Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 17:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule ia 100 er der andre alternativer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sumpchild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er helt ny og har brug for lidt hjælp... Jeg bruger meget tid på at lytte til musik lige fra klassisk over til Heavy metal. Jeg komponerer selv musik over Sibelius 6 og har været aktiv udøvende guitarist i et band på hygge basis og jeg går kronisk rundt med min "itouch" når jeg er udendørs på farten. Så musik fylder rigtigt meget i mit liv.

Jeg vil gerne opgradere fra min gamle Vincent SV-129 op til en højere high end liga. Jeg har kik på en Thule ia100 fra 2006. Mit spørgsmål er om jeg får noget som helst ud af at købe Thule i forhold til min Vincent og findes der andre alternative mærker, som kan bruges i et semi-professionelt øjemed. Har tænkt mig at jeg vil lave et mit eget lille lydstudio, når pengene er til det. Forstærkeren må max koste 5000-6000kr brugt...

Håber at I vil hjælpe mig

Til top Vis sumpchild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sumpchild
 
CKDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Har selv haft IA100 og det er bstemt en fin forstærker (og så ser den desuden skarp ud), men alternativerne er mange. Hvilke højtalere skal den trække, og hvilke lydkilder bruger du (cd, radio, dvd, ipod, pc etc.)?



__________________
/CK
Til top Vis CKDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CKDK
 
sumpchild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

på sigt har jeg tænkt mig at købe nogle brugte højttalere som matcher en eventuel thule ia 100 forstærker. Det kunne været et sæt dyre B&W højtalere mm.

Men jeg regner med at køre lyden fra PC eller Imac med et professionelt lydkort ( da jeg komponerer i Sibelius 6), 

Pt kører jeg lyden ud fra min Denon dvd 2200 afspiller og min bærbar. Jeg har et par kæmpe 350 watt siva højtalere de spiller meget b(v)redt, og en Vincent sv 129 int. forstærker.

Har desværre ikke 20.000kr på hånden til at opgradere med. Så jeg må udskifte pg opgradere henad vejen. min rækkefølge er:

1.  forstærker

2 . højtalere

3. professionel lydkort

Til top Vis sumpchild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sumpchild
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

En Thula IA100 er bestemt ikke en dårlig forstærker. Jeg har selv haft en af slagsen og var rigtig glad for den.

Dog skal du huske på, at Thule ikke længere eksisterer, så hvis den går i stykker, kan det måske være svært at få den repareret.

Nu kan jeg se, at du også er ude efter nogle højtalere. Jeg ved, at der er et brugt sæt Qln 606 til salg. Det er nogle super gode højtalere, som efter min mening er alt for undervurderet. De har simpelt hen kultpotentiale:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=151199

Jeg har selv haft disse højtalere (det er ikke mig, der har dem til salg) til at spille sammen med en Thule IA 100, og det var et rigtig godt match.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
sumpchild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Sagt med andre ord så er Thule et godt gedigent dansk mærke, men hvis uheldet skulle være ude, så kan det koste en mindre formue og en masse research omkring eventuel reperation 

Jeg kikket på andre alternativer i DBA.Men jeg aner ikke om det lydmæssigt er at blande æbler og pærer godt og grundigt sammen og resultatet bliver et veritabel misk, mask af et lydbilled. Hvis det ikke er tilfældet, så kunne jeg godt tænke mig et bud på forskellige gode kombinationer af for og effektforstærkere.

Tja, jeg har kikket på:

  1.   Grant g70 Rørforstærker til 4500kr i dba,
  2. Forforstærker, Sugden AU 51 til 2500kr,
  3. Forforstærker, Holfi Pre mc1 mrk 2 2500kr,
  4. Effektforstærker, Parasound HCA 1000 A THX, Sort, 250 W 2500kr

  5. effektforstærker Acoustic Reality eAR 202 REF 2500kr

  6. effektforstærker Phase Linear 300 Series Two, alu/sort, 175 W,sinus i 8 Ohm 2500kr

Mvh.

kaj

 

 

Til top Vis sumpchild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sumpchild
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1925
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Tror ikke nogen af ovennævnte er nemmere at få reppet end en gl. Thule IA100B. Og med nemmere mener jeg også billigere. Anyway er det ikke altid besværet værd at reppe gl. grej hvis uheldet har banket på i udgangtrinnet. Man får ikke lavet meget reparation incl. forsendelse for 2K på et autoriseret proff. værksted  
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Thule IA100/IA100B, men har selv ejet en IA60. Denne forstærker brændte for nogen tid siden af, da den ikke kunne håndtere mine Dynaudio 4 ohms højtalere. Jeg valgte at skrotte den, da reparation ville blive for dyrt i forhold til dens nypris.
Det skal ikke forståes sådan at jeg fraråder køb af Thule-grej, men vær opmærksom på det med mulighederne for reparation - eller manglen på samme.

__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kig dog efter nogle af de sidste thule modeller ia150b ia250b og eller ia255b - 350 hvis du vil have noget af de bedste indenfor surround og stereo i en enhed.

mvh

Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes