Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 18:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hansens hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Der er jo efterhånden en hel herinde der har skrevet om og vist billeder fra deres hjemmebio og så mente jeg at det burde jeg da også gøre.

Først lidt om udstyret.

I sin tid havde jeg en Sony 5.1 kanals receiver, men da den efterhånden mere og mere begyndte at smide en af kanalerne fra, enten begge baghøjtalere eller også centeren, så købte jeg en ny. Jeg vil ikke erklære migselv for decideret Sony fanatiker, men jeg har altid været ganske tilfreds med mine Sony anlæg og fjernsyne. Dog finder jeg deres højtalerlinjer aldeles elendige. Nå men min nuværende opsætning er således:

Sony STR-DH700 7.1 kanals receiver

Sony KDL-32V5500 32" LCD fjernsyn.

Sony BDP-S360 Bluray afspiller

Sony CDP-XB920 QS series cd afspiller

Højtalere:

Dali Lektor 6 fronthøjttalere

Dali Basis 100 Sub

Jamo A3Cen

Jamo Sat300II baghøjttalere

Og her er så billederne

Her ses fjernsyn, receiver, bluray, harddiskoptager, Wii samt center og fronter.

Sony receiver og bluray.

CD afspiller, harddisk optager og Wii.

Dali Basis 100 sub med cover.

Og her er sub'en uden "tøj".

En af mine Jamo Sat300II fra mit gamle Jamo subwoofer system. De spiller stadig rigtig godt.

Her ses to to baghøjtalere set fra fjernsynets vinkel. Begge højtalere er vinklet så meget som muligt. Kablerne ser ikke så kønne ud, men disse to højtalere skal flyttes længere ind mod midten og fungere som bagsurround kanalerne i et 7.1 system, når jeg har anskaffet nye fronter.

Her ses systemet set fra sofaen i sweet-spot området. De to jamoer er jeg ikke tilfredse med som fronter, så de skal bruges som baghøjtalere så snart jeg har fået fat i nogle nye fronter.

Det var så mit system. Som nævnt så er fremtidsplanerne at jeg skal skifte de to A340 ud med et par nye og disse skal så bruges som baghøjtalere, således at systemet kommer op på fuld 7.1 status.

Angående min receiver, så er den bestemt ikke på højde med en Denon 1911 eller bedre, men jeg mener faktisk at den gør sit arbejde ganske udemærket. Jeg er helt klart tilfreds med den effekt jeg får ud af at se film. Men med tiden bliver der nok råd til noget henne i high-end linjen. Drømmen er vel komplet THX godkendte systemer.

Fronterne står i øvrigt så tæt på systemet at den medfølgende mikrofon til opsætning af lyden ikke kan finde ud af det. Eller også er det fordi der mangler 2 kanaler, jeg ved det ikke. Jeg får ihvertfald en række Warnings som alle siger noget med at højtalerne er "udenfor afstandsrækkevidde" og systemet sætter dem ganske rigtigt også til at være 7 meter væk, som vistnok er max på receiveren. Og det passer jo bestemt ikke.

Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82
 
Habbes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Den cd afspiller er ikke helt ny
Kører du lyd fra fjernsyn i receiver
Til top Vis Habbes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Habbes
 
mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hehe, nej den cd afspiller er en ældre herre, men det spiller stadig rigtig rigtig godt. Jeg tror et forsigtigt bud er at jeg købte den engang i 2002 eller lign. Men det har jeg ikke helt holdt styr på.

Ja, jeg sender lyd og billede fra computeren til fjernsynet, via et HDMI kabel. Lyden fra fjernsynet sendes så ned i receiveren via et optisk kabel jeg havde til overs fra min DVD afspiller. Jeg havde i første omgang sat HDMI kablet til receiverens HDMI indgange, men det blev for besværligt når jeg skulle have HDMI kablet med mig. Så jeg valgte denne løsning.

Det er selvfølgelig lidt irriterende at skulle tænde fjernsynet hver gang jeg skal høre musik fra computeren, men på den anden side så går man fra en lille 17" til en 32" monitor. Det er da også noget..  

Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82
 
Habbes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Ja køre også min computer via hdmi til fjernsyn 17"-32", men har desværre ikke mulighed for at køre lyd ud af fjernsynet
Til top Vis Habbes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Habbes
 
mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en optisk udgang på dit tv?
Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82
 
Habbes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Nej desværre og min forstærker er også fra før den tid, den har kun almindelig højtaler terminaler.
Til top Vis Habbes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Habbes
 
mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Updatering.

Så fik jeg indkøbt et par lækre Dali Lektor 6 fronter. De spiller ganske fremragende og hvis lyden kun bliver bedre i løbet af de 100 timers indspilning...  Jeg lokkede kæresten til at se den første scene fra Master & Commander. Det var alligevel fedt at se baselementerne hoppe frem og tilbage ved hvert kanonskud. Her er et par billeder af den nye (front) opstilling.

Næste del af projektet bliver at få anskaffet nogle kabler og få fundet vægmonteringen frem til Jamo A340'erne så de kan blive de nye surround højttalere. Når alt så er på plads, skal jeg have sat kabelbakker op, sådan at kablerne bliver pænt skjult.

Ris eller ros modtages gerne.

Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes