Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 15:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Casa de la Música (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Ja Hasse er altid god for en snak. Det varer altid minimum 30 minutter når først man kommer igang!
Er der noget specielt du tænker på mht billedet? For hvis du kigger længere oppe i tråden på samme side, så er der et billede som viser placering ganske ok.
Hvis det ikke er godt nok, skal jeg gerne tage et ekstra billede til dig

Hvis Du overvejer en ny DAC til musikanlægget, så synes jeg bestemt du skal hører om der er mulighed for at lytte på dacen. Den spiller rigtig lækkert! Min er opbygget en anelse anderledes end referencen, den jeg har, er ægte balanceret opbygget, har andre rør i end hans egen og min har en lidt mere tight og tør spillestil end Hasse's.

Tusind tak for dine ord om min akustik, kønt er det pt ikke og arbejdet med dette står også en anelse stille. Pt har jeg nogel ting om hovedet, så akustik byggeriet kommer jeg ikke meget længere med, på denne side af foråret.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa og godmorgen Lars.

Jo jeg har kigget og det ser jo lækkert ud, billederne er taget lidt skråt oppe fra og det er lidt svært at se hvad der gemmer
sig lige bag frontpanel og helt ovre til højre i dyret
Jeg tænker at et par billeder lige lodret ned i maskinen kunne give mig et indblik i kabel føring, digital board m.m.
Jeg skal sige dig at efter den hyggelige samtale med Hasse blev jeg sku noget interesseret i denne dac! Jeg har selv
opgraderet min Sony XA50ES med ny clock og fuldt balanceret udgang og dac'en i denne er virkelig god, men tankerne om
en hjemme bygget ekstern dac og at bringe nogle rør ind i denne signalvej, figurere stadig i mit hoved

Jeg kan ikke helt huske hvilken dac-chip som bliver brugt i jeres, men er din konstruktion fuldt balanceret fra denne dac-
chip? Og hvilke rør bruger du kontra referencen?
Lad mig endelig høre fra dig igen

Med venlig hilsen
Henrik Vingborg



__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Den er balanceret lige fra DAC-chippen ja. Kan heller ikke lige helt huske hvilken chip det er der bliver brugt.
Rørene er nogle Amerikanske 5670 rør, så vidt jeg husker.
Mht til DAC'en synes jeg du skal prøve at høre hasse om det er muligt at lytte på den, og er det noget du kan lide Så er det da bare at købe.
Nu er du selvfølgelig selv DIY-mand og derfor kan jeg ikke tillade at hive låget af dac'en som skulle muliggør at du kunne bygge den udfra billede. Men jeg vil gerne slå mine døre op, til en lytter, hvis du skulle komme forbi Aalborg en dag 

Jeg kan fortælle der i højre side af dacen forrest sidder indgangsvælger og en trafo.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

Godmorgen

Forståeligt nok mht. til et billede lige ned i maskinen.. Men jeg vil nu sige at jeg ikke interesseret i at stjæle nogle ideer, jeg har
god respekt for andres opfindelser. Jeg kan bare godt lide at kigge på opbygninger og konstruktioner. Jeg vil alligevel ikke
kunne bygge noget af uden diagram - Jeg er tømrersvend haha
Hele mit "tankeprojekt" omkring ekstern dac bliver sandsynligvis kun ved drømmene, du ved - hus, barn, kæreste, har brugt tid
på det jeg har, og ikke mindst økonomien. Men uden drømme bliver man skør som Kim Larsen siger

Min kæreste har familie i Aarhus og næste gang vi kommer dertil vil jeg helt bestemt besøge Hasse og det glæder jeg mig til -
Også for at puste lidt til de ulmende hifi gløder i mig gnæk gnæk

Mange hilsner Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Goddag goddag 

Ja, det er sq surt for en mand som Hassé hvis der nu skulle ligge billeder rundt på nettet af hvordan denne super dac er opbygget.
- Nej det er selvfølgelig klart du ikke er interesseret i at stjæle nogle idéer, men det kan være den næste person, ud fra billede opbygning har en god teknisk snilde eller hvad ved jeg og kunne have en mulighed for at stjæle idéen..
- Men jeg kan bestemt godt se der er langt fra elektronikfagtekniker og så hen til tømrersvend.. Heheh
Når man kommer så tæt på vinyl afspilning så bliver det pludseligt at gå fra en tanke som sandsynligvis til at dét må jeg bare eje Den spilelr hurtigt, kæmpe lydbillede, bunden er kælder dyb, min egen dac spilelr knastørt og med masser af kød og krop på instrumenter + stemmer. Og så er den dynamisk af en helt anden verden.
Jeg roser den meget kan jeg se.. Men den spiller jo også godt

Ja drej da et sving forbi ham, jeg er sikker på han står klar med en kold og en helvedes masse musik Han er i hvert fald en god intertainer og et godt menneske!
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 15 Februar 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Godaften

Ja det er sgu da også rigtigt, jeg tænkte jo ikke på at tråden er jo tilgængelig for alle..

Ja et besøg hos Hasse skal det nok blive til her til sommer - Ingen tvivl, men måske lidt økonomisk farligt

Vi høres ved,

Mange hilsner Henrik

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 Februar 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ja, det er godt du ikke viste mere end højst nødvendigt, Nad-Mand. Det havde ikke været pænt overfor Boydk.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 25 Februar 2013 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Det har Du helt ret i Allan :-)
Det vil være trist når man nu selv har betalt en god slat penge, for DAC'en og der så er en de rkan gennemskue ud fra tegningerne hvordan den er opbygget. Så det vil jeg med fuld respekt overfor Hassé jo ikke gøre, han har jo trods alt ligget en del arbejde i at lave sådan en utrolig god DAC.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 26 Februar 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

@Henrik!

Nej altså lade mig sige det sådan, DACen koster rimeligt med knaster. Men har man ellers et samlet anlæg der koster plus 50000,- så er det altså ikke kilden man sparer penge på. Det er en misforstået fejl i min verden, at man vælger at spare på kilden. 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Har gået og hygget mig med lidt materialer jeg har haft til overs, det er så blevet til lidt akustik arbejde og lidt nye diy strømkabler. Strømkablerne mangler lige den sidste finish med krympeflex, men indtil da ser det sådan ud ;









Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 19 Maj 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

En af mine bekendte havde en stak rockwool til overs så det fik jeg læsset af hos mig.

Så jeg tænkte jeg hellere måtte komme i gang med at få lavet nogle basstraps af superchunk typen.
Lad mig gøre det klart, det er satme noget der virker på bassen, ja selv dybbassen. Det lyder meget som om mit peak ved
50hz. Er blevet dæmpet en hel del. Der er ikke noget i bunden der buldre længere.

Jeg mangler endnu at få lavet en ramme så i øjeblikket står den ene i rå og den anden har fået et gammelt lagen omkring sig.







Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 19 Maj 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

FEDT! Der må da også snart være styr på akustikken i dit rum
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok det grimmeste jeg nogensinde har set. Uanset akustikken, ville jeg ikke kunne sidde og slappe af og nyde det,
i et sådan rum. Hvorfor gør du det ikke lidt mere elegant, så dit rum matcher dit anlæg?

Mvh FRank.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
FEDT! Der må da også snart være styr på akustikken i dit rum
Det varer ikke længe før akustikken er helt i top. Musikken bliver fremstillet på en ufattelig lækker måde, det er ikke til at beskrive.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Det er godt nok det grimmeste jeg nogensinde har set. Uanset akustikken, ville jeg ikke kunne sidde og slappe af og nyde det,
i et sådan rum. Hvorfor gør du det ikke lidt mere elegant, så dit rum matcher dit anlæg?

Mvh FRank.
Fordi det elegante må vente til jeg har opnået ordentlige målinger og ved trial and error metoden for at finde ud af hvor tingene skal opstilles.

Det første år har gået med at læse, studere akustik og derefter trial and error. Akustik er ikke bare 3 billeder med rockwool og tro den er hjemme - hvis du tror det, så har du i den grad meget at lærer endnu.
Prisen for ikke at ansætte en akustiker til at lave mit rum, er at det æstetiske kommer til at halte lidt bagud i første omgang. Når alt er på plads hvor det sidder lige i skabet, så bliver det hele mere eller mindre lavet i sort farve (Sort farve stimulere dit syn og fjerner fokus herfra, så man bl.a bedre koncentrere sig om at bruge ørene) men der kommer nogle små nips ting, for at give en kontrast til det sorte. Men ja, rummet bliver meget mørkt og det vil være svært at deffinere hvor tæt eller langt væk væggene er i rummet når man står her.
 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 651
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:

sigma6 skrev:
Det er godt nok det grimmeste jeg nogensinde har set. Uanset akustikken, ville jeg ikke kunne sidde og slappe af og nyde det,
i et sådan rum. Hvorfor gør du det ikke lidt mere elegant, så dit rum matcher dit anlæg?

Mvh FRank.
Fordi det elegante må vente til jeg har opnået ordentlige målinger og ved trial and error metoden for at finde ud af hvor tingene skal opstilles. Det første år har gået med at læse, studere akustik og derefter trial and error. Akustik er ikke bare 3 billeder med rockwool og tro den er hjemme - hvis du tror det, så har du i den grad meget at lærer endnu. Prisen for ikke at ansætte en akustiker til at lave mit rum, er at det æstetiske kommer til at halte lidt bagud i første omgang. Når alt er på plads hvor det sidder lige i skabet, så bliver det hele mere eller mindre lavet i sort farve (Sort farve stimulere dit syn og fjerner fokus herfra, så man bl.a bedre koncentrere sig om at bruge ørene) men der kommer nogle små nips ting, for at give en kontrast til det sorte. Men ja, rummet bliver meget mørkt og det vil være svært at deffinere hvor tæt eller langt væk væggene er i rummet når man står her.  

Hvis du gør brug af målinger, kan du jo "hurtigt" få identificeret hvilken type akustik behandling der er brug for og hvor det skal placeres og få gjort dit rum bare lidt pænt at se på.

Har du off axis data på dine højttalere?
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke travlt med at blive færdig jeg nyder at gøre arbejdet og få hele oplevelsen med, lærer hvorfor den ene ting gør dit og hvorfor den anden ting gør dat, fremfor kun at fokusere på at blive færdig. 

Et eller andet sted tror jeg har off-axis målinger, ellers ved jeg LGrau har dem.
- Så vidt jeg husker måler de ret liniært off-axis.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 Maj 2013 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Der er sket en smule mere idag. Frontvæggen er ca 80% færdig, men der er stadigt meget der skal laves der endnu.











Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 01 November 2013 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hifi-feberen har presset lidt igen og denne gang stod mine højttalere og pladespiller for skud.. Det er en skam jeg måtte ofre dem for at kunne få nogle andre højttalere, jeg har gået og drømt om siden jeg hørte en mindre model hos BoyDK.
Stod det til mig, så stod både Avita og Magnepan 1.7 her. Meeen, man er nødt til at være realistisk. 
Mine Avita, røg så en tur over dammen til Sverige, hvor den nye ejer forhåbentligt bliver bare halvt så glad for dem, som jeg selv har været.
Magnepanerne spiller med en charme og nærvær som jeg sjældent har hørt før. Lydbilledet er kæmpe stort og realistisk. Stemmer står skarpt som skåret ud i marmor og er realistisk i størrelse. Inden dåse lyd her.
Der kan måske mangle en smule krop på stemmerne, men så snart der er helt styr på hvordan opstillingen skal være, så kommer det også.

Og nu til et par billeder.


Uploaded with ImageShack.com">

Uploaded with ImageShack.com">

Uploaded with ImageShack.com">

Uploaded with ImageShack.com">

Jeg tror ikke min kæreste er lige så begejstret for størrelsen, som jeg er.. heheheh....
Men hun synes de spiller bedre end Avita'erne og siger de spiller mere likelike, ægte om man vil.. Trods størrelsen, synes hun også de er pænere end Avita'erne.. Der må jeg selv sige, Avita'erne var så grimme at det lignede kunst, og på den måde syntes jeg de var fede at kigge på..


Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 01 November 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hun ser jo glad ud

Tillykke med Magnepan'erne
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes