Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 14:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Squeezebox Touch på vej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 723
Sendt: 16 April 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Gebis skrev:
nicoleif skrev:
panos skrev:

Hmmm..... ja... den hakker engang imellem i 96/24 Flac... jeg gik udfra at der måske var min wireless.....

/p

Den omtalte tråd viser med tydelighed at Wireless streaming ikke er stabilt ved 24/96 og andet high rez. Har du mulighed for at afprøve en usb-disk tilsluttet touch'en? 

Det virker fint hos mig med Nephew's 96/24 Flac som er hentet hos Copenhagen Records. Det er det eneste album jeg har i dette format....filerne hentes via Squeezebox server fra min PC

 

Ok alt (pc, router og SB) er kablet?

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif
 
Gebis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 16 April 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Gebis skrev:
nicoleif skrev:
panos skrev:

Hmmm..... ja... den hakker engang imellem i 96/24 Flac... jeg gik udfra at der måske var min wireless.....

/p

Den omtalte tråd viser med tydelighed at Wireless streaming ikke er stabilt ved 24/96 og andet high rez. Har du mulighed for at afprøve en usb-disk tilsluttet touch'en? 

Det virker fint hos mig med Nephew's 96/24 Flac som er hentet hos Copenhagen Records. Det er det eneste album jeg har i dette format....filerne hentes via Squeezebox server fra min PC

 

Ok alt (pc, router og SB) er kablet?

Yes, alt er kablet

 

Til top Vis Gebis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebis
 
Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 16 April 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg beklager på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er novice indenfor squeezebox'es...

Kan jeg med touch'en have adgang til mit iTunes bibliotek, som ligger på en airdisk (usb disk forbundet til airport extreme)?. Vil den indbyggede
squeezebox server software "bare" hente filer fra biblioteket?. Eller fungerer serveren kun lokalt med sd kort/usb diske?. Det er lidt af en show-
stopper, hvis den ikke kan (for mig ihvertfald).

Mange tak på forhånd!

Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam
 
QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 16 April 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Er ejer af SB3, derfor disse spørgsmål:

Er den indbygget D/A god ?, er den ligeså god som en DacMagic (her jeg også) ?

Er der generel bedre lyd i Touchen ?, (96/24 bør selvfølgelig give bedre lyd)

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 18 April 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Jesper Juul skrev:

panos skrev:
weee.... me too... den kommer som erstatning til den gammelt SB3...:)
Jep, det samme her, har en SB3 der kører trådløst og det kører rimeligt fornuftigt men der er enkelte udfald, og jeg gider ikke trække trådet netværk ind i stuen, så en Touch ville være genial.
Løsningen på det problem hedder homeplugs!

ej...   Løsningen må være at fikse det trådløse net. Medmindre der er tale et meget stort hus, eller der er 60 andre accesspoints indenfor rækkevidde, skal det fungere. Skift kanal eller noget.

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 18 April 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

er der noget specielt man skal kigge efter ved USB harddisk ???

hvor meget lager er nødvendig ca. 1-2TB ??

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 18 April 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

er der noget specielt man skal kigge efter ved USB harddisk ???

hvor meget lager er nødvendig ca. 1-2TB ??

Nevermind.....

har bestilt Touch'en og en fin USB harddisk

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=11172

glæder mig til det nye legetøj.......

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 18 April 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Bare lidt info....

Skift den lille PSU der følger med, med en stabiliseret linært strømfætter..... Ligemeget om man bruger en dac eller om man bruger de analoge udgange så er det meget at hente. Så kom igang i de små fingre....

/p



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 18 April 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Bare lidt info....


Skift den lille PSU der følger med, med en stabiliseret linært strømfætter..... Ligemeget om man bruger en dac eller om man
bruger de analoge udgange så er det meget at hente. Så kom igang i de små fingre....


/p



Helt klart - det kan ikke understreges nok. Selv med dyre DAC'er - eller måske netop med disse - er forskellen ENORM. Som i
uacceptabel vs. god/fremragende.

Jeg har dog stadig til gode at høre om batteridrift slår en specialbygget PSU, som fx min Bolder Cables. Det ville være lidt fedt
hvis batteridrift var bedre eller bare ligeså god - det er jo noget billigere ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 18 April 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Dem der allerede har modtaget deres Touch må gerne hvis muligt teste afspilning af 24/96 materiale (helst i
flac). Der er en tråd på slimdevices forum hvor flere sågar ved kablet opkobling har iagtaget buffer problemer (pauser specielt i
starten af afspilning)! Så post gerne dine erfaringer!  


Med Duetten oplever jeg også ofte problemer så snart jeg går fra 16 til 24 bit, selv ved 44,1 eller 48 kHz. Højere samplingsrater
i 24 bit kan jeg ikke afspille. Det mystiske er at jeg kan se på grafen over forbrug af netbåndbredde at der opstår huller hvor
Sq.server slet ikke sender data, for lige pludselig at sende en ordentlig spandfuld. På intet tidspunkt kommer udnyttelsen af
netværket dog op på mere end 10%. For det meste ligger den nede omkring 2%. Jeg er selvfølgelig godt klar over at de 54 MB
er en teoretisk ting, men jeg ville alligevel ikke tro at det skulle give problemer.    
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
panos skrev:

Bare lidt info....


Skift den lille PSU der følger med, med en stabiliseret linært strømfætter..... Ligemeget om man bruger en dac eller om man
bruger de analoge udgange så er det meget at hente. Så kom igang i de små fingre....


/p



Helt klart - det kan ikke understreges nok. Selv med dyre DAC'er - eller måske netop med disse - er forskellen ENORM. Som i
uacceptabel vs. god/fremragende.

Jeg har dog stadig til gode at høre om batteridrift slår en specialbygget PSU, som fx min Bolder Cables. Det ville være lidt fedt
hvis batteridrift var bedre eller bare ligeså god - det er jo noget billigere ...

hvad skal jeg have ????

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
panos skrev:

Bare lidt info....


Skift den lille PSU der følger med, med en stabiliseret linært strømfætter..... Ligemeget om man bruger en dac eller om
man bruger de analoge udgange så er det meget at hente. Så kom igang i de små fingre....smileys/smiley36.gif">


/p


Helt klart - det kan ikke understreges nok. Selv med dyre DAC'er - eller måske netop med disse - er forskellen
ENORM. Som i uacceptabel vs. god/fremragende. Jeg har dog stadig til gode at høre om batteridrift slår en specialbygget
PSU, som fx min Bolder Cables. Det ville være lidt fedt hvis batteridrift var bedre eller bare ligeså god - det er jo noget
billigere ...


hvad skal jeg have ????



Tja, det vil kræve en sammenligning. Hvis det var mig ville jeg i første omgang forsøge mig med batteri - det er billigere ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

http://www.welbornelabs.com/squeeze.htm


http://www.ciaudio.com/


squeeze/Detail">http://www.boldercables.com/servlet/-strse-3 77/power-supply- squeezebox-squeeze/Detail


1350$



http://www.streamtech.dk/stroemforsyninger-og-ups-43/sr-psu- dc-9v-2-2a-246.html


 bedre pris



Ja, jeg gav så ikke 1350 dollars for min, men den viste er muligvis også bedre. Men sagen er at så begynder man at nærme sig
en Linn DS. Om den så er bedre ved jeg ikke, men vurderet på den Accustic Arts DAC jeg havde tidligere, så er Sneaky'ens
digitaludgang rigtig god.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:


http://www.streamtech.dk/stroemforsyninger-og-ups-43/sr-psu- dc-9v-2-2a-246.html


 bedre pris



Ja, den er ganske givet også bedre end standard-PSU'en. Men med en DAC som vores er kvaliteten af strømmen til SB'en
MEGET vigtig. Selv med Bolder-PSU'en er der forskel på om jeg føder den (altså Bolderen) med strøm fra EP15A'eren eller fra
en stikkontakt direkte (førstnævnte lyder bedre).
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 18 April 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej.. Det med batterier er en fint løsning til at lege med, men ikke holder i længden. Batterier er ikke så støjfrie som mange ville gøre dem til....De skal også afkobles med nogle gode elektrolyter hvis det skal virke godt.

Når det er sagt skal man heler ikke gå ud og betale en formue for en PSU, desværre er udvalget for ferdige produkter her i landet meget lille. Den fra streamtech vil jeg alså ikke købe. Måske er det en smulle bedre end den alm. men der skal gøres bedre. En god analog PSU kan laves for ca. 1000 kr. i komponenter, og der ligger en million schematics på nettet at komme igang med.

En anden ting dog... SBen kører med mange interne PSUer indvendigt.. nu har jeg ikke leget med touchen endnu, men på min gammelt SB3 har jeg også moddet den internt PSU, dvs de 2*15 volt der gik til OPA de 5 v til digital delen samt de 5 volt til anden analog ting... og det gør en forskel der er til at mærke. Nu har jeg ikke liiiige planner at starte med touchen, meeeen jeg kender mig selv alt for godt til at vide at en dag hvor jeg keder mig......

En sidste ting, specielt til dem med gode DACs- kabler, kabler, kabler--- jeg kan klar høre forskel (alså alt andet skal bære på plads) på mange forskellige kabler, jeg bruger nu en Taralabs the one imellem SB og Benchmark.



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 19 April 2010 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Nu bliver der en masse SB3 billigt til salg
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 19 April 2010 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hej.. Det med batterier er en fint løsning til at lege med, men ikke holder i længden. Batterier er ikke så støjfrie som mange ville gøre dem til....De skal også afkobles med nogle gode elektrolyter hvis det skal virke godt.

Når det er sagt skal man heler ikke gå ud og betale en formue for en PSU, desværre er udvalget for ferdige produkter her i landet meget lille. Den fra streamtech vil jeg alså ikke købe. Måske er det en smulle bedre end den alm. men der skal gøres bedre. En god analog PSU kan laves for ca. 1000 kr. i komponenter, og der ligger en million schematics på nettet at komme igang med.

En anden ting dog... SBen kører med mange interne PSUer indvendigt.. nu har jeg ikke leget med touchen endnu, men på min gammelt SB3 har jeg også moddet den internt PSU, dvs de 2*15 volt der gik til OPA de 5 v til digital delen samt de 5 volt til anden analog ting... og det gør en forskel der er til at mærke. Nu har jeg ikke liiiige planner at starte med touchen, meeeen jeg kender mig selv alt for godt til at vide at en dag hvor jeg keder mig......

En sidste ting, specielt til dem med gode DACs- kabler, kabler, kabler--- jeg kan klar høre forskel (alså alt andet skal bære på plads) på mange forskellige kabler, jeg bruger nu en Taralabs the one imellem SB og Benchmark.

Kan kun sige at denne her :  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&K W=Frankie  spiller ganske fornuftigt....den kunne gøres bedre med en LM317, men spiller fremragende som den er !  og til en meget fornuftig pris !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 19 April 2010 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
panos skrev:

Hej.. Det med batterier er en fint løsning til at lege med, men ikke holder i længden. Batterier er ikke så støjfrie som
mange ville gøre dem til....De skal også afkobles med nogle gode elektrolyter hvis det skal virke godt.


Når det er sagt skal man heler ikke gå ud og betale en formue for en PSU, desværre er udvalget for ferdige produkter her
i landet meget lille. Den fra streamtech vil jeg alså ikke købe. Måske er det en smulle bedre end den alm. men der skal
gøres bedre. En god analog PSU kan laves for ca. 1000 kr. i komponenter, og der ligger en million schematics på nettet at
komme igang med.


En anden ting dog... SBen kører med mange interne PSUer indvendigt.. nu har jeg ikke leget med touchen endnu, men på
min gammelt SB3 har jeg også moddet den internt PSU, dvs de 2*15 volt der gik til OPA de 5 v til digital delen samt de 5 volt
til anden analog ting... og det gør en forskel der er til at mærke. Nu har jeg ikke liiiige planner at starte med touchen,
meeeen jeg kender mig selv alt for godt til at vide at en dag hvor jeg keder mig......


En sidste ting, specielt til dem med gode DACs- kabler, kabler, kabler--- jeg kan klar høre forskel (alså alt andet skal
bære på plads) på mange forskellige kabler, jeg bruger nu en Taralabs the one imellem SB og Benchmark.



Kan kun sige at denne her : 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&K W=Frankie
  spiller ganske fornuftigt....den kunne gøres
bedre med en LM317, men spiller fremragende som den er !  og til en meget fornuftig pris !


Hej Frankie
Det kunne være sjovt at sammenligne. Det kunne være vi skulle prøve at få arrangeret noget ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 19 April 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

lidt læsning...

http://www.audioasylum.com/forums/pcaudio/messages/5/59877.h tml

/p



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes