Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 00:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bi-amping = dynamik! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 September 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige skiftet min ellers dejlige Luxman L-435 ud med en NAD 1240 forforstærker biamped med to LC Audio The End monoblokke til bas samt et LC Audio The End stereotrin til diskanten - og jeg skal da lige love for, at der kom en forskel ud af det! Dynamikken blev lige langt bedre, det lyder som om, mine bas-enheder er vokset til dobbelt størrelse, vel at mærke uden at miste kontrollen. Jeg havde ikke troet, at de (meget grimme og hjemmebyggede) LC Audio monoblokke var SÅ gode.

Dog har jeg på fornemmelsen, at der godt kunne komme mere kontrol over diskanten (selvom den bestemt lyder godt) - og den LC Audio er jo også voldsomt overkill i effekt til bare at drive diskanterne (eller hvad?). Jeg har tænkt mig om lidt at prøve at bruge en gammel NAD 7130 til at drive diskanten, men er der ellers nogle gode forslag til, hvad man kunne trække sådan et sæt diskanter med - altså en budgetvenlig effektforstærker, som er god til diskant, og ikke behøver være særlig kraftig. Ville en lille Tripath-baseret forstærker være et godt valg?

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har lige skiftet min ellers dejlige Luxman L-435 ud med en NAD 1240 forforstærker biamped med to LC Audio The End monoblokke til bas samt et LC Audio The End stereotrin til diskanten - og jeg skal da lige love for, at der kom en forskel ud af det! Dynamikken blev lige langt bedre, det lyder som om, mine bas-enheder er vokset til dobbelt størrelse, vel at mærke uden at miste kontrollen. Jeg havde ikke troet, at de (meget grimme og hjemmebyggede) LC Audio monoblokke var SÅ gode.

Dog har jeg på fornemmelsen, at der godt kunne komme mere kontrol over diskanten (selvom den bestemt lyder godt) - og den LC Audio er jo også voldsomt overkill i effekt til bare at drive diskanterne (eller hvad?). Jeg har tænkt mig om lidt at prøve at bruge en gammel NAD 7130 til at drive diskanten, men er der ellers nogle gode forslag til, hvad man kunne trække sådan et sæt diskanter med - altså en budgetvenlig effektforstærker, som er god til diskant, og ikke behøver være særlig kraftig. Ville en lille Tripath-baseret forstærker være et godt valg?




Hvordan har du fået styr på niveauerne til hhv. diskant, mellemtone og bas?


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke gjort noget for at justere niveauerne - men jeg har nu prøvet med både NAD 7130 og den lille Tripath, som jeg skrev. Og her bliver der ændret en del i diskant-niveauet, og jeg synes, den blev for lav og kedelig med de andre. Det lyder helt klart bedst, når LC-stereo'en styrer diskanten. Og det lyder da også fuldt ud tilfredsstillende - det andet var bare et eksperiment.

Så det tyder på, at jeg tog fejl i, at der ikke skal nogen særlig effekt til at drive diskanten. Og det kunne tyde på, at hvis jeg skal prøve med en anden effektforstærker til diskanterne, skal den være lige så kraftig som monoblokkene. Min foreløbige konklusion er i hvert fald, at effektniveauet til diskanten skal være på niveau med effekten til resten, hvis der skal bevares balance - passer det med andres erfaring?

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Luxman´en er god, men mangler virkerlig power. Jeg havde engang et sæt 802Fer samt 435eren, og luxmanden kunne slet ikke drive lidt i basssectionen....helt døde.

Jeg fik prøvet en Accuphase 203, som absolut kunne spille hifi. Så kom mine B&Wer i live, og spillede som det var meningen.....strøm til forskel.

Hvad effekt angår, så kan du også prøve at samligne dine enheder mht virkningsgrad. Hvis du biamper, bruger du så passivt delefilter....for ofte vil diskanten være dæmpet passivt. Det er ofte muligt, at fjerne dæmpningen, såfremt det er lavet tradionelt med to modstande.

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, niveauet passer fint nu - jeg skulle bare vænne mig til den nye lyd, tror jeg. Hvis der var mere diskant, ville det blive for anstrengende nu. Ja, Luxman'en manglede åbenbart kraft - det overrasker mig bare, for den er da trods alt på 2x100W, og monoblokkene her er ikke meget mere end det. Og Luxman har da ikke ry for at være svage eller sølle...

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

hvis den ikke har fået nye lytter siden midtfirserne, kan det være den gamle luxie er træt...
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
hvis den ikke har fået nye lytter siden midtfirserne, kan det være den gamle luxie er træt...


Det er muligt, men det tror jeg nu ikke - den kunne bestemt spille højt, det er intet problem. Der er som sagt bare mere gang i bassen nu, og generelt lidt mere af det hele. Jeg tror også, noget af det bare er, at der nu er to forstærkere - biamping hjælper på dynamikken, siger folk.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

du kan jo prøve at lade de to LC mono være forbundet med basterminalerne og montere en lus til diskant/mellemtone. Så kan du direkte sammenligne hvor meget dynamik biampingen giver i bassen...
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke helt følge din overskrift om, at det er biampingen der har givet dynamikken når du samtidigt har skiftet hele dit forstærkersetup. Hvis du sammenligner din NAD preamp + 2 x LC monotrin uden biamping med NAD + 2 x LC Mono + LC Stereo biamped er der så stadig en stor dynamisk forskel?

Når nu du selv er inde på at det er lidt overkill med en LC stereo amp bare til diskanterne, så er det måske værd at checke om NAD + monotrin uden biamp dækker behovet lige så fint?


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

hejsa jeg har en marantz sr6003 og imorgen køber jeg en brugt acurus a250 ....kan jeg ikke dele marantzens udgang til de høje toner og koble acurusen til de lave toner ??

på¨forhånd tak

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 29 September 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

det kræver at nogle faktorer er på plads...

  • der skal være bi-wire terminaler på dine ht.
  • der skal være pre-out på Marantzen.
  • volumen/niveau skal passe sammen, så diskanten eksempelvis ikke bliver for svag ifht. bassen.

Umiddelbart vil jeg tro acurus er for kraftig i sammenligning med marantzen. Du vil nok få for lidt niveau på diskanten. Da der ikke er volumenkontroller på acurus, er der ikke mulighed for at justere.

 

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 29 September 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

nu kan man jo stille niveauet på både sub out og ht A så 24 db´s forskel burde være nok
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 29 September 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har ikke gjort noget for at justere niveauerne - men jeg har nu prøvet med både NAD 7130 og den lille Tripath, som jeg skrev. Og her bliver der ændret en del i diskant-niveauet, og jeg synes, den blev for lav og kedelig med de andre. Det lyder helt klart bedst, når LC-stereo'en styrer diskanten. Og det lyder da også fuldt ud tilfredsstillende - det andet var bare et eksperiment.

Så det tyder på, at jeg tog fejl i, at der ikke skal nogen særlig effekt til at drive diskanten. Og det kunne tyde på, at hvis jeg skal prøve med en anden effektforstærker til diskanterne, skal den være lige så kraftig som monoblokkene. Min foreløbige konklusion er i hvert fald, at effektniveauet til diskanten skal være på niveau med effekten til resten, hvis der skal bevares balance - passer det med andres erfaring?



Det skulle være mærkeligt om alle de effektforstærkere tilfældigvis skulle have samme gain. Og derfor vil de forskellige toneområder ikke være tilpasset hinanden. Selv om der skulle være niveauregulering på nogle af effektforstærkerne, kræver det stor omhu at få niveauerne på plads. En måling ville hjælpe noget på vej. 0,1dB hævning eller sænkning i bare ét af områderne kan virkelig gøre en voldsom forskel.


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 29 September 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
dysterland skrev:
Jeg har ikke gjort noget for at justere niveauerne - men jeg har nu prøvet med både NAD 7130 og den lille Tripath, som jeg skrev. Og her bliver der ændret en del i diskant-niveauet, og jeg synes, den blev for lav og kedelig med de andre. Det lyder helt klart bedst, når LC-stereo'en styrer diskanten. Og det lyder da også fuldt ud tilfredsstillende - det andet var bare et eksperiment.

Så det tyder på, at jeg tog fejl i, at der ikke skal nogen særlig effekt til at drive diskanten. Og det kunne tyde på, at hvis jeg skal prøve med en anden effektforstærker til diskanterne, skal den være lige så kraftig som monoblokkene. Min foreløbige konklusion er i hvert fald, at effektniveauet til diskanten skal være på niveau med effekten til resten, hvis der skal bevares balance - passer det med andres erfaring?



Det skulle være mærkeligt om alle de effektforstærkere tilfældigvis skulle have samme gain. Og derfor vil de forskellige toneområder ikke være tilpasset hinanden. Selv om der skulle være niveauregulering på nogle af effektforstærkerne, kræver det stor omhu at få niveauerne på plads. En måling ville hjælpe noget på vej. 0,1dB hævning eller sænkning i bare ét af områderne kan virkelig gøre en voldsom forskel.


Mvh.
Niels




Det virker mærkeligt, når mennesket kun kan høre forskelle over 1 dB.


__________________
We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 September 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jo, I har selvfølgelig ret i, at jeg bør prøve, om det er biampingen, der gør en forskel. Det er testet nu, og jeg synes altså virkelig, det gør en stor forskel med den ekstra forstærker. Med monotrinene alene er der ikke så stor forskel fra min gamle Luxman (synes jeg - det er jo svært at blindteste det )

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 29 September 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har lige skiftet min ellers dejlige Luxman L-435 ud med en NAD 1240 forforstærker biamped med to LC Audio The End monoblokke til bas samt et LC Audio The End stereotrin til diskanten - og jeg skal da lige love for, at der kom en forskel ud af det! Dynamikken blev lige langt bedre, det lyder som om, mine bas-enheder er vokset til dobbelt størrelse, vel at mærke uden at miste kontrollen. Jeg havde ikke troet, at de (meget grimme og hjemmebyggede) LC Audio monoblokke var SÅ gode.

Dog har jeg på fornemmelsen, at der godt kunne komme mere kontrol over diskanten (selvom den bestemt lyder godt) - og den LC Audio er jo også voldsomt overkill i effekt til bare at drive diskanterne (eller hvad?). Jeg har tænkt mig om lidt at prøve at bruge en gammel NAD 7130 til at drive diskanten, men er der ellers nogle gode forslag til, hvad man kunne trække sådan et sæt diskanter med - altså en budgetvenlig effektforstærker, som er god til diskant, og ikke behøver være særlig kraftig. Ville en lille Tripath-baseret forstærker være et godt valg?

BI-Amping er også en af de største forbedringer som jeg har oplevet i mit setup. Jeg har i en del år kørt med to sæt ice-power trekanter fra Acoustic Reality. Man vænner sig jo til den helt fantastiske lyd, så jeg havde rent faktisk glemt hvor meget bi-ampingen i sig selv gav, indtil jeg for nylig opgraderede den ene trekant fra en LE2 til en Ear two. Mens jeg ventede på min Ear Two kørte jeg i en uges tid med kun een forstærker. Der var en KÆMPE forskel. Der blev lagt flere lag slør over lydbilledet, og der var slet ikke den samme kontrol over højttalerne. Da min Ear Two så blev sat til igen, var det som at få et helt  nyt anlæg. Der kommer en helt fantastisk kontrol over højttalerne. Du kan nu fuldstændig skille instrumenterne fra hinanden. Jeg var chokeret over hvor stor effekten af bi-amping egentlig er.

Jeg spiller på Martin Logan Vista højttalere og Martin Logan anbefaler faktisk selv BI-amping i manualen.



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 29 September 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har også gået og leget med tanken om bi-amping, men jeg har tænker lidt på om ikke man betaler en pris for den bedre dynamik.

Nilau har nævnt gain problematikken.

En anden ting fase/timing. Hvordan opleves sammenhængen i lydbilledet når man skiller i mellemtoneområdet? Så er der jo forskel på hvad forstærkerne bliver udsat for. Er
der ikke fare for at lyden opleves unaturlig hvis skillelinien mellem de 2 forstærkere er i mellemtoneområdet? Det jeg tænker på er om lydbilledet bliver mere diffust og
forvirrende.

Hvad med farvning af lyden hvis man bruger forskellige forstærkere som ikke har samme klang? Lyder det så ikke mærkeligt omkring skillefrekvensen?

Mine højttalere deler ved 600 Hz så det er jo i et ret kildent område.

Det er svært at vurdere i en butik hvis de ikke fører de højttalere man selv har og logistikken omkring lån af forstærkere kan hurtigt blive indviklet så jeg kunne godt tænke
mig at læse om jeres erfaringer her på forum.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 29 September 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

torsteinowich skrev:
...
En anden ting fase/timing. Hvordan opleves sammenhængen i lydbilledet når man skiller i mellemtoneområdet? Så er der jo forskel på hvad forstærkerne bliver udsat for. Er
der ikke fare for at lyden opleves unaturlig hvis skillelinien mellem de 2 forstærkere er i mellemtoneområdet? Det jeg tænker på er om lydbilledet bliver mere diffust og
forvirrende.

Der skilles jo på samme sted i mellemtoneområdet. Forskellen er jo at terminalerne ikke kobles sammen, så delefilteret deler stadig samme sted.

At den ene forstærker måske er aflastet, mens den anden yder meget, skulle jo gerne resultere i bedre dynamik fra den aflastede forstærker. Sålænge der er ikke er for store forskelle i kabellængder, skulle der ikke være forskel i timingen.

torsteinowich skrev:

Hvad med farvning af lyden hvis man bruger forskellige forstærkere som ikke har samme klang? Lyder det så ikke mærkeligt omkring skillefrekvensen?

Det er at foretrække at bruge identiske forstærkere. Eller i det mindste samme mærke/serie, så de er opbygget over samme klangfilosofi...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 30 September 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

torsteinowich skrev:
Jeg har også gået og leget med tanken om bi-amping, men jeg har tænker lidt på om ikke man betaler en pris for den bedre dynamik.

Nilau har nævnt gain problematikken.

En anden ting fase/timing. Hvordan opleves sammenhængen i lydbilledet når man skiller i mellemtoneområdet? Så er der jo forskel på hvad forstærkerne bliver udsat for. Er
der ikke fare for at lyden opleves unaturlig hvis skillelinien mellem de 2 forstærkere er i mellemtoneområdet? Det jeg tænker på er om lydbilledet bliver mere diffust og
forvirrende.

Hvad med farvning af lyden hvis man bruger forskellige forstærkere som ikke har samme klang? Lyder det så ikke mærkeligt omkring skillefrekvensen?

Mine højttalere deler ved 600 Hz så det er jo i et ret kildent område.

Det er svært at vurdere i en butik hvis de ikke fører de højttalere man selv har og logistikken omkring lån af forstærkere kan hurtigt blive indviklet så jeg kunne godt tænke
mig at læse om jeres erfaringer her på forum.

Man skal helst benytte ens forstærkere eller som minimum samme gain. Mine er tilpasset hinanden af Acoustic Reality. Den jeg bruger til panelerne er en Ear Enigma. Det er top modicicerede små icepower moduler 250W a moduler. Det er de bedst lydende moduler ever. Til bassen bruger jeg Ear Two som er bygget på 500W moduler. De er tilpasset hinanden vedr. gain.



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 30 September 2010 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

[QUOTE=torsteinowich]Jeg har også gået og leget med tanken om bi-amping, men jeg har tænker lidt på om ikke man betaler en pris for den bedre dynamik.

Nilau har nævnt gain problematikken.

En anden ting fase/timing. Hvordan opleves sammenhængen i lydbilledet når man skiller i mellemtoneområdet? Så er der jo forskel på hvad forstærkerne bliver udsat for. Er
der ikke fare for at lyden opleves unaturlig hvis skillelinien mellem de 2 forstærkere er i mellemtoneområdet? Det jeg tænker på er om lydbilledet bliver mere diffust og
forvirrende.

Hvad med farvning af lyden hvis man bruger forskellige forstærkere som ikke har samme klang? Lyder det så ikke mærkeligt omkring skillefrekvensen?

Mine højttalere deler ved 600 Hz så det er jo i et ret kildent område.

Det er svært at vurdere i en butik hvis de ikke fører de højttalere man selv har og logistikken omkring lån af forstærkere kan hurtigt blive indviklet så jeg kunne godt tænke
mig at læse om jeres erfaringer her på forum.

Man skal helst benytte ens forstærkere eller som minimum samme gain. Mine er tilpasset hinanden af Acoustic Reality. Den jeg bruger til panelerne er en Ear Enigma. Det er top modicicerede små icepower moduler 250W a moduler. Det er de bedst lydende moduler ever. Til bassen bruger jeg Ear Two som er bygget på 500W moduler. De er tilpasset hinanden vedr. gain.

Jeg har fået udstrakt service hos Acoustic Reality. Jeg fik oven i købet flyttet min Ear Two over i andet kabinet med logo på, så den er magen til min anden trekant. I dag er der ikke logo på Trekanterne.



__________________
Callesoroe
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes