Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 08:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Parallelkobling af to ens PWM forsyninger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 03 September 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg skal bygge mig en to kanalers bil forstærker, og derfor købt to PWMstrømforsyninger der levere +-35V jævnspænding med
10.000uF kondensatore bag. Planen er så selvfølgeligt at hver kanal på 100W 4 Ohm skal have sin egen forsyning.

Da jeg laver forstærkeren efter et design fra nettet kunne jeg bestille et færdigt print så jeg bare skal finde komponenterne.
Problemet er bare at printet er lavet til to kanaler. Derfor vil jeg forsøge at skille strømskinnerne i printet til de to kanaler ad,
så jeg kan give hver kanal sin egen forsyning. Hvis printet er lavet så det ikke kan lade sig gøre, er det så muligt at
parallelkoble de to strømforsyninger uden videre, eller for jeg problemer når det er PWM?

Andet sprøgsmål. Er det eventuelt muligt at seriekoble de to forsyninger så jeg ender på +-70V?


__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 September 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Parallel-kobling af strømforsyninger går nok ikke godt...serie-kobling kan måske lade sig gøre.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 03 September 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

ok, så må jeg se om jeg kan skære forsyningsskinnerne over når jeg får printet. Jeg var heller ikke sikker på hvad de ville sige
til det.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes