Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 17:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Indtryk og billeder fra meetet 30/10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 06 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også sige tak for et hyggeligt meet til alle som var med og tak til nc8000 for arrangementet. Det er en flot lokation til sådan et meet.

Det glæder mig, at nogen kunne få noget ud af at lytte til mit gear, men især at det kunne inspirere Sebastian til at købe en ny dac. Det er for mig et af hovedformålene med at afholde meets - at man kan komme til at høre udstyr, som man ellers ikke ville have adgang til at afprøve og lytte til inden en evt investering, bestilling fra USA el.lign.  Man går jo ikke lige i Fona og hører en Rudistor ;-)  Samtidig er det min egen erfaring, at man ikke skal lade sig 'dupere' af prisen på et setup, men komme med på meet og lytte til så meget som muligt inden man investerer og stille sig selv spørgsmål som: Hvad kan jeg lide at lytte til? Passer det til min musiksmag? Vil jeg være glad og tilfreds med dette setup fremover? Vil jeg blive dobbelt så glad for noget der er dobbelt så dyrt? Jeg ville nok ikke selv have haft HD800/WA22, hvis jeg skulle have givet fuld nypris og hvis det ikke havde været for de rigtige tilbud på det rigtige tidspunkt. Så havde jeg holdt fast i mine selvbygger ideer eller fx købt en concerto.

Jeg fik hørt JH13 og JH16 igen. Jeg havde en del bøvl med skumpropperne på demo IEM'ern. Så det blev ikke optimalt. De er virkeligt gode, men jeg husker dem som bedre sidst jeg hørte dem. Jeg tror synergien med deres JH-3A amp vil blive spændende, når den engang er klar.

Jeg hørte også lige tvaettbjoerns Beta22. Den er meget nydeligt bygget og meget lav og kompakt. Jeg har selv været meget tæt på at bygge en sådan, men valgte så rør i stedet. Beta22 er nok den ultimative solidstate DIY amp. Den har magt over en hvilken som helst hovedtelefon og en fornem lyd. Tak fordi du tog den med :-)

burning777s  concerto kender jeg allerede, men jeg nåede lige at høre techtrinos cd3000 der. De præsterede et flot, stort og overbevisende lydbillede, men det er også omtrent de største hovedtelefoner jeg har prøvet at have på ;-)  Jeg nåede desværre ikke K1000, så dem må jeg opleve en anden god gang. Jeg nåede heller ikke at lege med techtrinos strømkabler, men de så virkeligt interessante ud. concertoen er super og endda ikke så dyr igen.

Jeg nåede også forbi nc8000's UE8/RudiStor setup. Det er godt nok fine sager du har der Jan. Jeg glæder mig til næste gang, for så har de vel den nye Edition10 med ;-)

claus-DK's 'kung-fu' panda gjorde det bestemt også godt, specielt prisen taget i betragtning.
Den havde masser af power og lød så vidt jeg kunne vurdere fint og harmonisk sammen med hans DX1000. Pandaen er en glimrende hjemmebygger amp og er noget lettere at give sig i kast med end en Beta22 - om end der så også er en klasseforskel på de to.

Skyblue og jeg fik tid til at bytte dac, så jeg prøvede hans Ayre QB-9 dac på min WA-22. Det overraskede mig så stor forskel der alligevel var i lyden. Stello'en forekom mig meget neutral, mens Ayre i mine ører havde en mere sprød lyd og bestemt flotte detaljer. Det illustrerer fint for mig, at 'god' lyd er meget svær at beskrive og definere og at smag er yderst individuel. Ayre dac'en er en god dac, men jeg er nu pt tilfreds med min Stello, som leverer noget jeg synes passer til mig og til ca en fjerdedel af prisen ;-)
 
Jeg hørte også Ayre dac'en på Skyblues Heed Canamp V3 med Denon AH-D5000, men syntes ikke her, at Ayre dac'en var så markant. HeadFi er vist mest af alt en kusnt ud i at finde de rigtige kombinationer. Jeg er overbevist om at D5000 er nogle gode hovedtelefoner, men deres særkende er en tung og for mig nok lidt for voldsom bas. Dog hvis det er ønsket og passer med ens musiksmag, så går man ikke fejl af dem - eller D7000 for den sags skyld. Jeg lytter oftest til akustisk musik eller vokaljazz og savner ikke bassen der.

Jeg nåede ikke halvdelen af alt det grej der var medbragt, men mit fokus var også på desktop versioner og ikke så meget portable gear. Ellers vil jeg glæde mig til næste meet og sige: So much nice stuff - so little time. 

 



__________________
Hjemme: Mac Mini -> Stello DA-100 Sig. mkII ->WA22 (opgraderet) -> HD800    
Med overalt: iPhone 4G -> Etymotic HF2
Har haft: HD595, Xin SuperMini IV, y1 dac (DIY)
På vej: Balanceret EHHA (DIY))
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX
 
AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at sige: Den test med de 5 filer på Sansa Clip'n var ret rystende.
Hvis ikke der er blevet byttet om på filerne, så vil jeg da droppe alle mine HD tracks og begynde at gemme min musik i laveste mp3 kvalitet.
Hvis jeg alligevel ikke kan høre forskel på 64 Kbit og lossless, så kan der måske hentes noget plads på drevet ved at gå endnu længere ned i kvalitet. - hehe. Måske man ligefrem skulle gå tilbage til 8 bit mono - det må jo kunne spare en masse plads ;-) 

Men det var da en super god idé og et sjovt indslag med sådan en lyttekonkurrence! 



__________________
Hjemme: Mac Mini -> Stello DA-100 Sig. mkII ->WA22 (opgraderet) -> HD800    
Med overalt: iPhone 4G -> Etymotic HF2
Har haft: HD595, Xin SuperMini IV, y1 dac (DIY)
På vej: Balanceret EHHA (DIY))
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

AffeX skrev:
Jeg nåede også forbi nc8000's UE8/RudiStor setup. Det er godt nok fine sager du har der Jan. Jeg glæder mig til næste gang, for så har de vel den nye Edition10 med ;-)

Det har jeg med garanti ikke da de er åbne (ud over at jeg ikke har $3.000 at kaste efter dem). Faktisk er jeg så godt tilfreds med alt det jeg har at der ikke skal købes noget overhovedet med mindre noget går i stykker (jo jeg har lige bestilt det nye TWag OM kabel til mine JH13 men det har intet med lyd at gøre, det er fordi det er uden memory wire og med støbte stik frem for nogen med samlinger og shrink wrap).



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

AffeX skrev:

Glemte lige at sige: Den test med de 5 filer på Sansa Clip'n var ret rystende.
Hvis ikke der er blevet byttet om på filerne, så vil jeg da droppe alle mine HD tracks og begynde at gemme min musik i laveste mp3 kvalitet.
Hvis jeg alligevel ikke kan høre forskel på 64 Kbit og lossless, så kan der måske hentes noget plads på drevet ved at gå endnu længere ned i kvalitet. - hehe. Måske man ligefrem skulle gå tilbage til 8 bit mono - det må jo kunne spare en masse plads ;-) 

Men det var da en super god idé og et sjovt indslag med sådan en lyttekonkurrence! 

Jeg må næsten have kludret i det for den var den eneste der ikke var stemmer på (jeg har formentlig vendt det hele på hovedet fordi så vil den som der var flest der stemte på have været flac'en og den der ingen var der havde stemt på været 64kb). Til gengæld var der et antal stemmer på alle de andre filer så lige fra 128KB til flac. Da jeg testede hjemme kunne jeg klart spotte 64 og 128 og måske 192). Jeg selv er endt med at gå 320kb aac frem for alac da det var så sjældent jeg kunne høre forskel og selv når jeg kunne høre forskel var det et fåtal hvor jeg så også kunne udpege den rigtige.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 07 November 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

AffeX skrev:

Glemte lige at sige: Den test med de 5 filer på Sansa Clip'n var ret rystende.
Hvis ikke der er blevet byttet om på filerne, så vil jeg da droppe alle mine HD tracks og begynde at gemme min musik i laveste mp3 kvalitet.
Hvis jeg alligevel ikke kan høre forskel på 64 Kbit og lossless, så kan der måske hentes noget plads på drevet ved at gå endnu længere ned i kvalitet. - hehe. Måske man ligefrem skulle gå tilbage til 8 bit mono - det må jo kunne spare en masse plads ;-) 

Men det var da en super god idé og et sjovt indslag med sådan en lyttekonkurrence! 



Ja og så har du sådan et lækkert setup...

Men helt vildt at ikke Een eneste kunne høre forskel, vi havde fået en bedre statestik hvis vi bare havde afleveret et tilfældigt nummer...


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 07 November 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Men helt vildt at ikke Een eneste kunne høre forskel, vi havde fået en bedre statestik hvis vi bare havde afleveret et tilfældigt nummer...


Næsten, Jan skriver jo at der ikke var en eneste der stemte på 64 kbit'eren, den var nu også MEGET nem at spotte så det ville undre mig hvis nogen havde valgt den. De øvrige 4 numre kunne jeg ikke høre forskel på med den snak der var i baggrunden, det lykkedes mig aldrig helt at finde et sted med ro nok.

Hvem løb for øvrigt af med de der lyttebøffer der var udloddet?


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 07 November 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

AffeX skrev:

Jeg hørte også lige tvaettbjoerns Beta22. Den er meget nydeligt bygget og meget lav og kompakt. Jeg har selv været meget tæt på at bygge en sådan, men valgte så rør i stedet.

Det kommer du ikke til at fortryde!

AffeX skrev:

Jeg nåede desværre ikke K1000, så dem må jeg opleve en anden god gang. 

Dem prøvede jeg. Temmelig spøjse hovedtelefoner eller måske snarere 'hovedhøjtalere' eftersom de sidder et par centimeter ud fra ørerne. Umiddelbart lød de glimrende. Deres force er nok at kunne genskabe rumfornemmelsen ved akkustisk musik eller liveoptagelser. Desværre var der for meget snak og støj til at jeg kunne vurdere dem intenst. De kræver absolut stilhed i lytterummet.

AffeX skrev:

Skyblue og jeg fik tid til at bytte dac, så jeg prøvede hans Ayre QB-9 dac på min WA-22. Det overraskede mig så stor forskel der alligevel var i lyden. Stello'en forekom mig meget neutral, mens Ayre i mine ører havde en mere sprød lyd og bestemt flotte detaljer. Det illustrerer fint for mig, at 'god' lyd er meget svær at beskrive og definere og at smag er yderst individuel. Ayre dac'en er en god dac, men jeg er nu pt tilfreds med min Stello, som leverer noget jeg synes passer til mig og til ca en fjerdedel af prisen ;-)

Interessant observation. Jeg prøvede nemlig osse begge DACer på mit setup, og fandt at forskellen var yderst minimal. Men yes, Stelloen har en stram/kontrolleret bas. Til gengæld blev jeg endnu engang overbevist om hvor stor forskel der er på de forskellige fabrikater af hovetelefoner: Sennheiser lyder absolut ikke som Grado (heldigvis hehehe...), og AKG lyder ikke som Beyer Dynamic, og Denon lyder slet ikke som Ultrasone osv. Dette er ikke tilfældet for eksempelvis kilderne: CD-afspillere og DACer. Hvis man kommer op i et acceptabelt prisleje, synes jeg ikke forskellen i lydsignaturen er særlig stor.
 

AffeX skrev:

HeadFi er vist mest af alt en kusnt ud i at finde de rigtige kombinationer.

Det gælder al hifi. Synergieffekten er altafgørende. Du kan sammensætte et anlæg til flere hundrede tusinde kr. der bare ikke spiller godt. Derfor har du ret i, at det er perfekt at benytte et meet til at prøve forskellige kombinationer af.



__________________
Sebastian L

HeadFi: Audez'e LCD-2, STAX SRS-4040II, LittleDot mkIV, Stello DA 100 Sig., Thule CD 150B MkII, SB Touch
Stue: Sonus Faber, Unison Research S6, Holfi Integra, Primare DVD30, Thorens
Til top Vis Sebastian L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sebastian L
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 07 November 2010 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

Claus-dk skrev:
Men helt vildt at ikke Een eneste kunne høre forskel, vi havde fået en bedre statestik hvis vi bare havde
afleveret et tilfældigt nummer...
Næsten, Jan skriver jo at der ikke var en eneste der stemte på 64 kbit'eren, den var
nu også MEGET nem at spotte så det ville undre mig hvis nogen havde valgt den. De øvrige 4 numre kunne jeg ikke høre
forskel på med den snak der var i baggrunden, det lykkedes mig aldrig helt at finde et sted med ro nok. Hvem løb for øvrigt af
med de der lyttebøffer der var udloddet?


Det er jo helt vildt - den der åbenbart skulle være FLAC var den jeg HELT klart valgte som 64Kbps... Jeg vil i hvert fald ikke
rippe noget som helst i FLAC hvis det lyder som dåselyd fra en gammel langbølgeradio.... Godt jeg bruger Apple Lossless

256 / 320 / FLAC der vil jeg mene jeg ikke kan høre nogen forskel. Men det var en meget sjov konkurrence...lige indtil
Henrik_SDK fik lavet om på de spor, der lå på den Clip så kan kunne vinde IGEN
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 07 November 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

jeg forlanger en omtælling 

__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 07 November 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hvad var egentlig facitlisten på den der "genkend en flac" ting? Hvilke numre havde de forskellige opløsninger?

__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 07 November 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg havde husket det som

5,64
1,128
4,192
2,320
3,flac

men efterfølgende tror jeg at jeg har vendt det på hovedet så det skulle være

5,flac
1,320
4,192
2,128
3,64



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 07 November 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

3'eren lød som om den var gemt under en dyne, så jeg ville blive svært overrasket hvis det ikke var 64'eren.

__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 07 November 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Jeg havde husket det som


5,641,1284,1922,3203,flac


men efterfølgende tror jeg at jeg har vendt det på hovedet så det skulle være


5,flac1,3204,1922,1283,64



Pyyhhhh... nu giver mit liv pludselig mening igen....
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 07 November 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Det er ok Jan, hvis der skal være 'bøffer' så lad det da være hørebøffer ;-)
Det giver en del mere mening i forhold til, hvad folk stemte på. Men det er rigtigt, at det ikke var let at høre forskel på de bedste under de givne forhold. Jeg er da blevet overbevist om, at lossless på en iPhone er spild af plads.

__________________
Hjemme: Mac Mini -> Stello DA-100 Sig. mkII ->WA22 (opgraderet) -> HD800    
Med overalt: iPhone 4G -> Etymotic HF2
Har haft: HD595, Xin SuperMini IV, y1 dac (DIY)
På vej: Balanceret EHHA (DIY))
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 07 November 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Til dem der har lyst til at lege mere, så faldt jeg over http://mp3ornot.com/ som en en spøjs hjemmeside der giver mulighed for at teste om du kan høre forskel på 128kbit og 320 kbit mp3.

Hvis du er frisk på lidt konkurrence så lavede jeg 6 rigtige ud af 10 forsøg, hvor mange rigtige kan du lave ud af 10?

__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 08 November 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Jeg havde husket det som

5,64
1,128
4,192
2,320
3,flac

men efterfølgende tror jeg at jeg har vendt det på hovedet så det skulle være

5,flac
1,320
4,192
2,128
3,64

Eftersom jeg var den eneste, der havde stemt på 5'eren, håber jeg da at den nederste rækkefølge er den rigtige :-) Jeg må også sige, at jeg var fuldstændig overbevist om at 3'eren var 64kbps. De andre var lidt sværere at skelne fra hinanden... Nu har jeg ellers gået og været flov siden. Og egentlig givet de in-ears skylden :-))

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1417
Sendt: 08 November 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Til dem der har lyst til at lege mere, så faldt jeg over http://mp3ornot.com/ som en en spøjs hjemmeside der giver mulighed for at teste om du kan høre forskel på 128kbit og 320 kbit mp3.

Hvis du er frisk på lidt konkurrence så lavede jeg 6 rigtige ud af 10 forsøg, hvor mange rigtige kan du lave ud af 10?

Kan det være rigtigt at det er det samme stykke musik hele tiden?

Ramte rigtigt 2 gange, men blev så træt af at høre det samme igen...

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Kan det være rigtigt at det er det samme stykke musik hele tiden?


Jep, "brølende kronhjort"..

Jeg synes normalt det er stereoperspektivet (eller manglen på samme) der afslører mp3'erne, og med det in mente er det lidt trist at der er brugt en dominerende sangstemme, da sang typisk mixes til at ligge lige i midten af lydbilledet. Jeg tror det ville være nemmere med et stykke musik med flere instrumenter.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 November 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

AffeX skrev:

Skyblue og jeg fik tid til at bytte dac, så jeg prøvede hans Ayre QB-9 dac på min WA-22. Det overraskede mig så stor
forskel der alligevel var i lyden. Stello'en forekom mig meget neutral, mens Ayre i mine ører havde en mere sprød lyd og
bestemt flotte detaljer. Det illustrerer fint for mig, at 'god' lyd er meget svær at beskrive og definere og at smag er yderst
individuel. Ayre dac'en er en god dac, men jeg er nu pt tilfreds med min Stello, som leverer noget jeg synes passer til
mig og til ca en fjerdedel af prisen ;-) 



En sprød lyd er nok et meget godt udtryk. Derudover tror jeg også der er noget tilvænning i gang. Når det er sen nat og der
ikke er andre, så lyder f.eks. synthesizere som om de synger. Jeg har aldrig hørt noget lignende på andre systemer. Det er
fedt. :) Om det er neutralt ved jeg ikke, men som vi sagde i 80'erne: Better than life. :)

AffeX skrev:

Jeg hørte også Ayre dac'en på Skyblues Heed Canamp V3 med Denon AH-D5000, men syntes ikke her,
at Ayre dac'en var så markant. HeadFi er vist mest af alt en kusnt ud i at finde de rigtige kombinationer. Jeg er overbevist
om at D5000 er nogle gode hovedtelefoner, men deres særkende er en tung og for mig nok lidt for voldsom bas. Dog hvis
det er ønsket og passer med ens musiksmag, så går man ikke fejl af dem - eller D7000 for den sags skyld. Jeg lytter oftest
til akustisk musik eller vokaljazz og savner ikke bassen der.



Jeg tror ikke resten af mit setup (som har kostet brøkdele af dit :)) er lige så revealing som din amp og hd800. Alle mine
tests med hd800 viste flere detaljer, men mindre bas. Desværre.

Tilgengæld hørte jeg grado GS 1000 på mit anlæg og det lød bare godt. Jeg synes de havde hd800'ens opløsning men
samtidig solid solid bas. Ihvertfald på mit anlæg. Desværre synes jeg ikke de sad så godt på hovedet, så meh...

__________________
Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue
 
Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 November 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Sebastian L skrev:
Interessant observation. Jeg prøvede nemlig osse begge DACer på mit setup, og fandt at forskellen
var yderst minimal. Men yes, Stelloen har en stram/kontrolleret bas. Til gengæld blev jeg endnu engang overbevist om hvor
stor forskel der er på de forskellige fabrikater af </span><span style="font-style: italic; color: rgb(0, 51,
255);">hovetelefoner</span><span style="color: rgb(0, 51, 255);">: Sennheiser lyder absolut ikke som Grado (heldigvis
hehehe...), og AKG lyder ikke som Beyer Dynamic, og Denon lyder slet ikke som Ultrasone osv. Dette er ikke tilfældet for
eksempelvis </span><span style="font-style: italic; color: rgb(0, 51, 255);">kilderne</span><span style="color: rgb(0, 51,
255);">: CD-afspillere og DACer. Hvis man kommer op i et acceptabelt prisleje, synes jeg ikke forskellen i lydsignaturen er
særlig stor.</span> 



Hmm jeg er både enig og ikke enig. Jeg har hørt diverse kilder nu i forskellige prislejer, og generelt har de cd afspillere jeg
har hørt som kostede over 50k lydt nogenlunde lige så godt som qb-9eren. Dog med enkelte undtagelser, og nogen har lydt
lidt mere afrundet. QB9'en kan godt være lidt hård i de høje toner hvis det ikke er sat rigtigt op. Det er det åbenbart hos
mig. Men man kan også godt købe dacs som bare ikke er i nærheden af at lyde lige så godt. Stelloen var en glimrende dac,
så intet ondt om den, men som Affe skrev, man ku godt høre forskellen. Specielt på hans anlæg :)

Til gengæld er der ingen tvivl om at hørebøfferne var usædvanligt forskellige. Personligt kan jeg stadig li mine egne, men jeg
synes rent faktisk at de JVC HP-DX1000 jeg hørte var lige takket bedre i høje og mellem toner mens bassen var det samme.
De ku meget vel blive mine næste hovedtelefoner, omend forskellen ikke var alverden.

__________________
Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes