Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aurum Cantus V7F. Bruger test. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft V8F og spiller nu på Volla m en sub. Kan tilslutte mig at AU har det bedst med at spille med moderat styrke og i mine øre er det IKKE højttalere der er specielt egnet til højtspillet hård rock. Jeg spiller mest musik med mindre besætninger og ofte feks akustisk blues. Akustiske instrumenter og stemmer....så kommer diskantbåndet G1 helt til sin ret. Det er højttalere for den modne mand der har lagt den vildeste tinitusfremkaldende rock bag sig . Lyttere med hang til store bastryk og måske endda lidt fremhævede nedre oktaver som feks Vienna vil finde dem kedelige...ingen tvivl.

Ps....dårlige indspilninger lyder skrækkeligt på AU. Den tidligere nævnte Raising Sand lyder direkte underligt på trods af de ellers så gode musikalske kvaliteter. Jeg har helt droppet at lytte til den cd!



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Du ha helt ret i din måde at beskrive AC på.
Det jeg også bedst kan lide ved højttaleren er Toppen og designet. Resten er bob bob. Og hørt noget bedre i andre mærker. F.eks Vienna som jeg finder et meget vellykket mærke over all fra bund og op efter.

Nu er jeg heller ikke såååå pure ung mere. Men lidt rock kan jeg godt lide, dog bare ikke så godt på mine V7Fér. Triste musik oplevelser at lytte til i genren rock, hvor bassen lyder tam.




__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 05 December 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Har med stor interesse læst denne tråd da jeg selv lige har anskaffet et sæt nye AU v6f og v4c center.

Efter at ha læst om v7f og de forskellige indtryk af denne var jeg meget spændt på om den lød godt og især bas gengivelsen var ok.

Da jeg endelig fik bæsterne pakket ud af de 4 kasser hver ht er pakket i og sat dem til var mit første indtryk at jeg havde lavet et fejlkøb,lyden var tynd og manglede bas.Dette er dog normalt ved de fleste nye ht vidste jeg men bare ikke i denne grad.

Nå men på med min burn in cd og så fik de lov til at spille denne i 24 timer i stræk ved moderat volume og på med en cd som jeg kender godt nemlig Drive by truckers Brighter than creations dark nu var de til at holde ud at høre på og bassen var bedre men stadig noget tynd.

Efter en del prusten og stønnen fandt jeg en placering hvor de lød bedre i min stue som er ret svær pga store vinduer og trægulv og så var det tid til at finde den rigtige kabel sammensætning og jeg havde læst at sølv var et godt match til AU så jeg startede med Qed the silver spiral signal kabel og Chord Odessy 4 ht kabel og det lød ok med meget detalje dog noget lyst i lyden,nå vi prøver igen og denne gang med nogle kobber ht kabel fra Xindak samt Oyaide across signal kabel og vips så var kulden væk og bassen meget bedre og jeg besluttede mig for kobber i hele signal vejen og efter en del prøven endte jeg op med Tara labs rsc ref gen 2 signal kabel fra min Shanling T-80se til min Sunfire Tgr3 og Tara labs Helix 8 ht kabel og nu lyder de rigtigt godt med en tør og hurtig bas og en rigtigt god detalje i mellem tone og diskant området.

Tror at med AU er opsætning mere vigtigt og valg af kabel giver mere forskellig lyd end på de andre ht jeg har ejet og der er meget at hente på at matche disse.

En anden vigtig ting er at forstærker er strøm stærk da de ikke er let drevet men de 400 rigtige watt i 4 ohm som min Sunfire laver har fuldt styr på bassen og jeg er blevet riftigt glade for købet.

 

 

Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Har valgt at give mine V7F en chance for bedre at vise hvad de kan, når jeg en dag kan give dem en væg at spille op ad. Da jeg i dag har en glas karnap, bag dem med 1 meter mellemrum bag ud til, som nok delvis er grund til min erfaring med en tynd bas. For hos ham hvor de stod før var der ingen bas problemer. Men også et mindre rum med bag væg til bas refleksen. 

Har lige købt nye bag højttaler i serien. AC Leisure 2 MKIIse Som spiller ret godt! Meget bedre end jeg havde regnet med. Men de skal bruges i et surround setup med HD lyd. Tror ikke det blive så dumt igen.

__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hvad har du af forstærker osv.? AC kan godt tåle noget effekt for at styre bassen mere kontant.



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Har lige skiftet mine Tara labs helix 8 ud med et sæt singel wire Zu mission og der var meget  bedre bas gengivelse lige ud af kassen,fantastisk kabel til prisen.
Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

helljohn skrev:
Har lige skiftet mine Tara labs helix 8 ud med et sæt singel wire Zu mission og der var meget  bedre bas gengivelse lige ud af kassen,fantastisk kabel til prisen.

lyder interessant, hvor kan man købe dem henne?



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
helljohn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hifi4real fører Zu audio :)

Til top Vis helljohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helljohn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes