Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nogen der kender Jamo SW200II sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

altså jeg ved ikke om du har hørt nogle fornuftige jamo?`.. jeg siger dog B&O ikke ligger high end ja... vil også godt våge min påstand og sige at jamo har lavet højtalere hvor ingen B&O højtaler kan følge med...

eltax er direkte noget l**t ja... og selvom de har 400 watt så følger mine Jamo D 165 med (underligt nok er de også på 165 watt ^^)... og det siger heller ikke så lidt?.. og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine jamo.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... så den er sku tip top :D.. hehe

ps xD.. drikker ikke og har aldrig været fuld så det kan det ikke helt være hehe... kan godt være jeg er 17 men derfor får jeg stadig bil og kørekort hvis jeg venter til jeg bliver 18  

I hvilken kategori vil du så lægge BeoLab5?

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

altså jeg ved ikke om du har hørt nogle fornuftige jamo?`.. jeg siger dog B&O ikke ligger high end ja... vil også godt våge min påstand og sige at jamo har lavet højtalere hvor ingen B&O højtaler kan følge med...

eltax er direkte noget l**t ja... og selvom de har 400 watt så følger mine Jamo D 165 med (underligt nok er de også på 165 watt ^^)... og det siger heller ikke så lidt?.. og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine jamo.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... så den er sku tip top :D.. hehe

ps xD.. drikker ikke og har aldrig været fuld så det kan det ikke helt være hehe... kan godt være jeg er 17 men derfor får jeg stadig bil og kørekort hvis jeg venter til jeg bliver 18  

nu er det ikke for at genere dig, eller starte noget mudderkast-halløj men dine indlæg bærer præg af at du ikke har den store indsigt i hifi og du bør måske holde lidt tilbage med postulaterne.

bl.a udsagnet "og selvom de har 400 watt så følger mine Jamo D 165 med (underligt nok er de også på 165 watt ^^)..." tyder lidt på du ikke er voldsomt "lyd-kyndig".

helt galt går det dog først her "og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine jamo.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... ".akai på 400 watt? den gad jeg nu godt se!? hvad hedder den?

det er ikke for at rakke ned på dig eller noget men du bør nok holde lidt igen, med nogle af de udtalelser du er kommet frem med.

men ellers velkommen til, det er sgu godt at der kommer nogle flere unge hifi-interreserede herinde. selv er jeg 17

mvh anders

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

"og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine ELTAX.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... " skulle der have stået... og det er min reciever der hedder AA-V1200.. undskyld hvis du ikke mener forstærker og reciever er det samme.. men altså mente reciever.. men det er da korrekt at mine jamo kan følge med... der er alt for meget diskant på mine eltax.. ved ikke hvorfor.. har endda sat større bas i dem og stadig for meget diskant .. ved godt at det med tingene der hopper ikke er den bedste måde at sige det på.. men det var bare for at illustrere.. vidste ellers ikke hvordan jeg skulle sige at de spillede højere og der er mere bas på  (netop fordi mine eltax er for meget diskant)

og min far har B&O højtalere og de spiller da udemærket.. var helt forundret over hvor meget de kunne holde til da det kom til stykket.. men følge med mine jamo kunne de ikke...

og den der BEOLAB5 ligger jeg helt klart under design...

ps "postulaterne" det ord kender jeg ikke .. XD men godt at få sat gang i en diskution..

prøv ikke at blive sure i forløbet folkens.. det er jo hver mand sin egen mening..

ps mange tak for velkomsten.. er bare  begyndt at gå meget op i hifi :D.. hehe.. det er kommet så pludeligt..

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

"og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine ELTAX.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... " skulle der have stået... og det er min reciever der hedder AA-V1200.. undskyld hvis du ikke mener forstærker og reciever er det samme.. men altså mente reciever..det var nu ikke det jeg mente. mere det med at dine eltax har så og så mange watt. en højtaler har ikke nogen watt, medmindre du snakker om aktive højtalere. mange unge går kun op i watt. jeg ser tit salgs-annoncer på diverse sider med en eller anden ung gut der skriver at hans højtalere er på hele 500 watt og bare lyder såå godt. watt kan du i de fleste tilfælde ikke bruge til en pind. desuden er det ret usandsynligt at din akai forstærker/reciever yder 400 watt, det er måske det den maksimalt suger fra lysnettet. hvor har du de data fra?  men det er da korrekt at mine jamo kan følge med... der er alt for meget diskant på mine eltax.. ved ikke hvorfor.. har endda sat større bas i dem og stadig for meget diskant .. ved godt at det med tingene der hopper ikke er den bedste måde at sige det på.. men det var bare for at illustrere.. vidste ellers ikke hvordan jeg skulle sige at de spillede højere og der er mere bas på  (netop fordi mine eltax er for meget diskant)størrelsen på en højtaler enhed er fuldstændig underordnet hvis den ikke er konstrueret ordenligt. i nævnte eltax sidder der en stor bas i for at den skal se imponerende ud og sælge bedre. det er kina enheder af værste skuffe. eltax bedste højtaler har små enheder men er lavet langt bedre end de billigere serier og yder derfor bedre

og min far har B&O højtalere og de spiller da udemærket.. var helt forundret over hvor meget de kunne holde til da det kom til stykket.. men følge med mine jamo kunne de ikke... og her understreger du at dit udsagn om at jamo laver højtalere ingen b&o højtalere kan "følge med" ikke bygger på noget som helst. du har hørt din fars b&o og tror at alt b&o lyder sådan. den højtaler der er vist længere oppe ved navn beolab 5 har du højest sansynligt ikke lagt øre til, men du vil nok blive imponeret nu da dine prefærencer er eltax, jamo og cerwin vega som du iøvrigt har kaldt high end. selv er jeg ikke meget for b&o men jeg har hørt deres bedste højtaler og tør godt garantere at den vil gøre grin med dine jamoer, men det er altså også til en pris på den grumme side af 100.000, så igen lad være med at komme med den slags udsagn før du er sikker i din sag.

og den der BEOLAB5 ligger jeg helt klart under design...

ps "postulaterne" det ord kender jeg ikke et slags udsagn der ikke nødvendigvis har noget på sig.. XD men godt at få sat gang i en diskution..forhåbentlig kan du lære noget af den, så er den jo nyttig 

prøv ikke at blive sure i forløbet folkens.. det er jo hver mand sin egen mening.. 

jeg er skam ikke sur, men hvis jeg mener at en fiat kører hurtigere end en porsche er min mening forkert...

ps mange tak for velkomsten.. er bare  begyndt at gå meget op i hifi :D.. hehe.. det er kommet så pludeligt.. men det er jo dejligt, det er en fed hobby men pas på! lige pludselig er du blevet meget fattig

mvh anders

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

"det var nu ikke det jeg mente. mere det med at dine eltax har så og så mange watt. en højtaler har ikke nogen watt, medmindre du snakker om aktive højtalere. mange unge går kun op i watt. jeg ser tit annoncer på diverse sider med en eller anden ung gut der skriver at hans højtalere er på 500 watt og bare lyder såå godt. watt kan du i de fleste tilfælde ikke bruge til en pind. desuden er det ret usandsynligt at din akai forstærker/reciever yder 400 watt, det er måske det den maksimalt suger fra lysnettet. hvor har du de data fra?" Står bag på den... 400 watt max..

"og her understreger du at dit udsagn om at jamo laver højtalere ingen b&o højtalere kan "følge med" ikke bygger på noget som helst. du har hørt din fars b&o og tror at alt b&o lyder sådan. den højtaler der er vist længere oppe ved navn beolab 5 har du højest sansynligt ikke lagt øre til, men du vil nok blive imponeret nu da dine prefærencer er eltax, jamo og cerwin vega som du iøvrigt har kaldt high end. selv er jeg ikke meget for b&o men jeg har hørt deres bedste højtaler og tør godt garantere at den vil gøre grin med dine jamoer, men det er altså også til en pris på den grumme side af 100.000, så igen lad være med at komme med den slags udsagn før du er sikker i din sag." har ikke kun hørt min fars B&O.. men altså det siger jo lidt at mine små Jamo D 165 følger med hans halvstore B&O højtalere.. jeg har dog aldrig sagt at eltax er high end.. men dog jamo er.. prøv at kigge på Jamo Professional 400...

"ps "postulaterne" det ord kender jeg ikke et slags udsagn der ikke nødvendigvis har noget på sig.. XD men godt at få sat gang i en diskution..forhåbentlig kan du lære noget af den, så er den jo nyttig " håber da jeg får lært noget af den hehe

"jeg er skam ikke sur, men hvis jeg mener at en fiat kører hurtigere end en porsche er min mening forkert..." er ikke helt korrekt da Fiat også har lavet nogle sportsbiler som nok godt kan følge med nogle porscher..

"men det er jo dejligt, det er en fed hobby men pas på! lige pludselig er du blevet meget fattig" er allerede fattig ;O).. hehe.. har megen interesse i højtalere og scootere.. og begge dele koster jo røven ud af bukserne hvis man vil have noget man kan vise frem xD.. heh.. ej mine jamo fik jeg billigt... dem er jeg godtnok blevet glad for.. mine eltax fik jeg knapt så billigt og er jeg knapt så glad for..

jeg har dette problem at mine eltax ikke kommer ret højt op før de begynder at skrætte. har endda sat en 350 watts 12" bass i.. kan det være delefilter der er for lille eller strømledningerne? fordi mine jamo på 165 watt kommer der faktisk mere ud af selvom det samtidigt kun er en 10" bas.. ville godt have lidt mere ud af mine eltax kan det være fordi eltax er noget skidt eller?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Er Jamo Pro 400 high-end ? Jeg tillader mig at trække på smilebåndene .

Men velkommen til forummet.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

desuden er det ret usandsynligt at din akai forstærker/reciever yder 400 watt, det er måske det den maksimalt suger fra lysnettet. hvor har du de data fra?" Står bag på den... 400 watt max..det er højest sandsynligt det forstærkeren trækker fra lysnettet og det er ikke synderligt meget.

har ikke kun hørt min fars B&O.. men altså det siger jo lidt at mine små Jamo D 165 følger med hans halvstore B&O højtalere.. jeg har dog aldrig sagt at eltax er high end.. men dog jamo er.. prøv at kigge på Jamo Professional 400...nej, men du sagde cerwin vega var high end lyd, hvilket også var det jeg skrev, men pyt.

jamo er ikke high end, du har en forkert opfattelse af high end. de kan følge med hans b&o? men er det vel ensbetydende med at jamo laver højtalere ingen b&o højtalere kan følge med? har du rent faktisk hørt beolab 5?

"ps "postulaterne" det ord kender jeg ikke et slags udsagn der ikke nødvendigvis har noget på sig.. XD men godt at få sat gang i en diskution..forhåbentlig kan du lære noget af den, så er den jo nyttig " håber da jeg får lært noget af den hehe

"jeg er skam ikke sur, men hvis jeg mener at en fiat kører hurtigere end en porsche er min mening forkert..." er ikke helt korrekt da Fiat også har lavet nogle sportsbiler som nok godt kan følge med nogle porscher.. ja men skal vi ikke droppe flueknepperiet?

"men det er jo dejligt, det er en fed hobby men pas på! lige pludselig er du blevet meget fattig" er allerede fattig ;O).. hehe.. har megen interesse i højtalere og scootere.. og begge dele koster jo røven ud af bukserne hvis man vil have noget man kan vise frem xD.. heh.. ej mine jamo fik jeg billigt... dem er jeg godtnok blevet glad for.. mine eltax fik jeg knapt så billigt og er jeg knapt så glad for..

jeg har dette problem at mine eltax ikke kommer ret højt op før de begynder at skrætte. har endda sat en 350 watts 12" bass i.. kan det være delefilter der er for lille eller strømledningerne? fordi mine jamo på 165 watt kommer der faktisk mere ud af selvom det samtidigt kun er en 10" bas.. ville godt have lidt mere ud af mine eltax kan det være fordi eltax er noget skidt eller?du fik vidst ikke læst mit svar særlig grundigt? jeg citerer: størrelsen på en højtaler enhed er fuldstændig underordnet hvis den ikke er konstrueret ordenligt. i nævnte eltax sidder der en stor bas i for at den skal se imponerende ud og sælge bedre. det er kina enheder af værste skuffe. eltax bedste højtaler har små enheder men er lavet langt bedre end de billigere serier og yder derfor bedre

medmindre den enhed du har sat i har præcis samme data/parametre som den originale ville jeg ikke gøre det. og lad nu være med at gå så meget op i watt og størrelse, det er langt bedre at have noget der er ordentligt konstrueret. noget af det vildeste jeg har hørt der virkelig kunne få trommehinderne til at blafre var kun med 2x8" per side. men de var til gengæld ordenligt lavet og i et solidt kabinet

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:
IstBarP skrev:

desuden er det ret usandsynligt at din akai forstærker/reciever yder 400 watt, det er måske det den maksimalt suger fra lysnettet. hvor har du de data fra?" Står bag på den... 400 watt max..det er højest sandsynligt det forstærkeren trækker fra lysnettet og det er ikke synderligt meget.. ved ikke men det er så meget jeg kan få lyset i loftet til at fade med bassen xD.. hehe 

har ikke kun hørt min fars B&O.. men altså det siger jo lidt at mine små Jamo D 165 følger med hans halvstore B&O højtalere.. jeg har dog aldrig sagt at eltax er high end.. men dog jamo er.. prøv at kigge på Jamo Professional 400...nej, men du sagde cerwin vega var high end lyd, hvilket også var det jeg skrev, men pyt.  ja cerwin vega er da også high end... og det mener jeg stadig.. derfor jeg ikke kommenterede det

jamo er ikke high end, du har en forkert opfattelse af high end. de kan følge med hans b&o? men er det vel ensbetydende med at jamo laver højtalere ingen b&o højtalere kan følge med? har du rent faktisk hørt beolab 5? har ikke hørt beolab 5 .. xD.. dog ikke.. kender slet ikke nogle der har så mange penge de vælger at investere i et anlæg  

"jeg er skam ikke sur, men hvis jeg mener at en fiat kører hurtigere end en porsche er min mening forkert..." er ikke helt korrekt da Fiat også har lavet nogle sportsbiler som nok godt kan følge med nogle porscher.. ja men skal vi ikke droppe flueknepperiet? haha xD... jo lad os hellere det

jeg har dette problem at mine eltax ikke kommer ret højt op før de begynder at skrætte. har endda sat en 350 watts 12" bass i.. kan det være delefilter der er for lille eller strømledningerne? fordi mine jamo på 165 watt kommer der faktisk mere ud af selvom det samtidigt kun er en 10" bas.. ville godt have lidt mere ud af mine eltax kan det være fordi eltax er noget skidt eller?du fik vidst ikke læst mit svar særlig grundigt? jeg citerer: størrelsen på en højtaler enhed er fuldstændig underordnet hvis den ikke er konstrueret ordenligt. i nævnte eltax sidder der en stor bas i for at den skal se imponerende ud og sælge bedre. det er kina enheder af værste skuffe. eltax bedste højtaler har små enheder men er lavet langt bedre end de billigere serier og yder derfor bedre ... okay.. men har ellers hørt at en 12 tommer bas skulle være det ultimative? 15" bliver for stort har jeg hørt?

medmindre den enhed du har sat i har præcis samme data/parametre som den originale ville jeg ikke gøre det. og lad nu være med at gå så meget op i watt og størrelse, det er langt bedre at have noget der er ordentligt konstrueret. noget af det vildeste jeg har hørt der virkelig kunne få trommehinderne til at blafre var kun med 2x8" per side. men de var til gengæld ordenligt lavet og i et solidt kabinet  jeg har skam skiftet til 12" da de originale basser sprang og fik 2x12" på tilbud ved en min far kender

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

timur tak for det :).. hehe.. men det er da rimeligt pæne højtalere ;).. der skal noget til før at man kan sprænge ruder i små rum :P.. hehe.. ved da godt da ikke er lavet mange højtalere der kan komme i nærheden af Cerwin Vega's earthquake sound system.. tror ikke der er nogen anlæg der kan det? . men altså nu snakker vi almindelig stuehøjtalere og ikke bioanlæg ;)

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:
djaan skrev:
IstBarP skrev:

desuden er det ret usandsynligt at din akai forstærker/reciever yder 400 watt, det er måske det den maksimalt suger fra lysnettet. hvor har du de data fra?" Står bag på den... 400 watt max..det er højest sandsynligt det forstærkeren trækker fra lysnettet og det er ikke synderligt meget.. ved ikke men det er så meget jeg kan få lyset i loftet til at fade med bassen xD.. hehe 

har ikke kun hørt min fars B&O.. men altså det siger jo lidt at mine små Jamo D 165 følger med hans halvstore B&O højtalere.. jeg har dog aldrig sagt at eltax er high end.. men dog jamo er.. prøv at kigge på Jamo Professional 400...nej, men du sagde cerwin vega var high end lyd, hvilket også var det jeg skrev, men pyt.  ja cerwin vega er da også high end... og det mener jeg stadig.. derfor jeg ikke kommenterede det  hæ hæ, så siger vi  det.

jamo er ikke high end, du har en forkert opfattelse af high end. de kan følge med hans b&o? men er det vel ensbetydende med at jamo laver højtalere ingen b&o højtalere kan følge med? har du rent faktisk hørt beolab 5? har ikke hørt beolab 5 .. xD.. dog ikke.. kender slet ikke nogle der har så mange penge de vælger at investere i et anlæg   er det så også ikke lidt et voldsomt postulat(der var den igen) at ingen b&o kan følge med jamo

"jeg er skam ikke sur, men hvis jeg mener at en fiat kører hurtigere end en porsche er min mening forkert..." er ikke helt korrekt da Fiat også har lavet nogle sportsbiler som nok godt kan følge med nogle porscher.. ja men skal vi ikke droppe flueknepperiet? haha xD... jo lad os hellere det  tak

jeg har dette problem at mine eltax ikke kommer ret højt op før de begynder at skrætte. har endda sat en 350 watts 12" bass i.. kan det være delefilter der er for lille eller strømledningerne? fordi mine jamo på 165 watt kommer der faktisk mere ud af selvom det samtidigt kun er en 10" bas.. ville godt have lidt mere ud af mine eltax kan det være fordi eltax er noget skidt eller?du fik vidst ikke læst mit svar særlig grundigt? jeg citerer: størrelsen på en højtaler enhed er fuldstændig underordnet hvis den ikke er konstrueret ordenligt. i nævnte eltax sidder der en stor bas i for at den skal se imponerende ud og sælge bedre. det er kina enheder af værste skuffe. eltax bedste højtaler har små enheder men er lavet langt bedre end de billigere serier og yder derfor bedre ... okay.. men har ellers hørt at en 12 tommer bas skulle være det ultimative? 15" bliver for stort har jeg hørt? at en 12" er det ultimative bare fordi det er en 12" er rent ud sagt noget vrøvl! det er måske det ultimative man kan presse ned i en scooter men snakker vi hifi er der ca. 100 millioner forskellige parametre at tage hensyn til når man snakker ultimativt. som sagt er der 6½" der er mere ultimative end nogle 12", det handler om hvordan enheden er lavet og om der er brugt nogle gode materialer og hvor veldimensioneret motor systemet er, og vas, og fs, og qt, og xmax og bla bla bla. hvis du har noget tid til overs ( nok ikke på den her tid af dagen) vil jeg anbefale dig at læse de artikler om højtaler bygning (arne rodahl hedder forfatteren vist) der ligger her på sitet. du vil kunne lære en hel del, det er jeg overbevist om

medmindre den enhed du har sat i har præcis samme data/parametre som den originale ville jeg ikke gøre det. og lad nu være med at gå så meget op i watt og størrelse, det er langt bedre at have noget der er ordentligt konstrueret. noget af det vildeste jeg har hørt der virkelig kunne få trommehinderne til at blafre var kun med 2x8" per side. men de var til gengæld ordenligt lavet og i et solidt kabinet  jeg har skam skiftet til 12" da de originale basser sprang og fik 2x12" på tilbud ved en min far kender  ... jamen bare fordi det er en 12" er den da ikke nødvendigvis ens  med originalen

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

phew, vi må til at stoppe med det her farvelade-citering patrick

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:
IstBarP skrev:
djaan skrev:
IstBarP skrev:

"hæ hæ, så siger vi  det."

er det så også ikke lidt et voldsomt postulat(der var den igen) at ingen b&o kan følge med jamo: ved jeg ikke .. kender også mange der siger det.. og selv inde i fona sagde de til mig at jamo var bedre end B&O.. så der må da være noget om det

at en 12" er det ultimative bare fordi det er en 12" er rent ud sagt noget vrøvl! det er måske det ultimative man kan presse ned i en scooter men snakker vi hifi er der ca. 100 millioner forskellige parametre at tage hensyn til når man snakker ultimativt. som sagt er der 6½" der er mere ultimative end nogle 12", det handler om hvordan enheden er lavet og om der er brugt nogle gode materialer og hvor veldimensioneret motor systemet er, og vas, og fs, og qt, og xmax og bla bla bla. hvis du har noget tid til overs ( nok ikke på den her tid af dagen) vil jeg anbefale dig at læse de artikler om højtaler bygning (arne rodahl hedder forfatteren vist) der ligger her på sitet. du vil kunne lære en hel del, det er jeg overbevist om:  ja.. hehe.. skal da også have læst noget :).. hehe... og ja ja self er der forskel på en 12 " af hvad mærke de er. hehe...

jamen bare fordi det er en 12" er den da ikke nødvendigvis ens  med originalen: Har heller ikke sagt de er ens i watt osv.. men altså derfor er der stadig kommet bedre bass i.. de andre sprang.. og de nye kan holde til mere

Til top Vis IstBarP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IstBarP

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

djaan skrev:
IstBarP skrev:
djaan skrev:
IstBarP skrev:

er det så også ikke lidt et voldsomt postulat(der var den igen) at ingen b&o kan følge med jamo: ved jeg ikke .. kender også mange der siger det.. og selv inde i fona sagde de til mig at jamo var bedre end B&O.. så der må da være noget om det

at en 12" er det ultimative bare fordi det er en 12" er rent ud sagt noget vrøvl! det er måske det ultimative man kan presse ned i en scooter men snakker vi hifi er der ca. 100 millioner forskellige parametre at tage hensyn til når man snakker ultimativt. som sagt er der 6½" der er mere ultimative end nogle 12", det handler om hvordan enheden er lavet og om der er brugt nogle gode materialer og hvor veldimensioneret motor systemet er, og vas, og fs, og qt, og xmax og bla bla bla. hvis du har noget tid til overs ( nok ikke på den her tid af dagen) vil jeg anbefale dig at læse de artikler om højtaler bygning (arne rodahl hedder forfatteren vist) der ligger her på sitet. du vil kunne lære en hel del, det er jeg overbevist om:  ja.. hehe.. skal da også have læst noget :).. hehe... og ja ja self er der forskel på en 12 " af hvad mærke de er. hehe...

jamen bare fordi det er en 12" er den da ikke nødvendigvis ens  med originalen: Har heller ikke sagt de er ens i watt osv.. men altså derfor er der stadig kommet bedre bass i.. de andre sprang.. og de nye kan holde til mere

Ohh my God (for at bruge et rigtigt ulækkert udtryk )... Der er nogle "lidt" morsomme "statements" og kommentare i den her tråd..

"og selv inde i fona sagde de til mig at jamo var bedre end B&O.."... he he... (husk nu, det er sjældent man kan stole på en sælger, især ikke dem fra fona )..

jeg tror det ville være en god ide at du lige fik undersøgt nogle ting inden du "postulere" løs om alverdenen, som desværre ikke har så meget hold på sig..

Ikke at det ikke er iorden DU syntes CW og Jamo er high end, men bare lad være med at forsøge at gøre sådanne påstande til fakta når det ikke umidbart forholder sig sådan i virkeligheden når man bare ved lidt om tingene og har lyttet til lidt forskelligt..

Som djaan skriver, så glem alt om watt... højtalere har ingen "watt" (der er mange forskellige former for Watt opgivelser) før du stikker en forstærker i røven på dem (med mindre de altså er aktive = indbygget forstærker), og 350watt siger intet om hvor højt eller dybt du kan spille med en højtaler.. Der er så mange andre parametre der rent faktisk har betydning som du burde kigge efter..

Når alt det så er sagt, jamen så velkommen til. Det er kun ment som lidt konstruktiv kritik.. Det er en stor verden du har begivet dig ud i, og den har langt mere at byde på end hvad man lige umidlbart finder i Fona (selvom de til tider faktsik har nogle glimrende produkter). Det at udvide sin horisont vil give dig et lidt andet blik på det hele (håber jeg da)... Der var også engang hvor jeg troede Størrelsen og antal Watt klistret bag på en højtaler var de 2 parametre der betød noget (men de betyder stort set intet når det kommer til stykket).. 
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

abj_eskimo skrev:
IstBarP skrev:

djaan skrev:
IstBarP skrev:
djaan skrev:
IstBarP skrev:

Ohh my God (for at bruge et rigtigt ulækkert udtryk )... Der er nogle "lidt" morsomme "statements" og kommentare i den her tråd..

"og selv inde i fona sagde de til mig at jamo var bedre end B&O.."... he he... (husk nu, det er sjældent man kan stole på en sælger, især ikke dem fra fona )..

jeg tror det ville være en god ide at du lige fik undersøgt nogle ting inden du "postulere" løs om alverdenen, som desværre ikke har så meget hold på sig..

Ikke at det ikke er iorden DU syntes CW og Jamo er high end, men bare lad være med at forsøge at gøre sådanne påstande til fakta når det ikke umidbart forholder sig sådan i virkeligheden når man bare ved lidt om tingene og har lyttet til lidt forskelligt..

Som djaan skriver, så glem alt om watt... højtalere har ingen "watt" (der er mange forskellige former for Watt opgivelser) før du stikker en forstærker i røven på dem (med mindre de altså er aktive = indbygget forstærker), og 350watt siger intet om hvor højt eller dybt du kan spille med en højtaler.. Der er så mange andre parametre der rent faktisk har betydning som du burde kigge efter..

Når alt det så er sagt, jamen så velkommen til. Det er kun ment som lidt konstruktiv kritik.. Det er en stor verden du har begivet dig ud i, og den har langt mere at byde på end hvad man lige umidlbart finder i Fona (selvom de til tider faktsik har nogle glimrende produkter). Det at udvide sin horisont vil give dig et lidt andet blik på det hele (håber jeg da)... Der var også engang hvor jeg troede Størrelsen og antal Watt klistret bag på en højtaler var de 2 parametre der betød noget (men de betyder stort set intet når det kommer til stykket).. 

Øhh .... må jeg lige spøge om - hvilken Fona var det ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Sidst jeg var i den lokale Fona havde de lidt forskelligt fra KEF (bla. IQ3, KHT. 2005 og lidt andet)... Ved ikke om de stadig gør i KEF, hvis ikke kan da være fordi det blev lige lovlig "high end" iforhold til resten af deres "brede" sortiment indenfor hifi, ..
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Øhh .... må jeg lige spøge om - hvilken Fona var det ?? " hjørring :)

"Ikke at det ikke er iorden DU syntes CW og Jamo er high end" jeg ved godt at jamo ikke har lavet højtalere der kan følge nogle rigtigt store cerwin vega,, men altså vil nok stadig sige at jamo ligger i den bedste ende indenfor højtalere.. troede også eltax lavede højtalere der sprkede røv men det gjorde de ikke fandt jeg ud af! hvilke syntes i selv ligger i high end?.. det er jo ikke kun min mening der tæller

"og 350watt siger intet om hvor højt eller dybt du kan spille med en højtaler.. Der er så mange andre parametre der rent faktisk har betydning som du burde kigge efter.. " hvad skal man så kigge efter? ved godt man skal se på ohm også.. men de er 8 ohm mine basser... ved ikke hvad mærke.. (vidste forhandler heller ikke.. det var nogle som var røjet ud af kasserne.. men han vidste de var på 350 watt...  der står ikke noget mærke på dem :S)

"(husk nu, det er sjældent man kan stole på en sælger, især ikke dem fra fona ).. "  ved godt det desværre er blevet sådan... men det var jo ikke fordi jeg stod og ville købe noget der inde.. sad bare og så en film i et af home cinema sæt de havde sat op.. så fyrede han lige op for volumen og han havde ret.. de spillede kanont.. men siger ikke ud fra det at andre mærker ikke laver noget der ikke spiller lige så godt... siger bare jeg ved jamo og b&o begge har rigtigt god lyd på deres højtalere og jamo har lavet diskoteks højtalere og det har b&o ikke ligefremt?

"Når alt det så er sagt, jamen så velkommen til. Det er kun ment som lidt konstruktiv kritik.. " mange tak :).. og ja håber da også på at lære noget.. :).. og bare rolig.. jeg kan godt lide at få lidt kritik.. så ved jeg der er noget jeg måske skulle overveje igen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

abj_eskimo skrev:
king skrev:

Sidst jeg var i den lokale Fona havde de lidt forskelligt fra KEF (bla. IQ3, KHT. 2005 og lidt andet)... Ved ikke om de stadig gør i KEF, hvis ikke kan da være fordi det blev lige lovlig "high end" iforhold til resten af deres "brede" sortiment indenfor hifi, ..

Prøver lige igen...........

HVILKEN BY ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

du spurgte mig først og skrev det var hjørring jeg var i 

king