Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 08:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Overvejer Optoma HD20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 November 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

TRIGGER OUT - Output terminal - 3.5 mm mini-jack x 1

^dette svarer til audio out, ikke sandt?
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 01 November 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Lyder godt :)
Glæder mig til at høre om dit indtryk af den..

Hmm Trigger out, er det ikke til styring af et motorlærred .. eller ??
Til top Vis cgmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgmand
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 November 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm, mærkeligt, så er det lige jeg tænker, hvor lyden skal komme fra?

Det er ikke et problem med computeren, som jeg har forbundet direkte til forstærkeren digitalt, men konsollen har KUN een
udgang -- HDMI, som jo både transporterer lyd og billede ... hvor skal lyden så komme fra, når jeg bruger xBox'en?

xBox'en har dog component udgang. På det kabel er der jo også to stik til lyd, som jeg så ville forbinde til forstærkeren.

Men det vil jeg ikke, hvis HDMI > component ift. billedkvalitet.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 November 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Mystisk ... altså der står godt nok på Epsons hjemmeside af specifikationer for projektoren, at den både har audio input og
output (stereo mini-jack):

.. men kan ikke rigtig se noget på dette billede:

http://www.dustinhome.dk/DisplayImage.aspx?
ImageID=278261
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
hulabula
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 01 November 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

gobb skrev:
TRIGGER OUT - Output terminal - 3.5 mm mini-jack x 1

^dette svarer til audio out, ikke sandt?

 

Ville en hdmi switch/splitter til et par hundrede kr. kunne hjælpe på denne problemstilling?

Til top Vis hulabula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hulabula
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 01 November 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Desværre nej, men jeg regner med at specifikationerne, som producenten lister på deres hjemmeside er korrekte, så håber de
er der.

:)
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
frugtkompot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2010
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 02 November 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende, gobb! Husk at skrive lidt om, hvordan det fungerer for dig - og gerne nogle billeder også. Vi er mange
andre, der også går og drømmer om en lydløs Epson projektor :)
Til top Vis frugtkompot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frugtkompot
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 02 November 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Du kan trække lyden fra din Xbox ud fra dit gamle stik. Du skal blot afmontere det plastik, der sidder omkring det, så er der plads til, at du kan sætte det i lige under HDMI-stikket. Regner med du også kører lyden fra denne med toslink???

TRIGGER OUT ER til styring af motorlærred. Du kan IKKE trække noget lyd ud af en projektor, med mindre det er én af dem med indbyggede højttalere, hvilket din Epson ikke er...

 

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 02 November 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Yep, frugtkompot. jeg håber på at kunne tage nogle billeder om nogle dage og evt. youtub'e en video.

supergris, det var ret smart. Det gør jeg helt sikkert, hvis der er brug for det. Har også overvejet at bruge component;
jeg vil ihvertfald sammenligne kvaliteten mellem xBox HDMI og xBox component, og hvis component er magen til HDMI, så
sparer jeg jo een HDMI indgang til projektoren, som kun har to.

Lige fået mail fra forhandleren. Den ankommer i morgen!

"#(")/€##(")=&€P(/€#()!/€§§§§!!!!!!

Ærgerligt lærredet først kommer om 4-5 dage.

Var forøvrigt i Hifiklubben i går for at købe nogle højtalere. Ved lejligheden fik jeg set BenQ W1000+ på ca. 110" .... Fint
billede, larmede ikke så forfærdelig meget, men der var også en del baggrundsstøj og filmen var actionpræget, så det var
måske svært helt reelt at bedømme. Jeg prøvede at trække gardinet lidt fra, så der kom lys ind -- så stadig helt OK ud.
Glædede mig bare endnu mere til min egen. Ekspedienten fortalte mig, at W1000+ som default projektorer opad (men har
ikke lens shift), så hvis man skal hænge den højt skal den stå på hovedet, som her var tilfældet.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 02 November 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Mens jeg venter på lærredet, kan jeg jo:

- få sat hylden op, der skal bære projektoren, xBox og en fremtidig BD afspiller
- ommøbleret (fjernet nogle møbler jeg havde pga. tv'et) - det bliver et meget minimalistisk, clean look
- få ordnet ledninger
- få købt ind i Bauhaus til de ting jeg skal bruge til at indramme lærredet (lister og en slags stor/tynd plade vel)
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 02 November 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også overveje, at købe en ny forstærker, der kan fungere som AV-central. Så skal du kun trække ét HDMI-kabel til din projektor.

M.h.t. at bruge component fra din Xbox er der praktisk taget ikke nogen forskel, men så skal du jo stadig trække flere kabler...

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 02 November 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget glad for min nuværende forstærker.

Det enderr altid sådan, når man køber nyt HIFI, at mere kræver mere kræver mere, men på et eller andet tidspunkt må man
se i øjnene, at man ikke kan få det hele. Jeg kan sagtens løse problemet uden en ny forstærker. Desuden er citronen godt
presset ... er blot en studerende.

:)

Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 03 November 2010 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

Der er jo noget, der hedder studie-lån... Husk citronen bliver lidt sødere med sukker på... Smil...
Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 07 November 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

SÅ er tingene ved at falde på plads.

Har klippet lærredet ud og spændt det rundt om en træramme (som man så IKKE kan se) a la et maleri. Ser nice ud; stilet
og simpelt.

Der VAR ingen audio in- og output, så jeg gør som foreslået her. Jeg har xBox'en stående ved forstærkeren (i stedet for ved
projektoren, hvilket passer mig fint, fordi projektoren er tods alt ret stor, så den står bedre alene på bagvæggen) op ad den
væg, som bliver projekteret på. Et 10 m HDMI (fra soveværelset) forbinder min Mac Pro (mediecenter) -- som jeg kommer
til at anvende 90 procent af tiden -- direkte til projektorens ene HDMI-indgang. I den anden kommer et 7 m langt HDMI-kabel
til en 3-delt HDMI-switch, hvoraf den ene er til xBox, den anden er til en fremtidig BD-afspiller og den tredje er til "gæste"-
bærbar med tilhørende audiokabel til forstærkeren.

Som sagt er Mac Pro'en forbundet optisk til forstærkeren. Med xBox'en har jeg gjort præcist som foreslået her ........... har
både HDMI i til billedet og til lyden har jeg også sat xBox-component i og fjernet den nederste del af plastic-casen (ellers var
der ikke plads til HDMI også), også har jeg trukket de to lyd-stik til forstærkeren.

Fandme gode råd at finde herinde! Så fik du din vilje, supergris. :)

Hænger hylden i dag og lærredet også. Switchen og HDMI til xBox bliver bestilt i dag fra av-cables, så det kommer nok først
tirsdag.

Der kan I forvente billeder og evt. en kort video.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 07 November 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Rart at høre, man kan hjælpe...

Er MEGET interesseret i at høre mere om din projektor, da jeg selv er tæt på at investere.

Mon ikke du på et tidspunkt får købt en ny forstærker, hvor alle signaler kan samles og sendes videre via ét HDMI-kabel. Det er den bedste løsning, nu hvor du har købt projektor...

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 14 December 2010 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

SÅ fik jeg endelig filmet lidt. Det er pudsigt, men jeg har altså ikke engang et kamera på min mobiltelefon. Har Nokia 6510 af personlig præference. Her er min stue filmet i 720p (men alligevel ret crappy) fra en vens iPhone 4. Har prøvet at forklare om mit setup, men det meste er dog SOFTWARE-relateret.

Fem ting jeg glemte at nævne:

1) Selve projektoren. Den har været en drøm. I cinema mode og eco mode, larmer slet ikke men alligevel et YDERST tilfredsstillende billede både på konsol og ved film. Som I kan se, har jeg intet TV og ingen tv-kanaler. Fordi projektoren er så håndterlig og praktisk, er der aldrig bare et enkelt instans, hvor jeg ikke gider tænde den for eksempelvist at se et afsnit af en serie på 22 minutter. Jeg gør det bare. Det fungerer perfekt.

2) Lærredet "draperer"/folder lidt. Pga. tykkelsen af materialet er det umuligt at spænde det helt op og derved undgå denne drapering. Min løsning er at droppe trærammen, som den er fikseret omkring og istedet tapetesere det på en tynd men standhaftig plade, skåret helt til naturligvis. Så vil den også være tættere på væggen.

3) Min stue lyser normalt ikke lilla. Det er fordi, jeg lige har tændt lyset -- der er SÅ svagt de første par minutter, når det har været slukket en tid. Også er projektoren på "blank" som udlyser blåt.

4) Filmene er ripped fra BD på min computer ved programmet Handbrake. Serierne er ligeledes, ellers er de downloadet fra iTunes (med amerikansk konto) derfor i 720p. Divx-film er ligeledes ripped blot fra DVD og ikke BD.

5) Da jeg ændrer opløsningen er det fra 1680x1050 / 16:10 (klonet fra min monitor) til 1920x1080 / 16:9.

Som sagt filmet fra en iPhone 4.

LINK FJERNET.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
steffapop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2011
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 07 Januar 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer stærkt TW3600 når der skal købes projektor, efter at læst denne tråd! :-)

gobb fra hvilken side købte du din epson? Jeg kan læse mig frem til du benyttede dig af idealo.de men hvilken specifik side købte du fra?
Til top Vis steffapop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffapop
 
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 07 Januar 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Ja, det endte med at blive lidt unødigt rodet.

Fra idealo.de tog det mig et par forsøg, før jeg fandt en forhandler som sendte til Danmark. Det blev hitmeister.de. Jeg var MEGET ivrig, så jeg købte med det samme, da denne side havde gode brugerkarakterer fra idealo. Efterfølgende fandt jeg ud af, at hitmeister er en slags "certificeret" (siger de, men det ved man reelt ikke) mægler/mellemmand ala eBay og hvad der ellers er. Den rigtige butik var: projektor-ag.de.

Så selv om det blev lidt kringlet, så var jeg ikke FOR nervøs. Og tyskerne levede også op til deres effektivitetsrygte. To dage så var den ved døren.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted
 
steffapop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2011
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret gobb! :) jeg har lige smidt dig en PM.
Til top Vis steffapop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffapop
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes