Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 08:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvordan gøres dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 April 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg går med ideen om at samle alle medier på en enkelt hardisk, og således kunne styre musik, film, osv fra få enkelte punkter.

Jeg er dog ikke så meget inde i hvordan det i praksis gøres, og skal dertil bruge lidt indputs.

Umiddelbart er min tanke: Rippe alle cd'er og film og smide på en enkelt HD, herefter kunne spille flac filerne over hifianlægget med god lyd, og se film på fjernsynet og projektoren i god kvalitet. Umiddelbart tænkte jeg om man ikke selv kan bygge en pc til formålet med HD, lydkort osv, og forbinde denne til alle de nævnte apparater? altså en slags hjemmeserver. hvordan kan man evt styre et sådan system, hvis man ikke ønsker at have en pc med skærm og det hele stående fremme? evt en touchscreen eller lign? og hvilket software kan man bruge?

Har set der findes en lang række af færdige og halvfærdige produkter, fx sonos, men må indrømme jeg synes det ligner l**t.

Til top Vis MartinSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinSchmidt
 
torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 05 April 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Atom/ION baseret system til musik og film og det er OK, men det ville være lidt federe, hvis jeg kunne spille musik uden fjernsynet. Overvejer om jeg skal forsøge at finde en USB berøringsfølsom skærm til formålet.

Du kan få bedre lyd med ekstern DAC, hvis du ikke går efter et lavpris system. Med optisk toslink forbindelse kan du undgå at få elektrisk forbindelse fra den støjende PC til Hifi.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 06 April 2010 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Der er rigtig mange måder at gøre det på. Har du evt. noget udstyr i forvejen du godt kunne tænke dig at bruge, eller starter du fra bunden?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 06 April 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hænger lige på her; har samme idé. Nogen der har et link til opsætning af linux til deling af ex. harddisk på netværk?
Håber ikke det er for ot
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 06 April 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget en del på denne her

eesn_132312_p.html">WD medie center

Men det er endt med en Playstation 3 istedet, har dog udstyret den med en alm fjernbetjening istedet for en standard controller.
Det eneste minus er at ens tv skal være tændt, men sys nu ikke det er et problem.

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
MartinSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 07 April 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Har ikke noget der skal udgøre "kernen" i systemet. Har højtalere, projektor og tv.

Det jeg omtaler for kernen vil altså være pc og anlæg. Har et gammelt anlæg jeg dog ikke tænker kan udgøre en del af systemet. Receiveres er så gammel den vist ikke har de nødvendige tilslutningsmuligheder:D

Til top Vis MartinSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinSchmidt
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 07 April 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg havde ikke lige tjekket om mit link virkede

Mediecenter til 850,- :-)

Den klarer også FLAC formatet som du omtaler, en ps3 kan som sagt også gøre det.

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 08 April 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ved at sætte noget lignende op, når det er færdigt hedder det MacBook pro --> airport express --> Beresford Caiman DAC --> eAR PRE TWO
Jeg kan vha. airport express streame musik trådløst og lossless fra iTunes til i en DAC.
Ang. forstærker vil du sagtens kunne bruge den gamle, du skal blot have en DAC imellem. Har heller ikke hørt en eller læst en anmeldelse, med digitale indgange der skulle være bedre end analog forstærker + DAC, ved samme prisniveau.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes