| Forfatter |
|
Wazkyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu gætter jeg på prisklassen af dine højttalere, men macher de din forstærker, så vil jeg bestemt mene at en brugt dac med optisk indgang er det du skal ha. m2tech er en super dig. udgang via USB, men jeg tror du kan bruge de 2-3000 bedre andet sted ( 750for m2tech og så 2k til en dac et eller andet)
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde ikke troet jeg skulle op i de store summer, ikke noget jeg har penge til pt desværre :/
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest, hvor vildt behøver det være? Nu er der allerede skitseret en løsning med M2tech og Stello, hvilket jeg vil betegne som entusiastløsningen, men måske også mindre kan gøre det? Jeg kender ikke den Lindy dims du linker til, så jeg skal ikke kunne udtale mig om den får englene til at synge. Her ved min computer bruger jeg en Aune http://reviews.audioreview.com/blog/aune-mini-headphone-dac- user-review/ som er både DAC og hovedtelefonforstærker i et. Jeg købte den på ebay og den endte med at stå mig i omkring 1300 kroner inklusiv told. Den er tilsluttet min pc's usb port og gør det rigtigt pænt. Den har usb og digital coax indgang, derudover kan man tilslutte en ren analog signalkilde hvis man vil. Af udgange har den jack stik til lyttebøfferne og alm. phono/rca stik til analog lyd til en forstærker. Jeg har også en pc koblet til mit tv, den spytter lyden ud gennem en Fubar2 DAC http://www.firestone-audio.eu/shop/products/allproductsliste d/fubar2.php som har usb indgang og analog phono/rac udgang til en forstærker og det er så det. Lydmæssigt gør den det også helt fornuftigt. Prismæssigt endte den lige over en tusindlap med transport. En tredie mulighed kunne være en Prodigy Cube http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigycube/index.html. Jeg har ikek hørt hvordan den lyder, men den ligner et fornuftigt bud på opgaven. 819 kr + porto. Det kan godt være de tre forslag ikke er decideret high-end, men de gør det stensikkert langt bedre end hvis du satser på det lydkort din pc er født med. Lindy dimsen du linker til gør det muligvis også fint, jeg kender den som sagt ikke..
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at hører der er nogle billigere løsninger. Aune med både dac+amp lyder meget smart, dog kunne jeg vel bare kører mine hørerbøffer gennem pc>Aune>Nad c315 og få samme/bedre resultat? Hvis jeg sammenligner priserne: Prodigy Cube: 844 (med fragt)Fubar 2: 995 (med fragt)Aune: 1162 (med fragt) dog med risiko for told/momsKunne godt finde butikker til Cube or Fubar inden for EU, desværre ikke tilfældet med Aune usb dac :( Tror jeg hælder mest til Fubar 2, dog har Aune fået mange pæne ord med på vejen fra diverse fora. Edit: Kunne også overvejde en Cambridge dacmagic til 1400 i hifiklubben?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wazkyr skrev:
|
Godt at hører der er nogle billigere løsninger. Aune med både dac+amp lyder meget smart, dog kunne jeg vel bare kører mine hørerbøffer gennem pc>Aune>Nad c315 og få samme/bedre resultat? |
|
|
Jeg kender ikke kvaliteten af hovedtelefonudgangen på sådan en NAD men typisk er det et sted hvor mange fabrikanter sparer. I modsætning til det er Aune'n bygget direkte til at være hovedtelefonforstærker, så mit bud er at den løfter opgaven bedre, men det er jo relativt nemt at undersøge hvis du anskaffer dig en..
Wazkyr skrev:
Tror jeg hælder mest til Fubar 2, dog har Aune fået mange pæne ord med på vejen fra diverse fora.
Edit: Kunne også overvejde en Cambridge dacmagic til 1400 i hifiklubben?
|
|
|
Nåeja, de har jo tilbud på DacMagic for tiden, den havde jeg glemt.. Jeg synes godt om Fubar 2'en, men mulighederne med sådan en er begrænsede, den har kun to indstillinger ON og OFF, kun usb indgang og kun RCA/phono output. Bortset fra det er det en fin, lille DAC der oser af kvalitet. Aune'n er langt mere fleksibel. Du kan fx. starte med at køre usb kabel fra pc til aune'n og så på et senere tidspunkt anskaffe sådan en M2Tech og køre digitalt over til aune'n for at se om du kan høre forskel på den jitter M2Tech'en skulle gardere imod. Du kan også fodre signalet fra din cd spiller ind i aune'n, enten via det digitale stik eller via den analoge indgang hvis du vil feste med hovedtelefoner, eller du kan bare bruge den som ekstern DAC for din cd spiller hvis den generelt lyder bedre end den indbyggede. DacMagic har også en bunke muligheder og kan bruges både som "lydkort" for din pc via usb stikket samtidigt med den kan være kvalitets-DAC for en billig cd afspiller. Misforstå mig ikke, jeg er stadig glad for min Fubar 2 og den matcher perfekt til lige netop det jeg bruger den til, jeg synes bare du skal overveje om du har brug for flere muligheder.
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke brug for det de store muligheder pt på DACen så tro nu engang Fubar2 ville gøre det ganske fint. Aune ender i ca det samme som Cambridge DACmagic på tilbud hvis den løber ind i moms/told osv, den kan dog fungere alene som head amp, og bruger nu engang mit headset en hel del nu til dags. Satme et svært valg  Tror det bliver en Aune fra Ebay...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen beklager hvis jeg gjorde det indviklet, hehe.. Sidder lige og læser lidt af det review jeg linkede til på Aune'n og faldt over " As far as internal components go,
everything looked too good to be true. But I’d decided to pull the trigger anyway. What do I have to lose, really?" - jeg synes det er en fantastisk formulering, at "tingene ser helt fantastiske ud, men jeg købte den alligevel", mon han normalt kun gider købe ting hvis de ligner crap??
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver bestemt ikke at blive så dyrt... Pointen med mit indlæg var blot at m2tech osv nok var i overkanten.
Med et anlæg som dit vil en dac til 500-1500 kr give et stor forskel. Lydkortet på en bærbar er med overraskende få undtagelser noget være bras ;-).
Med lidt tålmodighed kommer du langt med den blå avis og en plov ( eller en ' kineserdims ' fra ebay )
|
| Til top |
|
| |
speedyg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Wazkyr skrev:
Tror jeg hælder mest til Fubar 2, dog har Aune fået mange pæne ord med på vejen fra diverse fora.
Edit: Kunne også overvejde en Cambridge dacmagic til 1400 i hifiklubben?
|
|
|
Nåeja, de har jo tilbud på DacMagic for tiden, den havde jeg glemt..
|
|
|
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvor finder jeg DACMagic til 1400 kr.? Så vidt jeg kan se står den til 1999 kr. på deres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
speedyg skrev:
Strandvaskeren skrev:
Wazkyr skrev:
Tror
jeg hælder mest til Fubar 2, dog har Aune fået
mange pæne ord med på vejen fra diverse
fora.Edit: Kunne også overvejde en Cambridge
dacmagic til 1400 i hifiklubben?
|
|
|
Nåeja, de har jo tilbud på DacMagic for
tiden, den havde jeg glemt.. |
|
|
Nu kan det
godt være jeg spørger dumt, men hvor finder jeg
DACMagic til 1400 kr.? Så vidt jeg kan se står den
til 1999 kr. på deres hjemmeside. |
|
|
I hifiklubben med medlemsrabat. Det er gratis at
blive medlem
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet med en fubar 2 og en dacmagic. Kunne kun høre minimal forskel på de 2 og kunne ikke afgøre hvilken var bedst (begge på medfølgende usb kabel og samme rca signalkabel). Men DacMagic har klart nogle flere funktioner som for nogle (mig) er brugbare.
Hvis du bruger dine hovedtelefoner meget er http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=105240&it emGroupGuid=3560 måske en mulighed?
Hvilke hovedtelefoner - spørg evt på head-fi delen af forum efter noget der passer til?
Du kan også kigge på brugtmarkedet (kræver tålmodighed) - jeg har købt min fubar for 450 inkl fragt tror jeg.
Men skal de være nyt fubar vs dacmagic så overvej nøje om du om et halvt år tænker: "hvad så nu?" og vil have noget nyt, for en dacmagic er nemmere omsættelig - og har flere funktioner så det nye i steddet kunne være at bruge spdif eller XLR.
|
| Til top |
|
| |