Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 15:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: MC Pickup test - 2.del (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 27 November 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hvornår kan vi forvente at anden del af din pickup test kommer. Du skrev i slutningen af denne månede og det er jo snart.....



__________________
Avalon Ascendant
Accuphase A-50
BAT VK-51
Pink Triangle
Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden
 
Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 27 November 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Da Mikkel gerne ville have en Zu audio pickup med i sin test, aftalte vi at jeg skulle sende ham en.

Da de først ankom til DK i onsdags og den lige skulle masseres lidt inden Mikkel fik den tilsendt, kan han først have den på mandag.

Det er vist en fejl der ligger på mine skuldre........

Mvh

Kennet, Hifi4real

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 27 November 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Desværre har der været forsinkelser fra producenterne.

Men jeg har netop modtaget en Goldring for en uge siden, og den skal lige ha' et par timers motion. ZYX er også på vej, men igen var den forsinket hos producenten.

Så det er på ingen måde Hifi4real's skyld at testen har måtte udsættes lidt. Aftalen om Zu DL103 er lavet for ganske nyligt, og er ikke årsag til forsinkelsen!

De andre deltagere har været ekstremt forsinket, hvilket på ingen måde kan bebrejdes de danske importører. De har gjort alt de kunne for at fremskønne processen. "Desværre" har efterspørgslen været stor hos ZYX og Goldring.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 27 November 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Kunne være sjovt hvis du havde en Ortofon SPU med......

Den er meget forskellig iforhold til de andre på godt og ondt...

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 27 November 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Målet med testen er både at give en lille indsigt i hvad der findes af gode MC pickup'er, men også at vise noget af det nye på markedet. Og så vidt jeg husker er der ikke lanceret nogen nyheder blandt SPU modellerne? Til gengæld er Cadenza ret nye fra Ortofon.

Men jeg forstår fuldt ud din interesse for SPU'erne. Jeg har selv et godt øje til Royal N.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 29 December 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Så kom 2. del endelig

Fin læsning, tak for det.

Men ang. Zu DL103, kan det så virkelig passe at man betaler næsten 2700,- mere for et alu hus og en klat silikone???? Kunne være sjovt at teste den op mod en standart DL103.

Der er sikkert forskel på de to pickupper, men jeg har svært ved at forstille mig at den ZU er merprisen vær  



__________________
Avalon Ascendant
Accuphase A-50
BAT VK-51
Pink Triangle
Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 30 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 30 December 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Så kom 2. del endelig

Fin læsning, tak for det.

Men ang. Zu DL103, kan det så virkelig passe at man betaler næsten 2700,- mere for et alu hus og en klat silikone???? Kunne være sjovt at teste den op mod en standart DL103.

Der er sikkert forskel på de to pickupper, men jeg har svært ved at forstille mig at den ZU er merprisen vær  

Det er jo netop problemet for en pick up er en vare hvor du må stole på forhandleren og uafhængige tests. Men det virker helt godnat at betale 2700,- ny indpakning. Hvor meget bedre er disse dyre pickupper i forhold til f.eks Denon DL - 160, som har været på markedet i rigtig mange år, og som har et godt ry. Det er ihvertfald ikke nogen produkter jeg så meget som gider overveje når jeg bruger pladespilleren 10 - 15 % af tiden og CDen 85 - 90 % af tiden. Test evt. mere prisgunstige pickupper i prisklassen 800 - 1500 kr, det er nok der langt de fleste af os køber, hvis vi ikke vælger eller allerede har valgt, at gå helt over til CD.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 30 December 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Hvor meget bedre er disse dyre pickupper i forhold til f.eks Denon DL - 160

Meget. Nu har jeg godt nok ikke prøvet en DL-160, men derimod en DL-110. Sat op imod f.eks. Audio Technica AT33 PTG fik DL-110 ikke et ben til jorden, mens PTG var endnu længere efter min Transfiguration Phoenix. I forhold til dette vil jeg forvente at testdeltagerne (måske ikke helt ZU-103 fordi den er en Denon 103, så her giver jeg dig ret) er en hel del bedre end f.eks. DL-160.

Der er stor forskel, og ofte får man hvad man betaler for - men den pickup man sætter på skal selvfølgelig altid sættes i relief til den pladespiller man har, man får ikke det fulde udbytte af væsentligt dyrere det ene eller det andet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 30 December 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hvis man spiller LP 90% af tiden og satser på dette medium, er det nu ganske interessant med test af dyre PU'er. ZU-103 deler vandenene. Mange anmeldere mener, at den er merprisen værd i forhold til standard Denon DL-103. Derfor er Giges anmeldelse velkommen
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 31 December 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror egentlig ikke at et nyt hus forbedrer en DL-103. Jeg tror at forbedringen ligger i, at det gamle hus bliver fjernet.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 31 December 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Jeg tror egentlig ikke at et nyt hus forbedrer en DL-103. Jeg tror at forbedringen ligger i, at det gamle hus bliver fjernet.

En forbedring som nogle producenter, f.eks. VdH, forfølger, altså så lidt hus som muligt - men der skal jo være noget at montere skruerne i

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 31 December 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Tweaker skrev:
Jeg tror egentlig ikke at et nyt hus forbedrer en DL-103. Jeg tror at forbedringen ligger i, at det gamle hus bliver fjernet.

En forbedring som nogle producenter, f.eks. VdH, forfølger, altså så lidt hus som muligt - men der skal jo være noget at montere skruerne i

Du kan godt gøre en DL-103 nøgen, og montere den alligevel. Har set en der mener at det ikke lyder godt. Men mon ikke det er bedre end med hus?

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 31 December 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Wymax skrev:

Tweaker skrev:
Jeg tror egentlig ikke at et nyt hus forbedrer en DL-103. Jeg tror at forbedringen ligger i, at det gamle hus bliver fjernet.

En forbedring som nogle producenter, f.eks. VdH, forfølger, altså så lidt hus som muligt - men der skal jo være noget at montere skruerne i

Du kan godt gøre en DL-103 nøgen, og montere den alligevel. Har set en der mener at det ikke lyder godt. Men mon ikke det er bedre end med hus?

Spørgsmålet er så om en DL 103 kan tåle at miste noget af sin egenvægt, da det også er en del af regnestykket. så hvis man letter huset vil jeg mene at man skal sørge for extra vægt feks. I headshell.

Har selv en Halvnøgen DL103R der er monteret på en alu base, det fungere fint, men er egentlig i tvivl om den lyder bedre.

Og har selv engang prøvet at afmontere huset på en VDH MC10 special, det var ikke noget hit 

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke at 103eren bliver så god af at få strippet huset som fx 110eren bliver det

Jeg er ikke helt sikker - men som jeg læser giges test bruger han en RB300 arm - den får absolut ikke det bedste ud af en 103er - den skal gerne have en arm med mere masse og helst en 12" for at komme til sin ret.

Nu hører jeg meget jazz hvor bækkener jo både bruges med sticks og wiskers og der er jeg taknemmelig for at 103eren ikke fremhæver disse mere end den gør - det virker meget afballanceret og ikke ikke hysterisk som med fx nogle af ortofons MC uer - men sådan er der jo så meget


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes