Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 20:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: STELLO DA220 mkII test (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Men uanset om DA100 eller DA220 spiller bedst, så må jeg jo nok erkende at der ikke melder sig nogle Stello 220 ejerne, så denne tråd er nok død øv øv
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Som tidligere nævnt, så kræver Stello DA 220 mkII et rigtig godt anlæg, for at man kan værdsætte potientialet ! Jeg har hørt både DA220 og DA100 signature i forskellige anlæg . På de knap så dyre lød DA 100 faktisk bedst, men på et high end anlæg var DA 220 en klasse bedre , mindre forvrængning mere analog lyd, mere musikalsk, mere rumfornemmelse osv osv !

Jamen det er så din/jeres erfaring.

Min erfaring på "high end anlæg" er netop det du beskriver, bare til DA100 Signatures fordel når der kommer en støjrenser foran. Altså en klasse bedre. Jeg nævnte Xindac, men jeg har også fået samme resultat ved PS Audio's støjrenser og deres 230v generator.

Hvis man f.eks. bruger 10.000,00 på dac + drev og 12-20.000,00 på strømgenerator, men det lyder bedre eller lige så godt som en cdafspiller til 60.000,00. Så er pengene til disse "tweaks" vel givet godt ud?

Det har i sidste ende, som så meget andet at gøre med matchning?

 



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:


---------.PS 220eren er ikke udgået, og jeg trår heller ikke den er på vej til at udgå, i så fald er det ikke pga af
ydeevnen, men pga deres prisstrategi, de vil gerne sælge flere af den nye cd og så går det nok ikke at have en dac
som spiller ligeså godt eller bedre som er billigere.


Jo den er. Mailede med april music der bekræftede at produktion er ophørt.

Istedet laver de:
The new DA100 signature shipping from June will be U2 (96/24 USB DDC) is preinstalled inside.
So DA100 sing's USB supports up to 24/96 files through its port.
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg undskylder hvis jeg ikke følger tråden helt. Hvis jeg stadig havde haft 220 mkII ja så var jeg da frisk. Men det er jo en ringe trøst.

Men det kan være at vores referencer er forskellige?

Det kan jo være svært da prisen jo ikke er det afgørende for lydkvaliteten.

Fortsat god jagt på Stello 220 mkII



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 02 September 2010 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:


Til nyprisen på 12500 fåes intet bedre og til brugtpriser på 7-8k ja så er den endnu farligere. Den blev kun overgået af min cary audio 306 sacd (60k), men nyprisen taget i betragtning på de 2 produkter så performer stelloen altså super.

Mange taler om audio note, men for at du skal have en af deres modeller som matcher stello skal man højt op i pris, og desuden har stello langt fri tilslutningsmuligheder. Desuden er der nogle som mener stello da100 sig er bedre end 220MKII, hvilket også er helt ved siden af.

køb den dac du bliver ikke skufffet!


Du kan da godt få en Audio Note i Stello'ens prisklasse. Og jeg er ganske sikker på at en AN vil vise hvor mekanisk en Stello i virkeligheden gengiver. Taler vi om en brugt AN i samme prisklasse, tror jeg ikke ret mange derefter vil ofre mange minutter på at lytte til Stello.
Ydermere har du ved AN mulighed for at trimme lyden med andre rør og småkomponenter helt efter behag og øvrigt udstyr.
Kan man ikke li' en Stello 100%, ja så er der ikke andet at gøre end kassere (sælge) den.

Har man først hørt hvad (bl.a) nul oversampling gør for lyden, er det ikke muligt at vende tilbage til nogetsomhelst andet princip.

Prøv...hvis du tør! 


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 02 September 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
Ingeniør-dude skrev:

jojojo, jeg skal bare lige have ham lagt i benlås, så skal du se en enighed

Okay, jeg prøver lige med en anden vinkel dog med samme mål:

@Gonz: Hvorfor er den Stello så vigtig for dig når den lader til at yde som de fleste i det prissegment (altså godt)?

Årsagen til at jeg gerne vil teste Stello DA220 mkII igen er, at den vokser med opgaven, jo bedre anlæg jo bedre udnyttelse af potientalet ! Da både jeg selv og andre i min omgangskreds har fået opgraderet vores setup, ville det være særdeles interessant at høre Stello DA220 mkII igen ! Den er klart den mest musikalske externe dac, jeg har hørt og stadigvæk i et overkommeligt prisleje ! Det handler om at finde den ultimative  pc harddisk / extern dac løsning, som kan konkurrere med nogle af de bedre cd afspillere i lydkvalitet ! Vi har nu hørt i flere år og læst om at denne løsning skulle være de fleste cd afspillere overlegen, men det har vi måttet konstatere absolut ikke har været tilfældet indtil videre, med det grej vi har formået at stable på benene !

Hej og tak for svaret. Hvad om I kontaktede forhandleren og spurgte efter en demo?

Er spændt på at høre om resultatet hvis jeres test lykkes. Det kunne især være sjovt med A/B/X tests uden indbyrdes votering.

Jeg er klar over at jeg fokuserer meget på data når det kommer til DACs men kun pga min baggrund og de aspekter om det rene signal som jeg remsede op til floe. Dette udelukker dog ikke at jeg finder den slags tests interessante alligevel, især blindtests.

Held og lykke.



__________________
pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude
 
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 02 September 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

HOV HOV drenge ! Nu udvikler denne tråd sig vistnok i den forkerte retning igen igen

Jeg er ude efter en evt ejer af en Stello DAC 220mkII og ikke andet !

Hold venligst alle andre spekulationer og postulater ude af denne tråd. I bliver jo aldrig enige alligevel

Ja det er typisk Ingeniør-dude han ødelægger næsten alle tråde.!

__________________
SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234
 
Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 02 September 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Gonz skrev:

HOV HOV drenge ! Nu udvikler denne tråd sig vistnok i den forkerte retning igen igen

Jeg er ude efter en evt ejer af en Stello DAC 220mkII og ikke andet !

Hold venligst alle andre spekulationer og postulater ude af denne tråd. I bliver jo aldrig enige alligevel

Ja det er typisk Ingeniør-dude han ødelægger næsten alle tråde.!

Altid noget det kun er næsten, for så ødelægger jeg dem jo slet ikke når det kommer til stykket.



__________________
pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 02 September 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:
Gonz skrev:
Ingeniør-dude skrev:

jojojo, jeg skal bare lige have ham lagt i benlås, så skal du se en enighed

Okay, jeg prøver lige med en anden vinkel dog med samme mål:

@Gonz: Hvorfor er den Stello så vigtig for dig når den lader til at yde som de fleste i det prissegment (altså godt)?

Årsagen til at jeg gerne vil teste Stello DA220 mkII igen er, at den vokser med opgaven, jo bedre anlæg jo bedre udnyttelse af potientalet ! Da både jeg selv og andre i min omgangskreds har fået opgraderet vores setup, ville det være særdeles interessant at høre Stello DA220 mkII igen ! Den er klart den mest musikalske externe dac, jeg har hørt og stadigvæk i et overkommeligt prisleje ! Det handler om at finde den ultimative  pc harddisk / extern dac løsning, som kan konkurrere med nogle af de bedre cd afspillere i lydkvalitet ! Vi har nu hørt i flere år og læst om at denne løsning skulle være de fleste cd afspillere overlegen, men det har vi måttet konstatere absolut ikke har været tilfældet indtil videre, med det grej vi har formået at stable på benene !

Hej og tak for svaret. Hvad om I kontaktede forhandleren og spurgte efter en demo?

Er spændt på at høre om resultatet hvis jeres test lykkes. Det kunne især være sjovt med A/B/X tests uden indbyrdes votering.

Jeg er klar over at jeg fokuserer meget på data når det kommer til DACs men kun pga min baggrund og de aspekter om det rene signal som jeg remsede op til floe. Dette udelukker dog ikke at jeg finder den slags tests interessante alligevel, især blindtests.

Held og lykke.

Videnskabelige test procedurer GLEM DET

Hvis ikke man kan høre en klar og entydig forskel med det samme, når man sammenligner hifi grej, er det som regel ikke en mer investering værd !

Vi er en lille snæver kreds af personer, udstyret med forskellige lyttebøffer fra naturen side og med vidt forskellig musiksmag og med MEGET forskellige hifi setups ! Vi plejer som regel ikke at have problemer med høre forskel,på div komponenter,hvis forskellen som førnævnt er stor nok til at det er værd at spilde tid og penge på !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 02 September 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:
preben1234 skrev:
Gonz skrev:

HOV HOV drenge ! Nu udvikler denne tråd sig vistnok i den forkerte retning igen igen

Jeg er ude efter en evt ejer af en Stello DAC 220mkII og ikke andet !

Hold venligst alle andre spekulationer og postulater ude af denne tråd. I bliver jo aldrig enige alligevel

Ja det er typisk Ingeniør-dude han ødelægger næsten alle tråde.!

Altid noget det kun er næsten, for så ødelægger jeg dem jo slet ikke når det kommer til stykket.

Ja din humor er til at overse, men det vel sådan noget du kan sidde og more dig over i flere måneder.  

Din viden om musik indskrænker sig til det tekniske(selvom den er begrænset) og ikke til det man kan høre. Hvorfor sætter du ikke bare et stetoskob til computer og lytter til alle de ting der foregår inde i den..



__________________
SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 02 September 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
RAZZER skrev:


Til nyprisen på 12500 fåes intet bedre og til brugtpriser på 7-8k ja så er den endnu farligere. Den blev kun overgået af min cary audio 306 sacd (60k), men nyprisen taget i betragtning på de 2 produkter så performer stelloen altså super.

Mange taler om audio note, men for at du skal have en af deres modeller som matcher stello skal man højt op i pris, og desuden har stello langt fri tilslutningsmuligheder. Desuden er der nogle som mener stello da100 sig er bedre end 220MKII, hvilket også er helt ved siden af.

køb den dac du bliver ikke skufffet!


Du kan da godt få en Audio Note i Stello'ens prisklasse. Og jeg er ganske sikker på at en AN vil vise hvor mekanisk en Stello i virkeligheden gengiver. Taler vi om en brugt AN i samme prisklasse, tror jeg ikke ret mange derefter vil ofre mange minutter på at lytte til Stello.
Ydermere har du ved AN mulighed for at trimme lyden med andre rør og småkomponenter helt efter behag og øvrigt udstyr.
Kan man ikke li' en Stello 100%, ja så er der ikke andet at gøre end kassere (sælge) den.

Har man først hørt hvad (bl.a) nul oversampling gør for lyden, er det ikke muligt at vende tilbage til nogetsomhelst andet princip.

Prøv...hvis du tør! 


Mvh.
Niels L.


Nu behøver man jo nødvendigvis IKKE at oversample med en DA100 !   det er jo NETOP en af fordelene ved en DA100 og så vidt jeg ved også med en 220´er !

Derudover er din sammenligning med en AN nok ikk aktuelt, da dens tilslutningsmulighedder er noget begrænset ! I dag har man jo mange ting sluttet til sådan en fætter.....selv fjernsynet er på i dag !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Ingeniør-dude skrev:
preben1234 skrev:
Gonz skrev:

HOV HOV drenge ! Nu udvikler denne tråd sig vistnok i den forkerte retning igen igen

Jeg er ude efter en evt ejer af en Stello DAC 220mkII og ikke andet !

Hold venligst alle andre spekulationer og postulater ude af denne tråd. I bliver jo aldrig enige alligevel

Ja det er typisk Ingeniør-dude han ødelægger næsten alle tråde.!

Altid noget det kun er næsten, for så ødelægger jeg dem jo slet ikke når det kommer til stykket.

Ja din humor er til at overse, men det vel sådan noget du kan sidde og more dig over i flere måneder.  

Din viden om musik indskrænker sig til det tekniske(selvom den er begrænset) og ikke til det man kan høre. Hvorfor sætter du ikke bare et stetoskob til computer og lytter til alle de ting der foregår inde i den..

Jeg kan ihvertfald more mig over din måde at fare til blækhuset på. Du lyder jo næsten helt ophidset. Slap dog af preben, det er bare elektronik.

Man tør jo næsten ikke tænke på hvem du ville redde først i tilfælde af brand... Familie eller DAC?

Ærligt talt så ved du jo ingenting om undertegnede men føler dig nødsaget til alligevel at synke ned på børnehaveniveau. Sølle stakkel.



__________________
pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hmmm det er åbenbart umuligt at holde personfidder

ude af denne tråd  KAN I IKKE TAGE DEN DISKUSSION PB

Vi andre få intet ud af at skulle gennemlæse alt det pladder ! TÆNK LIDT OVER DET PLEASE

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes