Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 03:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Telenor WIMP lydkvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 30 November 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvor høj lydkvaliteten er på wimp i den høje indstilling
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Silas-Bertelsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 November 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

HVA SKER DER HVIS JEG AKTIVERER AFSPILNING I HØJ KVALITET?

Du vil da få al musik som er tilgængeligt i dette format leveret som AAC 256 i stedet for AAC+ 64. Det allermeste af vores katalog er tilgængeligt som AAC 256. Hvis dette format ikke findes for enkelte sange vil du automatisk få den samme sang som AAC+ 64.

http://wimp.dk/site/web3/view.ftl?page=faq_getwimp&langu age=dk_dk

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Med den høje indstilling er lydkvaliteten generelt god. Grundet at encoding er lossy og er baseret på spectral band replication, har den lave bitrate en tendens til at 'ringe' på øvre harmoniske af lavfrekvente toner. Dette fortager sig næsten helt i fuld kvalitet.

Selv bruger jeg dagligt wimp til lytning på høj kvalitet, og jeg oplever at der går længere og længere imellem at jeg starter min itunes op og spiller mine lossless rips. Ikke at der ikke er forskel mellem ALAV/FLAC og AAC+ 256, den er bare ret lille, og musikudvalget er enormt i wimp, så fordelene opvejer ulemperne.

En enkelt ting der dog irriterer ved høj kvalitet, er at afspilleren har tendens til at droppe frames mens den buffer musikken, så der er hørbare klik eller 'stammen' i de første par sekunder af et nummer, hvis der er myldretid på tjenestens servere. Men mon ikke de får rettet op på dette løbende...

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 30 November 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Med den høje indstilling er lydkvaliteten generelt god. Grundet at encoding er lossy og er baseret på spectral band replication, har den lave bitrate en tendens til at 'ringe' på øvre harmoniske af lavfrekvente toner. Dette fortager sig næsten helt i fuld kvalitet.

Selv bruger jeg dagligt wimp til lytning på høj kvalitet, og jeg oplever at der går længere og længere imellem at jeg starter min itunes op og spiller mine lossless rips. Ikke at der ikke er forskel mellem ALAV/FLAC og AAC+ 256, den er bare ret lille, og musikudvalget er enormt i wimp, så fordelene opvejer ulemperne.

En enkelt ting der dog irriterer ved høj kvalitet, er at afspilleren har tendens til at droppe frames mens den buffer musikken, så der er hørbare klik eller 'stammen' i de første par sekunder af et nummer, hvis der er myldretid på tjenestens servere. Men mon ikke de får rettet op på dette løbende...

Det er netop osse det med al musikken der lokker.
Kvaliteten opleves som lyden fra en halvdårlig(8-10000 krs) dvdafspiller men er acceptabel.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 30 November 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Burde en god dac ikke hive det bedste ud af musikken ?

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

En god DAC gør det en god DAC kan; at konvertere et digitalt signal fra pc'ens udgang. Men det retter desværre ikke op på at udgangspunktet er lossy kompression, hvilket vil sige at signalet er beskåret og herefter genskabt via forskellige former for udregninger, som uundgåeligt introducerer bestemte typer fejl.

Om man kan høre disse fejl eller ej, afhænger meget af personen der lytter og hvor lidt af det oprindelige signal der blev beskåret (og ikke mindst typen af codec der blev anvendt).

AAC+ 256 er en meget lidt støjende kompression som giver mp3 baghjul, dog uden at nå lossless til sokkeholderne.

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også kvaliteten er ok til baggrundsmusik.. Og udvalget og tilgængeligheden helt i top

Dog har jeg holdt mig langt væk fra mp3 o.l. de sidste par år, og da jeg i dag for første gang skruede lidt højere op for WiMP, måtte jeg godt nok erkende at det ikke egner sig til mere seriøs/voluminøs lytning.. Der var jeg faktisk overrasket over hvor stor forskellen er..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes