Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. maj 2024 | 18:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mcintosh vs Accuphase (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 December 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej. Tror jeg hælder mest til en Pass int 30a nu. Men mon der er nok kræfter? 30w er ikke meget, men det er jo kl a, og den er vist målt til mere. Den har ihvertfald en heftig strømdel, så der burde kunne holdes godt styr på Strausserne....Og jeg tror sku at konen er gået med til at den kan stå oven på clic møblet istedet for inden i det Nok også en nødvendighed da den skulle blive meget varm....
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 December 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Nu har jeg jo int 30a i tankerne fra Pass, men er blevet anbefalet effekten xa 30.5 med en pre. Nogen der har erfaringer med dette sæt?? Det er også et super lækkert sætmvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 05 December 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hvad med om du lige tog dig lidt sammen og fik lyttet på de her produkter?

Ærligt talt så virker det bizart at du er så påvirkelig at din tråd, som oprindeligt handlede om McIntosh og Accuphase
integrerede forstærkere, nu skal afgøre om en Pass Labs for- og effekt-kombination er det bedste siden skiveskåret brød.

Har du slet ingen ide om hvad du egentlig evil?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 05 December 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Lige lidt info om Pass

De int. forstærker fra Pass er 2 af deres effekttrin der har fået et en simpler udgave af pass XP10, de to effekt trin er x150,5 som ligger i int-150 og XA30,5 som ligger i int-30A, forforstærker kredsløbet er funktioner som unit gain og ss loop skåret væk og så er forforstærker kredsløbet koblet ind på den existerende trafo i den pågældende eff. XA serien er klasse A forstærkere, men den lille XA30,5 er en undtagelse, den køre de første 30W i klasse A og så slår den over i klasse AB hvor den er målt til omkring 120W i 8 ohm, nålen på fronten af en XA30.5 indikere når forstærkeren slår over i klasse AB.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 December 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Lige lidt info om Pass

De int. forstærker fra Pass er 2 af deres effekttrin der har fået et en simpler udgave af pass XP10, de to effekt trin er x150,5 som ligger i int-150 og XA30,5 som ligger i int-30A, forforstærker kredsløbet er funktioner som unit gain og ss loop skåret væk og så er forforstærker kredsløbet koblet ind på den existerende trafo i den pågældende eff. XA serien er klasse A forstærkere, men den lille XA30,5 er en undtagelse, den køre de første 30W i klasse A og så slår den over i klasse AB hvor den er målt til omkring 120W i 8 ohm, nålen på fronten af en XA30.5 indikere når forstærkeren slår over i klasse AB.

Tak for info Dan. Super og vide...
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 December 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Hvad med om du lige tog dig lidt sammen og fik lyttet på de her produkter?

Ærligt talt så virker det bizart at du er så påvirkelig at din tråd, som oprindeligt handlede om McIntosh og Accuphase
integrerede forstærkere, nu skal afgøre om en Pass Labs for- og effekt-kombination er det bedste siden skiveskåret brød.

Har du slet ingen ide om hvad du egentlig evil?
Hej T. Jeg er interesseret i en forstærker, som indeholder de kvaliteter jeg startede med at skrive i tråden. Accuphase er ikke nemt at få hørt på eftersom de handles i Odense, har ingen til demo i butik, bor i Kbh. Har dog ladet mig fortælle, via forum, at de nye forstærkere fra Accu er meget "neutrale" og måske ikke så varme i lyden som før i tiden. Derfor indtil videre lagt lidt til side!!!!!!!

McIntosh er stadig inde i billedet, skal have lyttet på den, men er bare ikke lige så hooked på den som jeg var i starten. Skyldes at jeg selv fra starten var bange for at den evt var lidt tung og danse med så at sige, og det er der flere der har ment det måske kunne blive et problem!!!!!!

Så kom Pass pludselig ind i billedet, og det lød til at have mange af de kvaliteter jeg kiggede efter og ikke rigtig nogen bagdele..Jeg skal også til Odense for at lytte til Pass, og vil derfor gerne spore mig ind på noget inden jeg tager dertil. Og jeg har aldrig sagt at Pass pludselig er bedre end alt andet. Har jo ikke hørt det!!!!!

Jeg troede meningen med forummet bla var at spørge til råds, udveksle erfaringer, hjælpe uerfarne med at vælge fornuftigt grej, hyggesludre om det og evt få nye inputs, som jeg har fået.

Hvis du ikke har noget at bidrage med, eller har et problem med mine udmeldinger, synes jeg du skal undlade at skrive i den her tråd!!!!! Så tror det er dig der skal tage dig sammen!!!

 

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 05 December 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Søren,

Dynamax i Slagelse er Accuphase-forhandler og har et relativt stort showroom hvor du givetvis kan høre såvel E450 som andre
Accuphase forstærkere. Så du behøver ikke tage helt til Odense for at høre Accu :-)

mvh
Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 December 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

He he. Tak for det Prinds. Vidste jeg ikke. Det tror jeg at jeg vil gøre. Synes stadig at det er et ultra lækkert produkt som helt sikkert lyder godt,

Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Bamseman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 06 December 2010 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Hey.

Ka varmt anbefale dig Pass Labs.. Er selv den lykkelige ejer af den lille bitte XA30.5 effekt, på mine 89db Kiss speakers er det først når TrenteMøller giver den gas på meget høj lyd niveu, at den hopper over i klasse AB, men kunne ikke forstille mig at nogen nyder musik så højt i deres egne hjem, uden at få skade af det.. så lad dig endelig ik forskrække af den "lave" effekt oplysning, den er bum stærk

Til top Vis Bamseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamseman
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

Bamseman skrev:

Hey.

Ka varmt anbefale dig Pass Labs.. Er selv den lykkelige ejer af den lille bitte XA30.5 effekt, på mine 89db Kiss speakers er det først når TrenteMøller giver den gas på meget høj lyd niveu, at den hopper over i klasse AB, men kunne ikke forstille mig at nogen nyder musik så højt i deres egne hjem, uden at få skade af det.. så lad dig endelig ik forskrække af den "lave" effekt oplysning, den er bum stærk

Hey.

Det lyder rigitg godt Bamsemand. Det lyder jo ikke af meget 30 w, men var næsten godt klar over at den var forholsvis stærk medd den opbygning i strømdelen. Men dejligt at vide. Hvad har du på af pre? Hvordan spiller det, udover at den har godt fat i dine Kiss? Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 06 December 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan se der er lidt forvirring omkring pass labs X og XA, XA.

XA er class A og noget mere strømstærk end X modellen, pass Lab opgiver deres w på XA modeller lavt i forhold til hvad de kan yder, det har han altid gjort.

Samliner man INT150 og INT30A så er 30A meget mere strømstærk.

Hvad der lyder bedst på det ene og andet er op til en selv.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 06 December 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Uanset om jeg tager mig sammen eller ej skal du da stadig ud at lytte!

Fornemmelsen af "hvad nu hvis" vil plage dig, hvis ikke du får det gjort.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Uanset om jeg tager mig sammen eller ej skal du da stadig ud at lytte!

Fornemmelsen af "hvad nu hvis" vil plage dig, hvis ikke du får det gjort.
Det har du ret i T. Det var bedre formuleret end dit sidste indlæg
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Bamseman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 06 December 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Bamseman skrev:

Hey.

Ka varmt anbefale dig Pass Labs.. Er selv den lykkelige ejer af den lille bitte XA30.5 effekt, på mine 89db Kiss speakers er det først når TrenteMøller giver den gas på meget høj lyd niveu, at den hopper over i klasse AB, men kunne ikke forstille mig at nogen nyder musik så højt i deres egne hjem, uden at få skade af det.. så lad dig endelig ik forskrække af den "lave" effekt oplysning, den er bum stærk

Hey.

Det lyder rigitg godt Bamsemand. Det lyder jo ikke af meget 30 w, men var næsten godt klar over at den var forholsvis stærk medd den opbygning i strømdelen. Men dejligt at vide. Hvad har du på af pre? Hvordan spiller det, udover at den har godt fat i dine Kiss? Mvh Søren

Jeg Benytter mig af den indbyggede Pre i min Capitol Ref CD

Jamen hvordan spiller det.. Stort, masser af fylde og fed smæk på bassen, stemmer står klokkeklart, jeg spiller mere eller mindre alt mellem himmel og jord af musik og må indrømme at det meste lyder godt, dejligt med et par HT som endelig ka spille musik som jeg ka li det.

Har haft Vienna før, men fik den dumme idé at jeg ville sgu høre noget andet, det gjorde jeg så i en år række - B&W-FocusAudio-Dali-Montana-Dynaudio-MonitorAudio-Focal og andre jeg ik gider huske på - Men nu er jeg sjovt nok tilbage ved Vienna igen

Til top Vis Bamseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamseman
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Bamseman skrev:
sborup skrev:
Bamseman skrev:

Hey.

Ka varmt anbefale dig Pass Labs.. Er selv den lykkelige ejer af den lille bitte XA30.5 effekt, på mine 89db Kiss speakers er det først når TrenteMøller giver den gas på meget høj lyd niveu, at den hopper over i klasse AB, men kunne ikke forstille mig at nogen nyder musik så højt i deres egne hjem, uden at få skade af det.. så lad dig endelig ik forskrække af den "lave" effekt oplysning, den er bum stærk

Hey.

Det lyder rigitg godt Bamsemand. Det lyder jo ikke af meget 30 w, men var næsten godt klar over at den var forholsvis stærk medd den opbygning i strømdelen. Men dejligt at vide. Hvad har du på af pre? Hvordan spiller det, udover at den har godt fat i dine Kiss? Mvh Søren

Jeg Benytter mig af den indbyggede Pre i min Capitol Ref CD

Jamen hvordan spiller det.. Stort, masser af fylde og fed smæk på bassen, stemmer står klokkeklart, jeg spiller mere eller mindre alt mellem himmel og jord af musik og må indrømme at det meste lyder godt, dejligt med et par HT som endelig ka spille musik som jeg ka li det.

Har haft Vienna før, men fik den dumme idé at jeg ville sgu høre noget andet, det gjorde jeg så i en år række - B&W-FocusAudio-Dali-Montana-Dynaudio-MonitorAudio-Focal og andre jeg ik gider huske på - Men nu er jeg sjovt nok tilbage ved Vienna igen

He he. Godt at høre B. Og det lyder som en fed sound din amp har. Helt klart et lyt værd i Vassago og tak for input..
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Prinds skrev:
Hej Søren,

Dynamax i Slagelse er Accuphase-forhandler og har et relativt stort showroom hvor du givetvis kan høre såvel E450 som andre
Accuphase forstærkere. Så du behøver ikke tage helt til Odense for at høre Accu :-)

mvh
Prinds
Dynamaxx har desværre ikke E450 mere da den bliver overtaget af en anden, væsentlig dyrere amp, tror det var E460. Hmm, ka være jeg kigger forbi alligevel da de også har McIntosh. Men kun Ma 7000. Har hørt den hos Kt og syntes den spillede rigtig fedt, men er også halv pebret, mvh søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 06 December 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Lyt du bare til en E-460, jeg er helt sikkert på at den ligner sin forgænger meget i klang - eller skulle det være første gang i
Accuphases historie...
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Lyt du bare til en E-460, jeg er helt sikkert på at den ligner sin forgænger meget i klang - eller skulle det være første gang i
Accuphases historie...
Må jeg hellere T. Men tror ikke den er kommet endnu..
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 December 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lyttet på McIntosh ma 7000 i Kt. Synes den lyder fantastisk godt. Åben, dynamisk, god kontrol og med fantastisk ro i lydbilledet. Nogen der har erfaringer med den amp, gode eller dårlige?

mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Har ikke selv erfaringer med ma7000, men har læst flere steder at man skal fjerne de bøjler der er bagpå og skifte ud med en ordentlig lus. det mener jeg ikke kt har gjort. spiller selv på en mc-252 effekt, der skulle mere eller mindre tilsvare den i ma7000, og det er helt sikkert noget der svinger. kan dog endnu ikke give en helt fair anmeldelse da jeg endnu ikke har haft råd til den forforstærker der skal til. så lige nu bruger jeg min onkyo tx-nr905 surround forstærker som pre. men det lyder så man smiler hver gang der bliver smidt en skive på.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes