Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 19:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY Møbeldrømme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej DIY-tosser

Har lige siddet og drømt om at skifte mine Ikea møbler ud og lave et rigtigt "Integrated Center Surround Furniture".

Jeg fundet ud af at det er ret nemt (med nogen øvelse) i Google Sketchup.

Så her er mit bud på et møbel, der integrerer min JBL LC2 centerHT i møblet, da den er ret stor og har mærkelige mål, så er der ikke noget off-the-shelf-møbel, der passer til den.

Meningen er at AMP og Pladespiller skal stå i de øverste huller og cd, blu-ray og diverse grej sættes i de nederst huller, evt. med nogle nedklappelige låger med noget HT-frontstof for (pga. IR)

MED FRONTSTOF FOR CENTER

UDEN FRONTSTOF FOR CENTER

 

Giv jeres B7, jeres 2-cents, jeres ærlige mening, var det noget??????

Det er sgu ikke sikkert det lige er den her der bliver til noget, men er meget nemt og sjovt at lege i Sketch-Up

 

 

 



__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

rigtig fin

vH pH
Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ikke for at lyde som en X-factor dommer men det der er ikke pænt.
Hele idéen med at det er skråt er ikke pænt og gør helheds indtrykket tungt i bunden.

Der mangler luft.

Men sejt det der program du har brugt, det ser prof ud.

God weekend
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Altid godt at se noget fornuftigt brug af Google Sketchup, det er et genialt program  Møblet ser iøvrigt også godt ud 

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej dch.

Ligner et kanont projekt.
Hvorvidt det ser godt ud eller ej, er jo helt op til den enkelte.
Personligt kan jeg godt li' opbygningen og de muligheder det giver til placering af udstyret. Men ville nok vælge at åbne det mere op i f.eks. siderne. I min stue ville jeg under alle omstændigheder vælge noget lysere. Mit eget DIY møbel af lavet i massivt bøg

Én ting mener jeg du skal være opmærksom på.
Centerhøjttaleren bør efter min mening kommer helt ud til forkanten af møblet, så du ikke har træsider der "indkapsler" højttaleren. Det kan gå ud over spredningen af lyden. Men så vil du også have masser af plads bag centeren, til div. strømforsyninger og andre "grimme ting".

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser godt ud, men ville nok lave lidt om så toppladen var ud i et. Tror det er både pænere og mere
praktisk.

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:

Hej dch.


Ligner et kanont projekt.Hvorvidt det ser godt ud eller ej, er jo helt op til den enkelte.Personligt kan jeg godt li' opbygningen
og de muligheder det giver til placering af udstyret. Men ville nok vælge at åbne det mere op i f.eks. siderne. I min stue ville
jeg under alle omstændigheder vælge noget lysere. Mit eget DIY møbel af lavet i massivt bøg


Én ting mener jeg du skal være opmærksom på.Centerhøjttaleren bør efter min mening kommer helt ud til forkanten af
møblet, så du ikke har træsider der "indkapsler" højttaleren. Det kan gå ud over spredningen af lyden. Men så vil du også have
masser af plads bag centeren, til div. strømforsyninger og andre "grimme ting".


/Stefan


Enig, jeg ville bygge den så langt ud som muligt, og vinkle den op mod sweetspot..
tak for din mening :-)

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Thomas Geil skrev:
Jeg synes det ser godt ud, men ville nok lave lidt om så toppladen var ud i et. Tror det er både pænere
og mere
praktisk.

Helt klart, det var vidst bare nemmere at tegne den sådan :-)

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jamen efter jeres råd og B7, har jeg nu givet dyret ben at stå på (luft)
og så er top og bundplade ud i et.....
Det er ligefør den ryger til masseproduktion i Kina og så kan jeg sælge den til et bolighus som designer HIFI furniture ;-)



Og så også lige en hvid model :-)



__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Ja så er det bare at gå igang

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
rodline
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

jørgen schou outputtrafo powertrafo 2stk type125 en ny en brugt,,,2stk type80 en ny en brugt ,, type16,,,type 31.5h et stk,, filter choke 40h 45ma 1000 ohm,,nettrafo 2x350v 90ma 6.3v 5amp findes der diagrammer til disse hilsen frans

Til top Vis rodline's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rodline
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 741
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en ordentlig subwoofer, så er jeg bange for at du får nogle underlige resonanser i det kabinet!

Og pladespilleren bliver muligvis rystet så meget at du får helt nye lydoplevelser fra din pladesamling =:-)

Og så gider jeg ikke bukke mig ned til gulvet hver gang jeg skal lægge en CD/BD på.

Jeg ville nok bare lade det midterste rum være så stort at subwooferen kan stå inde i det, uden at røre nogen af siderne og så sætte den fast med spikes eller afkoble den med heftige gummi kugler.

Med hensyn til frontstof, så findes der også IR øjne med transmitter, der kan videre sende signalet til modtageren.

Skal det være møbelplader kan de købes i en lokal tømmerhandel eller på nettet hos fx homeworks.dk Køber du hele plader er det overkommelige priser.

 

Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Ser kanon ud. Det program må jeg sku lige se nærmere på. Tak for tippet

__________________
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

rodline skrev:

jørgen schou outputtrafo powertrafo 2stk type125 en ny en brugt,,,2stk type80 en ny en brugt ,,
type16,,,type 31.5h et stk,, filter choke 40h 45ma 1000 ohm,,nettrafo 2x350v 90ma 6.3v 5amp findes der diagrammer til disse
hilsen frans



HVAD????

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Hvis du har en
ordentlig subwoofer, så er jeg bange for at du får nogle underlige resonanser i det kabinet!<?:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Og pladespilleren bliver muligvis
rystet så meget at du får helt nye lydoplevelser fra din pladesamling =:-)<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Og så gider jeg ikke bukke mig
ned til gulvet hver gang jeg skal lægge en CD/BD på.<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Jeg ville nok bare lade det
midterste rum være så stort at subwooferen kan stå inde i det, uden at røre nogen af siderne og så sætte den fast med
spikes eller afkoble den med heftige gummi kugler.<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Med hensyn til frontstof, så findes
der også IR øjne med transmitter, der kan videre sende signalet til modtageren.<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Skal det være møbelplader kan de
købes i en lokal tømmerhandel eller på nettet hos fx homeworks.dk Køber du hele plader er det overkommelige priser.
<o:p></o:p></SPAN>


 



Jeg skal ikke have sub i møblet, men en centerHT, så alle dine bekymringer er ubegrundede ;-)
Og det er stadig på ideplanet indtil videre, så jeg er slet ikke begyndt med indkøb af materialer endnu....
Jeg går med en lidt anden tanke, om at gemme centerHT væk, og så bruge en aktuator til at få den til at poppe frem!!!
Men den er kun i hovedet ondtil videre, mangler lige den gyldne mekanisk løsning ;-)

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 741
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

dch199 skrev:
Jeg skal ikke have sub i møblet, men en centerHT, så alle dine bekymringer er ubegrundede ;-) 

Herligt at jeg tog fejl, så er der kun at sige, Go for it!

/Ningbo (Michael)

Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes