Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Vipera cables (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Endnu engang pænt indpakkede kabler, men her til en pris der ikke skræmmer. Ja man kan jo nærmest købe dem, uden at føle sig helt dum. Fine ser de ihvertfald ud.

"Ved at varetage vores egen fremstilling såvel som håndtering af salg, fjerner Vipera 2 mellemled i salgs kæden. På denne måde leverer Vipera Cables høj kvalitet til prisen".

Når jeg læser ovenstående, får jeg indtryk af at kablerne er fremstillet i Danmark. Er det korrekt forstået, eller snubler jeg bare i salgstromlen?

Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej Vitalis.

Produktionen kan vel godt ligge et andet sted, eksempelvis Kina, og så stadig være deres egen.
Men det lyder i hvert fald som om de har deres egen fabrik et sted, eller eventuelt køber produktionstid hos en anden fabrik.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Hej Vitalis.

Produktionen kan vel godt ligge et andet sted, eksempelvis Kina, og så stadig være deres egen.
Men det lyder i hvert fald som om de har deres egen fabrik et sted, eller eventuelt køber produktionstid hos en anden fabrik.

mvh

Præsten


Ja det er jo nok sådan det hænger sammen. Måske de håndplukkede folk med 30 års erfaring kan gøre os klogere? Kablerne ser ihvertfald spændende ud...Kineser-snor eller ej.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes deres Vipera Barani kabler ( http://vipera.dk/viperacables_us/loudspeaker/barani/vipera-b arani-speaker-cable-2-0-meter-pair.html ) til forveksling ligner YYW kabler http://hi-end.on9mart.com/products/accessories/speaker_cable /CB-YYW-4b4b-2.5m/CB003photo_03.jpg

Prisen er enda ikke meget anderledes.  Jeg har selv et par YYW og til prisen er det da rimelige kabler. Og flotte er de da sandelig også. Men lidt mere info om produktion og design ville da være ønskværdigt :)



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Endnu engang pænt indpakkede kabler, men her til en pris der ikke skræmmer. Ja man kan jo nærmest købe dem, uden at føle sig helt dum. Fine ser de ihvertfald ud.

"Ved at varetage vores egen fremstilling såvel som håndtering af salg, fjerner Vipera 2 mellemled i salgs kæden. På denne måde leverer Vipera Cables høj kvalitet til prisen".

Når jeg læser ovenstående, får jeg indtryk af at kablerne er fremstillet i Danmark. Er det korrekt forstået, eller snubler jeg bare i salgstromlen?

Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.


Det skal nok tages med et gran salt, altså vær lige realistisk det koster mange penge at oprette en fabrik selv i kina, og uden nogen viden om omsætning mm er det noget af en risiko. Det skal bare lyde fint, og det sker ved at give indtryk at at de selv producerer det.

En ting er sikkert de får det produceret i kina og derfor koster det ikke meget, dette er ikke en logistisk innovation men godt købmandskab.

Men hovedsagen er at de sælger det billigt og det kommer os forbrugere til gode!
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Jeg syntes deres Vipera Barani kabler ( http://vipera.dk/viperacables_us/loudspeaker/barani/vipera-b arani-speaker-cable-2-0-meter-pair.html ) til forveksling ligner YYW kabler http://hi-end.on9mart.com/products/accessories/speaker_cable /CB-YYW-4b4b-2.5m/CB003photo_03.jpg

Hvordan synes du helt præcist at de "til forveksling" ligner det YYW kabel du henviser til? Det er højttalerkabel? Det har en pæn afslutning? Der er bananstik på?

Billedet af YYW viser jo bare et højttalerkabel som det KAN se ud. Ja, der er lidt samme type slange udenom, ja, stikkene ligner hinanden lidt - men afslutningen er anderledes, intet ligner hinanden særlig meget, ud over lidt form og funktion. Det er jo ikke muligt at opfinde den dybe tallerken hver gang. Og ja, det er da helt sikkert at nogle kabler kommer til at ligne hinanden udenpå, simpelthen fordi stik og kabelstrømper sikkert er noget man køber hos en anden producent.

Havde kabel-geometrien nu været den samme, altså inderledere, afskærmning, m.m., så kunne der måske være noget om det - men ud fra billederne ligner det bare to kabler der anvender en nogenlunde ens og pæn finish.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Endnu engang pænt indpakkede kabler, men her til en pris der ikke skræmmer. Ja man kan jo nærmest købe dem, uden at føle sig helt dum. Fine ser de ihvertfald ud.

"Ved at varetage vores egen fremstilling såvel som håndtering af salg, fjerner Vipera 2 mellemled i salgs kæden. På denne måde leverer Vipera Cables høj kvalitet til prisen".

Når jeg læser ovenstående, får jeg indtryk af at kablerne er fremstillet i Danmark. Er det korrekt forstået, eller snubler jeg bare i salgstromlen?

Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.


Regn ikke med at få yderligere oplysninger.
Mon ikke der bare er tale om gement kina-kobber?
Kineserne er jo begyndt at køre i bil. Så mon ikke der er mange cykler i smeltediglerne?



Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Mon ikke folkene bag kommer på banen? De har trods alt "hovedsæde" i Danmark, så mon ikke de læser med her? 
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Vitalis skrev:
Endnu engang pænt indpakkede kabler, men her til en pris der ikke skræmmer. Ja man kan jo nærmest købe dem, uden at føle sig helt dum. Fine ser de ihvertfald ud.

"Ved at varetage vores egen fremstilling såvel som håndtering af salg, fjerner Vipera 2 mellemled i salgs kæden. På denne måde leverer Vipera Cables høj kvalitet til prisen".

Når jeg læser ovenstående, får jeg indtryk af at kablerne er fremstillet i Danmark. Er det korrekt forstået, eller snubler jeg bare i salgstromlen?

Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.


Regn ikke med at få yderligere oplysninger.
Mon ikke der bare er tale om gement kina-kobber?
Kineserne er jo begyndt at køre i bil. Så mon ikke der er mange cykler i smeltediglerne?



Niels




Hvorfor dette mavesure opstød ... har du hørt eller haft med disse kabler af gøre, hvis ikke så kan du da vidst ikke udtale dig om kablerne 

Jeg er helt sikkert på at man sagtens ved at rette henvendelse til Vipera kan få svar på alle de spørgsmål man måtte have.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kørt med en del af kablerne, denganga kenneth fra Omega Audio solgte Vipera kabler.
De spiller udemærket, og er et ok køb til billige penge. i pris klassen vil jeg hellere købe Xindak kabler.



__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Nilau skrev:
Vitalis skrev:
Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.


Regn ikke med at få yderligere oplysninger.
Mon ikke der bare er tale om gement kina-kobber?
Kineserne er jo begyndt at køre i bil. Så mon ikke der er mange cykler i smeltediglerne?



Niels


Hvorfor dette mavesure opstød ... har du hørt eller haft med disse kabler af gøre, hvis ikke så kan du da vidst ikke udtale dig om kablerne 

Jeg er helt sikkert på at man sagtens ved at rette henvendelse til Vipera kan få svar på alle de spørgsmål man måtte have.

Sådan er Nilau bare  Hurtige konklusioner kan man hurtigt drage. Jeg synes også det ville klæde sådanne svar hvis de kunne underbygges med fakta og ikke bare ens egne forudindtagede holdninger.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Jeg har selv kørt med en del af kablerne, denganga kenneth fra Omega Audio solgte Vipera kabler.De spiller udemærket, og er et ok køb til billige penge. i pris klassen vil jeg hellere købe Xindak kabler.

Er det de samme Vipera kabler du har anvendt?

Xindak er nogle af dem jeg har kigget på - desværre laver de tilsyneladende ikke signalkabler over 1 meter (ifølge web-shoppen på www.av-connection.dk).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Gad godt prøve deres dyrere serie, ser spændende ud. Altid rart med nogle forholdsvis billige kabler.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

søren N skrev:
Jeg har selv kørt med en del af kablerne, denganga kenneth fra Omega Audio solgte Vipera kabler.De spiller udemærket, og er et ok køb til billige penge. i pris klassen vil jeg hellere købe Xindak kabler.

Er det de samme Vipera kabler du har anvendt?

Xindak er nogle af dem jeg har kigget på - desværre laver de tilsyneladende ikke signalkabler over 1 meter (ifølge web-shoppen på www.av-connection.dk).



Hej Wymax

Xindak laver skam signalkabler i andre længder, kontakt blot eksempelvis AV-Connection for nærmere information.


__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hmm...Stadig ikke et ord, fra de navneløse eksperter bag Vipera Cables.

Måske det er ren kineser-snor, pakket lækkert ind.


Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Hmm...Stadig ikke et ord, fra de navneløse eksperter bag Vipera Cables.

Måske det er ren kineser-snor, pakket lækkert ind.

Nu skal man nok ikke forlede sig selv til at tro at ALLE danske forhandlere og producenter læser med her. Igennem tiden har vi da ofte set dem der ikke gør, og oven i købet også dem der ikke deltager her fordi de ikke vil indlade sig på debat og/eller slagsmål her på site't - for det fører sjældent til noget godt.

Jeg vil da bestemt tro at selve kablet er fremstillet i Kina e.l., måske/forhåbentligvis efter design og anvisninger fra Danmark, og sikkert hos en producent der i forvejen laver kabler for andre. Selve monteringen kan så foregå herhjemme, så man selv har en vis indflydelse på slutresultatet, og kan kontrollere at kvaliteten er på plads. Det er meget normalt at få en del af sit produkt lavet efter forskrift hos nogen der har stor volumen - samler man en forstærker eller et par højttalere vil stort set alle komponenter jo skulle komme et eller andet sted fra, der er vist ingen der har egenproduktion på alle komponenter. Det er design det kommer an på - hvis ikke det er deres "eget" kabel ville jeg føle mig snydt med deres beskrivelser, men hvis det er deres eget design, med stik der sikkert også er lavet et andet sted, så er det vel ok at kalde det deres eget kabel, og så er det ligegyldigt om selve kablet bliver fabrikeret i kinøjserland.

Bortset fra det vil jeg da selvfølgelig også gerne høre mere til det hele, men har forståelse for at de ikke dukker op af sig selv her i tråden. Måske du kunne skrive til dem og bede dem deltage? Men hvis de så ikke vil, så ville jeg have fuld forståelse herfor, og ikke automatisk stemple dem som "aksemagter med en skjult dagsorden"

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Xindak laver skam signalkabler i andre længder, kontakt blot eksempelvis AV-Connection for nærmere information.

Jeg havde tænkt på at prøve, men opgav fordi der ikke stod noget om at længden måske kan "modificeres"

Har du en mening om hvilket af Xindak's signalkabler er bedst, når man også tager value for money med i ligningen? Som sådan vil jeg helst have bedst muligt, men hvis de sidste 5% koster dobbelt op, så tænker jeg mig godt om først

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Vitalis skrev:
Hmm...Stadig ikke et ord, fra de navneløse eksperter bag Vipera Cables.

Måske det er ren kineser-snor, pakket lækkert ind.

Nu skal man nok ikke forlede sig selv til at tro at ALLE danske forhandlere og producenter læser med her. Igennem tiden har vi da ofte set dem der ikke gør, og oven i købet også dem der ikke deltager her fordi de ikke vil indlade sig på debat og/eller slagsmål her på site't - for det fører sjældent til noget godt.

Jeg vil da bestemt tro at selve kablet er fremstillet i Kina e.l., måske/forhåbentligvis efter design og anvisninger fra Danmark, og sikkert hos en producent der i forvejen laver kabler for andre. Selve monteringen kan så foregå herhjemme, så man selv har en vis indflydelse på slutresultatet, og kan kontrollere at kvaliteten er på plads. Det er meget normalt at få en del af sit produkt lavet efter forskrift hos nogen der har stor volumen - samler man en forstærker eller et par højttalere vil stort set alle komponenter jo skulle komme et eller andet sted fra, der er vist ingen der har egenproduktion på alle komponenter. Det er design det kommer an på - hvis ikke det er deres "eget" kabel ville jeg føle mig snydt med deres beskrivelser, men hvis det er deres eget design, med stik der sikkert også er lavet et andet sted, så er det vel ok at kalde det deres eget kabel, og så er det ligegyldigt om selve kablet bliver fabrikeret i kinøjserland.

Bortset fra det vil jeg da selvfølgelig også gerne høre mere til det hele, men har forståelse for at de ikke dukker op af sig selv her i tråden. Måske du kunne skrive til dem og bede dem deltage? Men hvis de så ikke vil, så ville jeg have fuld forståelse herfor, og ikke automatisk stemple dem som "aksemagter med en skjult dagsorden"



Er nu ret sikker på at Vipera folkene læser med. Større er deres firma vist heller ikke. Har fuld forståelse for at nogle vælger ikke at deltage herinde. Personligt betyder det absolut intet for mig, at tingene er produceret i Kina, men vil da gerne vide hvor de stammer fra. Andre hifi-tosser får røde knopper bare af tanken om kinesiske produkter, så for dem er det da et must at vide.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Nilau skrev:
Vitalis skrev:
Endnu engang pænt indpakkede kabler, men her til en pris der ikke skræmmer. Ja man kan jo nærmest købe dem, uden at føle sig helt dum. Fine ser de ihvertfald ud.

"Ved at varetage vores egen fremstilling såvel som håndtering af salg, fjerner Vipera 2 mellemled i salgs kæden. På denne måde leverer Vipera Cables høj kvalitet til prisen".

Når jeg læser ovenstående, får jeg indtryk af at kablerne er fremstillet i Danmark. Er det korrekt forstået, eller snubler jeg bare i salgstromlen?

Hverken nyheden eller hjemmesiden fortæller noget om folkene bag, andet end at de er dygtige og har meget erfaring. Hvem er folkene bag? Gode produkter til gode priser - Så er der vel ingen grund til at gemme sig.


Regn ikke med at få yderligere oplysninger.
Mon ikke der bare er tale om gement kina-kobber?
Kineserne er jo begyndt at køre i bil. Så mon ikke der er mange cykler i smeltediglerne?



Niels




Hvorfor dette mavesure opstød ... har du hørt eller haft med disse kabler af gøre, hvis ikke så kan du da vidst ikke udtale dig om kablerne 

Jeg er helt sikkert på at man sagtens ved at rette henvendelse til Vipera kan få svar på alle de spørgsmål man måtte have.


Jo-jo...men jeg tror ikke at nogen "fabrikant" vil fortælle at metallet består af gamle vandrør, cykler og barnevogne, hvis dette skulle være tilfældet.
 Jeg har hørt, at produkt-dokumentationer og certifikater (fra Kina) ofte i sig selv er falske. Men jeg véd naturligvis ikke om det virkelig er sandt. Men tanken er ikke behagelig...

Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
  Jeg har hørt, at produkt-dokumentationer og certifikater (fra Kina) ofte i sig selv er falske. Men jeg véd naturligvis ikke om det virkelig er sandt. Men tanken er ikke behagelig...

Jeg har faktisk hørt om lignende problemer indenfor IT, hvor der direkte udøves snyd. Men det er jo igen fåtallet - må man håbe.

Hvis ellers Vipera Cables sørger for en god kvalitetskontrol (og det skal man hvis man sender produktion af huset), så tror jeg ikke der er noget at komme efter på det punkt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes