Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 03:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Mere effekt i forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Er det muligt at ta et modul fra et af de mange diy forstærker kit og sætte i sin gamle forstærker for at få en højere effekt?

Eller skifte trafo(Dem der gør forstærker strømstærk right)? og derved få forstærker til at kunne klare opgaven bedre:)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Nej 

__________________
We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

arh.... det lyder lige kreativt nok    en forstærker er sjældent en man lige forbedre. nok en bedre ide at sælge den til en som syntes den er fed og så opgrader dit eksisterende til noget bedre.

Men du skal lige hoste op med nogle detaljer, før nogen kan rådgive ordenligt.

hvilke højtt?

hvilken amp?

hvilket rum?

hvilken musik?

osv....

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Trafo og forstærkermodul skal passe sammen spændingsmæssigt. Og så er det lige meget med alt andet. Især forstærkermodulet har en øvre grænse for spændingen. Gå over denne; og du brænder den af. Og da effekten er afhængig af spændingen, kan det ikke lade sig gøre.

I det hele taget: At bruge andre spændinger end de anbefalede, kan være en dårlig ide, da man kan være uheldig og flytte såkaldte arbejdspunkter i konstruktionen (ud over evt. afbrænding), så man får øget forvrængning. Dette "sagt" meget generelt. Det kommer selvfølgelig an på konstruktionen af elektronikken.

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Det er en Marantz sr1040 og vil utroligt gerne beholde den højtaleren de kommer til at spille med blir dali's 450 og musikken er psytrance/goa på fuld knald, musik skal høres højt, så den kommer til kort har jeg ladet mig fortælle:)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Dali 450 skal have noget guf. og jeg kan godt huske den lille marantz. Det er jo en model hvor man helt klart gik meget mere op i design en power.

køb du hellere en solid. Den Dali skal have 80 solide watt - mindst. før den kan klare mosten uden at brænde af. det er jo forvrængningen der slagter en højttaler først.

her er f.eks en Harmon, som er død i surround delen. men som skulle virke fint til stereo. og her er masser af power og kvalitet. til sølle 2K kroner

Eller denne her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165769  og en solid gammel gut med 120 watt pr kanal. til billige 700.

Denne her Marantz PM7200 spiller også lækkert http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165783

Her ville jeg bruge mine penge. Men hvor meget har du at snolde for ??

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ja det er netop designet, for har brugt det andet kabinet til noget andet, derfor jeg gerne vil beholde den, og havde håbet på man ku gøre den kraftigere:)

Men må gå i tænkeboks så:)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 13 September 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Eeerhm... - Jeg har da før taget en afbrændt forstærker som "ikke var fin nok" til at jeg gad reparere den, og smidt nogen andre udgange i, fx. LC The End Millenium eller LC ZapPulse...

JBLfan



__________________
MMmmmmm.... - JBL....
Til top Vis Jblfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jblfan
 
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 13 September 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hvor meget skal jeg købe for at få det til at spille:)?

Gerne en indkøbsseddel=)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 13 September 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

det er bare et meget lille kabinet. men hvis der nu var preouts på den, så kunne man jo tilføje effekt. men egentlig ombygning af en Marantz SR1040.

Fandt lige forstærkeren i et gammelt blad fra hifiklubben, som jeg havde liggende. det er fra 1997 og den forstærker er skam elegant, og jeg mindes også at have trykket på den i -99 da jeg var for klubben i næstved. Og den var dælme tæt pakket. så det bliver svært at presse noget ind der, vil jeg mene

Men ja... tænkt lidt over det... og vend tilbage med hvor meget det må koste og hvad dine ideer er

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 13 September 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:
Eeerhm... - Jeg har da før taget en afbrændt forstærker som "ikke var fin nok" til at jeg gad reparere den, og smidt nogen andre udgange i, fx. LC The End Millenium eller LC ZapPulse...

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg siger, at der ingen garanti for succes er. Og i værste fald står du med et ødelagt modul.

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 14 September 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hmm kan godt se jeg må gå andre veje så, sad og kiggede på dba og er faldet for en eAR 1001, men må ærligt indrømme den er noget over mit budget, er det muligt at lave noget ligende selv:)?

Kabinet kender jeg en der kan lave, så den er klaret, så er det bar hva jeg skal bruge af moduler:)? 

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 14 September 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Trafoen begrænser udgangseffekten, så det et minimalt hvor meget ekstra du kan få ud af f.eks. et effekttivt klasse D modul. Hvis du kan hitte ud af hvordan forforstærkerdel og effektforstæker er sat sammen, kan du smide hele effektdelen ud, og montere et nyt forstærkermodul.

Her er to eksempler:

http://connexelectronic.com/./product_info.php/products_id/1 19?osCsid=sedhpcc343bn1t3290jd3bjib6

http://connexelectronic.com/./product_info.php/products_id/1 15?osCsid=sedhpcc343bn1t3290jd3bjib6

Bemærk at i sidste link kan du vælge forskellige effekter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 14 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

en kyndig person kan måske lokalisere signalet mellem for- og effektdel og montere RCA stik til Pre-Out. (Svært hvis det er ET stort print)

På den måde kan du bruge din Marantz som forforstærker og tilslutte en effektforstærker...

Du kan eksempelvis selv bygge en stereoblok som denne

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
wank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 15 September 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Har droppet ideen med den marantz forstærker, for mange faktorer der gjorde jeg ser det som uegnet projekt, så derfor er jeg gået igang med at kigge på diy forstærker:)

Nogen der vil hjælpe med at finde dele til det, har kigget rundt på nettet, og hver gang jeg tror jeg ved hvad der skal bruges, er det som om der dukker noget nyt op, jeg vil som sagt gerne lave det i stil med den Ear1001 hvis det er muligt? Håber nogen vil være behjælpelig med at finde et fysisk lille forstærker, regner med at effekt skal ligge på en 150w, så der er overskud til at trække højtalere når der blir skruet op:)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 16 September 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har linket til dig. Pricippet i disse forstærkere er i det store hele som Ear1001.

Ellers kig på www.cadaudio.dk her er også mange klasse D moduler inklusive strømforsyning. Der er også mulighed for kabinet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes