Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 22:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler-Baladen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lakridskaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft Audio Vector højttalere i nogle år og lige denne tråd fik mig til at åbne en brugerkonto herinde idag.
Vil også gerne være med på en kigger og vil også gerne dele ud af mine erfaringer.

Den Roksan forstærker du har er så vidt jeg ved/husker god i mellemtonen og diskanten, men ikke vildt stærk i bassen. Med
de 2 x 70 w den har kan den nok slet ikke tumle store gulvhøjttalere, så hvis du vil beholde den, så skal du nok skære noget
af dine forventninger. Måske gå efter en to-vejs?

Jeg fandt ud af jeg ikke kunne få alt Jeg havde en Arcam 9 forstærker men den engelske lyd og store bas den kom med
gik slet ikke. Har nu købt en ret billig Primare i20.
Kan godt følge dig i dine vurderinger af AV højttalere, de er generelt spidse at høre på hvis de ikke er spændt efter en dyr
forstærker. Jeg vil anbefale Sonus Faber og nogle af de nye Gato Audio højttalere. Begge lyder godt og kan både det ene og
det andet, men er ikke for lyse og trælse at høre på i længden.

Selv kørte jeg med et sæt SF Piano Concerto gulv og de var fede i lang tid. Nu leder jeg efter noget med mere hifilyd i og jeg
tror nok det bliver et sæt af de nye fra Gato Audio i Herlev.
Til top Vis Lakridskaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lakridskaj
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

hvad med et sæt brugte verity audio FINN? der er sgu musik for alle pengene, som jeg læser det

__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte mine s5.4 fordi jeg ikke lytter så meget i øjeblikket denne speaker har kvaliteter
som av ikke kommer i nærheden af heriblandt perspektiv, dybde, stor soundstage, lugt...
dog problemer med den lyse side ved mindre godt materiale.. har ikke haft problemer
med power de kan spille sindsygt højt med perfekt kontrol med min primare spa20. av er
efter min mening mere afslappet spillestil om mindre anstrengende at lytte på knap så
analytisk altså lidt mere lukket og varm lyd sammenlignet med dynaudio før s5.4 havde
jeg av m3 sig... skriver på mobilen og beklager fejl i teksten
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Måske lidt ved siden af dit egentlige spørgsmål vedrørende Dynaudio - men jeg håber ligevel det er OK at jeg slutter nogle
kommentarer til observationerne relateret til AV, inklusive nedenstående. Jeg har Mi3 AA.

NightRhyme skrev:

mbull skrev:

Jeg har selv haft AV M1 Avantgarde og diskanten var meget afslørende. Stillede store krav til resten af udstyret. Når
CD'en var af god kvalitet var diskanten noget at det bedste jeg har hørt. Med dårlige plader.... ak.... Samtidig havde jeg på
det tidspunkt en dpa CD afspiller, der var lidt hidsig i diskanten, dårligt mix med M1'eren, opdagede først at CD var
hovedsynderen efter jeg havde skilt mig at med M1'erne




Tror faktisk jeg har lyttet dem kort engang i Sunaudio. Dem vil jeg da lige tjekke ud. Deler desværre ikke oplevelsen af AV.
Jeg vil driste mig til at mene at uanset hvor dyrt udstyr man kobler bag AV's AMT diskanter. Så bliver det aldrig godt. Jeg
mener der er tale om en højttaler-design fejl og håber den kære Klifoth vågner op en af dagene og begynder at tune sine
højttalere mere homogent.


Jeg er enig i at AV, i forhold til mange andre højtalere, er afstemt i den lysere ende og at denne lyd sammen med AMT-
diskanten måske lige frem er karakteriserende. Dog er jeg af den opfattelse at det er med et særdels positivt udfald - jeg
håber derfor at AV, på trods af forståelig!? kritik, holder fast i denne måde at tune deres højtalere. Det er klart at kan man
ikke lide den overordnede lydsignatur, så skal man have fundet noget andet. Jeg har været så heldig at høre Thue's setup,
som du omtaler. Det er et eksempel på en meget anderledes lydende løsning med nogle helt andre karakteristika. Men
såvidt jeg kan læse, finder du mange sider af AV-lyden tiltalende?

Det har taget lang tid at få dem til at spille så godt som jeg synes de gør nu - og til tider har jeg også været mindre tilfreds
med dem. Så hvis jeg skulle kritisere noget, kunne det være at det måske er for vanskeligt at få dem (Mi3) til at spille
optimalt?

Men det er muligt at få den til at synge gyldne toner, efter min mening. I mit lytterum har det krævet omrokeringer af
møblement og opsætning, udskiftninger af hardware såvel som akkustiske tiltag. Men resultatet synes jeg er meget
tilfredstillende. Og i bunden og grunden er de øvelser jeg har været igennem måske ikke mere omfattende end hvad der er
standarden for et gennemsnitlig hifi-hjem?    

Moralen er vel ikke andet end at selvom du helt sikkert forsøgte en masse for at få dem til at spille ordentlig, så synes jeg du
skulle overveje at prøve igen, hvis det overhovedet kan findes rum for det. Mi3 AA er en virkelig god højtaler, men som
(desværre?) kræver endel af den samlede opsætning. Fx. mener jeg stadig at jeg kan få endnu mere ud af mine end jeg
gør i dag. Min gæt er at det forholder sig på samme måde med S3 AA - selvom den er lidt anderledes afstemt fra grunden
af.   

/mvh
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
duo(2)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

du nævner Spendor som en mulighed, jeg har selv haft et sæt A6, de spiller super godt, de har en super åben lækker lyd i
toppen, og spiller absolut meget musikalsk ( hvad det så betyder :-))
kan absolut anbefale dem,
Lyt på dem eller de andre spendor hos AB Audio!

Mvh Nikolaj
Til top Vis duo(2)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duo(2)
 
Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med System Audio's Ranger eller Explorer serier, jeg syntes de har mange af de kvaliteter du eftersøger.

Har hørt dem flere gange nu og overvejer dem faktisk selv lidt.

Et joker bud kunne være Neat Elite SX, men den er måske lige lidt for tilbagelænet i forhold til det du søger.  



__________________
Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Igen tak for input

janils skrev:

Undrer mig at Focal slet ikke bliver nævnt.


Fremragende dynamik og en åben detaljeret mellemtone. I modellerne med BE-diskanten fås det ikke meget bedre i de
øvre oktaver.



Det er de skam også. Har en kammerat der spiller på 1037be. En meget fin højttaler. Den gør bare ikke noget for mig og
halter i mine øre bagefter både S3, Vienna og Dynaudio. Diskanten er da fin men ikke i forhold til Esotar2..



Lakridskaj skrev:
Jeg har også haft Audio Vector højttalere i nogle år og lige denne tråd fik mig til at åbne en brugerkonto
herinde idag.
Vil også gerne være med på en kigger og vil også gerne dele ud af mine erfaringer.

Den Roksan forstærker du har er så vidt jeg ved/husker god i mellemtonen og diskanten, men ikke vildt stærk i bassen. Med
de 2 x 70 w den har kan den nok slet ikke tumle store gulvhøjttalere, så hvis du vil beholde den, så skal du nok skære noget
af dine forventninger. Måske gå efter en to-vejs?

Jeg fandt ud af jeg ikke kunne få alt Jeg havde en Arcam 9 forstærker men den engelske lyd og store bas den kom med
gik slet ikke. Har nu købt en ret billig Primare i20.
Kan godt følge dig i dine vurderinger af AV højttalere, de er generelt spidse at høre på hvis de ikke er spændt efter en dyr
forstærker. Jeg vil anbefale Sonus Faber og nogle af de nye Gato Audio højttalere. Begge lyder godt og kan både det ene og
det andet, men er ikke for lyse og trælse at høre på i længden.

Selv kørte jeg med et sæt SF Piano Concerto gulv og de var fede i lang tid. Nu leder jeg efter noget med mere hifilyd i og
jeg
tror nok det bliver et sæt af de nye fra Gato Audio i Herlev.


Nu kører jeg jo pt. med Primare I30 men min tidligere Roksan Caspian kunne skam nemt tumle gulvhøjttalere specielt nemt
drevne AV. Den var iøvrigt på 2 x 85w. Har for sjov drevet et sæt Dynaudio C2 i tapeconnection. Det gik da hæderligt.

De Gato ser meget lækre ud. Har dog aldrig hørt dem nævnt før.



bhaagensen skrev:
Måske lidt ved siden af dit egentlige spørgsmål vedrørende Dynaudio - men jeg håber ligevel det er
OK at jeg slutter nogle
kommentarer til observationerne relateret til AV, inklusive nedenstående. Jeg har Mi3 AA.

NightRhyme skrev:

mbull skrev:

Jeg har selv haft AV M1 Avantgarde og diskanten var meget afslørende. Stillede store krav til resten af udstyret. Når
CD'en var af god kvalitet var diskanten noget at det bedste jeg har hørt. Med dårlige plader.... ak.... Samtidig havde jeg på
det tidspunkt en dpa CD afspiller, der var lidt hidsig i diskanten, dårligt mix med M1'eren, opdagede først at CD var
hovedsynderen efter jeg havde skilt mig at med M1'erne




Tror faktisk jeg har lyttet dem kort engang i Sunaudio. Dem vil jeg da lige tjekke ud. Deler desværre ikke oplevelsen af AV.
Jeg vil driste mig til at mene at uanset hvor dyrt udstyr man kobler bag AV's AMT diskanter. Så bliver det aldrig godt. Jeg
mener der er tale om en højttaler-design fejl og håber den kære Klifoth vågner op en af dagene og begynder at tune sine
højttalere mere homogent.


Jeg er enig i at AV, i forhold til mange andre højtalere, er afstemt i den lysere ende og at denne lyd sammen med AMT-
diskanten måske lige frem er karakteriserende. Dog er jeg af den opfattelse at det er med et særdels positivt udfald - jeg
håber derfor at AV, på trods af forståelig!? kritik, holder fast i denne måde at tune deres højtalere. Det er klart at kan man
ikke lide den overordnede lydsignatur, så skal man have fundet noget andet. Jeg har været så heldig at høre Thue's setup,
som du omtaler. Det er et eksempel på en meget anderledes lydende løsning med nogle helt andre karakteristika. Men
såvidt jeg kan læse, finder du mange sider af AV-lyden tiltalende?

Det har taget lang tid at få dem til at spille så godt som jeg synes de gør nu - og til tider har jeg også været mindre tilfreds
med dem. Så hvis jeg skulle kritisere noget, kunne det være at det måske er for vanskeligt at få dem (Mi3) til at spille
optimalt?

Men det er muligt at få den til at synge gyldne toner, efter min mening. I mit lytterum har det krævet omrokeringer af
møblement og opsætning, udskiftninger af hardware såvel som akkustiske tiltag. Men resultatet synes jeg er meget
tilfredstillende. Og i bunden og grunden er de øvelser jeg har været igennem måske ikke mere omfattende end hvad der er
standarden for et gennemsnitlig hifi-hjem?    

Moralen er vel ikke andet end at selvom du helt sikkert forsøgte en masse for at få dem til at spille ordentlig, så synes jeg du
skulle overveje at prøve igen, hvis det overhovedet kan findes rum for det. Mi3 AA er en virkelig god højtaler, men som
(desværre?) kræver endel af den samlede opsætning. Fx. mener jeg stadig at jeg kan få endnu mere ud af mine end jeg
gør i dag. Min gæt er at det forholder sig på samme måde med S3 AA - selvom den er lidt anderledes afstemt fra grunden
af.   

/mvh


Tak for dit besyv. Glæder mig da at der findes nogle få der faktisk syntes om AV's diskant samt generelle tuning :) Jeg må
dog alligevel erklære mig uening på den mest diplomatiske facon. Har som sagt spildt en del tid på at lytte AV specielt S3
serien som jeg finder noget af det bedste de har præsteret. Har haft mange hifi samtaler med forhandlere og andre
entusiaster og konsensus er som regel endt ved at den kære Klifoth må lide af en øreskade i øvre område :)
Uanset hvordan og hvorledes skal en højttaler i mine øre lyde homogen. Uanset om den er tunet lyst er mørkt. Problemet
med AV er at mellemtone og bas spiller lækkert homogent. Ovenpå kommer så denne skarpe diskant der ofte stikker af
uanset hvor dyrt grej der spændes for. Ja jeg drømmer tit om hvordan en S3 ville lyde monteret med en Esotar2 samt en
fornuftig homogen tuning ville lyde. Gældende for Mi3 A og AA er det mig en gåde at de nogensinde fik lov at forlade
fabrikken. Men nu skal dette jo ikke gøres til en relgionskrig. Sådan lyder det blot for mine øre at andre oplever dem
anderledes er da glædeligt.

duo(2) skrev:
du nævner Spendor som en mulighed, jeg har selv haft et sæt A6, de spiller super godt, de har en super
åben lækker lyd i
toppen, og spiller absolut meget musikalsk ( hvad det så betyder :-))
kan absolut anbefale dem,
Lyt på dem eller de andre spendor hos AB Audio!

Mvh Nikolaj


Ja dem skal jeg bestemt lytte. Nu bor jeg dog i Aalborg og ABaudio er liiige et stykke væk. Men rygtet siger at Sunaudio
snart får Spendor. Så skal de lyttes

Ilcommamdante skrev:

Hvad med System Audio's Ranger eller Explorer serier, jeg syntes de har mange af de
kvaliteter du eftersøger.


Har hørt dem flere gange nu og overvejer dem faktisk selv lidt.


Et joker bud kunne være Neat Elite SX, men den er måske lige lidt for tilbagelænet i forhold til det du
søger.  



Systemaudio er ikke min kop the. Syntes simpelthen det bliver for kedeligt. Neat kender jeg kun af navn.


Har eks.vis også aldrig kunne tage Dali og B&W alvorligt men vil da denne gang også forbi og genlytte deres modeller for en
god ordens skyld
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Forskellige synspunkter, uenighed, eller hvad man vil kalde det er jo lidt af pointen med et debat forum :)

NightRhyme skrev:

Ovenpå kommer så denne skarpe diskant der ofte stikker af uanset hvor dyrt grej der spændes for. Ja jeg drømmer tit om
hvordan en S3 ville lyde monteret med en Esotar2 samt en
fornuftig homogen tuning ville lyde.


Det er nok præcis på punktet med den skarpe diskant hvor, i hvert fald jeg, er af en anden opfattelse. At forklare
baggrunden for mit synspunkt i denne tråd vil nok blive alt for langtrukket - ovenikøbet er der ingen garanti for at jeg er i
stand til at formulere det på skrift :S


Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Obs der kommer nye sv s3 modeller si3 med
modificeret delfilter og forbedret enheder!!
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Nå så var jeg lige forbi Sunaudio og lytte lidt til Dynaudio Contour 3.4. Sjovt som det dynaudio synes at vokse i mine øre.
Første gang jeg hørte det syntes jeg det lød røvsygt.
Nu syntes det at virke mere og mere tiltalende selvom jeg stadig ikke helt forstår at der ikke skal spilles mere dybbas. Hvis den
udover dens fantastiske diskant + mellemtone kunne spille dybbas som Vienna var det en no-brainer. Men indtil videre er det
dog stadig den mest interessante højttaler.

Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Se nu lige om du kan få et lyt på et par Vienna Classic højttalere.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Se nu lige om du kan få et lyt på et par Vienna Classic højttalere.


Øhh Hvilke præcis ? Tror desværre jeg er færdig med Vienna. Finder dem for tilbagelænede, rolige og manglende gnist i
toppen.
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Rimelige højttalere er Montana Monitor, der går meget dybt af en standerhøjttaler at være.
Prisklassen under det du søger. (vel ca. 20K for to].
En anden, der er dyrere, er Penaudio Serenade, som jeg godt kunne tænke mig, men som koster for meget til mig. (>60K for to).


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hej !

ud fra dine ønsker og økonomi,og INDEN du beslutter dig,så gør dig selv en tjeneste,lyt til JBL LSR serien, eller Eathquake audio, de er begge mærker er dynamiske,åbne,detaljeret og med en luftig diskant uden markeret s og f lyde.

 

mvh

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Montana EPS2 er også en ønskehøjttaler
http://high-performance.dk/montana-eps2





__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ellers er der jo Sonus Faber Liuto, der er da mange at vælge imellem til den pris du har nævnt.
http://www.high-performance.dk/liuto

__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Her en test:

http://www.lydogbilde.no/dyrk-lydenskapen.4621126-117331.htm l

 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
TruthSpinner skrev:
Se nu lige om du kan få et lyt på et par Vienna Classic højttalere.


Øhh Hvilke præcis ? Tror desværre jeg er færdig med Vienna. Finder dem for tilbagelænede, rolige og manglende gnist i
toppen.


Se, hvis du nu havde læst hvad jeg skrev længere oppe så ville du vide at Vienna Classic serien ikke laves af Vienna. Det
var Bösendorfers bud på en high-end højttaler. Der er derudover den bedste højttaler jeg nogensinde har lagt øre til.

Nu er bösendofer en af verdens absolut mest velrenomerede klaverproducenter. Det betyder for det første af finish er i
verdensklasse på samme måde som flygler til 500000,- kr og derover. Derudover betyder det at gengivelsen af akustiske
instrumenter, og særligt klaver, er verdensførende, da dette af naturlige årsager var en topprioritet for Bösendorfer.

Derudover er det yderst naturligt lydende højttaler med verdensklasse dynamik og naturstridig gengivelse af bas i forhold til
størrelsen.

Følsomheden er ret høj og flagskibet VC-7 kan spille en koncertsal op, men selv den mindste VC-1 kan i høj grad levere
varen i en gennemsnitlig dansk stue.

Grundet omprioritering har Bösendorfer opgivet deres satsning inden for high-end audio. Vienna Classic designet er derfor
overgået til og føres, så vidt jeg ved, uænret videre af en anden velrenomeret flygelproducent, The Joseph Brodmann Piano
Group.

Der har inden for det sidste år været et par gode tilbud på de sidste restmodeller fra Bösendorfer. Brugtprisen kender jeg
ikke da jeg sjældent har set dem brugt ud over på det tyske audiomarkt.

Hvis du skulle have mulighed for at lytte og kan lide dem ved jeg dog at der findes restlagre i Sverige og Tyskland, som
sikkert kan fås til rimelige priser.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Nå så var jeg lige forbi Sunaudio og lytte
lidt til Dynaudio Contour 3.4. Sjovt som det dynaudio synes at
vokse i mine øre.
Første gang jeg hørte det syntes jeg det lød røvsygt.
Nu syntes det at virke mere og mere tiltalende selvom jeg stadig
ikke helt forstår at der ikke skal spilles mere dybbas. Hvis den
udover dens fantastiske diskant + mellemtone kunne spille
dybbas som Vienna var det en no-brainer. Men indtil videre er
det
dog stadig den mest interessante højttaler.



Bemærk c 3.4 har esotec diskant ikke esostar2 s5.4 har esostar2
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 01 August 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
NightRhyme skrev:
Nå så var jeg lige forbi Sunaudio og lytte
lidt til Dynaudio Contour 3.4. Sjovt som det dynaudio synes at
vokse i mine øre.
Første gang jeg hørte det syntes jeg det lød røvsygt.
Nu syntes det at virke mere og mere tiltalende selvom jeg stadig
ikke helt forstår at der ikke skal spilles mere dybbas. Hvis den
udover dens fantastiske diskant + mellemtone kunne spille
dybbas som Vienna var det en no-brainer. Men indtil videre er
det
dog stadig den mest interessante højttaler.





Bemærk c 3.4 har esotec diskant ikke esostar2 s5.4 har esostar2



Jep I know. Den gjorde det nu stadig godt.

Er der nogen der kan forklare mig hvad der er med det Dynaudio og hvorfor man skal betale så meget for at få en dyn
speaker der også kan spille bas. Har hørt optil C2 som heller ikke kunne spille dybbas. Så man skal vel op i C4 for at få bas.
Det fortæller min research mig i hvert fald. Hvorfor kan de ikke bygge en højttaler til menneskepenge der kan spille dybbas
?
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes