Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 16:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Det får smilet frem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

 Jeg skal lige have gravet mit kamera frem.. Så skal der nok lande nogle billeder her på siden..

Men kort beskrevet så består mit set up af følgende

Edge G2 pre amp

Edge GCD

Adam audio Column MK2.. Der kommer snart en Column MK3 på besøg så må jeg se hvad tyskerne har gjord bedre..

Nå men kort beskrevet omkring lyden.. Der er en dejlig varme i bunden mellem tone og diskant er super velopløst og luftig.. Det har taget en del forsøg at komme frem til denne kombination.. Første gang jeg hørte Adam højttalerne under hjemme lige omgivelser var det sammen med noget Vincent udstyr.. Jeg havde alt af mest lyst til at sende højttalerne retur.. Men havde læst så meget godt om dem at jeg lod tvilen komme dem til gode og fik prøvet det af med lidt forskelligt udstyr.. Det fik mig overbevidst om at det bestemt ikke var højttaleren der var problemet så jagten blev sat ind.. Der har bla. været Pass labs og audio aero forbi stuen under vejs.. Jeg faldt ved et tilfælde over Edge og var heldig nok til at finde et brugt sæt i helt perfekt stand som kunne handles til rimelige penge.. Det vidste sig at være et perfekt match med Adam højttalerne.. I mine øre om ikke andet.. Jeg bruger et Vincent signal kabel imellem pre og cd så det er ikke alt Vincent der er gået tabt.. Imellem pre og højttalerne bruger jeg nogle coax kabler der normalt bruges til video udstyr.. Der er hul igennem på den gode måde.. Som den vågne læser nok undre sig over nu er at der ikke er nogle effekt forstærkere dette skyldes at jeg har valgt at køre med fuldt aktive højttalere.. Der er betydeligt mere kontrol over tingene på den måde frem for passivt filter og effekt forstærker.. Vi skal op i meget dyre højttalere før de passive filetere bliver så gode at de forsvinder i lyd billedet.. Så derfor den aktive version.. Der er jo grænser for hvor meget man kan tillade sig at bruge på sin hobby..

Men lad mig endelig høres jeres kommentarer til mit stereo set up.. Jeg er ganske gæst fri så til de rigtig nysgerrige kan der godt komme en kop kaffe på bordet og en god skive i maskinen..



__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

 Jeg skal lige have gravet kammerat frem.. Så skal der nok lande nogle billeder her på siden..

Lyder lidt uhyggeligt...

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ha ha.. Det står pakket ned i en flytte kasse.. Nu er det godt nok snart tre år siden jeg er flyttet såååå... Men det står i det mindste ikke der hjemme men på et lager så man kan roligt kigge ind til en kop kaffe smiler

__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Lyder godt. Glæder mig til at se nogle billeder. Ps. der skulle nok have stået kamera istedet for kammerat
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

ha ha.. Jebs.. En hurtig svipser.. Tak er nu rettet..

__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes