lig med miniDSP´s var ikke en velvalgt formulering, men funktionsmåden er sammenlignelig.

Der er to forskellige kriterier at at tage hensyn til, når vi taler om DSP (digital signal processing) :

Kvaliteten af filteret og implementeringen af filteret.

1. Kvaliteten af filteret bestemmes af hvor mange parametre der indgår i målingen, kvaliteten af måleudsyret/målingen og kalkulationen af det endelige filter. Derunder også hvor mange bits og samples der arbejdes med.

2. Implementeringen af filteret handler om hvor effektivt filteret bliver ført ind i gengivelsen. Herunder hvor meget jitter og støj implementeringen forårsager.

Sikkert kan man med ganske beskedne tekniske forudsætninger opnå overraskende gode resultater når rum, højtaler & akustik passer fint sammen , men der kan ikke være tvivl om at når man sløjfer et selvstændigt DSP ind i kæden af AES3, så tilfører man systemet jitter. Derfor bør DSP udføres i playersoftware´en direkte.
-og alene derfor er miniDSP og Ground Sound løsningerne sub-optimale fordi de tilfører unødig jitter.
Når Hifi branchen så mener at man blot kan filtrere jitter ud igen ved hjælp af avanceret reclocking/ PLL teknik så er det som at give en Tour-de-France cykelrytter støttehjul på.

Jitter skal ikke reduceres, -det skal undgås !

Jeg har i flere år været en del af en audiophil gruppe i Tyskland som har beskæftiget sig intensivt og systematisk med aflytning af forskellige software/hardware muligheder i både digitale delefiltre, IIR/FIR, interconnects og D/A konvertering.
Èn af de interessante observationer i denne gruppe, er at digitalt udstyr ikke lyder særlig forskelligt, men at måderne hvorpå de interagerer giver særdeles forskellige lydindtryk. Og der er overraskende systematisk.

Digital kommunikation og signal transmission er en del anderledes end analogt high-end.

Den eneste forvrængning i det digitale domæne er jitter

-det er den vi skal have has på !
Resten er ren logik.

hilsen leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 04:12 | IP-adresse registreret  

@ tubeplayer69

Det kunne være spændende om du ville lave en tråd med en beskrivelse af dit software setup.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

roundsound skrev:
@ tubeplayer69

Det kunne være spændende om du ville lave en tråd med en beskrivelse af dit software setup.


Jeg fandt selv din tråd på avtainment:
http://www.avtainment.dk/forum/cmp2-og-
aktive-magnepan_topic1197.html
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:
Kære debatører,

Jeg indrømmer at kalde GS´s moduler for værende lig med miniDSP´s var ikke en velvalgt formulering, men funktionsmåden er sammenlignelig.

Kære Leif - du har nok verdens bedste system og tillykke med det og det er da godt at du ikke skal lide under et så ringe system som det der Ground Sound. Som du selv siger så er det jo som at køre i Kia når man kan køre Porsche. Jeg ville nu nok foretrække en R18, hvis det nu skulle være.

tubeplayer69 skrev:

Der er to forskellige kriterier at at tage hensyn til, når vi taler om DSP (digital signal processing) :

Kvaliteten af filteret og implementeringen af filteret.

1. Kvaliteten af filteret bestemmes af hvor mange parametre der indgår i målingen, kvaliteten af måleudsyret/målingen og kalkulationen af det endelige filter. Derunder også hvor mange bits og samples der arbejdes med.

2. Implementeringen af filteret handler om hvor effektivt filteret bliver ført ind i gengivelsen. Herunder hvor meget jitter og støj implementeringen forårsager.

Sikkert kan man med ganske beskedne tekniske forudsætninger opnå overraskende gode resultater når rum, højtaler & akustik passer fint sammen , men der kan ikke være tvivl om at når man sløjfer et selvstændigt DSP ind i kæden af AES3, så tilfører man systemet jitter. Derfor bør DSP udføres i playersoftware´en direkte.
-og alene derfor er miniDSP og Ground Sound løsningerne sub-optimale fordi de tilfører unødig jitter.
Når Hifi branchen så mener at man blot kan filtrere jitter ud igen ved hjælp af avanceret reclocking/ PLL teknik så er det som at give en Tour-de-France cykelrytter støttehjul på.

Jitter skal ikke reduceres, -det skal undgås !

Jeg har i flere år været en del af en audiophil gruppe i Tyskland som har beskæftiget sig intensivt og systematisk med aflytning af forskellige software/hardware muligheder i både digitale delefiltre, IIR/FIR, interconnects og D/A konvertering.
Èn af de interessante observationer i denne gruppe, er at digitalt udstyr ikke lyder særlig forskelligt, men at måderne hvorpå de interagerer giver særdeles forskellige lydindtryk. Og der er overraskende systematisk.

Digital kommunikation og signal transmission er en del anderledes end analogt high-end.

Den eneste forvrængning i det digitale domæne er jitter

-det er den vi skal have has på !
Resten er ren logik.

hilsen leif


Det er altsammen meget spændende det du har deltaget i og du har sikkert gjort dig en del erfaringer om digital signal behandling, men er det altsammen foregået på PC / MAC afspiller / processor?
Det er sub-optimalt at anvende computer med SMPS etc. - så er det som at give en Tour-de-France cykelrytter støttehjul på.
Ja - jeg ved det - det er jo min påstand.

Har du lyttet til High5's grej?

Har du overhoved hørt et system med sub-optimalt Ground Sound DSP teknologi? Hvilket?

Har I i denne Audiophil gruppe sammenlignet IIR / FIR under eksakt samme betingelser - altså at momentant kunne skifte mellem IIR og FIR med samme filtring bortset fra den faselineære respons ? Har det været med Audiolense, DRC eller Acourate ?

Igen tillykke med dit Acourate FIR system - nu mangler du bare et bedre lytterum, bedre forstærkere, bedre konvertering, bedre højttalere etc.

Det sidste er jo så også en påstand fra min side.

Jeg ser frem til at dine svar... Måske du kunne fortsætte din påstande om perfektion i din egen tråd?

@Mikkel - jeg håber ikke jeg er gået for vidt?

Mvh. Robert GS






Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg vil lige opfordre til at diskussionen om FIR kontra IIR, software kontra hardware etc. fortsætter i en tråd, der oprettes til formålet, fremfor i min præsentation af mit setup. Jeg syntes dog at diskussionen er spændende, interessant samt relevant og er ikke ude på, at bremse eller stoppe den.

Som nævnt, håber jeg at få påbegyndt affasningen af kabinetkanterne her i weekenden - jeg skal dog til en forsinket julefrokost i aften, hvilket måske kan have en negativ effekt på min generelle performance i morgen - men ok, på søndag må jeg da være klar igen.

Jeg vil desuden se, om jeg kan skaffe noget filt med en tykkelse på omkring 5 mm. Jeg har læst flere steder, at det skulle være ganske nyttigt lydmæssigt, og faktisk er mellemtonen efter sigende beregnet til montage med filt omkring. Selve ophænget er ikke formet som en bue, hvilket jo er det normale, men derimod er den yderste del af ophænget "lodret", hvilket muliggør at filten kan monteres helt ind imod ophængets "toppunkt", hvis det giver mening. Billeder siger mere end... de skal nok komme.



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Kære debatører,

Det er ganske rimeligt at vi fortsætter diskussionen om FIR/IIR og hvordan det fungerer, i et nyt emne.
-naturligvis forudsat at det kan blive til en frugtbar og saglig argumentation og ikke et slagsmål med bebrejdelser.... , ik´ Robert ?

Jeg har åbnet en DSP tråd hér :

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93240&PN=1&TPN= 1


hilsen leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej High5

håber du har overlevet din lidt sene julefrokost :o)

Hvis du ikke lige mestre en høvl, så perfekt som ham på det youtubeklip som du linker til. Så er der en anden mulighed her:
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=239&t itle=hvordan-laver-i-de-super-fede-fronter

Sorry at man skal klippe klistre linket, men der er probs med forum åbenbart

Men det er i hvert fald sådan jeg har gjort. Og det giver nogle pæne skarpe og fine snit. Man skal selvfølgelig stadig være omstændig, men jeg syntes det er nemmere.
Jeg prøver også i en nær fremtid at lave nogle før og efter målinger. Så man kan se hvad det betyder når man afaser. Eller i hvert fald hvad det betyder på mit hjemmefusk
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
high5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Ja, så er jeg på højkant igen ovenpå den sene julefrokost, som umiddelbart nærmest tog livet af mig i går - så der blev det kun til lidt opstregning til dagens projekt: affasning af hjørner på kabinetterne.

Jeg valgte at bruge en pudshøvl og vil sige, at det var overraskende nemt. Det ville dog have været betydeligt nemmere, hvis ikke fronterne allerede var monterede. Herved ville fastgøring og dermed stabilt grundlag for opgaven have været lettere at opnå. Jeg tror ikke løsningen er anvendelig, hvis der skal affases større bredder og dybder end dem jeg har anvendt her (dybde maks. 15 mm og bredde maks. 40 mm).

Udover affasningen som tog alt i alt et par timer + en del oprydning og rengøring, har jeg monteret 5 mm tykt filt omkring diskant og mellemtone. Filten er købt hos Panduro Hobby i Kolding Storcenter og fås i div. farver. Hver plade måler ca. 25 x 35 cm og koster små 30 kr. Kan også købes via deres hjemmeside.

Lydmæssigt virker det til, at have givet lidt i forhold til perspektivet - men ikke noget markant. Ok - jeg har ikke fået lyttet så meget endnu, så en nærmere analyse følger.

Jeg har dog fået taget nogle billeder, som kommer her:

Det var alt for i dag - nu skal der lyttes .



__________________
Mvh. Steen Kjeldsen
Til top Vis high5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af high5
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 06 Marts 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Interessant og anderledes look, samt godt håndværk der  
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 06 Marts 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Ja ser godt ud

Hvor mange liter er dit baskabinet forresten?

Skal lige have en ide hvor stort kabinettet til mine 15" bliver

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes