Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 12:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Onkyo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niklascj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 November 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej derude. Nu har jeg oprettet mig en bruger herinde da jeg har arvet min mor og fars gamle Onkyo anlæg. Det er bestående af Onkyo A-8130. Onkyo T-4130 og Onkyo TA-2130.
Nu husker jeg ikke lige hvor gammelt det er. Men jeg skriver i håb om at nogen af jer herinde har kendskab til det. Har brug for så meget hjælp som muligt. På forhånd tak.

I al min hast har jeg fundet ud af det ca stammer fra 87.
Til top Vis Niklascj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niklascj
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 11 November 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hvad er det du mangler hjælp med? Er der et problem med anlæget?

__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Niklascj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 November 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler samtlige stik til det og har ikke rigtig styr på hvad det er. Og om man har en idé om hvor man kan få fat i det henne. Min far snakkede om der var problemer med en af udgangene og kan ikke rigtig finde ud af hvilken.
Til top Vis Niklascj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niklascj
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 12 November 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Bag på forstærkeren har du en række indgange.

Den der hedder phono er KUN til pladespiller og må ikke bruges til andet.

Indgangene cd, tuner og aux er almindelige linieindgange så der er frit valg hvilke af de tre du vil slutte din tuner til, det logiske vil dog være at bruge den der er mærket tuner.

Der er også noget der hedder tape-1 og tape-2 og de har hver noget der hedder "rec" og "play". Bag på din båndoptager er der nok noget der hedder "in" og "out" eller "input" og "output". Hvis nu du vil tilslutte båndoptageren til tape-1 indgangen på forstærkeren så sætter du "out" på båndoptageren til "play" på forstærkeren og "in" på båndoptageren sætter du til "rec" på forstærkeren.

Kablerne du bruger til at forbinde forstærker, tuner og båndoptager med hedder rca/phono kabler og kan fx. købes her http://www.av-connection.dk/?ML=308 i en række forskellige kvaliteter. Personligt kan jeg ikke rigtigt høre forskel på kvaliteterne, mens der er andre her på forummet der taler varmt for at bruge bunker af penge på dyre kabler.

Fra din forstærker skal du også bruge noget ledning over til højttalerne. Det nemmeste og billigste er at bruge almindelig 220V ledning, lige afisolere enderne og så skrue dem i mufferne bag på forstærker og højttalere. Igen er der folk der mener at der kan opnås alle mulige lydmæssige fordele ved at bruge dyre specialkabler, personligt har jeg stadig til gode at høre forskel. Jeg bruger noget flad ledning fordi det ligger godt under mit gulvtæppe..

Sidste trin må være noget med at trække en antenne til din tuner så du kan høre andet end støj og sus. Du har muligvis et antennestik til radio ved siden af der hvor du får antennesignal til dit tv ind i huset, i så fald kan du bruge et af de antennekabler her http://www.av-connection.dk/?ML=316. Hvis du ikke har en stikdåse med antennestik et sted på væggen, så må du lige sige til.

Jeg håber du kan få det til at give noget lyd fra sig.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Niklascj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 November 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Tror jeg bestemt jeg kan med den info du har givet mig der. Tak for hjælpen. Vender lige tilbage når jeg har fået det hele til og spille :)
Til top Vis Niklascj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niklascj
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes