Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Schmidt’s udstyr.**UPDATE** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 16 August 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Vil lægge ud med at sige at jeg er stor nyder af musik. Men også af musik afspilnings udstyr.
Det forklarer mine 3 pladespillere. Det er ikke noget der lugter af high end. Men det giver mig jo rig mulighed for at opgradere hen af vejen.
Men det spiller og giver mig mange AHA oplevelser når jeg hører en af de store sorte dreje rundt.



Lyden det hele kommer ud af. Infinity Kappa 6.1i fra 1991 ca. originale enheder og i perfekt stand.
Valgt ud fra, tjah.... Mine gamle Beovox'er M75 kunne ikke mere. Og så faldt jeg over dem her.
Og er ovenud tilfreds. Der er dynamik, bas (ikke dunderdisko) men lækker fyldig bas. De er virkelig musikalske.
Betonfliser under begge med underliggende filt. Gav lige det hele en opstrammer istedet for spikes på gyngende trægulv.





Sony cd afspiller fra starten af 90erne. Lånt af min Mor engang i 1997, tror hun har glemt det.
Denon PMA 710 AE. Valgt på baggrund af at min forhenværende Luxman ikke kunne mere, og at jeg løb ind i nogen besværlige vintage forstærkere lige efter hinanden. Så jeg ledte efter et lydbillede der mindede om den. Og da jeg havde et budget på 3000,- og det skulle være nyt og her og nu. Var der ikke andet for end at smutte forbi HiFi klubben i Odense. Havde på forhånd lyttet til NAD's i samme prisklasse. Og lyttede så til Cambridges i samme boldgade. Valget faldt på den her, da den i mine ører var mest naturlig og så det at den har Phono indgang og "source direct" funktion. Plus det at den ser lækker ud.


Min nødvendige RIAA. Igen "kun" en NAD PP2. Men den gør det fint fint for mig. Jeg har ikke noget vildere at referere til. Ham der passer på den er grønlænder, vist nok en tidlig inspirations kilde til Michael Jackson.



Kort sagt Lenco L75. Tweaked på alle ledder og kanter uden at ændre på den fact at den er ORIGINAL. Har en ide med en SL1200 arm til vinter....
Pickuppen er Ortofons M2 Blue. Fin pickup, faktisk min første nye. Men milevidt fra min DL 103.
Vægten er 20+Kg.


Det er ikke meningen at der skal ligge 2 underlag under gummitmåtten. Den ene er antiskrid der ligger til udretning.


Micro Seiki MR 111 (har våde drømme om en BL91'er, men det bliver om lang lang tid.)
Fik den som et vrag, og reddede den. Spiller som en drøm. Lidt rummel og en smule sus ved lav volumen. Men ved god lytte volumen folder jazz, blues og akustisk musik sig ud i rummet på skønneste vis.

Nej jeg er ikke og har aldrig været DJ. Men det her er en p**** fed pladespiller.
Jeg har valgt at udstyre den med en klassisk MC pickup. Denon's DL 103.
Købte den billigt, og lærte den vigtig lektie.
Folk sælger kun deres 1200mkII'er hvis: 1/De er på røven. 2/At den er itu.
Der var røget en motor styrings chip. Men nu holder den evigt (eller ihvertfald længe)



Og hele molevitten. Kommenter endelig og kom med opgraderings ideer.

To også lige et af skammekrogen.
Min luxman der trænger til en seriøs gennemgang, knaser, knalder og mister lyd.
Min pioneer som skal have skiftet et relæ.
Og en losseplads projekt Garrard pladespiller. Virker fint, men skal redesignes.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
mage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej Lencofyn

Lækkert setup! Flotte højttalere! Har en kammerat der havde et sådan par "på besøg". Han var OVENUD tilfreds.

Der er phono indgang på din Denon. OG én RIAA. Skal det så forstås at den sidste "spille" går i "source direct"?

Flot "clamp". Selvskåret? Ser tung ud.

Kan det passe at jeg har set din 75'er "til fals" på en anden side? Please say it ain't so!!

Og et sidste spørgsmål: Hvor stor indflydelse har den lille grønne ninjaturtle på lyden? Er det et tweak jeg endnu ikke har hørt om?

Gode billeder! Husk at opdatere "tråden" med alle de fremtidige ændringer, tiltag og lignende.

Elsker billedetråde

 

Mage

 

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Takker for de fine ord.

Nu er det sådan at jeg lidt sært anlagt. Jeg vil kunne bruge alle 3 pladespillere uden at skulle hive kabler ud. Så Denon Forstærkeren driver min Micro Seiki/Ortofon FF 15xeMKII.
Min NAD RIAA er til henholdsvid Technics'en den har MC pickup. Og Lenco'en har MM. NAD har 2 udgange som jeg så skifter imellem med en skydeknap.

Clampen er en jeg fandt tegninger til på nettet. Og sendte dem videre til mit fædrene ophav.
Og vupti så var der ligepludselig sådan en fætter til mig. Drejet i et stykke aluminium. Vejer 450 g. Og den gør underværker for lyden.

Lenco'en er til salg. Det samme er Microen. Skal have banket penge sammen til en drømme erhvervelse. En rør forstærker af en art. Og så en BL 91'er.

Ninja Turtlen er et tweak. Men det er som tweaks er oftest, kun et man lægger mærker til når det ikke er der længere. Så jeg tør ikke fjerne den
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
mage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Takker for de fine ord.

Nu er det sådan at jeg lidt sært anlagt. Jeg vil kunne bruge alle 3 pladespillere uden at skulle hive kabler ud. Så Denon Forstærkeren driver min Micro Seiki/Ortofon FF 15xeMKII.
Min NAD RIAA er til henholdsvid Technics'en den har MC pickup. Og Lenco'en har MM. NAD har 2 udgange som jeg så skifter imellem med en skydeknap.

Smart!

Lencofyn skrev:
Clampen er en jeg fandt tegninger til på nettet. Og sendte dem videre til mit fædrene ophav.
Og vupti så var der ligepludselig sådan en fætter til mig. Drejet i et stykke aluminium. Vejer 450 g. Og den gør underværker for lyden.

Ligger du stadig inde med de tegninger? Eller et link, måske? Er forskellen også markant ved de "tunge" 180 grams?

Lencofyn skrev:
Lenco'en er til salg. Det samme er Microen. Skal have banket penge sammen til en drømme erhvervelse. En rør forstærker af en art. Og så en BL 91'er.

Noget specielt i tankerne?

Lencofyn skrev:
Ninja Turtlen er et tweak. Men det er som tweaks er oftest, kun et man lægger mærker til når det ikke er der længere. Så jeg tør ikke fjerne den

Lucky charm?

 

Mage

 

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 18 August 2010 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Basenheden på den 6,1er er da vist ikke original, er den ?

Det ligner i hvert falde ikke en watkins bas.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 18 August 2010 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:

Basenheden på den 6,1er er da vist ikke original, er den ?

Det ligner i hvert falde ikke en watkins bas.



Well i'll be damned...

Du har sgu ret. Den side fra Infinity jeg brugte som hovede reference havde det bedste billede.
Og nu efter lidt søgen kan jeg da godt se at den ikk ligner.

Men det er i det mindste to identiske basser der er smidt i. Og de yder mig fortrinelig bas. Så jeg klager  ikke.

Men tak for infoen. Skal lige grave dem ud en dag og se hvad det er for noget djævelskab.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 18 August 2010 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

@Mage: Tegninger til clamp kan muligvis graves frem. Har lige et par tusind mails der skal kigges efter.
              Og med 180g skal giver det lidt, den gir jo under alle omstændigheder pladen et større flade
              tryk. Men Helt ærligt når man snakker 180-200g er den nok ikke en brændene nødvendighed.
              Men "uundværlig" når vi snakker tyndere standard tryk.

              Mht. Rør. Ikke noget specielt. Må i starten lade tegnebogen tale. Er blevet talt fra at starte med
            kina forstærkerene. Og jeg har ikke noget at referere til. Andet end min gamle marshall   
             bluesbreaker og den har jo absolut intet med hifi at gøre.

                   
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 18 August 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Flot setup med en pladspiller jeg utroligt selv gerne ville have stående... (Tech´en)

Jeg tror hvis du skulle gøre noget så skulle du få lavet den Pioneer der (eller som du selv skriver, få dig en rørbamse) og så
udskifte din Kappa´er med et sæt Renaissance! Så får du lækker blød lyd og skøn lyd som få...

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Så er der en lille forsinket update. Har haft flyttet rundt på det og er endelig kommet frem til en passende plads til det.





Og som man kan se er det stadig min gæve SLer der lader mig nyde vinyl. Har sjovt nok endnu ikke haft behov for at smide penge efter noget vildere. Når den nu spiller så godt sammen med Holfi'en ser jeg ikke nogen grund til at ændre noget.
Og jeg har, stik mod alle bange anelser, ikke haft problemer med min Xara DC. Den spiller lækkert lækkert.
Efter jeg rykkede ud af mit alt for lille lytterum kommer det hele meget mere til sin ret. Glæder mig dog som en lille hest til den dag hvor jeg kan indrette et reelt musik rum. Det er jo begrænset hvor meget man kan tillade sig når fruen vil se fjernsyn og jeg vil høre Jaco Pastorius.... Har prøvet at prakke hende høretelefonerne på

Go dag...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

oh gud jeg er forelsket j Holfi :'( sgu ærgeligt man ikke lige har 10.000 til sjov :D er de nye? for jeg syntes ikke jeg kan se dem i din første besked o.O ellers et flot setup, og en sjov lille mand der sidder på forstærkeren :P han matcher.
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Hvad er det for nogle plader du ligge under dine pladespillere, er det skiffer. Hvor har du købt det på mål eller har du selv skåret det.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Og forresten er de der klæbe blomster på væggen en fin kontrast til Hi Fi 
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

@:maxbrauer: holfi hørte jeg om for et lille år siden og blev nødt til at prøve det.
Og må sige at designet og anmeldelserne gjorde at jeg sprang på.
Hifi folks store lyst til at udskifte gjorde at jeg fik forstærkeren fordelagtigt
Cd afspilleren har et blandet ry så den fik jeg som et røverkøb hos en som havde haft
Det på dba alt for længe og så matcher de jo hinanden.
Aben er en af maskotterne og fra den første design udstilling Kay Boyesen var på i Usa.

@:highsky: Det er MDF. Det er et dejligt dødt materiale og er godt som underlag. Og giver min
Skod dvd afspiller en god dæmper. Den har det med at vibrere.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

High sky skrev:
Og forresten er de der klæbe blomster på væggen en fin kontrast til Hi Fi 

Sådan er det når det skal gå op i en højere med fruens syn pÅ en hyggelig dagligstue.
Og det giver jo lidt ekstra fokus på udstyret når man får gæster.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
mage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 14 Januar 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Som altid lækkert setup. Fandt du et godt hjem til de to andre karuseller? Behold du bare SL'en. Den går ALDRIG af mode... Har selv tillagt en 1210'er til samlingen. Fundet lokalt til gode penge og i en fordelagtig god stang. Har tænkt mig at bruge det meste af 2011 på at "modde" den fra sans og samling.

Fedt møbel! Har du altid haft det? Click? Super tight!

Mage

 

 

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

@Mage: Takker. Syntes jeg har opnået et fornuftigt resultat når man tænker på jeg er underlagt budget (fra fruens side).
Og jeg fandt et hjem til min Lenco. Tilstår blankt at jeg savner det hverdag. Jeg havde jo selv bygget det og modificeret den. Men har et nyt i tankerne, i samme stil og så alligevel ikke. Det indebærer en SME arm og en vinkelsliber.

Har kontakt til en gut i KBH som fixede min SL da jeg fik den, han har nogen spændene ideer til arm valg. Og har tilmed erfaring i at montere ny base m.m.
Indtil at økonomien bliver til det tror jeg en opgradering af leje og pickup hoved bliver det første. Og måske en Ortofon Blue igen. Nåede aldrig at prøve den på min Technics.

Møblet er fra Montana. Mine stigereoler var på nippet til at give op. Og det holder bare 110%.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Sikke mange dejlige ting! Men du har skilt dig af med både Mikro'en og Lenco'en?

Hvad er det for en pioneer receiver du har - den ser feeed ud!
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Sikke mange dejlige ting! Men du har skilt dig af med både Mikro'en og Lenco'en?

Hvad er det for en pioneer receiver du har - den ser feeed ud!


Microen er blevet til to i mellem tiden. En MR-111 og en MB-14.

Lencoen røg så jeg kunne få finanser til Holfi forstærkeren. Men den er savnet.

Pioneer'en er en forstærker model SA-800. Den er pt. defekt.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Ja, det er svært at holde liv i det gamle grej, men den skulle vist ellers lyde rigtig godt, sådan en gammel pioneer! Riaa'en er sikkert heller ikke tosset  
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 22 Januar 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
tunghør skrev:
Sikke mange dejlige ting! Men du har skilt dig af med både Mikro'en og Lenco'en?

Hvad er det for en pioneer receiver du har - den ser feeed ud!


Microen er blevet til to i mellem tiden. En MR-111 og en MB-14.

Lencoen røg så jeg kunne få finanser til Holfi forstærkeren. Men den er savnet.

Pioneer'en er en forstærker model SA-800. Den er pt. defekt.
På et par af de første fotos, så jeg dine Infinity stod i et hjørne. Det er da ikke nogen god ide. Men du har vist flyttet lidt om siden. Et anlæg behøver ikke at være det sidste nye skrig. Der ser spændende ud, det du har der. Retip din DL103, hvis er glad for dens lyd. Den er helt sikkert mere behagelig at lytte til med uheldige vinyl klatter, end ortofon'en.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes